Bardziej Realistyczny Skład jednostek Naziemnych w DCS

Forum tylko do odczytu, archiwum postów, obecnie przeniesione na Discord.
User avatar
Vega
Posts: 106
Joined: 2020-04-25 22:16
Contact:

Flights: 35 (122hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Rentier

Wstęp:

Pracując nad kilkoma misjami zauważyłem że, w wielu z nich zgrupowanie jednostek naziemnych jest definiowane ściśle przez MM. Do tej pory sam postępowałem schematem dopasowywania sił naziemnych do zadań lub fabuły misji, jednak takie podejście zwykle kończy się tym że pola bitew wydają się puste, zapełnione podobnymi jednostkami, lub czołgi zupełnie nierealistycznie są pozbawione wsparcia.

Zanim przejdę dalej:

Proszę wszystkie osoby wyczulone na nieścisłości czy szukające pełnego realizmu o ponowne przeczytanie tytułu. Nie mówimy o pełnym realizmie. Dodatkowo przepraszam za możliwe błędy, jestem laikiem w temacie. Na dole w poście zamieszczę źródła których używałem.
Wyszedłem z założenia, że warto to zmienić, w granicach możliwości DCS. Zacząłem od wojsk Federacji Rosyjskiej, i postanowiłem że najlepiej będzie oprzeć wszystko Batalionowej Grupie Taktycznej jako jednostce zasadniczej. Skład takiej jednostki szacuje się na ok 700-900 żołnierzy. W realiach DCS najłatwiej będzie pracować na plutonach, więc postanowiłem pominąć wyższe podgrupy.

Skład przykładowej silnej BGT:
ilość rodzaj liczba wozów liczba personelu
4 pluton zmechanizowany/zmotoryzowany 48 450
4 pluton pancerny 40 200
1 pluton rozpoznawczy 12 50
1 pluton logistyczny zależnie od potrzeb 50
1 pluton inżynieryjny zależnie od potrzeb 50
1 bateria artylerii rakietowej 6 wyrzutni 30
1 bateria artylerii samobieżnej 6 haubic 30
1 bateria obrony przeciwlotniczej zależnie od typu(Np. SA-11) 40
14 900

Po zdefiniowaniu przykładowej BGT przeszedłem do projektowania plutonów. Celem było optymalne pod względem wykorzystania zasobów przedstawienie poszczególnych podgrup, jak i zachowanie pewnej elastyczności w realiach DCS. Dlatego przykładowe plutony zawierają własne ciężarówki z zaopatrzeniem i amunicją, a nie ma ściśle plutonu logistycznego czy inżynieryjnego. Również dla większej elastyczności, niektóre plutony posiadają własną obronę przeciwlotniczą, znajdującą się poza główną baterią.

Pluton Zmotoryzowany:
Image
Skład grupy:
4 Transportery opancerzone BTR-80
1 zestaw Striela-1 na podwoziu BRDM-2
14 Strzelców
2 strzelców granatników RPG

Pluton Zmechanizowany:
Image
Skład Grupy:
4 wozy BMP-3
1 Zestaw SA-19 Tunguska
14 Strzelców
2 strzelców granatników RPG

Pluton Pancerny:
Image
Skład Grupy:
10 wozów T-80U
2 Zestawy SA-19 Tunguska

Pluton Rozpoznawczy(Razwiedka):
Image
Skład Grupy:
2 wozy MT-LB
6 samochodów opancerzonych GAZ Tigr
4 cieżarówki KamAZ
2 żołnierzy obsługi wyrzutni Igla-S

Bateria Artylerii Rakietowej:
Image
Skład Grupy:
6 zestawów BM-21 Grad na podwoziu Ural-375
2 ciężarówki Ural-375
1 zestaw SA-19 Tunguska

Bateria Artylerii Samobieżnej:
Image
Skład Grupy:
6 Haubic 2S19 Msta-S
2 ciężarówki Ural-4230T
1 Zestaw SA-19 Tunguska

