Gildia.org jest otwartą platformą do wspólnych rozgrywek polskiej sceny DCS - zapraszamy wszystkich pilotów (niezależnie od poziomu doświadczenia), a także wszystkie zorganizowane grupy oraz eskadry.

Zarejestruj się i dołącz do naszej społeczności, latamy na DCS World 2.5 Open Beta oraz nie stawiamy kryteriów rekrutacyjnych (REKRUTACJA), wszyscy chętni do wspólnego latania online znajdą u nas swoje miejsca na naszym fragmencie wirtualnego nieba.

Jeśli jeszcze jesteś niezdecydowany zapraszamy na nasz serwer TeamSpeak (konfiguracja viewtopic.php?f=11&t=4 ) lub nasz kanał YouTube https://www.youtube.com/channel/UCLTBtk ... 0tyQ7lnWpg.

Szkolenie IFR & ATC

Plany nadchodzących lotów - forum otwarte dla wszystkich
Awatar użytkownika
VladMordock
Moderator
Rejestracja: 2017-09-26 23:45

Gildia Marshaller

2018-10-31 13:02

Niebojowe loty szkoleniowe dla mniej lub bardziej wprawionych pilotów. Wymagania dot. modelu to min. TACAN/VOR DME - jeśli jakiś model nie został uwzględniony proszę pisać, dostawię.

Plan szkolenia:
  • część teoretyczna : 30min
  • część praktyczna : 60min
Zagadnienia, które poruszymy:
  • czytanie diagramów lotnisk
  • czytanie map procedur
  • procedury: SID, podejścia LOC/DME (ew. TACAN)
  • start/lądowanie z lotniska kontrolowanego oraz lot w przestrzeni kontrolowanej
Wymagane mapy:
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

Pogoda:
Obrazek

Mapa:
Obrazek

Plan lotu (taki sam dla wszystkich lotów):
  • Start z Vaziani (RWY 31)
  • Odlot procedurą OBORA ONE DEPARTURE (minimalne dozwolone wysokości procedury)
  • Wykonanie planu lotu na punkty WP1, WP2, WP3 (patrz mapa powyżej)
  • Podejście do Vaziani w/g HI-ILS OR LOC/DME RWY 31 lub HI-TACAN RWY 31 (minimalne dozwolone wysokości procedury)
  • Lądowanie Vaziani (RWY 31)
Materiały dodatkowe: Uwaga:
Samoloty nie mają wprowadzonych WP, wszystkie ułatwienia na mapie F10 będą wyłączone.

Komunikacja:
  • Vaziani GND - 139.000 MHz
  • Vaziani TWY - 140.000 MHz
  • Tbilisi Control - 121.500 MHz
Nawigacja:
  • VAS 22X (tożsamy z GVS)
  • GTB 25X (tożsamy z TBS )
  • Vaziani ILS RWY31 108.90MHz 308*
Uwaga - poniższe przygotowałem w celach szkoleniowych na planowane wydarzenie, nie jest to w 100% poprawne oraz zgodne z rzeczywistymi procedurami, ale powinno stanowić wstęp do dalszego rozwijania tematów. Zainteresowanych odsyłam do http://www.aviation.home.pl/old/ lub http://www.cassubian.pl .
  • P - pilot (w przykładzie przyjęto dla przykładu callsign Dodge 1)
  • G - GND, nadzór nad ruchem na płycie lotniska
  • T - TWY/APP, nadzór nad obszarem podejścia oraz zgody na start/lądowanie
  • C - kontroler obszaru, nadzór nad obszarem pomiędzy lotniskami; dla potrzeb szkolenia - wektorowanie na kolejne punkty
(wchodzimy na mapę, uruchamiamy silnik etc.)

P: Vaziani Ground, Dodge 1, kontrola radia.
G: Dodge 1, radio 5/5
P: Vaziani Ground, Dodge 1, gotowi do kołowania
G: Dodge 1, Vaziani Ground kołuj do punktu zatrzymania przed pasem 31 drogami kołowania G, B, F, A
P: Kołowanie G, B, F, A, zatrzymanie przed pasem 31, Dodge 1

(kołujemy i zatrzymujemy przed punktem zatrzymania)

P: Vaziani Ground, Dodge 1 w punkcie zatrzymania przed pasem 31
G: Dodge 1, Vaziani Ground skontaktuj się z Vaziani Tower na 140.00
P: Kontakt z Vaziani Tower 140.000, Dodge 1

(zmieniamy częstotliwość i oczekujemy na wywołanie)

T: Dodge 1, Vaziani Tower, zajmij pas i oczekuj
P: Zajmujemy pas i oczekujemy, Dodge 1

(zajmujemy pas, wykonujemy checklistę startową i czekamy)

T: Dodge 1, Vaziani Tower, wiatr z kierunku 120, 5 węzłów, pas 31 startować zezwalam, po starcie wykonuj OBORA ONE DEPARTURE
P: Wiatr zapisany, zgoda na start z pasa 31, po starcie OBORA ONE DEPARTURE, Dodge 1

