T-Flight HOTAS X - "naprawa" przepustnicy

Post Reply
User avatar
bartoszka
Posts: 47
Joined: 2019-11-17 21:28




Gildia Rentier

Dla osób posiadających lub zamierzających posiadać Thrustmaster T-Flight Hotas X.

Jest bardzo prosty sposób, żeby usunąć "klik" w pozycji 50% oraz zwiększyć opór przepustnicy wedle uznania. Wymaga to odrobiny zręczności, ale raczej trudno tam coś zepsuć. Gdyby ktoś był zainteresowany mogę zrobić foty/szczegółowy opis. W skrócie:

-rozkręcamy obudowę
-odkręcamy element, który dociska dźwignię przepustnicy do górnej części obudowy (uwaga - dociska on sprężynę, więc trzeba przytrzymać, żeby nam po odkręceniu śrub nie wystrzeliła w kosmos albo oko)

-jeśli chcemy tylko zwiększyć opór: u dołu dźwigni (drążka) są po bokach dwa dyski, które obracają się w obudowie. wystarczy wkleić coś pomiędzy obudowę a dysk (z jednej lub dwóch stron) - ja wkleiłem kawałek rzepu na tasmie dwustronnej.

-jeśli chcemy usunąć "klik" - na sprężynie jest osadzony element, taka "czapeczka", która trze o pierwszy element, który odkręciliśmy. na środku "czapeczki" znajduje się wybrzuszenie, które wpasowuje się we wgłębienie na środku tego drugiego elementu. wystarczy zeszlifować to wybrzuszenie papierem ściernym. ostrożnie i powoli. jeśli to zrobimy, to trzeba też wymienić smar. zwykły silikonowy smar ze sklepu instalacyjnego/metalowego.

i to wszystko. może brzmi trochę zagmatwanie, ale w środku jest to bardzo proste. polecam też choćby wymienić sam smar, to juz powinno znacząco pomóc, bo to fabryczne to jest jakaś galareta.


Mi to zajęło ok godziny, ale robiłem to b powoli. Teraz działa idealnie, zero kliku, opór jest równomierny na całej osi i dość spory, także robi wrażenie jakby kosztowała co najmniej 2x tyle :P

Polecam!
pozdr

Post Reply