Gildia.org jest otwartą platformą do wspólnych rozgrywek polskiej sceny DCS - zapraszamy wszystkich pilotów (niezależnie od poziomu doświadczenia), a także wszystkie zorganizowane grupy oraz eskadry.

Zarejestruj się i dołącz do naszej społeczności, latamy na DCS World 2.5 Open Beta oraz nie stawiamy kryteriów rekrutacyjnych (REKRUTACJA), wszyscy chętni do wspólnego latania online znajdą u nas swoje miejsca na naszym fragmencie wirtualnego nieba.

Jeśli jeszcze jesteś niezdecydowany, zapraszamy na nasz serwer TeamSpeak (konfiguracja viewtopic.php?f=11&t=4 ) lub nasz kanał YouTube https://www.youtube.com/channel/UCLTBtk ... 0tyQ7lnWpg.

Image Note for non-polish speaking pilots: during account registration, please put all the details about why would you like to join our community or short note that you are registering an account for the Join Ops use into the "Interested in" field .

If you are interested in Join Ops operations please get in contact with us via contactadmin , the account creation is not required .

Szybkie pytania

Poradniki, opisy dotyczące walki oraz pilotażu - forum otwarte dla wszystkich
User avatar
VladMordock
Moderator
Joined: 2017-09-26 23:45

Flights: 55 (104hs)
Specialized in: M-2000C



Gildia Marshaller

2018-08-02 10:16

Latamy coraz więcej, w coraz większym gronie i atmosfera po misji, czy związana konkretnymi wydarzeniami na misji robi się czasem mocno napięta.

Aby starać się "wyrównać" (w górę ;) ) wiedzę oraz umiejętności, rozpoczynam ten wątek, aby wymieniać się "na bieżąco" informacjami.

Jeśli ktoś ma konkretne/wymagające pytania, zachęcam do tworzenia osobnych tematów na forum; tutaj mam nadzieję będziemy działać w trybie "szybkie pytania/szybka odpowiedź". ;)

User avatar
VladMordock
Moderator
Joined: 2017-09-26 23:45

Flights: 55 (104hs)
Specialized in: M-2000C



Gildia Marshaller

2018-08-02 10:18

Rozpoczynając - sporo pytań (szczególnie ze strony ekipy z 313) pojawia się na misja nt. QNH, pytanie na jakiej wysokości przechodzicie na QNE oraz na jakim poziomie wracacie z powrotem na QHN ?

PS. Dla zainteresowanych http://www.cassubian.pl/portal/content/ ... ne-qnh-qfe

User avatar
Czart
Joined: 2018-06-18 14:29

Flights: 17 (32hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Rentier

2018-08-02 10:25

Nie zmieniam.
Latam wg QFE lotniska startu.
Podczas lotów profilowych lecę wg radiowysokościomierza.

User avatar
Veron
Joined: 2018-07-05 19:18

Flights: 28 (65hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Pilot

VFA313 Pilot

2018-08-02 14:29

Z QNH/QFE na QNE przechodzi się w czasie przechodzenia przez Transition Altitude, a w drugą stronę przez Transition Level. W Polsce TA jest na 6500 ft, w Gruzji, według ichniejszego AIPu (Aeronautical Information Publication) ze strony http://www.aopa.org.il/userfiles/files/ ... en-GB.html, TA zależy od regionu w którym się operuje. Tych regionów jest 3. Dla TMA Tibilisi TA to 7600ft, a dla TMA Kutaisi i TMA Batumi jest to 7000 ft. Dla potrzeb operacji lotniczych w strefie działań wojennych można przyjąć jakieś jednolite wysokości, np TA 7000 ft, a TL FL080, choć poziom TL tak na prawdę zależy od QNH. I tutaj, cytując autora artykułu, do którego Vlad podał link, jako ciekawostka dodam:
Strefa pomiędzy TA i TL nazywana jest transition layer. Należy unikać lotów poziomych w tej strefie (tylko wznoszenie lub zniżanie), bo nie wiemy jakie ciśnienie mają ustawione inne samoloty.

User avatar
VladMordock
Moderator
Joined: 2017-09-26 23:45

Flights: 55 (104hs)
Specialized in: M-2000C



Gildia Marshaller

2018-08-02 14:37

Ok, ale faktycznie przy bojowym lataniu DCS pilnujesz tego i przechodzisz na standardowe (i z powrotem) ?

