Prośby i sugestie do Mission Makerów

Forum tylko do odczytu, archiwum postów, obecnie przeniesione na Discord.
Locked
User avatar
Qba
Posts: 627
Joined: 2018-09-06 19:06

Flights: 246 (616hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Instruktor

VFA-313 Commanding Officer

Cześć Mission Makerzy,

świetnie, że jesteście i robicie misje. Pozwalam sobie wrzucić poniżej garść sugestii, żeby nasze eventy były jeszcze bardziej pro.


1. W rzeczywistości tankowce i AWACS to bardzo cenne assety co pozwala przypuszczać, że są dość dobrze chronione. U nas w większości misji latają samodzielnie nierzadko w bezpośredniej bliskości FLOTu. Może by tak dla czystej przyzwoitości dodawać tą parę komputerowych F-15 na HAVCAPie? Z trzema zbiornikami powinny się te dwie godziny w powietrzu utrzymać.

2. Lotniskowiec. Często są z nim problemy ale części z nich, mam wrażenie, można uniknąć na etapie tworzenia misji:
  • Trasa co najmniej 75-100 NM - dzięki temu łódka nie zatrzyma się w środku misji.
  • Wiatr z grubsza od dziobu, prędkości floty i wiatru takie, żeby Wind Over Deck wynosił ~30 kts.
  • Jeszcze raz prośba o dodawanie tankowców S-3 Viking na żądanie (wiem, że sporo MM już to robi). Kilka sposobów jak to robić w tym topicu viewtopic.php?p=16795#p16795
3. Loadouty. Ostatnio jest tendencja do tego, żeby Flight Leaderzy na ileś tam dni przed misją wprowadzali do dokumentu briefingu swój loadout. Nie do końca rozumiem czemu ma to służyć.

Żeby móc wybrać odpowiedni loadout flight powinien zebrać się przed lotem (w praktyce na 15-20 minut przed 20:30), przeanalizować cel zadania i wspólnie zadecydować co podwiesić, biorąc pod uwagę preferencje poszczególnych pilotów i restrykcje. Wymaganie od pilotów, żeby na kilka dni przed misją wpisywali co zabiorą nie pozwala flightowi prawidłowo zaplanować misji. Do tego jest po prostu strasznie upierdliwe.

Generalnie jeżeli zapisałem się na misję HRP i jeżeli nie jest to event z serii tych poprzedzanych wielkim planowaniem (np. nadchodzące misje Avantara) to powinienem móc bez spiny zjawić się w dniu misji o godzinie 20 i zacząć czytać briefing po raz pierwszy, przegadać temat i dopiero wybierać z flightem loadout.

4. Częstotliwości. Kurcze ciągle te same częstotliwości! To lenistwo i gamerstwo (tak jak latanie z nakładą SRSa w kokpicie i subtitlesami). Wysilmy się trochę i urozmaićmy te numerki czasami. Niech Magic nie będzie ciągle na 255 albo 242. Dodajmy jakieś nieokrągłe końcówki - .500 czy .750 na początek. Mała kosmetyczna zmiana, mózg nie zaśnie, briefing będzie wyglądał profesjonalniej. Hmm?

User avatar
VladMordock
Posts: 2260
Joined: 2017-09-26 23:45

Flights: 79 (192hs)
Specialized in: ATC / AWACS



Gildia Rentier

Qba wrote: 2020-06-29 20:48
Generalnie jeżeli zapisałem się na misję HRP i jeżeli nie jest to event z serii tych poprzedzanych wielkim planowaniem (np. nadchodzące misje Avantara) to powinienem móc bez spiny zjawić się w dniu misji o godzinie 20 i zacząć czytać briefing po raz pierwszy, przegadać temat i dopiero wybierać z flightem loadout.
Dobry post Qby, strasznie cieszy, że zawiązał się core gildiowego mission makingu i pozytywne, jest to, że takie tematy zaczynacie dyskutować. :)

