Skoki FPS

Post Reply
User avatar
Andrut
Posts: 156
Joined: 2020-04-01 08:07

Flights: 68 (200hs)
Specialized in: Mi-24P Pilot



Gildia Pilot

SGPSz Oficer

Witam,

Wracam z tematem moje zabytkowego sprzętu, lecz po lekkiej modernizacji. Niestety nadal występuje pewien upierdliwy problem, którego już sam nie jestem w stanie rozwiązać. Może komuś mądrzejszemu się uda dostrzec coś czego ja nie widzę.

Opis problemu:
Ogólnie rzecz biorąc chodzi o nagłe spadki FPS o połowę lub więcej. Niezależnie czy to na lotnisku, w mieście, w powietrzu, obojętnie na jakiej wysokości, czy są inne maszyny czy nie, czy single czy multi. Nie ma to najmniejszego znaczenia. Przy obecnych ustawieniach grafiki mam na signlu 50-80 FPS, a na multi 30-50 FPS. Problemem są spadki np. z 50 na 15, lub z 80 na 20, to jest pojedynczy skok w dół i następna wartość jest już z powrotem właściwa. Czyli mamy FPS w okolicy 50 i nagle jest 10 i znowu 50. Taki pik w dół. I jest to dość nieregularne, zdarza się, że przez godzinę czy dwie latania wszystko jest płynne a drugim razem od samego początku pojawiają się takie spadki co jest dosyć uciążliwe.

Próbowałem już wielu sposobów, sterowniki najnowsze, skanowanie dysku HDTune jak dobrze pamiętam, nic nie przyniosło, po za tym dysk jest nowy. Sprawdzanie temperatur, w normie. Preload radius też za bardzo nic nie dawało, pierwsze screeny są przy ustawieniu takim jak na fotce poniżej, ostatnie dwa screeny są na ustawieniu maksymalnym. Próbowałem z przeróżnymi ustawieniami grafiki, rozdzielczościami, filtrami, bez filtrów i nic nie wyeliminowało problemu. Cały czas występuje. Pomogło podkręcenie "power target" na maxa w programie od karty graficznej, ale to też było chwilowe bo potem znowu się pojawił problem. Tak samo chwilowo pomogło wyjęcie i włożenie ponownie karty graficznej albo ustawienie wiatraków na 80% mocy non stop. To wszystko było na chwile.

Nie chodzi mi i konieczne znalezienie złotego rozwiązania, bo od biedy da się z tym latać. Jednak jest to denerwujące i szukam przyczyny. Ilość FPS nie będzie szałowa ale niech będzie stała bez tych spadków i mi już w zupełności wystarczy. Zastanawiałem się już nad wymiana płyty głównej i procesora aczkolwiek dręczy mnie to, że na tym sprzęcie potrafi tych spadków nie być czyli teoretycznie jest na to rozwiązanie aby zniknęły one na stałe. Może Wy coś więcej zauważycie ode mnie. Jedyna analogią dla mnie jest spadek użycia GPU w momencie wystąpienia spadku FPS co najlepiej widać na przed ostatnim screenie gdzie ten pik jest aż do zera. Może Wy wywnioskujecie więcej. Będę wdzięczny.

Aktualnie mój sprzęt:
Windows 10, x64
Płyta główna: Asus P8H67M- Rev 3.0
Procesor: Intel i7 2600, 3,4GHz
Karta graficzna: Gigabyte GeForce GTX 1660 Gaming OC 6GB
RAM: 24GB - 2x 4GB + 2x 8GB 1333MHZ bodajże
Dysk: SSD 220GB
Zasilacz: Chieftec 600W

Ustawienia grafiki:
Image

Seria screenów:
Image

Image

Image

Image

Image

Na singlu, preload radius na maxa
Image

Na multi, preload radius na maxa, kilka delikatniejszych spadów co widać na spadkach użycia GPU.
Image

Jakbyście czegoś jeszcze potrzebowali to mówcie. Z góry dzięki.

