Page 5 of 6

Re: VR | Wirtualna Rzeczywistość w symulatorach lotnicznych

Posted: 2019-11-08 19:54
by Borsuk
Czekamy z niecierpliwością na dalszą recenzję! :)

Re: VR | Wirtualna Rzeczywistość w symulatorach lotnicznych

Posted: 2019-11-08 19:59
by Mal
Borsuk wrote: 2019-11-08 19:54 Czekamy z niecierpliwością na dalszą recenzję! :)
nie czekaj na recenzje tylko kupoj :D

Re: VR | Wirtualna Rzeczywistość w symulatorach lotnicznych

Posted: 2019-11-08 20:04
by Borsuk
Mal wrote: 2019-11-08 19:59
Borsuk wrote: 2019-11-08 19:54 Czekamy z niecierpliwością na dalszą recenzję! :)
nie czekaj na recenzje tylko kupoj :D
Dzisiaj skończyłem spłacać kartę graficzną. :D Przede mną jeszcze wymiana procka (obecnie 4690k) i reszty z tym związanej. Gogle planuję na samym końcu, także póki co zbieram informacje i śledzę recenzje.

Re: VR | Wirtualna Rzeczywistość w symulatorach lotnicznych

Posted: 2019-11-08 20:54
by Mal
Borsuk wrote: 2019-11-08 20:04
Mal wrote: 2019-11-08 19:59
Borsuk wrote: 2019-11-08 19:54 Czekamy z niecierpliwością na dalszą recenzję! :)
nie czekaj na recenzje tylko kupoj :D
Dzisiaj skończyłem spłacać kartę graficzną. :D Przede mną jeszcze wymiana procka (obecnie 4690k) i reszty z tym związanej. Gogle planuję na samym końcu, także póki co zbieram informacje i śledzę recenzje.
C H U J z prockiem bierz VR :D ale tak powaznie mysle ze powinienes zmienic kolejnosc

Re: VR | Wirtualna Rzeczywistość w symulatorach lotnicznych

Posted: 2019-11-21 21:10
by Skyhawk
[user]JankeS[/user], jak tam HP Reverb się spisuje? Możesz już coś napisać o tych goglach? Przymierzam się do zakupu i nie wiem czy gra jest warta świeczki. Wiem, że nie mają regulacji IPD sprzętowej, tylko software. Moje IPD to 57mm. Jakie jest Twoje? Jak wygląda ostrość obrazu w centrum i na brzegach kadru? Jak duży jest sweet spot? Ile fps da radę na nich wyciągnąć w DCS?

Pozdrawiam.

Re: VR | Wirtualna Rzeczywistość w symulatorach lotnicznych

Posted: 2019-11-21 23:34
by JankeS
HP Reverb rewelacja. Oczywiście gogle są małe, bo mają małe wyświetlacze LCD (2.89"), ale przy rozdzielczości 2160x2160 daję to znakomite nasycenie pikseli i praktycznie zerowe SDE. Obraz jest czysty jak w goglach Samsung Odyssey Plus, które miały filtr antySDE, ale tu do tego jest super ostry i wyraźny. Sweet spot jest dosyć mały, ale to również zależy od IPD. Moje IPD to 68 - sprzętowo mam ustawione na wartość maksymalną 67. Regulacja jest od 59-67, ale jakoś specjalnie nie widziałem różnicy regulując trochę w dół więc myślę, że soczewki są po prostu dobrze zaprojektowane, więc z Twoim IPD nie powinno być problemu. Ostrość obrazu w centrum jest rewelacyjna - liczniki wyglądają jak prawdziwe. Widać wyraźnie drugi plan. Na brzegach obraz jest juz rozmazany ale w których goglach nie jest? ;) Ja mam w DCS non stop 45 fps, a czasem 90. Nie ma potrzeby zwiększania rozdzielczości renderowania ani w grze ani w SteamVR, ja w nim ustawiłem 108% aby rozdzielczość była lekko ponad natywna, a w DCS PD 1.0 i jest rewelacyjna jakość obrazu. Gogle mają również super kolory więc jest naprawdę dobrze. Śledzenie działa bezproblemowo ale w pokoju musi być dość jasno. Kontrolery bezproblemowe. Polecam :)

Re: VR | Wirtualna Rzeczywistość w symulatorach lotnicznych

Posted: 2019-11-22 19:34
by Skyhawk
Dzięki za recenzję :) W takim razie będę powoli się szykować do zakupu tych gogli, chyba że w do końca roku wyjdzie coś lepszego w co wątpię. Martwi mnie tylko moje IPD, że nie jest takie jak średnia wartość IPD u ludzi, czyli 63mm. A jak wygląd FOV? Wiem, że nie jest to PIMAX, ale nie wiem czego się spodziewać bo nigdy nie miałem żadnych gogli VR na głowie.
W międzyczasie znalazłem coś takiego:

Re: VR | Wirtualna Rzeczywistość w symulatorach lotnicznych

Posted: 2019-11-22 19:40
by JankeS
FOV jest jak byś założył na głowę maskę do nurkowania mniej więcej ;) Jak w pozostałych goglach 1 generacji :) Ale po chwili nie zwracasz na to w ogóle uwagi.