Odniosę się do godziny startu misji, bo ten temat gdzieś też przewijał się w dyskusjach pomiędzy żółtymi. Zobaczymy w jakiej formie, ale najprawdopodobniej będziemy chcieli ujednolicić sposób rozpisywania misji z tzw. "pre-briefingami". Chcielibyśmy uniknąć sytuacji, gdzie misja jest rozpisana na 20:30, a w treści briefingu jest dopisek, że de facto pierwsze odprawy rozpoczynają się przykładowo o 19:30. Stay tunned. ;-)

Kontakt z administracją (Marshallers) via contactadmin.
Dodawanie odznaczeń do profilu viewtopic.php?p=2106#p2106 .
User avatar
VladMordock
Posts: 2260
Joined: 2017-09-26 23:45

Flights: 79 (192hs)
Specialized in: ATC / AWACS



Gildia Rentier

Odpowiem sam sobie, ale jest jeszcze jeden temat - combatflite.

Nie wiem czy wszyscy o tym wiedzą, ale z Combatflite holdingi, obiekty rysunkowe itp. można zaciągać do LotATC. Zachęcam do ich wstawiania - to znacznie ułatwia pracę na radarze:





I po eksporcie do LotATC:



Kontakt z administracją (Marshallers) via contactadmin.
Dodawanie odznaczeń do profilu viewtopic.php?p=2106#p2106 .
User avatar
laxentis
Posts: 66
Joined: 2019-10-19 22:21

Flights: 27 (70hs)
Specialized in: ATC / AWACS



Gildia Rentier

Dodam, że w eksporcie do LotATC jest obecnie bug, który na screenach Vlada widać. Mianowicie, nie zgadzają się promienie okręgów. DArt zna problem, czekamy na pacza :)

User avatar
Igorczyk
Posts: 42
Joined: 2019-08-06 00:05
Contact:

Flights: 25 (66hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Rentier

VMFA-117 Marine Aviator

To ja pozwolę się wtrącić i przywołać sytuację z dzisiaj - Nie dawać nikomu częstotliwości 243.000MHz! To jest częstotliwość guard :D

User avatar
Foka
Posts: 605
Joined: 2020-06-12 01:01

Flights: 206 (465hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Instruktor

492nd vFS Pilot

A ja bym miał prośbę, aby zakładając wątki w dziale z briefingami w tytule (np. na początku w kwadratowym nawiasie) pisać czy to HRP, LRP, trening itd... czasami nawet w opisie nie ma takiej informacji i trzeba szukać w kalendarzu.

User avatar
Ronan
Posts: 377
Joined: 2018-08-12 22:10

Flights: 159 (443hs)
Specialized in: Mirage M-2000C



Gildia Rentier

Foka wrote: 2020-07-01 12:23 A ja bym miał prośbę, aby zakładając wątki w dziale z briefingami w tytule (np. na początku w kwadratowym nawiasie) pisać czy to HRP, LRP, trening itd... czasami nawet w opisie nie ma takiej informacji i trzeba szukać w kalendarzu.
??????

Image

User avatar
Foka
Posts: 605
Joined: 2020-06-12 01:01

Flights: 206 (465hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Instruktor

492nd vFS Pilot

zyli tak jak napisałem - w kalendarzu.
Na forum w Briefingach nie ma tej informacji: viewtopic.php?f=59&t=3680

User avatar
Glow
Posts: 135
Joined: 2019-08-29 23:09




Gildia Spotter

NEWBIE Spotter

Daltoniści jesteście? Ta informacja jest w kolorze, chyba że się coś zmieniło.

@Vlad. Jest też ciekawa możliwość importowania danych przez CombatFlite do Tacview z Google Earth. Można sobie zaimportować mapy przestrzeni powietrznej np.Gruzji do misji, LotATC i Tacview. Włąsnie się tym bawię, fajnie to wygląda.

User avatar
Sowin
Posts: 257
Joined: 2018-07-02 12:40

Flights: 129 (312hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Rentier

No. 26 Sqn Commanding Officer

Panowie, w formie przypominajki w imieniu 26 SQN prośba do MM o dodawanie slotów dla naszej grupy po stronie RED. Tak jak opisałem w tym wątku Publiczne forum Eskadr interesuje nas udział w misjach HRP jako OPFOR. Warto korzystać, ponieważ emocje związane z wykonywaniem misji przeciw "żywym pilotom" są na zdecydowanie wyższym poziomie niż przeciwko AI. Wykonujemy głównie zadania Air to Air. Oczekujemy rezerwacji slotów dla 26 SQN.

