[2022-10-26] Carrier Qual Night

Plany nadchodzących lotów - forum otwarte dla wszystkich
Post Reply
User avatar
Qba
Posts: 627
Joined: 2018-09-06 19:06

Flights: 246 (616hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Instruktor

VFA-313 Commanding Officer

Ogólnie
  • Numer boczny dobieramy sami z danej puli. Upewniamy się, że jest unikatowy. Unikamy końcówek 8 i 9.
  • Nie ma przydzielonych flightów jako takich. Każdy z założenia leci sam ale można się połączyć we flighty już w powietrzu.
  • Ewentualny flight sam określa sobie wewnętrzną częstotliwość albo MIDS
  • Obowiazuje Case 3 CV-1
  • Pogoda https://metar-taf.com/pl/PGUM?v=339257738
  • Można zrobić jedno lub więcej lądowań.
  • Sloty Reserve Air dostępne w powietrzy dla tych, którym wywaliło DCSa.
Na pokładzie
  • LIGHTS ON DECK!
  • Loadout dowolny
  • Kołujemy OSTROŻNIE do dowolnie wybranych katapult we własnym zakresie zgłaszając to na radiu - nie pytamy wieży o zgodę
  • Jak coś nie do końca widać to nie używamy świateł kołowania tylko NVG, żeby nie oślepiać reszty i nie siać arkady.
  • Po podczepieniu się do katapulty zgłaszamy gotowość do startu na częstotliwości Tower.
  • Squawk 6+numerBoczny np. maszyna o numerze 401 squawk'uje 6401.

Start i odlot
  • Start tylko za zgodą wieży. Minimalny interwał - 30 sekund.
  • Pamiętamy o poprawnym odejściu na zadany Departure Radial (patrz tabelka).
  • Odlatujemy na minimum 50 NM od łódki. Można się np. gdzieś zakręcić nad Guam albo podlecieć do Hawkeye'a. Nie ma celu misji jako takiego.
Inbound
  • Częstotliwość ATC AI służy tylko i wyłącznie, żeby "przeklikać" się przez nieszczęsne commsy DCSa i dostać od kompa ocenę za lądowanie. Ignorujemy zadawany przez nią holdingi. Najlepiej ją pominąć/ściszyć. Ludzcy kontrolerzy jej nie będą słyszeć.
  • Po przejściu na częstotliwość Marshall human (jakieś 50NM od łódki) nie zaczynamy mówić od razu tylko czekamy chwilę, żeby upewnić się, że nie przerwiemy komuś rozmowy.
  • Ewentualny flight leader może zgłosić inbound za całego max 2-shipa ("holding hands with...") - Marshall i tak będzie przydzielał holdingi dla każdego z osobna
  • Prawidłowo: "marking mother's..." lub "marking mom's...".
  • Nieprawidłowo: "markingS mom...".
  • ROBIMY READBACK zadanego holdingu
  • Upewniamy się, że nie robimy holdingu od strony dziobu lotniskowca.
  • Jeżeli dostaliśmy Expected Approach Time to robimy automatycznie commencing o tym czasie - nie potrzebna jest dodatkowa zgoda Marshalla
  • Po Commencing zmieniamy częstotliwość na Tower i tam robimy check-in.
Approach
  • UWAGA: Final Bearing nie będzie na tej samej prostej co Marshall Radial. Najprawdopodobniej będzie odchylony o 30 stopni.
  • W którymś momencie przestawiamy CRS odpowiednio na FB.
  • Na 12 DME wchodzimy w arc, żeby wyjść na Final Bearing.
  • Można używać ACLS
Lądowanie
  • Zgłaszamy "Hornet ball" normalnie głosem na częstotliwości Tower
  • W przypadku bolter/waveoff pozostajemy na częstotliwości Tower
  • Lepiej wylądować bezpiecznie na Guam niż rozbić się przy lądowaniu na lotniskowcu.
Paliwo i tankowce
  • Bolter/waveoff pattern "spala" 1000 lbs paliwa
  • Dostępne są trzy Vikingi nad łódką (patrz tabelka). Uwaga - nie działa odległość TACANu.
  • Nie należy dopuścić do sytuacji, w której mamy mniej niż 2000 lbs paliwa.
  • Staramy się tankować nie więcej niż 1000 lbs.
  • Divert field na Guam - jakieś 50-60 NM (patrz tabelka)
  • Piloci, którzy będą musieli się katapultować z powodu braku paliwa, dostaną list polecający do Air Force (jeżeli nie zjedzą ich wcześniej rekiny)

Name ATC AI Marshall* human Tower** human TACAN ICLS Link 4
CVN-71 "Rough Rider" 127.5 128.0 129.0 71X 1 336.0
LHA-1 Tarawa 130.5 131.0 N/A 1X
Won Pat Intl (divert) 340.2 N/A N/A 105X N/A N/A

*Marshall human robi za Red Crown / Strike / Marshall
**Tower human robi za Departure / Approach / Tower / LSO


Support flights
Callsign Freq TACAN Angels Type Task
Arco 7 237.1 37X A/A bearing-only 7 S-3B Tanker
Shell 8 238.1 38X A/A bearing-only 8 S-3B Tanker
Texaco 9 239.1 39X A/A bearing-only 9 S-3B Tanker
Texaco 5 251.0 51X nie-A/A 20 KC-135MPRS Tanker
Darkstar 242.0 E-2D AWACS

Departure Radial
Side numbers Departure Radial
100+ 040
200+ 100
300+ 160
400+ 200
500+ 240

Post Reply