GTG - polowanie na manpady

Plany nadchodzących lotów - forum otwarte dla wszystkich
Post Reply
User avatar
Shadow
Posts: 32
Joined: 2021-01-04 20:14

Flights: 80 (216hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Rentier

Gildia Training Ground - polowanie na manpady.

Test nowej koncepcji treningów, dla większego grona Gildian. Na razie na start mamy sloty dla Viperów, Hornetów i Harrierów. Jak chcesz dołączyć innym typem samolotu/śmigłowca to jest taka możliwość.

Organizacja bazy i lotów:
https://docs.google.com/document/d/1ibL ... sp=sharing

Zugdidi właśnie zostało zajęte przez wrogie jednostki. Miasto zostało zabezpieczone przed atakiem przez niewielkie grupy, które mają OPL w postaci manpadów i ZU-23-4. Prawdopodobnie główne siły natarcia będą się zbierały w centrum miasta i przygotowywały do ataku. Naszym głównym celem jest odszukanie i zlikwidowanie OPL. Hard deck dla samolotów SEAD to 13000ft AGL. Łatwo nie będzie. Piechota jest bardzo trudna do wypatrzenia a jeszcze trzeba będzie zobaczyć czy trzyma wyrzutnię. Shilki bardziej się rzucają w oczy, ale stały całą noc więc będą zimne. Na pewno jednostki są rozproszone. Pewne jest tylko to, że do prawidłowego działania muszą być na w miarę otwartej przestrzeni - na polach, ale też manpady mogą być na dachach budynków.

Plan jest taki, że maszyny z systemami TGP szukają grup przeciwnika i przekazują pozycję pozostałym za pomocą datalinka, oświetlenia laserem czy przez podanie koordynatów. Jako pierwsze atakują maszyny bez możliwości wyszukiwania. Atak zorganizowany jest z trzech stron. Więcej szczegółów na briefingu. Najtrudniejszym etapem będzie potwierdzenie, że wszystkie OPL zostały unieszkodliwione. Do opracowania na briefingu. Próbujemy utworzyć bezpieczną drogę ataku dla śmigłowców szturmowych i transportowych.

Siły wsparcia wroga nadjeżdżają z zachodu. Samoloty bez możliwości walki z manpadami mogą przechwycić te jednostki.

Kto chce dołączyć do tego treningu proszę pisać. Będziemy budować bazę wiedzy MM na temat różnych typów samolotów co do możliwości i ograniczeń, żeby w przyszłości łatwo je dodawać do misji.

Zapraszamy!

User avatar
Wroblowaty
Posts: 181
Joined: 2019-09-05 17:34

Flights: 174 (432hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Instruktor

VFA-313 Naval Aviator

Cześć

Drobna uwaga dotycząca Yardstick-ów dla Hornetów. Kanały X i Y w A/A od 01 do 36 i odpowiednio 64 do 99 gryzą się z Data Linkiem i nie mogą być używane. Dostepne kanały Tacan A/A dla Hornetów: X i Y 37-63 i 100-126.

Pozdrawiam!

"Lotnik, skrzydlaty władca świata bez granic, ze śmierci drwi, życiu w twarz się prosto śmieje..."
User avatar
Shadow
Posts: 32
Joined: 2021-01-04 20:14

Flights: 80 (216hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Rentier

Dzięki za uwagę. Yardstick-i dla Hornetów poprawione.

User avatar
Shadow
Posts: 32
Joined: 2021-01-04 20:14

Flights: 80 (216hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Rentier

Trochę nas będzie więc moja propozycja rozszerzenia komunikacji na jutro:

Każdy powinien mieć kartkę i długopis.

Ktoś wypatrzył cel (manpad lub ZU-23-4) zgłasza na radiu i przekazuje koordynaty:
Viper 1 spotter! Viper 1 spotter!
Sending data. Target 1. (jeśli ma możliwość wysłania przez datalink)
Coordinates:
E42" 30.352'
E41" 50.545'

W trakcie tej wypowiedzi nikt nie przerywa komunikacji. Można poprosić o powtórzenie koordynatów:

Viper 1, Hornet 1 say again coordinates.

Wolny lot atakujący zgłasza:

Viper 1, Pig 1 shooter on target 1

Spotter akceptuje atak bezpośrednio do wybranego shootera (pewno zgłosi się więcej niż jeden:

Pig-1, Viper-1 shooter approved. engage target 1

Wszystkie loty powinny zapisać sobie przesłane koordynaty i zanotować, że to cel 1 lotu Viper 1. Każdy spotter numeruje sobie swoje cele od 1 w górę. Powinno to dać świadomość, które grupy zostały wykryte.

Pig 1 zgłasza paveway jak zrzuci bombę, i potwierdzi zniszczenie celu. Nie jest to priorytetem. Jak ktoś podaje koordynaty, to nie przerywa tej komunikacji.

User avatar
bartoszka
Posts: 47
Joined: 2019-11-17 21:28

Flights: 8 (21hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Rentier

Cześć. Zapisałem się na slot horneta, bo zależy mi na skorzystaniu z każdej możliwej okazji do treningu teraz (od paru dni mam joystick i staram się sobie przypomnieć f18). Spróbuję się w ciągu najbliższych godzin przygotować do misji, ale gdybym czuł, że będę bardziej obciążeniem dla flightu, to z wyprzedzeniem poszukam zastępstwa. Jeśli ktoś chciałby zająć mojego slota proszę o info, zawsze możemy się dogadać.

Mam nadzieję, że to ok, w razie sugestii proszę o kontakt najlepiej na dsc, bo najszybciej.

EDIT: stwierdziłem, ze jednak zwolnię slota, i zapełnię, jeśli nie będzie chętnego.

Post Reply