Gildia.org jest otwartą platformą do wspólnych rozgrywek polskiej sceny DCS - zapraszamy wszystkich pilotów (niezależnie od poziomu doświadczenia), a także wszystkie zorganizowane grupy oraz eskadry.

Zarejestruj się i dołącz do naszej społeczności, latamy na DCS World 2.5 Open Beta oraz nie stawiamy kryteriów rekrutacyjnych (REKRUTACJA), wszyscy chętni do wspólnego latania online znajdą u nas swoje miejsca na naszym fragmencie wirtualnego nieba.

Jeśli jeszcze jesteś niezdecydowany zapraszamy na nasz serwer TeamSpeak (konfiguracja viewtopic.php?f=11&t=4 ) lub nasz kanał YouTube https://www.youtube.com/channel/UCLTBtk ... 0tyQ7lnWpg.

Brevity code, czyli trochę o komunikacji

Poradniki, opisy dotyczące walki oraz pilotażu - forum otwarte dla wszystkich
specel
Rejestracja: 2018-04-17 15:14

Gildia Rentier

2018-06-14 11:09

http://nato.radioscanner.ru/files/artic ... app7e_.pdf

Dokument - słowniczek frazeologii lotnicznej (i nie tylko)

Awatar użytkownika
VladMordock
Rejestracja: 2017-09-26 23:45

Gildia Pilot

2018-07-14 18:47

Ten post będzie aktualizowany; opracowano na podstawie https://en.wikipedia.org/wiki/Multiserv ... evity_code .

