Misja | Nr. Boczne

Forum tylko do odczytu, archiwum postów, obecnie przeniesione na Discord.
User avatar
VladMordock
Posts: 2260
Joined: 2017-09-26 23:45

Flights: 79 (192hs)
Specialized in: ATC / AWACS



Gildia Rentier

Sugestia techniczna: z dopiskiem od Wikarego wrzućcie to sobie wszyscy na https://wiki.gildia.org/dcs/modex - będzie jedna czytelna lista i ew. nowym eskadrą będzie łatwiej coś wybrać. Tego typu tematy giną w gąszczu tematów na forum, stąd nieustannie lobbuje za rozwojem wiki. ;-)

Kontakt z administracją (Marshallers) via contactadmin.
Dodawanie odznaczeń do profilu viewtopic.php?p=2106#p2106 .
User avatar
ags
Moderator
Posts: 220
Joined: 2019-08-23 01:45

Flights: 179 (430hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Marshaller

NEWBIE Spotter

Jeśli mission makers mieliby pilnować tego, kto na jakim slocie jest z jakiej eskadry i jaki powinien mieć callsign… to nie chciałbym być w ich skórze.
To spokojnie sobie dany człowiek może wyklikać, jeśli mu na tym zależy (czy ktoś poza łodzianami przejmuje się modexami?).

Pytanie, czy traktujemy pokładowe eskadry na gildii jako jedno CSG i jeden wspólny deployment. I czy zmieniać to cyklicznie co "deployment". Czy też nie, robimy whatever.
Na czas *misji* lata się na tej maszynie, którą podstawi obsługa. Raczej ze swojej eskadry, ale wyjątki się zdarzają, type rating to type rating.
Kolejny case jest taki, że modex ma 3 cyfry, i zazwyczaj maszyny jest <16 (czyli kolejny slot modexup po 200 to 220, bo cyfr 8 i 9, i czasem nie ma 13, a czasem innej maszyny ku pamięci).

Potencjalny clash następuje w sumie tylko gdyby jednakowe modexy były na misji - ktoś kojarzy taką sytuację?
W obrębie CCA używa się Modexów, ale nie pamiętam na gildii Strike ani Red Crown, co najwyżej czasem ludzki marshal.
Na C3 treningach i tak modexy były nadawane z góry.

Podobnie jak MIDS i TACAN, zazwyczaj jesteśmy w stanie znaleźć coś nieużywanego.
Zauważyłem, @Wikary i spółka lubi MIDS 117, my zwyczajowo bierzemy 118… czy my to w ogóle musimy regulować?

100, 200, 300 i 400 pasują. Hornetowych eskadr jest akurat 4. Pytanie, czy wrócą Piękne Ptaki.
220 jest średnio realne, ale… obecnie jest dużo hornetów na 500ce.
Bardziej mi zależy na malowaniu, żeby Delfin był delfinem.

Opinia: pewne rzeczy nie powinny mieć miejsca.

Tematy zakazane:
ZipLip na carrierze, nie da się i już ;-)
User avatar
ags
Moderator
Posts: 220
Joined: 2019-08-23 01:45

Flights: 179 (430hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Marshaller

NEWBIE Spotter

304 - 0xx, Tomcaty - 1xx, 313 - 3xx, 203 - 4xx, 117 - 5xx, więc 418 pójdzie na 2xx.
Dzięki za dyskusję, miłego dnia, sto lat Stivi!

Opinia: pewne rzeczy nie powinny mieć miejsca.

Tematy zakazane:
ZipLip na carrierze, nie da się i już ;-)
User avatar
Stivi
Posts: 597
Joined: 2020-01-15 20:03

Flights: 239 (573hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Pilot

1st AC Pilot

VFA-418 Commanding Officer

Tak. Trzeba coś robić by było zrobione. Tx.

User avatar
Hancer
Posts: 1042
Joined: 2018-09-07 17:18
Contact:

Flights: 153 (358hs)
Specialized in: A-10C



Gildia Rentier

Przydzielanie numerów na odpowiednie sloty, wypali tylko jeżeli MM przed odpaleniem misji będzie je zmieniał.
Nie wiem komu się będzie chciało, jak misja ma 20 - 30 slotów to można ale na 50 to nie za bardzo.
@VladMordock zrobił specjalny wpis na wiki, ja będę się tym posiłkował w swoich misjach.

User avatar
Foka
Posts: 605
Joined: 2020-06-12 01:01

Flights: 206 (465hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Instruktor

492nd vFS Pilot

IMO szkoda czasu i pracy MM. Ludzie na slotach się rotują, a nierzadko później nie lecą na swoim slocie, tylko przed lotem ustalają kolejność. Modex można zmienić w panelu przezbrojenia, każdy może sobie swój wpisać.

User avatar
Orzel
Posts: 366
Joined: 2018-07-19 20:27
Contact:

Flights: 264 (635hs)
Specialized in: Mi-8MTV2 Pilot



Gildia Instruktor

SGPSz Dowódca

W SGPSz-u nie ma problemu z numerami bocznymi, ponieważ każdy pilot ma swój indeks. Nie ważne jaki numer boczy ma dany śmigłowiec, w czasie lotu porozumiewamy się w formacji swoimi indeksami:
Orzel wrote: 2020-12-17 22:44 Witamy w szeregach SGPSz-u nowego pilota "Andrut" i przydzielam mu indeks "BEEPER 12".
Poniżej zaktualizowania lista indeksów:
BEEPER 01 - Orzeł
BEEPER 02 - Bercik
BEEPER 03 - Krzychoo
BEEPER 04 - KapitanCzłowiek
BEEPER 05 - Vesper
BEEPER 06 - Trup
BEEPER 07 - Hawk Hunter
BEEPER 08- Tailor
BEEPER 09 - Mizuri
BEEPER 10 - djtrebor
BEEPER 11 - emc
BEEPER 12 - Andrut
W czasie misji w łączności poza formacją używamy nazw nadanych przez MM.

Alkohol to śmierć, a polski lotnik śmierci się nie boi :twisted:
Locked