Czas na zasadnicze pytanie: Po co to wszystko?
- Gotowe template’y bardzo przyspieszają proces tworzenia misji.
-Względnie większy realizm
- Widok piechoty wspierającej czołgi i dymu na obrazie z TGP zdecydowanie zwiększa immersję (:

Co dalej?
-Pracuję nad stworzeniem dynamicznego, bardzo immersyjnego, i względnie realistycznego pola bitwy, w którym będzie możliwe utworzenie sensownego CAS’u, i które będzie prawdziwie atrakcyjne dla śmigłowców. Wstępne efekty będzie można poczuć na „Burnt Horizon part 2”
-planuję utworzenie analogicznych template’ów dla innych państw.
Zapraszam Wszystkich do dyskusji i wyrażania swojej opinii, lub nawet do dołożenia swoich kilku groszy w postaci template’ów dla innych armii.
Plik do pobrania dla MM:


Jeśli będziecie używać napiszcie (:


Źródła:
https://militarium.net/mozliwosci-rosyj ... w-us-army/
https://www.defence24.pl/batalionowe-gr ... ch-analiza
http://przegladmilitarny.blogspot.com/2 ... alion.html
https://www.defence24.pl/nowe-oblicze-r ... zpoznawcze
https://www.defence24.pl/zmasowany-ogie ... osyjskiej/

Keep the blue side up.
VEGA
User avatar
Glow
Posts: 135
Joined: 2019-08-29 23:09




Gildia Spotter

NEWBIE Spotter

Polecam szablony zrobione przez Rudel_Chw + Moose spawner, jest całkiem realistycznie.
Są tam bataliony czołgów, systemów obrony p-lot, piechoty zmechanizowanej, itp. Wszystko w konwencji lat 60-80. Na ich podstawi łatwo to w Moose przerabiać na inne wojska bloku sowieckiego.

User avatar
Sowin
Posts: 257
Joined: 2018-07-02 12:40

Flights: 129 (312hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Rentier

No. 26 Sqn Commanding Officer

Wygląda całkiem spoko. Moje uwagi:
- piechota przy IFV wygląda fajnie jednak nie wnosi nic poza spadkiem FPS, jest też problem przy przemieszczaniu pojazdów
- baterie artylerii raczej będą chronione przez ręczne wyrzutnie OPL, przy baterii 2S19, Tunguska jest do przyjęcia bo to podstawa batalionowych grup bojowych, więc jeśli nawet nie jest dedykowana do artylerii zawsze może znaleźć się w składzie któregoś z oddziałów
- do baterii artylerii można dać więcej wozów transportowych
- unika się też mieszania rodzajów podwozia, więc jeśli ma być jakiś SHORAD w składzie baterii BM-21 to już lepiej Osa
- w mojej ocenie SHORAD typu SA-8,19 powinien występować w ugrupowaniu wielkości minimum kompanii a nie w każdym plutonie

Ja używam najczęściej templejtu w skład którego wchodzi:
- 10 MBT
- 3 IFV
- 1 SHORAD
Kompanie czołgów wzmacnia pluton zmechanizowany i na odwrót, kompanię IFV wzmacnia pluton czołgów. Cztery do pięciu takich grup tworzy batalion. Na poziomie batalionu można dodać baterię artylerii i SAM typu SA-6 czy SA-11. Pomijam inne jednostki wchodzące w skład takich grup. Nie wszystkie pojazdy występują w DCS a ich brak zwiększa FPS.

