Gildia.org jest otwartą platformą do wspólnych rozgrywek polskiej sceny DCS - zapraszamy wszystkich pilotów (niezależnie od poziomu doświadczenia), a także wszystkie zorganizowane grupy oraz eskadry.

Zarejestruj się i dołącz do naszej społeczności, latamy na DCS World 2.5 Open Beta oraz nie stawiamy kryteriów rekrutacyjnych (REKRUTACJA), wszyscy chętni do wspólnego latania online znajdą u nas swoje miejsca na naszym fragmencie wirtualnego nieba.

Jeśli jeszcze jesteś niezdecydowany zapraszamy na nasz serwer TeamSpeak (konfiguracja viewtopic.php?f=11&t=4 ) lub nasz kanał YouTube https://www.youtube.com/channel/UCLTBtk ... 0tyQ7lnWpg.

F14 - WING/EXT TRANS

Porady techniczne oraz bazarek - forum otwarte dla wszystkich
Awatar użytkownika
Wikary
Moderator
Rejestracja: 2018-11-11 10:35

Gildia Marshaller

112 Pilot

2019-03-16 10:52

Wszystkie instrukcje i filmy, które widziałem (łącznie z https://info.publicintelligence.net/F14AAD-1.pdf) każą przerzucać switch na OFF w procedurze startowej i nie piszą explicite, kiedy to przerzucić na auto. Tymczasem to jest wyłączenie przepływu paliwa ze zbiorników zewnętrznych i skrzydłowych, czyli ponad 8 klb, a w opisie dźwigni stoi:
AUTO - Airborne − Normal position. Wing fuel is automatically transferred. Transfer of external fuel and fuselage pressurization is automatic with landing gear retracted. Automatic shut off of wing and external tanks when empty. Weight on Wheels −Automatic transfer of wing and external tank fuel cannot be accomplished; switch must be set to ORIDE for wing fuel transfer.
Czyli kiedy to się normalnie przestawia na auto? Będę wdzięczny za wskazanie punktu, który przegapiłem.

Awatar użytkownika
Borsuk
Rejestracja: 2018-03-16 20:37

Gildia Pilot

44th Pilot

2019-03-16 11:07

To jest powód naszych awaryjnych lądowań podczas ostatnich lotów. Nie wiem dlaczego każą w poradnikach włączać to na OFF, ale na bank musi być na AUTO, bo inaczej jest tak jak napisałeś, czyli paliwo nie jest przelewane między zbiornikami. Ja po ostatnich przygodach zostawiam defaultowo na pozycję AUTO i zapominam o temacie.

EDIT. Na poniższym filmie nie zauważyłem żeby cokolwiek robił z tym przełącznikiem.


Awatar użytkownika
Hancer
Rejestracja: 2018-09-07 17:18

Gildia Pilot

2019-03-16 11:41

W A10 to służy odcinaniu paliwa przy uszkodzeniu zbiornika, przepływ powinien być swobodny bo to przecież wpływa na wyważenie maszyny.

Awatar użytkownika
Wodzu
Moderator
Rejestracja: 2018-05-10 14:38

Gildia Marshaller

112 Dowódca

2019-03-16 11:45

Wczoraj na locie treningowym pobawilem sie tym przelewaniem i zdecydowanie o to chodzi.musi byc na auto. Nie wyobrazam sobie zeby pilot mial czas bawic sie w przelewanie dopiero ja sie skonczy paliwo w np. feedzie. Pozostaje na sztywno ustawianie na auto.dodam ze w respie w powietrzu ja i hot na lotnisku ta opcja jest ustawiona na auto.

Awatar użytkownika
Avantar
Moderator
Rejestracja: 2018-06-19 09:26

Gildia Marshaller

44th Dowódca

2019-03-16 13:36

Panowie piloci, sprawa jest prosta. Ustawia sie na off ale powinien wrocic AUTOMATYCZNIE (patrz opis pozycji OFF) gdy master test switch jest przestawiony na inst, albo gdy paliwo spadnie do pewnego poziomu (thermistor in cell 2 and 5 is uncovered) albo gdy otwieracie sonde do tankowania... imho podczas startu albo kiedys on sam powinien wrocic do auto. Jezeli nie to bug. Tutaj info z NATOPS



I tu:

Obrazek

Avantar
My rig: Gigabyte Z170-Gaming K3; 4x8GB HyperX Fury Black 2133MHz DDR4 CL14; Intel Core i7-6700K 4.0 GHz; MSI GTX1080Ti; HOTAS Warthog; MFD Cougar; Track IR 5; Saitek Pro Flight rudder Pedals; Oculus Rift
ODPOWIEDZ