User avatar
Viper
Posts: 491
Joined: 2018-10-18 00:46

Flights: 476 (1245hs)
Specialized in: UH-1H Pilot



Gildia Pilot

1st AC Executive Officer

VF-31 Executive Officer

492nd vFS Pilot

Civil trafik na low l iub całkiem wywal na poczatek i shadows amniejsz

User avatar
Andrut
Posts: 156
Joined: 2020-04-01 08:07

Flights: 68 (200hs)
Specialized in: Mi-24P Pilot



Gildia Pilot

SGPSz Oficer

Też już z tym kombinowałem, to nie jest przyczyna. W sumie nie wiem czemu civil traffic wskoczył na high, zaraz poprawie. Z cieniami też już próbowałem i z cieniami otoczenia i samego samolotu. Bez większych zmian.

User avatar
Vincent
Posts: 388
Joined: 2019-09-12 02:39

Flights: 180 (485hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Rentier

333 Commanding oficer

Na takim sprzęcie to nie pohulasz na HI ustawieniach. Procek słaby zegar. Grafa też słaba. Na syrię potrzebujesz 32 GB RAM. 1333 to jest najwolniejsza DDR-3. Ustaw preload radius <50. Visibility na Medium, Textury jednak na LOW, Wodę na medium, cienie terenu na FLAT, civil traffic na low lub off. SSAA wyłącz. Anizo x8. MSAA max 2. Efekt gorących gazów OFF.

User avatar
Vincent
Posts: 388
Joined: 2019-09-12 02:39

Flights: 180 (485hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Rentier

333 Commanding oficer

zaraz wrzucę optimum

User avatar
Vincent
Posts: 388
Joined: 2019-09-12 02:39

Flights: 180 (485hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Rentier

333 Commanding oficer

Ustawienia optymalne na twoją platformę.
Sprawdź czy twój i7 2600 ma literkę K. Jeśli tak to możesz go podkręcić do 4,5 GHz na dobrym chłodzeniu. Ja mam 4,6 GHz
DDR-3 2400 MHz 32 GB CL-9. Gskill TridentX. Najszybsze DDR-3
Syria tnie jeśli masz textury powyżej LOW i preloar powyżej 50.
Ja mam w szczycie 140 fps na Full HD.
Online 60-80
na lotnisku 40-60 kiedy nawalone obiektów.
wyłącz w grze synchronizację i włącz FAST sync na karcie. Masz wtedy najmniejszy input lag.

Last edited by Vincent on 2020-11-26 11:37, edited 1 time in total.

User avatar
Andrut
Posts: 156
Joined: 2020-04-01 08:07

Flights: 68 (200hs)
Specialized in: Mi-24P Pilot



Gildia Pilot

SGPSz Oficer

Dzięki wielkie. Dzisiaj na pewno przetestuje i dam znać jaki efekt.

User avatar
Vincent
Posts: 388
Joined: 2019-09-12 02:39

Flights: 180 (485hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Rentier

333 Commanding oficer

I sprawa najważniejsza... Terain shadows koniecznie FLAT. Default pierniczy.
Daj znać

User avatar
Glow
Posts: 135
Joined: 2019-08-29 23:09




Gildia Spotter

NEWBIE Spotter

U mnie podobnie 15fps zamiast 60fps jak tylko uruchomię misję. Restart komputera, ponowne uruchomienie, wszystko robię dokładnie tak samo i mam 60pfs przez tak długo jak nie wyłączę. Jeśli zamknę i wrócę do pulpitu, nawet nic innego nie robiąc, uruchomię ponownie DCSa, problem wraca - znów jest 15fps zamiast 60fps.

Nie pytam o pomoc na ED-kowym forum, pierwsze rzeczy które należało by zrobić to aktualizacje Windows, sterowników. Odkładam to w czasie.

Wyczytałem że od DCS 2.5.6.57530 Open Beta, czyli jeden fix i dwie aktualizacje temu, zmieniło się coś w adresowaniu/wykorzystaniu pamięci w DCS. Drzewa mają się sprawniej ładować i wykorzystywać bufor pamięci inaczej. Można sobie większy dystans ustawić - bez straty fps. Nawet w change logu napisali, że może to mieć wpływ na mody krajobrazu, któe powinny być aktualizowane przez autorów - nie zaobserwowałem aby to chodziło o mody.

Znając EDków to jak robią jedno, psują drugie.
Problem jest znany w OB, wersja stable przypuszczam nie ma jeszcze tych aktualizacji. Nie sprawdzałem, być może na stable nie będzie tego spadku fps.

Nie mam linka ale coś jest nie tak, przy usuwaniu używanych tekstur z bufora pamięci. Wszystko jest przechowywane dłużej jak powinno być, problem jest znany więc być może rozwiązanie będzie w następnych aktualizacjach.

Poczyniłeś trafne obserwacje, zauwąż że jak coś działa a nagle zczyna zwalniać, to zapewne zapełnia się jakiś bufor - wieć chodzi o pamięć. Druga opcja to przegrzewający się procesor i uruchamiające się zabezpieczenia termiczne albo spadki napięć ale to idzie szybko zaobserwować i łatwo zmierzyć/wykryć. Jeśli jest to pamięć to soft - więc jedyne co morzemy zroibić to aktualizaować wszystko co się da, Windows, sterowniki, biblioteki VC, itp. aby mieć system w stanie jak deweloper DCSa.

Co do mojego problemu to być może są to jeszcze skrypty Moose/Mist. Jeśli misję mam bez, to działa dobrze - jeszcze muszę to sprawdzić dokładnie. Być może skrypty są ok. Muszę zrobić Windows i sterownik w pierwszej kolejności. Biblioteki Visual C++ Redistributables - poszukaj repacka na GitHub, zaoszczędzisz miejsca na dysku. Jest jeszcze opcja że to Winda coś zmieniła przy zarządzaniu pamięcią.

Jak masz ustawiony plik wymiany?
DSC lub go mieć. Jest wiele szkół jak należy go ustawić. Ja mam i zawsze miałem, od chyba już 3 lat, ustawiony na stałą wartość 1.5-krotność RAM. Być może będę musiał teraz, po aktualizacji coś zmienić. Wiem że 2.5x kiedyś używałem w innych symulatorach.

Co do ustawień - może komuś jeszcze się przyda:
Zaznaczam że moją kartę graficzną, wystrugałem sobie z ziemniaka.
Jak widzę Ty chyba też skoro jesteś na 1680x1050 :)

SSLR zawsze mam wyłączone

Terrain Textures LOW - używam moda CGTC v2.0 z Better Treess Dark Light by Taz1004 - polecam, tekstury są lepiej zoptymalizowane i całość nawet na LOW lepiej wygląda od tych standardowych tekstur.

Heat Blur OFF
Water LOW - standardowe tekstury wody w DCS to porażka pod względem optymalizacji (ja używam moda);

Shadows OFF
Terrain Objec Shadows FLAT albo OFF - cienie kosztują najwięcej fps!!! Do tego w tym ED-ki ostatnio zmieniali przy drzewach, więc pewnie zepsuli coś.

Spróbować możesz uruchomić DCS w oknie - bez FULL SCREEN. Okno powinno być bez ramki, jeśli rozdzielczość się zgadza.

Plus sporo modów, shadery Mustanga, tweaki od Taza1004 a na wszystko ReShade (:

Suwaki:
Grass 0 - Po co komu trawa? Przy lądowaniu jest miło? :/
Trees miałem 30 teraz 100 - i jest bez różnicy dla fps po ostaniej aktualizacji; Można mieś więcej drzew teraz.
Radius 40000 + w cofingu mam zwiększone promienie widoczności dla eksplozji bo czasem mi zanikały dziwnie;
Dymki z kominów 1

User avatar
Andrut
Posts: 156
Joined: 2020-04-01 08:07

Flights: 68 (200hs)
Specialized in: Mi-24P Pilot



Gildia Pilot

SGPSz Oficer

Po wstępnych testach, co prawda bardzo krótkich ale testach, ustawienia Vincenta się sprawdzają. Mam nadzieję, że to nie jest chwilowy efekt, potwierdzę jutro po treningu na multi ;)

Dziękuję bardzo Panowie!

Post Reply