User avatar
Vega
Posts: 106
Joined: 2020-04-25 22:16
Contact:

Flights: 35 (122hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Rentier

Dzięki, sprawdzę, może być fajna podstawą (:

Keep the blue side up.
VEGA
User avatar
Vega
Posts: 106
Joined: 2020-04-25 22:16
Contact:

Flights: 35 (122hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Rentier

Sowin wrote: 2020-10-30 17:32 Wygląda całkiem spoko. Moje uwagi:
- piechota przy IFV wygląda fajnie jednak nie wnosi nic poza spadkiem FPS, jest też problem przy przemieszczaniu pojazdów
- baterie artylerii raczej będą chronione przez ręczne wyrzutnie OPL, przy baterii 2S19, Tunguska jest do przyjęcia bo to podstawa batalionowych grup bojowych, więc jeśli nawet nie jest dedykowana do artylerii zawsze może znaleźć się w składzie któregoś z oddziałów
- do baterii artylerii można dać więcej wozów transportowych
- unika się też mieszania rodzajów podwozia, więc jeśli ma być jakiś SHORAD w składzie baterii BM-21 to już lepiej Osa
- w mojej ocenie SHORAD typu SA-8,19 powinien występować w ugrupowaniu wielkości minimum kompanii a nie w każdym plutonie

Ja używam najczęściej templejtu w skład którego wchodzi:
- 10 MBT
- 3 IFV
- 1 SHORAD
Kompanie czołgów wzmacnia pluton zmechanizowany i na odwrót, kompanię IFV wzmacnia pluton czołgów. Cztery do pięciu takich grup tworzy batalion. Na poziomie batalionu można dodać baterię artylerii i SAM typu SA-6 czy SA-11. Pomijam inne jednostki wchodzące w skład takich grup. Nie wszystkie pojazdy występują w DCS a ich brak zwiększa FPS.
-To prawda, dlatego zmniejszyłem ilość piechoty o połowę, stąd 4 strzelców przy wozie, a nie 8, przy jednostkach poruszających się można ich usunąć. Mimo wszystko są tam dla immersji, fajniej wygląda w TGP haha ;)
- Dodam więcej wozów tranportowych
-Pełna racja, Tunguska jest tam wmieszana jako składnik BGT, rozważałem tam Osę albo Strzałę-1 jednak Strzałą była za słaba, a Osa miała zbyt duży zasięg, dlatego zostałem przy Tungusce. No i Tunguski historycznie były na składzie BGT w Wojnie w Osetii 2008, według jednego z powyższych źródeł.
-MT-LB mimo trakcji gąsiennicowej, jest na wyposażeniu batalionów zwiadowczych jako wozy specjalistyczne, Rosjanie szukają następcy, ale wolno im to idzie.
-To prawda, jednak jest to jedno z uproszczeń które zastosowałem. Przedstawione BGT zawiera 2 kompanie. Zmechanizowaną, i Pancerną. Stąd SA-19 porozdzielana na plutony.
Dzięki za sugestie :)

Keep the blue side up.
VEGA
User avatar
Sowin
Posts: 257
Joined: 2018-07-02 12:40

Flights: 129 (312hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Rentier

No. 26 Sqn Commanding Officer

Obejrzyj ten materiał dotyczy tematu:

User avatar
Krzychoo
Posts: 882
Joined: 2018-06-21 16:29

Flights: 237 (552hs)
Specialized in: Mi-8MTV2 Pilot



Gildia Pilot

SGPSz Pilot SGPSz

Hmmm wiele ciekawych informacji z których powinienem wyciągnąć naukę
Dobra robota chłopaki oby tak dalej
P.S ktoś wie gdzie dostac jakieś realistycznej templejty z takimi naziemnymi jednostkami ??

User avatar
Sowin
Posts: 257
Joined: 2018-07-02 12:40

Flights: 129 (312hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Rentier

No. 26 Sqn Commanding Officer

Templates
W środku PDF z opisem.