User avatar
Veron
Joined: 2018-07-05 19:18

Flights: 28 (65hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Pilot

VFA313 Pilot

2018-08-02 15:01

Tak, a przynajmniej staram się o tym pamiętać. Czasem odpuszczam sobie przechodzenie na QNE, ale na lotnisku zawsze pytam o QNH.

User avatar
VladMordock
Moderator
Joined: 2017-09-26 23:45

Flights: 55 (104hs)
Specialized in: M-2000C



Gildia Marshaller

2018-08-02 15:35

OK, jeden z tematów, który przyjdzie wcześniej lub później standaryzować; dziękuję za odpowiedzi. :)

User avatar
Epll
Joined: 2018-06-23 15:15

Flights: 3 (5hs)
Specialized in: MiG-21bis



Gildia Rentier

2018-08-04 02:09

Najprościej raczej aby każdy sobie latał jak mu wygodnie i co najwyżej podawał według jakiego ciśnienia odczytuje wysokość. Na briefingu określić jaka będzie różnica wysokości pomiędzy QFE a QNE i wtedy w razie potrzeby ktoś sobie doda lub odejmie np. 100 metrów.

User avatar
YogiPL
Joined: 2018-06-04 08:22

Flights: 45 (98hs)
Specialized in: AV-8B



Gildia Pilot

2018-08-04 18:19

Lotnictwo wojskowe i cywilne (do dnia dzisiejszego)”wschodnie” zawsze było oparte na lataniu w oparciu o QFE. „Zachodnie” lotnictwo już dawno zaimplementowało procedury znane z lotnictwa cywilnego, czyli przechodzenie Transition altitude i Level. Tam gdzie mamy „problem” z separacją pionową (duży ruch) na dyżym obszarze prowadzenia działań jest sens wprowadzenia takiej procedury. W innym przypadku (mały obszar) uważam, że zmiana ciśnienia lokalnego nie wpłynie na bezpiczeństwo lotów i ustawiony wysokościomierz na ZERO jest wystarczający na nasze potrzeby. Takie moje pięć groszy... :P

User avatar
Borsuk
Moderator
Joined: 2018-03-16 20:37

Flights: 77 (171hs)
Specialized in: AV-8B



Gildia Marshaller

44th Pilot

VF112 Pilot

2018-08-06 12:04

Czy znajdę gdzieś informację na DDI w Hornecie odnośnie Pitbulla dla AMRAAMa?

User avatar
Borsuk
Moderator
Joined: 2018-03-16 20:37

Flights: 77 (171hs)
Specialized in: AV-8B



Gildia Marshaller

44th Pilot

VF112 Pilot

2018-08-06 12:37

Bo wiedziałem, że na HUDzie nie ma, więc po cichu liczyłem na DDI.

User avatar
VladMordock
Moderator
Joined: 2017-09-26 23:45

Flights: 55 (104hs)
Specialized in: M-2000C



Gildia Marshaller

2018-08-17 23:03

Problem mam - szukam narzędzia do planowania paliwa dla najpopularniejszych modeli; ktoś, coś ?

User avatar
leefty
Joined: 2018-09-05 16:22




Gildia Spotter

2018-09-16 22:49

Małe pytanko, wiecie może czy są jakieś materiały (najlepiej po polsku, lecz po eng też może być) na temat uzbrojenia (bomby, rakiety itp.) w DCS. Chodzi o ich krótką specyfikacje : co, gdzie, kiedy i dlaczego. Obecnie oblatuję SU25T - uczę się bombardowania celów i jestem ciekawy na temat uzbrojenia (teraz robię to na 'oko).

User avatar
Wodzu
Moderator
Joined: 2018-05-10 14:38

Flights: 59 (137hs)
Specialized in: F-14 A/B PILOT



Gildia Marshaller

VF112 Dowódca

2018-09-16 23:29

Encyklopedia w DCS.

User avatar
Linhael
Joined: 2018-08-21 23:47

Flights: 10 (18hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Rentier

2018-09-17 05:16

Polecam również podręczniki PDF w katalogach gry. /Mods/aircraft/[nazwa samolotu]/Docs. Dla mnie przynajmniej było to bardziej czytelne niż encyklopedia.

Post Reply