F14 - WING/EXT TRANS

Post Reply
User avatar
Wikary
Moderator
Posts: 1161
Joined: 2018-11-11 10:35
Contact:

Flights: 219 (544hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Marshaller

VMFA-117 Commanding Officer

Wszystkie instrukcje i filmy, które widziałem (łącznie z https://info.publicintelligence.net/F14AAD-1.pdf) każą przerzucać switch na OFF w procedurze startowej i nie piszą explicite, kiedy to przerzucić na auto. Tymczasem to jest wyłączenie przepływu paliwa ze zbiorników zewnętrznych i skrzydłowych, czyli ponad 8 klb, a w opisie dźwigni stoi:
AUTO - Airborne − Normal position. Wing fuel is automatically transferred. Transfer of external fuel and fuselage pressurization is automatic with landing gear retracted. Automatic shut off of wing and external tanks when empty. Weight on Wheels −Automatic transfer of wing and external tank fuel cannot be accomplished; switch must be set to ORIDE for wing fuel transfer.
Czyli kiedy to się normalnie przestawia na auto? Będę wdzięczny za wskazanie punktu, który przegapiłem.

Informacje o statusie rekrutacji dostępne na stronie eskadry
VMFA - 117 Mighty Wombats
User avatar
Borsuk
Posts: 441
Joined: 2018-03-16 20:37

Flights: 140 (379hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Rentier

To jest powód naszych awaryjnych lądowań podczas ostatnich lotów. Nie wiem dlaczego każą w poradnikach włączać to na OFF, ale na bank musi być na AUTO, bo inaczej jest tak jak napisałeś, czyli paliwo nie jest przelewane między zbiornikami. Ja po ostatnich przygodach zostawiam defaultowo na pozycję AUTO i zapominam o temacie.

EDIT. Na poniższym filmie nie zauważyłem żeby cokolwiek robił z tym przełącznikiem.


User avatar
Hancer
Posts: 1042
Joined: 2018-09-07 17:18
Contact:

Flights: 153 (358hs)
Specialized in: A-10C



Gildia Rentier

W A10 to służy odcinaniu paliwa przy uszkodzeniu zbiornika, przepływ powinien być swobodny bo to przecież wpływa na wyważenie maszyny.

User avatar
Wodzu
Posts: 1204
Joined: 2018-05-10 14:38

Flights: 73 (198hs)
Specialized in: F-14B Pilot



Gildia Rentier

Wczoraj na locie treningowym pobawilem sie tym przelewaniem i zdecydowanie o to chodzi.musi byc na auto. Nie wyobrazam sobie zeby pilot mial czas bawic sie w przelewanie dopiero ja sie skonczy paliwo w np. feedzie. Pozostaje na sztywno ustawianie na auto.dodam ze w respie w powietrzu ja i hot na lotnisku ta opcja jest ustawiona na auto.

Be quiet! 700W
Zalman Z3 PLUS (Z3PLUS)
Intel Core i5-6600K, 3.5GHz
HyperX Fury, DDR4, 32Gb
Asus Z170 PRO GAMING
MSI RTX 2070S
Joy VPC Base/TM Grip / TM Throttle
Saitek Rudder Pedals
4x Monitor AOC I2490PXQU/BT
User avatar
Avantar
Posts: 1125
Joined: 2018-06-19 09:26

Flights: 281 (754hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Rentier

Panowie piloci, sprawa jest prosta. Ustawia sie na off ale powinien wrocic AUTOMATYCZNIE (patrz opis pozycji OFF) gdy master test switch jest przestawiony na inst, albo gdy paliwo spadnie do pewnego poziomu (thermistor in cell 2 and 5 is uncovered) albo gdy otwieracie sonde do tankowania... imho podczas startu albo kiedys on sam powinien wrocic do auto. Jezeli nie to bug. Tutaj info z NATOPS



I tu:

Image

Avantar
My rig: MSI MPG Z490 GAMING EDGE WIFI; HyperX Fury RGB 64GB (4x16GB) 3200MHz DDR4 CL16; Intel Core i9-10900KA; Zotac RTX 3090; HOTAS Warthog; HOTAS Cougar; WinWing F16EX Throttle, MFD Cougar; Track IR 5; Thrustmaster TPR
Post Reply