Re: VR | Wirtualna Rzeczywistość w symulatorach lotnicznych

Posted: 2020-01-04 18:28
by ca5tor
To może i ja napiszę parę słów o zestawie. W ubiegłym roku przetestowałem 3 zestawy - Oculus CV1- Rift S i ok 27 grudnia dostałem Reverba.
Podłączenie i instalacja generalnie bez problemów, należy tylko pamiętać o ustawieniu WMR for Steam jako beta we właściwościach, i powinno śmigać.
Na plus widoczność i sama czytelność kokpitów. Do cv1 nie ma co porównywać tam to na ekranie obraz jakby się przez moskitierę patrzyło.W stosunku do Rift S też wyraźniej wszystko widać. Okulary mniejsze i "zgrabniejsze" od Oculusów- wygoda na głowie- trochę brakuje tego pokrętełka co było w Rifcie- tam fajniej moim zdaniem się to zakładało. O kablach nie będę pisał, ale można się do tej złączki przyzwyczaić.
U mnie nie zawsze przy starcie odpala się Mixed reality portal - jak odpalam Steam VR to mam 60Hz i obraz takiego "rybiego oka". Po restarcie jest już 90 Hz i wszystko wygląda prawidłowo.
Podczas wczytywania i ładowania misji występuje migotanie okularów / mam tak w DCS i IŁ2 za to w Elite Dangerous to nie występuje/ i to trochę jest denerwujące- po wczytaniu misji jest ok. Zauważyłem jednak że trzeba mieć oświetlony pokój żeby dobrze 6dof działał - te 2 kamerki nie są za dobrej jakości - jak jest dobrze z oświetleniem to po spozycjonowaniu tracking działa oki(rozglądanie jak w prawdziwym samolocie) ja muszę fizycznie się obrócić , za to jak ktoś ma obrotowy fotelik to tylko dupką operuje ;-).
FOV tak jak JankeS pisał. Ja to jednak porównuję widoku z prawdziwego hełmu lotniczego z maską na twarzy ;-) Aha moje IPD ok 65. Na teraz zostaję z nimi na dłużej.

Re: VR | Wirtualna Rzeczywistość w symulatorach lotnicznych

Posted: 2020-02-10 18:31
by Szpili
Witam.
Panowie jestem zdecydowany w 100% na VR, po 2 tygodniowym przeglądaniu neta i czytaniu recenzji dostępnych zestawów w czołówce peletonu pozostały dwa : Pimax 5+ oraz HP Reverb.
Potrzebuje pomocy w wyborze. Rozumiem że Primax ma lepszy FOV a HP rozdzielczość ale moja prośba dotyczy praktycznej strony (potrzebuje VRu do symulacji lotniczych jak i samochodowych)
Z góry dziękuje za pomoc.
Pozdrawiam.

Re: VR | Wirtualna Rzeczywistość w symulatorach lotnicznych

Posted: 2020-02-10 18:44
by Mal
HP Reverb i tyle w temacie

Re: VR | Wirtualna Rzeczywistość w symulatorach lotnicznych

Posted: 2020-02-10 19:02
by JankeS
Między Pimax 5K+ a HP Reverb jest przepaść jakości - oczywiście na plus dla Reverba. Nawet się nie zastanawiaj tylko bierz HP. Mal również miał Pimaxa wcześniej i dobrze radzi ;)

Re: VR | Wirtualna Rzeczywistość w symulatorach lotnicznych

Posted: 2020-02-10 19:33
by gorzasty
Gdybyś się jednak na Pimaxa 5k zdecydował (Może z racji IPD czy innej) to mam do sprzedania nówkę.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka


Re: VR | Wirtualna Rzeczywistość w symulatorach lotnicznych

Posted: 2020-02-11 12:19
by Szpili
Czyli wybór jest dokonany. Dzięki wielkie za pomoc. Zastanawiam się tylko jaka jest różnica między tym modelem https://www.x-kom.pl/p/508664-gogle-vr- ... ecyfikacja. Występuje jeszcze wersja PRO tylko że problem polega na tym że w X-KOM jest niedostępna. Niestety nie mogę nigdzie znaleźć recenzji w której jest porównanie obu wersji.

Re: VR | Wirtualna Rzeczywistość w symulatorach lotnicznych

Posted: 2020-02-11 12:55
by Robo
Wersja pro ma inny faceplate ze sztucznej skóry (mniej wygodny), dodatkowy kabelek i lepszą gwarancję.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka