Szybkie pytania

Pomoc koleżeńska dla nowych pilotów Gildii - forum otwarte dla wszystkich
User avatar
VladMordock
Moderator
Posts: 2041
Joined: 2017-09-26 23:45

Flights: 64 (123hs)
Specialized in: ATC / AWACS



Gildia Marshaller

GM Operator

Latamy coraz więcej, w coraz większym gronie i atmosfera po misji, czy związana konkretnymi wydarzeniami na misji robi się czasem mocno napięta.

Aby starać się "wyrównać" (w górę ;) ) wiedzę oraz umiejętności, rozpoczynam ten wątek, aby wymieniać się "na bieżąco" informacjami.

Jeśli ktoś ma konkretne/wymagające pytania, zachęcam do tworzenia osobnych tematów na forum; tutaj mam nadzieję będziemy działać w trybie "szybkie pytania/szybka odpowiedź". ;)

User avatar
VladMordock
Moderator
Posts: 2041
Joined: 2017-09-26 23:45

Flights: 64 (123hs)
Specialized in: ATC / AWACS



Gildia Marshaller

GM Operator

Rozpoczynając - sporo pytań (szczególnie ze strony ekipy z 313) pojawia się na misja nt. QNH, pytanie na jakiej wysokości przechodzicie na QNE oraz na jakim poziomie wracacie z powrotem na QHN ?

PS. Dla zainteresowanych http://www.cassubian.pl/portal/content/ ... ne-qnh-qfe

User avatar
Czart
Posts: 81
Joined: 2018-06-18 14:29

Flights: 17 (32hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Rentier

Nie zmieniam.
Latam wg QFE lotniska startu.
Podczas lotów profilowych lecę wg radiowysokościomierza.

User avatar
Veron
Posts: 29
Joined: 2018-07-05 19:18

Flights: 37 (81hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Pilot

VFA313 Pilot

Z QNH/QFE na QNE przechodzi się w czasie przechodzenia przez Transition Altitude, a w drugą stronę przez Transition Level. W Polsce TA jest na 6500 ft, w Gruzji, według ichniejszego AIPu (Aeronautical Information Publication) ze strony http://www.aopa.org.il/userfiles/files/ ... en-GB.html, TA zależy od regionu w którym się operuje. Tych regionów jest 3. Dla TMA Tibilisi TA to 7600ft, a dla TMA Kutaisi i TMA Batumi jest to 7000 ft. Dla potrzeb operacji lotniczych w strefie działań wojennych można przyjąć jakieś jednolite wysokości, np TA 7000 ft, a TL FL080, choć poziom TL tak na prawdę zależy od QNH. I tutaj, cytując autora artykułu, do którego Vlad podał link, jako ciekawostka dodam:
Strefa pomiędzy TA i TL nazywana jest transition layer. Należy unikać lotów poziomych w tej strefie (tylko wznoszenie lub zniżanie), bo nie wiemy jakie ciśnienie mają ustawione inne samoloty.

User avatar
VladMordock
Moderator
Posts: 2041
Joined: 2017-09-26 23:45

Flights: 64 (123hs)
Specialized in: ATC / AWACS



Gildia Marshaller

GM Operator

Ok, ale faktycznie przy bojowym lataniu DCS pilnujesz tego i przechodzisz na standardowe (i z powrotem) ?

User avatar
Veron
Posts: 29
Joined: 2018-07-05 19:18

Flights: 37 (81hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Pilot

VFA313 Pilot

Tak, a przynajmniej staram się o tym pamiętać. Czasem odpuszczam sobie przechodzenie na QNE, ale na lotnisku zawsze pytam o QNH.

User avatar
VladMordock
Moderator
Posts: 2041
Joined: 2017-09-26 23:45

Flights: 64 (123hs)
Specialized in: ATC / AWACS



Gildia Marshaller

GM Operator

OK, jeden z tematów, który przyjdzie wcześniej lub później standaryzować; dziękuję za odpowiedzi. :)

User avatar
Epll
Posts: 12
Joined: 2018-06-23 15:15

Flights: 3 (5hs)
Specialized in: MiG-21bis



Gildia Rentier

Najprościej raczej aby każdy sobie latał jak mu wygodnie i co najwyżej podawał według jakiego ciśnienia odczytuje wysokość. Na briefingu określić jaka będzie różnica wysokości pomiędzy QFE a QNE i wtedy w razie potrzeby ktoś sobie doda lub odejmie np. 100 metrów.

User avatar
YogiPL
Posts: 76
Joined: 2018-06-04 08:22

Flights: 51 (120hs)
Specialized in: AV-8B



Gildia Rentier

Lotnictwo wojskowe i cywilne (do dnia dzisiejszego)”wschodnie” zawsze było oparte na lataniu w oparciu o QFE. „Zachodnie” lotnictwo już dawno zaimplementowało procedury znane z lotnictwa cywilnego, czyli przechodzenie Transition altitude i Level. Tam gdzie mamy „problem” z separacją pionową (duży ruch) na dyżym obszarze prowadzenia działań jest sens wprowadzenia takiej procedury. W innym przypadku (mały obszar) uważam, że zmiana ciśnienia lokalnego nie wpłynie na bezpiczeństwo lotów i ustawiony wysokościomierz na ZERO jest wystarczający na nasze potrzeby. Takie moje pięć groszy... :P

User avatar
Borsuk
Moderator
Posts: 435
Joined: 2018-03-16 20:37

Flights: 107 (281hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Marshaller

44th Executive Officer

VF112 Reserve

Czy znajdę gdzieś informację na DDI w Hornecie odnośnie Pitbulla dla AMRAAMa?

User avatar
Borsuk
Moderator
Posts: 435
Joined: 2018-03-16 20:37

Flights: 107 (281hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Marshaller

44th Executive Officer

VF112 Reserve

Bo wiedziałem, że na HUDzie nie ma, więc po cichu liczyłem na DDI.

User avatar
VladMordock
Moderator
Posts: 2041
Joined: 2017-09-26 23:45

Flights: 64 (123hs)
Specialized in: ATC / AWACS



Gildia Marshaller

GM Operator

Problem mam - szukam narzędzia do planowania paliwa dla najpopularniejszych modeli; ktoś, coś ?

User avatar
leefty
Posts: 3
Joined: 2018-09-05 16:22

Flights: 1 (2hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Spotter

Małe pytanko, wiecie może czy są jakieś materiały (najlepiej po polsku, lecz po eng też może być) na temat uzbrojenia (bomby, rakiety itp.) w DCS. Chodzi o ich krótką specyfikacje : co, gdzie, kiedy i dlaczego. Obecnie oblatuję SU25T - uczę się bombardowania celów i jestem ciekawy na temat uzbrojenia (teraz robię to na 'oko).

User avatar
Wodzu
Moderator
Posts: 1167
Joined: 2018-05-10 14:38

Flights: 71 (187hs)
Specialized in: F-14 A/B PILOT



Gildia Marshaller

VF112 Dowódca

Encyklopedia w DCS.

User avatar
Linhael
Posts: 44
Joined: 2018-08-21 23:47

Flights: 10 (18hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Rentier

Polecam również podręczniki PDF w katalogach gry. /Mods/aircraft/[nazwa samolotu]/Docs. Dla mnie przynajmniej było to bardziej czytelne niż encyklopedia.

Post Reply