User avatar
Hancer
Posts: 1042
Joined: 2018-09-07 17:18
Contact:

Flights: 153 (358hs)
Specialized in: A-10C



Gildia Rentier

Sowin wrote: 2020-10-13 10:02 Panowie, w formie przypominajki w imieniu 26 SQN prośba do MM o dodawanie slotów dla naszej grupy po stronie RED.
Można dodawać takie sloty, ale po ostatniej misji rodzą się pytania:

- Co z odprawą dla wszystkich grup, gdzie wyraźnie widać trasy lotów. Gdzie strona przeciwna tego nie powinna znać.
- Jakie są opcje odradzania dla takich grup, ilość respawnów ?
- Co z widocznością jednostek na mapie, każdy zajmujący taki slot ma wszystko jak na talerzu. No chyba, że je ukrywać na mapie, to by załatwiało temat.

User avatar
Wikary
Moderator
Posts: 1161
Joined: 2018-11-11 10:35
Contact:

Flights: 219 (544hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Marshaller

VMFA-117 Commanding Officer

Myślę że 26. to dojrzali ludzie. Ja tam nie mam obaw o kombinacje.

A w przypadku slotów lotniczych problemu z widocznością na mapie chyba też nie ma?

Informacje o statusie rekrutacji dostępne na stronie eskadry
VMFA - 117 Mighty Wombats
User avatar
Sowin
Posts: 257
Joined: 2018-07-02 12:40

Flights: 129 (312hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Rentier

No. 26 Sqn Commanding Officer

Wikary wrote: 2020-10-13 13:16 Myślę że 26. to dojrzali ludzie. Ja tam nie mam obaw o kombinacje.

A w przypadku slotów lotniczych problemu z widocznością na mapie chyba też nie ma?
Jeśli zakładasz widoki jednostek na mapie F10 to będą widoczne dla obu stron. Nie jestem zwolennikiem zaglądania do F10. SA lepiej jest budować z informacji z kokpitu.
Można dodawać takie sloty, ale po ostatniej misji rodzą się pytania:

- Co z odprawą dla wszystkich grup, gdzie wyraźnie widać trasy lotów. Gdzie strona przeciwna tego nie powinna znać.
- Jakie są opcje odradzania dla takich grup, ilość respawnów ?
- Co z widocznością jednostek na mapie, każdy zajmujący taki slot ma wszystko jak na talerzu. No chyba, że je ukrywać na mapie, to by załatwiało temat.
Na misjach HRP widoki zewnętrzne jak i widok na mapie F10 są wyłączone. Respawnów też nie ma chyba, że MM założy inaczej. Jeśli chodzi o odprawę to JF-17 ma możliwość tworzenia flyplanu na mapie trwającej misji. Wystarczy postawić zadanie. Po wejściu na serwer jako spectator i tak widać wszystko co jest na mapie w czasie rzeczywistym. Nie mają na to wpływu wyłączone widoki zewnętrzne w grze, więc SA też można sobie zbudować.

User avatar
Hancer
Posts: 1042
Joined: 2018-09-07 17:18
Contact:

Flights: 153 (358hs)
Specialized in: A-10C



Gildia Rentier

Sowin wrote: 2020-10-13 14:53
Na misjach HRP widoki zewnętrzne jak i widok na mapie F10 są wyłączone.
Nie jak już pisałem, jako "Obserwator" masz na wszystko wgląd niezależnie od ustawień w misji. Ale pisałem to jako MM a nie muszę się tym zajmować i dodawać te sloty, jak nie będą przyjęte jakieś reguły dające równowagę w misjach.

User avatar
Barus
Moderator
Posts: 1429
Joined: 2018-12-25 23:56

Flights: 218 (628hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Marshaller

VF-31 Executive Officer

492nd vFS Commanding Officer

Ukrywajac jednostki w mission editorze, wyłączasz ich widoczność również na F-10 oraz dodatkowo jeżeli wyłączasz jednostki naziemne, to ich zasięg nie pokaże się na datalinku.

Co do respawnów -> patrz regulamin HRP.

Locked