Page 1 of 1

F14 - WING/EXT TRANS

Posted: 2019-03-16 10:52
by Wikary
Wszystkie instrukcje i filmy, które widziałem (łącznie z https://info.publicintelligence.net/F14AAD-1.pdf) każą przerzucać switch na OFF w procedurze startowej i nie piszą explicite, kiedy to przerzucić na auto. Tymczasem to jest wyłączenie przepływu paliwa ze zbiorników zewnętrznych i skrzydłowych, czyli ponad 8 klb, a w opisie dźwigni stoi:
AUTO - Airborne − Normal position. Wing fuel is automatically transferred. Transfer of external fuel and fuselage pressurization is automatic with landing gear retracted. Automatic shut off of wing and external tanks when empty. Weight on Wheels −Automatic transfer of wing and external tank fuel cannot be accomplished; switch must be set to ORIDE for wing fuel transfer.
Czyli kiedy to się normalnie przestawia na auto? Będę wdzięczny za wskazanie punktu, który przegapiłem.

Re: F14 - WING/EXT TRANS

Posted: 2019-03-16 11:07
by Borsuk
To jest powód naszych awaryjnych lądowań podczas ostatnich lotów. Nie wiem dlaczego każą w poradnikach włączać to na OFF, ale na bank musi być na AUTO, bo inaczej jest tak jak napisałeś, czyli paliwo nie jest przelewane między zbiornikami. Ja po ostatnich przygodach zostawiam defaultowo na pozycję AUTO i zapominam o temacie.

EDIT. Na poniższym filmie nie zauważyłem żeby cokolwiek robił z tym przełącznikiem.


Re: F14 - WING/EXT TRANS

Posted: 2019-03-16 11:41
by Hancer
W A10 to służy odcinaniu paliwa przy uszkodzeniu zbiornika, przepływ powinien być swobodny bo to przecież wpływa na wyważenie maszyny.

Re: F14 - WING/EXT TRANS

Posted: 2019-03-16 11:45
by Wodzu
Wczoraj na locie treningowym pobawilem sie tym przelewaniem i zdecydowanie o to chodzi.musi byc na auto. Nie wyobrazam sobie zeby pilot mial czas bawic sie w przelewanie dopiero ja sie skonczy paliwo w np. feedzie. Pozostaje na sztywno ustawianie na auto.dodam ze w respie w powietrzu ja i hot na lotnisku ta opcja jest ustawiona na auto.

Re: F14 - WING/EXT TRANS

Posted: 2019-03-16 13:36
by Avantar
Panowie piloci, sprawa jest prosta. Ustawia sie na off ale powinien wrocic AUTOMATYCZNIE (patrz opis pozycji OFF) gdy master test switch jest przestawiony na inst, albo gdy paliwo spadnie do pewnego poziomu (thermistor in cell 2 and 5 is uncovered) albo gdy otwieracie sonde do tankowania... imho podczas startu albo kiedys on sam powinien wrocic do auto. Jezeli nie to bug. Tutaj info z NATOPS



I tu:

Image