Model: Viggen
Radia:
a) FR-22 (Frequency span within VHF is 103.000 – 155.975 MHz with 25 KHz intervals and UHF 225.00
– 399.95 MHz with 50 KHz intervals.)
b) FR-24 zapasowe radio które obsługuje jedynie dwa presety w mission edytorze są oznaczone jako G i H(Larm/guard)
Sensory Ofensywa: Radar A/G z ograniczonymi możliwościami A/A, elint pod
Sensory Defensywa: RWR
Nawigacja (w DCS):
a) TILS(szwedzka bardziej zaawansowana wersja ILS)
b) Ternav [Tylko poniżej 300m](mapowanie terenu pod samolotem i porównywaniem z danymi w pamięci samolotu aby zrobić korekcję nawigacji)
c) Doppler [Tylko poniżej 300m]
d) INS(bardzo niedokładny)
Jednostki:
a) prędkość: KM/H
b) wysokość: Metry
c) Ciśnienie: Hektopaskale
Prędkość przelotowa: 550 km/h
Spalanie na przelotowej: 0,42 kg/s
Prędkość MIL: 0.88 Mach'a
Spalanie na MIL: 1,167 kg/s
Ilość paliwa: 4476kg, 5489kg(z zbiornikiem dodatkowym)
Baza wiedzy MM
To tak w dużym uproszczeniu

FR 22 to podstawowe radio VHF/UHF AM jak i FM. Posiada ustawiane w edytorze presety (1, 2, [pusty], H) oraz ręczne nastawy częstotliwości (przycisk [-]). Do tego posiada prekonfigurowane presety baz lotniczych i lotów (wszystko w kneeboardzie).
FR 24 posiada 4 presety: E, F, G oraz H.
Preset H jest magiczny - to częstotliwość Guard (121.500 MHz lub inna ustawiona przez MM), którą możemy zawsze odbierać przez FR 24.
"Problem" z FR 24 jest taki, że jednocześnie możemy korzystać z jednego radia. Stąd FR24 ma różne tryby pracy:
- NORM+LARM: Nadajemy/odbieramy na FR 22, FR 24 odbiera częstotliwość alarmową (preset H)
- E, F, G - odbieramy i nadajemy na FR 24 na tych presetach
- NORM - odbieramy i nadajemy tylko na FR 24
Drobna errata do poprzedniego posta:
Tryb NORM w Viggenie to oczywiście praca na radiu FR 22.
Jak-52
Brakuje informacji o radiu:
VHF AM 118.000 – 136.975 MHz, odstęp międzykanałowy 25 kHz
C-101 EB
Radia:
UHF AN/ARC-164 225.000 – 339.975 MHz
VHF AN/ARC-134 116.000 – 149.975 MHz
Sensory: Brak
Nawigacja: VOR/ILS, TACAN
Jednostki: ft, kts
Prędkość przelotowa: 300 kts
Ilość paliwa: 4148 lbs
C-101 CC
Radia:
V/UHF V/TVU-740 118.000 – 149.975 MHz oraz 225.000 – 339.975 MHz
VHF VHF-20B 116.000 – 151.975 MHz
Nawigacja: VOR/ILS, NDB, TACAN (tylko odległość)
Jednostki: ft, kts
Tryb NORM w Viggenie to oczywiście praca na radiu FR 22.
Jak-52
Brakuje informacji o radiu:
VHF AM 118.000 – 136.975 MHz, odstęp międzykanałowy 25 kHz
C-101 EB
Radia:
UHF AN/ARC-164 225.000 – 339.975 MHz
VHF AN/ARC-134 116.000 – 149.975 MHz
Sensory: Brak
Nawigacja: VOR/ILS, TACAN
Jednostki: ft, kts
Prędkość przelotowa: 300 kts
Ilość paliwa: 4148 lbs
C-101 CC
Radia:
V/UHF V/TVU-740 118.000 – 149.975 MHz oraz 225.000 – 339.975 MHz
VHF VHF-20B 116.000 – 151.975 MHz
Nawigacja: VOR/ILS, NDB, TACAN (tylko odległość)
Jednostki: ft, kts
Model: Ka-50
Radia:
a)R-800 od 100.000 MHz do 149.000 MHz i 220.000 MHz do 400.000 MHz
a)R-828 możliwość zaprogramowania 20 kanałów od 20.00 MHz do 59.975 MHz
Sensory Ofensywa: TGP
Sensory Defensywa: LWR, (Missile Launch Warning System w BS3)
Nawigacja (w DCS):
a)GLONASS(GPS)
b)NAVSTAR(GPS)
c)PVI-800(INS)
Jednostki:
a) prędkość: KM/H
b) wysokość: Metry
Prędkość przelotowa: 255km/h, w górach 200km/h
Spalanie na przelotowej: zasięg operacyjny 450km
Maksymalna Bezpieczna Prędkość : 300km/h
Ilość paliwa: 1500kg, 3210kg(z zbiornikami dodatkowymi)
Radia:
a)R-800 od 100.000 MHz do 149.000 MHz i 220.000 MHz do 400.000 MHz
a)R-828 możliwość zaprogramowania 20 kanałów od 20.00 MHz do 59.975 MHz
Sensory Ofensywa: TGP
Sensory Defensywa: LWR, (Missile Launch Warning System w BS3)
Nawigacja (w DCS):
a)GLONASS(GPS)
b)NAVSTAR(GPS)
c)PVI-800(INS)
Jednostki:
a) prędkość: KM/H
b) wysokość: Metry
Prędkość przelotowa: 255km/h, w górach 200km/h
Spalanie na przelotowej: zasięg operacyjny 450km
Maksymalna Bezpieczna Prędkość : 300km/h
Ilość paliwa: 1500kg, 3210kg(z zbiornikami dodatkowymi)
As Realistic As Playable
- Bartek16194
- Moderator
- Posts: 432
- Joined: 2018-10-23 19:09
Flights: 205 (554hs)
Specialized in: F/A-18C
Tyle że ABRIS nie jest do końca podłączony do kamova i jednostki z abrisa nie zmieniają jednostek na hudzie i prędkościomierzu. PVI-800 ma władzę na hudem a ABRIS jest tylko dla pilotaBartek16194 wrote: ↑2020-04-10 14:07Jeśli dobrze pamiętam ABRIS ma możliwość ustawienia dowolnej jednostki nie tylko tych podstawowych.

