Gildia.org jest otwartą platformą do wspólnych rozgrywek polskiej sceny DCS - zapraszamy wszystkich pilotów (niezależnie od poziomu doświadczenia), a także wszystkie zorganizowane grupy oraz eskadry.

Zarejestruj się i dołącz do naszej społeczności, latamy na DCS World 2.5 Open Beta oraz nie stawiamy kryteriów rekrutacyjnych (REKRUTACJA), wszyscy chętni do wspólnego latania online znajdą u nas swoje miejsca na naszym fragmencie wirtualnego nieba.

Jeśli jeszcze jesteś niezdecydowany, zapraszamy na nasz serwer TeamSpeak (konfiguracja viewtopic.php?f=11&t=4 ) lub nasz kanał YouTube https://www.youtube.com/channel/UCLTBtk ... 0tyQ7lnWpg.

Image Note for non-polish speaking pilots: during account registration, please put all the details about why would you like to join our community or short note that you are registering an account for the Join Ops use into the "Interested in" field .

If you are interested in Join Ops operations please get in contact with us via contactadmin , the account creation is not required .

F14 - WING/EXT TRANS

Dyskusje i porady techniczne oraz bazarek - forum otwarte dla wszystkich
Post Reply
User avatar
Wikary
Moderator
Joined: 2018-11-11 10:35

Flights: 39 (108hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Marshaller

VF112 RIO

VFA313 Pilot

2019-03-16 10:52

Wszystkie instrukcje i filmy, które widziałem (łącznie z https://info.publicintelligence.net/F14AAD-1.pdf) każą przerzucać switch na OFF w procedurze startowej i nie piszą explicite, kiedy to przerzucić na auto. Tymczasem to jest wyłączenie przepływu paliwa ze zbiorników zewnętrznych i skrzydłowych, czyli ponad 8 klb, a w opisie dźwigni stoi:
AUTO - Airborne − Normal position. Wing fuel is automatically transferred. Transfer of external fuel and fuselage pressurization is automatic with landing gear retracted. Automatic shut off of wing and external tanks when empty. Weight on Wheels −Automatic transfer of wing and external tank fuel cannot be accomplished; switch must be set to ORIDE for wing fuel transfer.
Czyli kiedy to się normalnie przestawia na auto? Będę wdzięczny za wskazanie punktu, który przegapiłem.

User avatar
Borsuk
Moderator
Joined: 2018-03-16 20:37

Flights: 84 (193hs)
Specialized in: AV-8B



Gildia Marshaller

44th Executive Officer

VF112 Pilot

2019-03-16 11:07

To jest powód naszych awaryjnych lądowań podczas ostatnich lotów. Nie wiem dlaczego każą w poradnikach włączać to na OFF, ale na bank musi być na AUTO, bo inaczej jest tak jak napisałeś, czyli paliwo nie jest przelewane między zbiornikami. Ja po ostatnich przygodach zostawiam defaultowo na pozycję AUTO i zapominam o temacie.

EDIT. Na poniższym filmie nie zauważyłem żeby cokolwiek robił z tym przełącznikiem.


User avatar
Hancer
Joined: 2018-09-07 17:18

Flights: 66 (141hs)
Specialized in: ATC / AWACS



Gildia Pilot

302 Dowódca

2019-03-16 11:41

W A10 to służy odcinaniu paliwa przy uszkodzeniu zbiornika, przepływ powinien być swobodny bo to przecież wpływa na wyważenie maszyny.

User avatar
Wodzu
Moderator
Joined: 2018-05-10 14:38

Flights: 65 (159hs)
Specialized in: F-14 A/B PILOT



Gildia Marshaller

VF112 Dowódca

2019-03-16 11:45

Wczoraj na locie treningowym pobawilem sie tym przelewaniem i zdecydowanie o to chodzi.musi byc na auto. Nie wyobrazam sobie zeby pilot mial czas bawic sie w przelewanie dopiero ja sie skonczy paliwo w np. feedzie. Pozostaje na sztywno ustawianie na auto.dodam ze w respie w powietrzu ja i hot na lotnisku ta opcja jest ustawiona na auto.

User avatar
Avantar
Moderator
Joined: 2018-06-19 09:26

Flights: 87 (200hs)
Specialized in: AV-8B



Gildia Marshaller

44th Dowódca

VF112 RIO

2019-03-16 13:36

Panowie piloci, sprawa jest prosta. Ustawia sie na off ale powinien wrocic AUTOMATYCZNIE (patrz opis pozycji OFF) gdy master test switch jest przestawiony na inst, albo gdy paliwo spadnie do pewnego poziomu (thermistor in cell 2 and 5 is uncovered) albo gdy otwieracie sonde do tankowania... imho podczas startu albo kiedys on sam powinien wrocic do auto. Jezeli nie to bug. Tutaj info z NATOPS



I tu:

Image

Avantar
My rig: Gigabyte Z170-Gaming K3; 4x8GB HyperX Fury Black 2133MHz DDR4 CL14; Intel Core i7-6700K 4.0 GHz; MSI GTX1080Ti; HOTAS Warthog; MFD Cougar; Track IR 5; Saitek Pro Flight rudder Pedals; Oculus Rift
Post Reply