Page 1 of 1

Częstotliwości wieży/marshalla i AI

Posted: 2021-08-12 12:52
by Foka
Czy na misja HRP nie warto by zacząć stosować innych częstotliwości niż domyślne dla AI na lotniskach i lotniskowcach?

Jeśli dodana przez ED funkcja "Set ATC Silent Mode" by działała (i dla Marshalla też) to może by wystarczyło, ale ja im jakoś nie ufam.

Tak naprawdę w dzień na lotnisku i lotniskowców komunikacja z AI jest nam zupełnie zbędna, niezależnie czy mamy żywego ATC/Marshalla czy nie.
W nocy na lotnisku trzeba zrobić tylko "Inbound", żeby podświetlili pas. Gorzej z Case III, bo tam jest dłuższa rozmowa, ale jeśli mamy żywego Marshalla znowu - niepotrzebne nam to.

Jak komuś zależy na kontakcie z AI może w Hornecie ustawić na jednym radiu częstotliwość człowieka, na drugim AI.

Niestety ale przekrzykiwanie się kontrolera z AIkami coraz bardziej przeszkadza, a przy Case III, kiedy i AI, i Marshall mają dużo do powiedzenia, to już masakra.

Re: Częstotliwości wieży/marshalla i AI

Posted: 2021-08-12 18:36
by Bartek16194
Już to proponowałem kilka razy i jestem za.

Ai jedyne co robi to przeszkadza zrozumieć co mówią inni.

Re: Częstotliwości wieży/marshalla i AI

Posted: 2021-08-13 14:48
by Birbant
Faktycznie czasem denerwujące jest powtarzanie niekiedy tego samego po aiku np przy CASE'ach. Jeśli już przy case jesteśmy to też fajnie byłoby rozdzielić częstotliwości holdingów i landing paternu. W hornecie w sumie nie byłoby problemu z ustawieniem jednego radia żeby choćby Lso posłuchać jednym, komunikować/nasłuchiwać ruchu wokół lotniskowca na drugim no i interflight na mids tylko pytanie czy nie będzie to problemem na innych samolotach np Tomcat lub innych, operujących np. na lotniskach żeby mieć na jednym radiu częstotliwość na której (cenzura)/ komunikuja się z ruchem wokół lotniska na drugim interflight no i jeszcze np. w ekstremalnych przypadkach żeby dowiedzieć się nr pasa lub żeby zapalili światła.

Napewno briefingi musiałby być dużo bardziej zgodne z tym co jest na misji bo często się zdarza ze w briefingu jest co innego a już w grze dowiadujemy się co innego i wtedy aikiem można się poratowac. A zmienianie i szukanie innych częstotliwości byłoby problematyczne.

Najlepiej gdyby MM się wypowiedzieli co o tym sądzą i może znalazłby się odważny i spróbował to wdrożyć na którejś misji.

Re: Częstotliwości wieży/marshalla i AI

Posted: 2021-08-14 10:26
by SirTea
Birbant wrote: 2021-08-13 14:48 W hornecie w sumie nie byłoby problemu z ustawieniem jednego radia żeby choćby Lso posłuchać jednym, komunikować/nasłuchiwać ruchu wokół lotniskowca na drugim no i interflight na mids tylko pytanie czy nie będzie to problemem na innych samolotach np Tomcat lub innych, operujących np. na lotniskach żeby mieć na jednym radiu częstotliwość na której (cenzura)/ komunikuja się z ruchem wokół lotniska na drugim interflight no i jeszcze np. w ekstremalnych przypadkach żeby dowiedzieć się nr pasa lub żeby zapalili światła.
W Tomcacie w takim przypadku przydały by się presety przykładowo na kanałach 1 i 2 dla ARC-182 (czasami ciężko wpisać częstotliwość w trybie manuala przez Menu Jestera). A tak poza tym świetny pomysł żeby piloci zmnieniali częstotliwość na "See you at 10" w przypadku Case I i approche w Case III

Re: Częstotliwości wieży/marshalla i AI

Posted: 2021-08-28 17:11
by Barus
Moim zdaniem AIkowy ATC jest niezbędny, natomiast sama częstotliwość powinna pozostać na z góry założonych wartościach które podaje DCS. Poniżej moje argumenty:

ATC AI
-AIkowy ATC uwzględni niestandardową charakterystykę lotnisk przy podawaniu pasa do startu np dla lotnisk Batumi,Sochi,Khasab, Fujairah, gdzie starty/lądowania odbywają się w pewnych warunkach z wiatrem z uwagi na uwarunkowania topograficzne.
-Aikowy ATC biorąc pod uwagę punkt 1 oraz wartości wiatru poda ci odpowiedni pas do startu/lądowania.
-Aikowy ATC poprawnie podaje poprawne wartości wiatru na danym lotnisku, co nie jest takie oczywiste. W mission edytorze masz możliwość ustawienia wiatru na paru wysokościach natomiast te wartości są wartościami względem poziomu morza, a nie względem gruntu, powoduje to fakt że dla lotnisk które mają elewacje od 200ft w górę, nie jesteś w stanie w precyzyjny sposób odczytać warunków i wartości podawane przez ATC są tutaj niezbędne. Były już na misjach skrajne przypadki że MM nie zdawał sobie sprawy z wysokości lotnisk i dzięki temu na mapie Persji gdzie lotnisko Shiraz jest na ponad 4000 ft mieliśmy całkowicie inny wiatr niż założony w misji o sile 40 węzłów. Poniżej przykłady
Mając takie parametry ustawione w misji Image

Wiatr na następujących lotniskach będzie +- wiał z następujących kierunków. To tylko zgrubne szacowania, ATC w DCS poda ci dokładne dane:
Shiraz (elev. 4900) : z kierunku +- 200-220, z siłą +- 35 wezłów
Kerman (elev 5500) z kierunku +-240 z siłą 38 węzłów
Bandar Abbas (elev 30) z kierunku 107 z siłą 10 węzłów
Al Ain( elev 800) z kierunku 107 z siłą 18

Za częstotliwościami:
- W obecnym momencie na F10 nie wyświetlają się częstotliwości lotnisk, co powoduje że każdy Mission Maker musi podać te częstotliwości, przez fakt że będą one inne dojdzie do sytuacji że na różnych misjach te samo lotnisko będzie mieć różne częstotliwości co jest bezsensu, a dodatkowo uniemożliwia robienie sobie uniwersalnych kneeboardów czy map do lotnisk.
-Lotniska mają z góry założone częstotliwości dostępne dla każdego, także nawet jak ktoś nie poda ich w misji, każdy będzie je mógł bez problemu odszukać