Skok wydajności w moich O+ jest średnio przy Hornecie o 20 FPS do przodu , tyczy się to także Gildianskiego serwera.
Pamietajcie dla tych którzy nie używaja , żeby zrobić Backup folderu Bazar/Shaders ponieważ ewentualna gra w 2D i zmiana Shadow na inne niż OFF nie uruchomi nam DCS.
Fakt tracimy graficznie odbicia na mapie , ale myśle że dla wielu FPS są sprawą bardziej ważną , tym bardziej że możemy wtedy podkręcić PD w setupie DCS-a.
Dodatkowo dla używających FA Horneta
Także może pomóc edycja pliku C:\Program Files\Eagle Dynamics\DCS World OpenBeta\Mods\aircraft\FA-18C\Cockpit\Scripts\Multipurpose_Display_Group\Common\indicator
Plik - MDG_strokesDefs
Edycja notatnikiem . i zmiana parametru stroke_thickness na 0.6 oraz stroke_fuzziness na 0.2
( Parametr ten zmienia grubośc/odstęp czcionki na wyświetlaczach , co przy VR akurat moim przypadku pomogło , bo bardzo mi się zlewały wszystkie napisy , głownie na prawym DDI napis ERASE był strasznie zlany w VR )
Oczywiscie ten parametr możecie pod siebie przeedytować i jescze zmniejszyć te parametry, aby zobaczyć czy Wam pomaga , czy też nie .
Re: VR | Wirtualna Rzeczywistość w symulatorach lotnicznych
Posted: 2019-02-27 12:02
by Zortex
A ja po prostu uzywam Debug tool, w ktorym ustawiam PD na 1.800. W DCS mam 1.0 i MSAA wylaczone. Dziala pieknie i wszystko jest czytelne.
Re: VR | Wirtualna Rzeczywistość w symulatorach lotnicznych
Posted: 2019-02-27 14:05
by PanDziad
Osobiscie nie widze roznicy gdy zmieniam rozdzielczość kokpitu w opcjach. Przycinki o ktorych mowisz czasami sie pojawiaja ale to jest losowe i po restrarcie misji zresetowaniu gry w tym samym miejscu juz tych przycinek nie ma. Nie mam pojecia o co chodzi. Na szczescie pojawiaja sie rzadko. Kiedys to byla norma przed wersja 2.5 . Mam 1080. Zoom w vr to podstawa. Jak tylko ogarniesz haftowanie bedzie git
Re: VR | Wirtualna Rzeczywistość w symulatorach lotnicznych
Posted: 2019-02-28 10:06
by YogiPL
Lisek71 wrote: ↑2019-02-27 11:59
Także może pomóc edycja pliku C:\Program Files\Eagle Dynamics\DCS World OpenBeta\Mods\aircraft\FA-18C\Cockpit\Scripts\Multipurpose_Display_Group\Common\indicator
Plik - MDG_strokesDefs
Dobre,
Da radę to samo zrobić z ekranem na dole (AMPCD)?
Re: VR | Wirtualna Rzeczywistość w symulatorach lotnicznych
Posted: 2019-02-28 10:40
by Lisek
Mysle ze by dalo rade , tylko by trzeba bylo poszukac w plikach odpowiadajacych za dolny ekran , w sobote bede w domu to cos popatrze
Re: VR | Wirtualna Rzeczywistość w symulatorach lotnicznych
Posted: 2019-04-03 19:22
by ca5tor
Dobre wieści od samego Wagsa Jest szansa na poprawę wydajności w VR.
"
Hey everyone,
Earlier we mentioned that we have been working on DCS VR optimization. I have good news today! After much investigation and work, we traced the issue back to the terrain engine. We have since adjusted the terrain engine, and this has resulted in a 50% increase in VR performance! We will continue to test and optimize this further, but we hope to have this great improvement to you soon.
Re: VR | Wirtualna Rzeczywistość w symulatorach lotnicznych
Posted: 2019-09-25 12:47
by Borsuk
Odgrzewam kotleta.
Jak obecnie ma się temat VR w DCSie? Czy wydajność zmieniła się na plus w ostatnim czasie? Może ktoś jeszcze chciałby opisać swoje doświadczenia z VRem (na jakim sprzęcie lata, co poleca, na co zwrócić uwagę itp.)?