Podstawy tzw. brevity code po polsku, zalecam przynajmniej pobieżną znajomość przed wyruszeniem na misję HRP. Jeśli ktoś uważa, że czegoś kluczowego brakuje - proszę piszcie poniżej, będę dodawał.
  • Aborting/Abort/Aborted - rozkaz lub informacja o przerwaniu akcji/ataku/zdarzenia/misji
  • Angels - określenie wysokości w tysiącach stóp, np. Angels five oznacza 5000ft (dotyczy tylko friendly)
  • Bandit - samolot zidentyfikowany jako nieprzyjaciel; określenie nie jest jednoznaczne z obraniem kierunku do ataku lub samego ataku
  • Bingo - osiągnięto minimalny poziom paliwa do bezpiecznego powrotu do bazy
  • Blind - brak kontaktu wzrokowego z przyjacielskim samolotem/pozycją na ziemi (dotyczy tylko friendly)
  • Bogey - kontakt radarowy lub wzrokowy z obiektem powietrznym, którego tożsamość jest nieznana
  • Bogey dope - prośba / informacja o najbliższym zagrożeniu (w odpowiedzi oczekujemy BRAA)
  • BRAA - format danych zawierających kierunek, odległość oraz wysokość celu w odniesieniu do przyjacielskiego samolotu
  • Break (kierunek) - rozkaz do natychmiastowego wykonania maksymalnego skrętu we wskazanym kierunku; wykorzystywane w sytuacja defensywnych
  • Buddy lock - zalockowano przyjacielski samolot, najczęściej odpowiedź na wezwania spike lub buddy spike, powinna zawierać także pozycję, kierunek oraz wysokość
  • Buddy spike - informacja o wskazaniu przez RWR zalokowania przez przyjacielski samolot, powinna zawierać także pozycję, kierunek oraz wysokość
  • Bullseye - umowny punkt, względem którego podawana jest pozycja obiektów
  • Cap/capping - informacja/rozkaz do rozpoczęcia orbitowania względem określonej lokalizacji
  • Contact - kontakt radarowy lub czujnikowy (TGP) na określonej pozycji
  • Crank - manewr polegający na oświetlaniu celu wiązką radaru na granicy jego zakresu kątowego
  • Fast - prędkość celu wynosi ponad 600kt / Mach 1
  • Flank/flanking - cel przemieszcza się w bok względem przyjacielskiego samolotu
  • Fox (numer) - symulowane lub rzeczywiste odpalenie rakiety, podajemy też numer:
    • ONE - półaktywna rakieta radarowa, np. AIM-7 Sparrow
    • TWO - rakieta naprowadzana na źródła ciepła, np. AIM-9 Sidewinder
    • THREE - aktywna rakieta radarowa, np. AIM-120 AMRAAM
  • Furball - walka kołowa, w której uczestniczy kilka samolotów zarówno sojuszniczych jak i wroga
  • Group - kontakty radarowe, które są skupione w obrębie 3 mil morskich
  • High - wysokość pomiędzy 25000, a 40000 stóp nad poziomem morza (MSL)
  • Hostile - kontakt radarowy zidentyfikowany jako wrogi, względem którego udzielono autoryzacji otwarcia ognia
  • Hot - cel jest skierowany przodem względem przyjacielskiego samolotu
  • Judy - pilot ma kontakt wzrokowy/radarowy z celem, rozpoczął przechwytywanie i prosi o ograniczenie komunikacji do minimum
  • Low - wysokość celu poniżej 10000 stóp nad poziomem gruntu (AGL)
  • Merge/merged - informacja, że przyjacielskie oraz wrogie samoloty znalazły się w strefie zasięgu wzroku
  • Medium - wysokość celu powyżej 10000 stop nad poziomem gruntu (AGL) oraz poniżej 25000 stóp wysokości MSL
  • Midnight - informacja, że funkcje kontroli oraz dowodzenia nie są dostępne (zakończenie działań AWACS/GCI)
  • Monitor - polecenie utrzymywania świadomości radarowej lub odpowiedzialności za konkretną grupę
  • Mud - informacja o wskazaniu przez RWR zagrożenia z ziemi, powinna być powiązana z pozycją oraz typem
  • Nails - wskazanie RWR o aktywnym radarze, powinno być powiązane z kierunkiem/pozycją oraz typem kontaktu
  • Notch/notching - manewr defensywny przeciwko zagrożeniu AA
  • No Joy - utrata kontaktu wzrokowego z nieprzyjacielskim statkiem powietrznym
  • Picture - obraz sytuacji taktycznej w obrębie działań (podawane względem Bullseye)
  • Pitbull - informacja, że aktywna rakieta radarowa (np. AIM-120) rozpoczęła naprowadzanie wbudowanym radarem i oświetlanie celu nie jest potrzebne
  • Popup - informacja, że w obrębie działań pojawił się nowy kontakt
  • Raygun - informacja o zalockowaniu nieznanego samolotu, jednocześnie wezwanie o odpowiedź buddy spike (pozycja, kurs, wysokość) przyjacielskich samolotów, w celu uniknięcia friendly fire
  • Reset - powrót do omówionej w odprawie strefy działań
  • Roger - potwierdzenie przyjęcia oraz zrozumienia komunikatu radiowego
  • Scramble - rozkaz startu najszybciej jak to tylko możliwe
  • Slow - cel porusza się prędkością względem gruntu 300kt lub mniejszą
  • Spike - wskazanie RWR o namierzeniu przez radar; powinno zawierać kierunek oraz - jeśli znane - typ zagrożenia, dot. celów powietrznych
  • Sunrise - informacja, że funkcje kontroli oraz dowodzenia są dostępne (rozpoczęcie działań AWACS/GCI)
  • Tumbleweed - informacja o ograniczonej / znikomej świadomości sytuacyjnej, prośba do AWACS o podanie obrazu sytuacji w pobliżu
  • Tally - kontakt wzrokowy z nieprzyjacielskim statkiem powietrznym
  • Very high - kontakt radarowy powyżej 40000ft MSL
  • Visual - kontakt wzrokowy z przyjacielskim samolotem, pozycją
  • Winchester - brak amunicji, może dotyczyć konkretnego typu lub wszystkich

Awatar użytkownika
Wons
Moderator
Rejestracja: 2018-05-10 14:38

Gildia Marshaller

2018-07-18 15:51

Tutaj w formie wideo


Awatar użytkownika
Hancer
Rejestracja: 2018-09-07 17:18

Gildia Pilot

2018-12-13 10:46

Na podstawie BREVITY Multiservice Brevity Codes, opracowałem podstawowe zwroty używane w DCS do komunikacji z AWACS. Tłumaczenie jest intuicyjne jeżeli jakiś zwrot jest nie dokładny proszę o kontakt ze mną na Priv, skoryguję.
https://www.coopgame.pl/dcs.html#frazeologia

Post dorzucony do istniejącego tematu dotyczącego Brevity codes

ODPOWIEDZ