Z QNH/QFE na QNE przechodzi się w czasie przechodzenia przez
Transition Altitude, a w drugą stronę przez
Transition Level. W Polsce TA jest na 6500 ft, w Gruzji, według ichniejszego AIPu (Aeronautical Information Publication) ze strony
http://www.aopa.org.il/userfiles/files/ ... en-GB.html, TA zależy od regionu w którym się operuje. Tych regionów jest 3. Dla TMA Tibilisi TA to 7600ft, a dla TMA Kutaisi i TMA Batumi jest to 7000 ft. Dla potrzeb operacji lotniczych w strefie działań wojennych można przyjąć jakieś jednolite wysokości, np TA 7000 ft, a TL FL080, choć poziom TL tak na prawdę zależy od QNH. I tutaj, cytując autora artykułu, do którego Vlad podał link, jako ciekawostka dodam:
Strefa pomiędzy TA i TL nazywana jest transition layer. Należy unikać lotów poziomych w tej strefie (tylko wznoszenie lub zniżanie), bo nie wiemy jakie ciśnienie mają ustawione inne samoloty.