(startujemy, po potwierdzeniu wznoszenia)

P: W powietrzu, Dodge 1

(wykonujemy procedurę odlotową, przy zbliżaniu się do jej ostatniego punktu)

P: Vaziani Tower, Dodge 1 mijamy OBORA, przechodzimy na Tbilisi Control 121.500

(zmieniamy częstotliwość)

P: Tbilisi Control, Dodge 1 po starcie z Vaziani, na FL140
C: Dodge 1, Tbilisi Control zidentyfikowano, kurs 270, wznoś na FL250
P: Kurs 270, wnoszenie FL250, Dodge 1

(lecimy, analogicznie wykonujemy wszystkie polecenia kontrolera obszaru - po zaliczeniu WP1, WP2 oraz WP3 kontroler obszaru powinien ustawić Was na kursie do punktu BAGEM i wysokości FL140 do FL160)

C: Dodge 1, Tbilisi Control kontynuujcie na kursie, zgłoś dla Vaziani Tower na 140.000
P: Kontynuować na kursie, kontakt z Vaziani Tower na 140.000

(zmieniamy częstotliwość)

P: Vaziani Tower, Dodge 1 5 mil na zachód od BAGEM na FL160 do lądowania
T: Dodge 1, Vaziani Tower zidentyfikowano, HI-TACAN RWY31, zniż do FL150, oczekuj nad BAGEM
P: HI-TACAN RWY31, zniżamy FL150, oczekiwanie nad BAGEM

(rozpoczynamy holding w/g mapy na BAGEM i cierpliwie oczekujemy)

C: Dodge 1, Vaziani Tower, zgoda na podejście HI-TACAN RWY31, utrzymujcie 250kt, zgłoście na prostej
P: Zgoda na podejście HI-TACAN RWY31, 250kt, zgłosimy na prostej, Dodge 1

(dokańczamy holding pattern i w momencie przelotu nad BAGEM rozpoczynamy podejście w/g mapki, zgodnie z poleceniem wychodzimy w/g mapki na prostą do pasa i zgłaszamy)

P: Vaziani Tower, Dodge 1, na prostej do pasa 31

(uwaga: jeśli wykonujecie podejście ILS lub LOC/DME powinniście dodatkowo zgłosić przechwycenie wiązki lokalizera)

(OPCJA) P: Vaziani Tower, Dodge 1, przechwyciliśmy wiązkę lokalizatora do pasa 31.

(uwaga: jeśli wykonujecie podejście ILS to w momencie stabilizacji na ścieżce)

(OPCJA) P: Vaziani Tower, Dodge 1, ustabilizowani na ścieżce do pasa 31.

(kontujecie podejście - oczekujecie na zgodę do lądowania, jeśli ta nie nastąpi do MDA [będzie na szkoleniu] odchodzicie w/g mapki podejścia)

T: Dodge 1, Vaziani Tower, wiatr z kierunku 121, 4 węzły, pas 31 lądować zezwalam
P: Wiatr przyjęty, zgoda na lądowanie pas 31, Dodge 1

(jeśli wypatrzycie lotnisko przed MDA [będzie na szkoleniu] lądujecie, jeśli nie - odchodzicie w/g mapki podejścia; po wylądowaniu opuszczacie pas)

P: Vaziani Tower, Dodge 1, opuściliśmy pas 31 przez D
T: Dodge 1, Vaziani Tower, skontaktuj się z Vaziani Ground na 139.00
P: Kontakt z Vaziani Ground na 139.00, Dodge 1

(zmieniacie częstotliwość)

P: Vaziani Ground, Dodge 1 na drodze kołowania D, kołowanie do miejsca postojowego (LUB rampy w celu tankowania)
G: Dodge 1, Vaziani Ground, kołujcie drogami kołowania D, H, J do stanowiska 88
P: kołowanie D, H, J do stanowiska 88, Dodge 1

(kołujecie w/g instrukcji)

P: Vaziani Ground, Dodge 1, na stanowisku 88 - wyłączamy, dziekuję
G: Dodge 1, Vaziani Ground, dziękujemy
Dla ATC:
https://1drv.ms/u/s!ApHW0_clkjG-g_5ebHchhREG_lOHwQ

Awatar użytkownika
VladMordock
Moderator
Rejestracja: 2017-09-26 23:45

Gildia Marshaller

2018-10-31 14:47

Update - zainteresowanych wzięciem udziału (jutro 20:30) zachęcam do lektury oraz proszę pisać jakie modele Wam postawić.

Awatar użytkownika
VladMordock
Moderator
Rejestracja: 2017-09-26 23:45

Gildia Marshaller

2018-10-31 23:49

Update.

Awatar użytkownika
Hancer
Rejestracja: 2018-09-07 17:18

Gildia Pilot

2018-11-01 11:00

Znalazłem coś w sieci i sadze że jest bardzo pomocne https://dlapilota.pl/files/upld/icao_doc_fl_1110.pdf

ODPOWIEDZ