GPU Performance - czyli jak DCS nie wykorzystuje karty graficznej - wnioski

Post Reply
User avatar
Wodzu
Posts: 1204
Joined: 2018-05-10 14:38

Flights: 73 (198hs)
Specialized in: F-14B Pilot



Gildia Rentier

Szybka informacja dot. ogólnego działania DCS.

Po dzisiejszych testach, w których chciałem dać szansę tej wspaniałej grze, doszedłem do następujących wniosków.
1. DCS nie wykorzystuje w pełni parametrów karty graficznej - spadek klatek/ możliwe lagi
2. DCS Zapełnia na maksa bufor pamięci RAM i ją zapycha, wynikiem tego jest pełne zajęcie pamięci ram - u mnie 32GB - spadek klatek/możliwe lagi
3. Po zamianie Preload radius z 150000 na 100000 poprawa trwała kilka minut.
4. Brak wyświetlania parametrów Video memory po wciśnięciu w grze PCtrl+Scroll lock - pokazuje 0 MB - czyli tak jakby DCS nie ładował w ogóle terenu do pamięci karty.

Ad1. Patrząc na działanie DCS jeszcze sprzed dwóch miesięcy widzę znaczny spadek klatek co w moim przypadku jest widoczne, wcześniej były to stałe wartości - nic nie zmieniałem ani nie upgradowałem.
Ad2. Do tej pory przy tych samych ustawieniach miałem zużycie ramu na poziomie 20-24Gb plus zużycie karty graficznej na poziomie zapełnienia całej pamięci oraz parametr "total GPU Power" na poziomie 70-80%. Aktualnie ten parametr wynosi 30-40% co jest absurdem przy mojej karcie 1060 3Gb.
Ad3. n/c.
Ad4. Wcześniej parametr Video memory był pokazywany w przedziale 8000-12000Mb, klatki przy takich wartościach były ok. Na lotnisku w F-14 - 38-45 klatek, w powietrzu w F-14 50-60 klatek.

Po co to piszę? Choćby po to aby każdy z was sprawdził sobie jak u niego wyglądają te parametry, jesli zauważyliście jakieś spadki u siebie.
Wnioski są takie, że pamięć ram jest zapychana z jakiegoś powodu przez grę, oraz pamieć video lub ogólnie karty grafiki nie są w pełni wykorzystywane, co w wielu (nie tylko u mnie) przypadkach wiąże się z lagowaniem albo totalnym klatkowaniem nawet przy małej ilości maszyn.

Be quiet! 700W
Zalman Z3 PLUS (Z3PLUS)
Intel Core i5-6600K, 3.5GHz
HyperX Fury, DDR4, 32Gb
Asus Z170 PRO GAMING
MSI RTX 2070S
Joy VPC Base/TM Grip / TM Throttle
Saitek Rudder Pedals
4x Monitor AOC I2490PXQU/BT
User avatar
Newerty
Posts: 3
Joined: 2019-09-11 22:35




Gildia Spotter

NEWBIE Spotter

Co do zużycia VRAM to nakładka z RivaTunner pokazuje poprawne wartości użycia VRAM przez DCS (screen w załączniku).

Po ostatnim update miałem ogromne problemy z regularnymi przycięciami gry. Dosłownie co 30-40 sekund gra zatrzymywała się na 1-3 sekundy. Pomogło zablokowanie 'usb hotplug' poprzez utworzenie/dodanie do autoexec.cfg 'no_device_hotplug = true'.

Image

User avatar
Wodzu
Posts: 1204
Joined: 2018-05-10 14:38

Flights: 73 (198hs)
Specialized in: F-14B Pilot



Gildia Rentier

To prawda vram jest pobierany prawidłowo, ale Total GPU power nie jest pobierany i wykorzystywany w pełni. To jest problemem, ale dzięki za sugestie.

Be quiet! 700W
Zalman Z3 PLUS (Z3PLUS)
Intel Core i5-6600K, 3.5GHz
HyperX Fury, DDR4, 32Gb
Asus Z170 PRO GAMING
MSI RTX 2070S
Joy VPC Base/TM Grip / TM Throttle
Saitek Rudder Pedals
4x Monitor AOC I2490PXQU/BT
User avatar
Borsuk
Posts: 441
Joined: 2018-03-16 20:37

Flights: 140 (379hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Rentier

Problem częściowo u siebie rozwiązałem poprzez wyłączynie V-synca w grze. O ile patrzenie przed siebie/w niebo obciążało kartę na koło 60%, to spojrzenie w kokpit powodowało spadek klatek o połowę, bez zwiększania obciążenia GPU. Po wyłączeniu tej opcji wykorzystanie GPU wzrosło do 100% (co jest normalną rzeczą), ale klatki w kokpicie są zdecydowanie wyższe niż przy włączonym V-Syncu.

Post Reply