User avatar
Glow
Posts: 135
Joined: 2019-08-29 23:09




Gildia Spotter

NEWBIE Spotter

Pomyliłem autorów chodziło mi o te poniżej. Rudel robi statyki.

realistic-templates

User avatar
Vega
Posts: 106
Joined: 2020-04-25 22:16
Contact:

Flights: 35 (122hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Rentier

Przejrzałem, całkiem fajne, chociaż widzę że wszystko zrobione na podstawie doktryny Sowieckiej, poczytam o podgrupach Amerykańskich, może akurat będzie duża część z głowy :D

Keep the blue side up.
VEGA
User avatar
Hancer
Posts: 1042
Joined: 2018-09-07 17:18
Contact:

Flights: 153 (358hs)
Specialized in: A-10C



Gildia Rentier

Bo to trzeba zacząć używać szablonów do misji. Pytanie co do liczby jednostek w grupach, bo jest ich za dużo, jak patrzę na te template. No chyba że są mniejsze składy. Ale sam sobie zrobię takie na podstawie podanych. Znaczy twoje początkowe są w normie tylko te podane później to lekka przesada.

User avatar
Alienzo
Moderator
Posts: 446
Joined: 2018-09-30 15:46
Contact:

Flights: 228 (577hs)
Specialized in: F-14B Pilot



Gildia Marshaller

SGPSz Pilot SGPSz

VF-31 Commanding Officer

492nd vFS Pilot

Lekka poprawka. Pluton to 3-4 czołgi. 3 plutony to kompania.

User avatar
Krzychoo
Posts: 882
Joined: 2018-06-21 16:29

Flights: 237 (552hs)
Specialized in: Mi-8MTV2 Pilot



Gildia Pilot

SGPSz Pilot SGPSz

Hancer wrote: 2020-11-01 08:54 Bo to trzeba zacząć używać szablonów do misji. Pytanie co do liczby jednostek w grupach, bo jest ich za dużo, jak patrzę na te template. No chyba że są mniejsze składy. Ale sam sobie zrobię takie na podstawie podanych. Znaczy twoje początkowe są w normie tylko te podane później to lekka przesada.
Hancer możesz je sobie skalować. Zawsze mogą być "zdziesiątkowane przez jakąś poprzednią bitwę". Moim zdaniem jest to bardzo duża pomoc dla MM i napewno ja z niej osobiście skorzystam. Tyle juz wszyscy tu latają że chyba czas na większe wyzwanie niż kilka czołgów z siłkami, a ten templat to rewelacyjne rozwiązanie

User avatar
Vega
Posts: 106
Joined: 2020-04-25 22:16
Contact:

Flights: 35 (122hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Rentier

Hancer wrote: 2020-11-01 08:54 Bo to trzeba zacząć używać szablonów do misji. Pytanie co do liczby jednostek w grupach, bo jest ich za dużo, jak patrzę na te template. No chyba że są mniejsze składy. Ale sam sobie zrobię takie na podstawie podanych. Znaczy twoje początkowe są w normie tylko te podane później to lekka przesada.
Te podane później dotyczą starej struktury wojskowej, Sowieckiej, te które ja utoworzyłem są zrobione na podstawie danych z 2008 roku, i z wojny w Donbasie. Zawierają najnowocześniejszy Rosyjski sprzęt dostępny w DCS. Wszystkie źródła danych są powyżej. :)

Keep the blue side up.
VEGA
User avatar
Vega
Posts: 106
Joined: 2020-04-25 22:16
Contact:

Flights: 35 (122hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Rentier

Alienzo wrote: 2020-11-01 12:09 Lekka poprawka. Pluton to 3-4 czołgi. 3 plutony to kompania.
Też nie podoba mi się te 10 wozów, ale wszystko robiłem na podstawie danych z Wojny w Osetii i Donbasu, i faktycznie tak jest. Rosyjskie kompanie w BGT zawierają 43 wozy. z 4 plutony po 10 wozów, plus 3 wozy dowodzenia. Jestem laikiem, dlatego wszystko robiłem zgodnie z źródłami. np, tutaj jest tabelka przedstawiająca batalion pancerny z 1990 roku.
Image
Wszystkie źródła starałem się opisać. Jeśli masz lepsze dane, śmiało podziel się, w końcu najlepiej trzymać się rzeczywistości :).

Keep the blue side up.
VEGA
Locked