As Realistic As Playable
Model: JF-17
Radia:
1) od 108.000 do 422.750
2) od 108.000 do 422.750
Jedno zarezerwowane na datalink/ częstotliwość wewnątrz flightu (preset 199).
Sensory ofensywa:
Radar A/A: KLJ-7 zasięg skanowania w przód 80nm
Radar A/G: KLJ-7
TGP: WMD-7
ECM: KG-600 Self Protection Jammer (SPJ)
Sensory defensywa:
RWR: AN/ALR-67
MAWS: Missile Approach Warning System S740
ECM: KG-600 Self Protection Jammer (SPJ)
Nawigacja:
TACAN, ILS, INS, GPS
Jednostki:
ft, kt,
Prędkość przelotowa:
Pusty, min paliwa M=0.8 / kt=325
Spalanie na przelotowej:
Pusty, min paliwa 37 lbs/min
Predkość MIL:
Pusty, min paliwa M=1.0 | 402 kt
Spalanie MIL:
Pusty, min paliwa 90 lbs/min
Ilosc paliwa:
Full- 10996lbs (2x1100L + 800L)
W konfiguracji najlepszej do AA- 9653lbs (3x 800L)
Bez dodatkowych zbiorników- 5124lbs
Promień działania ok. 250-300 nm
AD. 1 Radia:
Dostępne presety(możliwość ustalenia częstotliwości manualnie):

Radia:
1) od 108.000 do 422.750
2) od 108.000 do 422.750
Jedno zarezerwowane na datalink/ częstotliwość wewnątrz flightu (preset 199).
Sensory ofensywa:
Radar A/A: KLJ-7 zasięg skanowania w przód 80nm
Radar A/G: KLJ-7
TGP: WMD-7
ECM: KG-600 Self Protection Jammer (SPJ)
Sensory defensywa:
RWR: AN/ALR-67
MAWS: Missile Approach Warning System S740
ECM: KG-600 Self Protection Jammer (SPJ)
Nawigacja:
TACAN, ILS, INS, GPS
Jednostki:
ft, kt,
Prędkość przelotowa:
Pusty, min paliwa M=0.8 / kt=325
Spalanie na przelotowej:
Pusty, min paliwa 37 lbs/min
Predkość MIL:
Pusty, min paliwa M=1.0 | 402 kt
Spalanie MIL:
Pusty, min paliwa 90 lbs/min
Ilosc paliwa:
Full- 10996lbs (2x1100L + 800L)
W konfiguracji najlepszej do AA- 9653lbs (3x 800L)
Bez dodatkowych zbiorników- 5124lbs
Promień działania ok. 250-300 nm
AD. 1 Radia:
Dostępne presety(możliwość ustalenia częstotliwości manualnie):


Birbant (według pl.wiktionary.org)
rzeczownik, rodzaj męskoosobowy
(1.1) przest. mężczyzna prowadzący hulaszczy tryb życia. Inaczej; hulaka, lekkoduch, raptus
rzeczownik, rodzaj męskoosobowy
(1.1) przest. mężczyzna prowadzący hulaszczy tryb życia. Inaczej; hulaka, lekkoduch, raptus
Standardowe częstotliwości dla radia 828 w Ka-50 bez modyfikacji MM
C1- 21.500/ 22.700 /24,100/ 25.500/ 26.550
C2- 22.950/ 24.350/ 25.100/ 25.700
C3- 27.000
C4- 28.000
C5- 29.450/ 30.000
C6- 31.450/ 32.000
C7- 33.100/ 34.150/ 32.250/ 36.650/ 38.450/ 39.850/ 40.000
C8- 41.100/ 42.550/ 44.300/ 45.700/ 47.150/ 48.850/ 49.950/ 50.000
C9- 51.050/ 52.800/ 53.800/ 55.250/ 55.500
C10- 56.550/ 57.650/ 58.750/ 59.900
C1- 21.500/ 22.700 /24,100/ 25.500/ 26.550
C2- 22.950/ 24.350/ 25.100/ 25.700
C3- 27.000
C4- 28.000
C5- 29.450/ 30.000
C6- 31.450/ 32.000
C7- 33.100/ 34.150/ 32.250/ 36.650/ 38.450/ 39.850/ 40.000
C8- 41.100/ 42.550/ 44.300/ 45.700/ 47.150/ 48.850/ 49.950/ 50.000
C9- 51.050/ 52.800/ 53.800/ 55.250/ 55.500
C10- 56.550/ 57.650/ 58.750/ 59.900

Beskid "Biscuit" 