Re: VR | Wirtualna Rzeczywistość w symulatorach lotnicznych
Posted: 2019-09-25 13:02
by Lukasz
Co do tego jaki VR to podobno HP Reverb jest bardzo ciekawą opcją. Co prawda FOV 114 nie powala, ale jakość obrazu jest świetna i wszystko jest czytelne bez dodatkowego przybliżania. Aktualnie jeszcze nie jest u nas dostępny, ale w x-kom można już składać zamówienia.
Re: VR | Wirtualna Rzeczywistość w symulatorach lotnicznych
Posted: 2019-09-25 13:06
by Borsuk
Mogę się mylić, ale czy 114 stopni to nie jest trochę mało jak na VR?
Re: VR | Wirtualna Rzeczywistość w symulatorach lotnicznych
Posted: 2019-09-25 13:17
by Lukasz
Kwestia jest taka, że ktoś lubi duży FOV, ale wtedy czytelność jest słabsza, a dla innych bardziej liczy się właśnie ta czytelność. Także to już zależy od własnych preferencji. Ja i tak w temacie VRów jestem zielony, także wrzuciłem tylko ten model którym sam się zainteresowałem bo wydaje mi się, że raczej stawiałbym na lepszą czytelność kosztem mniejszego kąta widzenia.
Re: VR | Wirtualna Rzeczywistość w symulatorach lotnicznych
Posted: 2019-09-25 16:44
by elekrytyk
To ja 3 grosze dodam ... Dziś odesłałem HP Reverb.
Kiepskie ekrany, przedpotopowa konstrukcja pasków.
Kabel waży 5kg i pojęcia nie mam kto wpadł na pomysł takiego cuda ... można na tym holować autobus ...
Same gogle obklejone materiałem i to jest spoko, bo w porównaniu do Samsunga wygląda zawsze na czyste
Najważniejsze to że rozdziałka wymiana ... wszystkie wady można zapomnieć bo jakość kokpitu zabija konkurencje.
Dlaczego oddałem ... bo mam za duży łeb
Tak jak nowy Oculus IPD regulowane programowo i w dodatku ograniczone do chyba 67mm.
Niczym obejść się nie dało i przy moich 72mm nie ma szans na granie.
Mam też Rifta, Oddysey +, HDK2 i gram na Rifcie bo po ciemku jedyny sobie radzi ze śledzeniem
Pozdrawiam
Re: VR | Wirtualna Rzeczywistość w symulatorach lotnicznych
Posted: 2019-09-25 19:18
by Springman
A ja mam Odyssey + i jestem z nich bardzo zadowolony jeśli nie przeszkadza Ci fakt konieczności grania przy zapalonym świetle w pokoju ( inside out tracking)
Wszystko czytelne. obraz prawie pozbawiony SDE i jest dobre pole widzenia ( nie wiem jakie dokładnie, poczytaj)
Re: VR | Wirtualna Rzeczywistość w symulatorach lotnicznych
Posted: 2019-09-26 15:43
by gorzasty
Zmieniłem swoje gogle na Pimaxa 5k+. Niedługo OR będę gonił. Latam teraz co prawda głównie w Il2, ale z DCS też trochę testowałem. Gdyby ktoś miał pytania mogę pomóc.
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
Re: VR | Wirtualna Rzeczywistość w symulatorach lotnicznych
Posted: 2019-10-07 11:07
by VladMordock
Dla wszystkich obeznanych w sprzęcie/technologii - zastanawiam się delikatnie nad przeskoczeniem na VR, prośba doradzenie.
Wiem bardzo mało, ale po wstępnej analizie w grę wchodzi Oculus S lub Pimax (?).
Budżet 4-5kPLN - karta oraz gogle.
Co obecnie byłoby najlepszym rozwiązaniem ?
Wszystkie komentarze/przemyślenia (na temat) będą mile widziane).
PS. Noszę okulary korekcyjne (~-2d)
Re: VR | Wirtualna Rzeczywistość w symulatorach lotnicznych
Posted: 2019-10-07 11:16
by Hancer
Nie neguje (sam o tym myślę) VR ale warto obejrzeć ten filmik, żeby mieć jakieś rozeznanie czego można się spodziewać.