Ołówki wszystkich krajów łączcie się!

Forum "o wszystkim" - forum publicznie dostępne oraz otwarte dla wszystkich

Czy jesteś zainteresowany regularnymi lotami na Migu-21?

Tak
11
46%
Nie
13
54%
 
Total votes: 24
User avatar
Sartori
Posts: 158
Joined: 2019-05-20 23:50

Flights: 37 (78hs)
Specialized in: MiG-21bis



Gildia Rentier

SoM Pilot

Barus wrote:
2019-06-19 15:39
Taki sam status jak z ołówkiem, do końca miesiąca będę miał :D
EDki już obniżyły cenę obu w oczekiwaniu na Twoją wypłatę. ;)

Swoją drogą, ćwiczyłem wczoraj lądowania.

MiG-21 - 400km/h, 350km/h, wpatrując się jak maniak w wariometr, czy aby na pewno opad był <5m/s, touchdown, ledwo, ledwo. Nos trochę zbyt zadarty jednak.

MiG-29 - Pierwsza próba zakończona "kaczką" na płycie lotniska, bo te 350km/h to jednak za wiele. Drugie podejście <300km/h ładnie, choć znosiło trochę na boki.

Hornet - Jeb o płytę. Perfect landing. Owacje na stojąco. :lol:

User avatar
Czart
Posts: 81
Joined: 2018-06-18 14:29

Flights: 17 (32hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Rentier

Na MiG-21 bis lądowanie tylko z małą pozostałością paliwa np 1 000 l.
Nadmuch na klapy czyli SPS włącza się poniżej prędkości 360 km\h.
Manetkę gazu nie ściągaj w położenie MG przed przyziemieniem, ponieważ wyłączysz nadmuch na klapy i walniesz jak Hornet na lotniskowcu.
Niestety to podwozie nie wytrzyma takiego lądowania.
Po przyziemieniu nie hamuj ostro bo pękną Ci opony, lepiej wypuścić spadochron hamujący.

W powietrzu są tylko myśliwce reszta to cele powietrzne.
User avatar
Sartori
Posts: 158
Joined: 2019-05-20 23:50

Flights: 37 (78hs)
Specialized in: MiG-21bis



Gildia Rentier

SoM Pilot

Znam teorię, chodziło mi o uwydatnienie różnicy lądowaniem ołówkiem a nowszymi maszynami :).

Nie mniej uważam, że z lądowaniem migiem jest jak z lądowaniem Hornetem na lotniskowcu - trzeba to ćwiczyć dość regularnie. IMHO, trudność jest dość podobna.

Z paliwem jest inny problem. Nie zdarza mi się lądować z "nadwyżką" paliwa, natomiast licznik przestaje wskazywać prawidłową wartość po odrzucenia bidonów, jeżeli w dalszym ciągu było w nich paliwo. Te emocje, gdy paliwa braknie akurat przed samym lądowaniem - bezcenne :D.

User avatar
Czart
Posts: 81
Joined: 2018-06-18 14:29

Flights: 17 (32hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Rentier

Słabo z tą teorią skoro lądowanie z 400 km/h. :lol:
Skoro wiesz lepiej to w jakim celu pytasz? :roll:

Dopiero poniżej 360 km/h działa SPS czyli nadmuch na klapy (oczywiście w położeniu lądowanie). Bez SPS lądowanie tylko na klapach startowych.

Niestety ale na MiG-21 nie ma paliwomierza.
To jest przepływomierz czyli odlicza ile paliwa zostało zużyte od ustawionej ilości.
Paliwo zużywane jest ze zbiorników podwieszanych. W pierwszej kolejności podskrzydłowych, następnie podkadłubowy.

W powietrzu są tylko myśliwce reszta to cele powietrzne.
User avatar
Krzychoo
Posts: 565
Joined: 2018-06-21 16:29

Flights: 130 (276hs)
Specialized in: Mi-8MTV2



Gildia Pilot

Mi17 Pilot Mi17

SoM Pilot

Panowie, pierwsze koty za płoty. Nie było łatwo, trening dał w kość, motaliśmy się ale mieliśmy dużo frajdy. Zapraszamy kolejnych ołówkowych zapaleńców

User avatar
Sartori
Posts: 158
Joined: 2019-05-20 23:50

Flights: 37 (78hs)
Specialized in: MiG-21bis



Gildia Rentier

SoM Pilot

Dzięki Krzychoo i Kapitan za wspólny trening. Mam nadzieję, że jeszcze polatamy. Może nawet w szerszym gronie :).

@Czart - Przy samym przyziemieniu staram się mieć ~320km/h. 400km/h mam w momencie, gdy zbliżam się do płyty lotniska, bo przy locie z prędkością mniejszą samolot wydaje mi się niestabilny. Nie wiem jaka jest idealna prędkość przy przyziemieniu, chociaż jak na razie wydaje mi się, że ważniejsze jest uzyskanie minimalnego opadu. Mam nadzieję, że choć to ma jako-taki sens :D.

Z ciekawostek, bo trochę mnie zaskoczyło jak późno SU-27 miał na mnie locka - Wyczytałem, że radar cross-section (wybaczcie, nie znam polskiego terminu, ale wielkość celu dla radaru) MiGa-21 to 3m2. Horneta dla przykładu to 1m2, ale taki F-15 ma już 25m2. Jest możliwe, że radar SU-27 ma problem z wykryciem naszego Ołówka?

User avatar
Czart
Posts: 81
Joined: 2018-06-18 14:29

Flights: 17 (32hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Rentier

Zgodnie z Instrukcją Użytkowania MiG-21bis przy normalnej masie samolotu przyziemienie następuje przy V= 300-320 km/h.

W powietrzu są tylko myśliwce reszta to cele powietrzne.
User avatar
Czart
Posts: 81
Joined: 2018-06-18 14:29

Flights: 17 (32hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Rentier

Wczoraj krótko obserwowałem wasze loty na MiG-21. Trzeba zwracać uwagę na hamulce aerodynamiczne. Jeden z pilotów latał z wypuszczonymi.

W powietrzu są tylko myśliwce reszta to cele powietrzne.
User avatar
Krzychoo
Posts: 565
Joined: 2018-06-21 16:29

Flights: 130 (276hs)
Specialized in: Mi-8MTV2



Gildia Pilot

Mi17 Pilot Mi17

SoM Pilot

Czart motalismy sie jak dzieci, nie ma lekko samolotem i musimy sie po prostu bardziej rozegrac. Nie trzeba dodawac ze nie jest to najlatwiejszy produkt w portfolio DCS. Mam nadzieje ze niebawem dolaczysz do nas

User avatar
KapitanCzlowiek
Posts: 103
Joined: 2018-12-12 23:12

Flights: 114 (262hs)
Specialized in: Mi-8MTV2



Gildia Pilot

Mi17 Pilot Mi17

SoM Oficer

Ten co wczoraj leciał z otwartymi hamulcami to ja byłem, po starcie mi się otworzyły bezwiednie ( naprawiałem przepustnicę i mi przycisk sam się załącza czasem, akurat airbrake )
jakieś zwarcie mi się robi.
Mnie interesuje inna sprawa:
- czy da się zrzucić bomby selektywnie symetrycznie z pylonów ( bliskie dalsze) czy tylko i zawsze hurtem z wszystkich na raz ?

AMIGA 500+ Procesor MOTOROLA 68000 7,16mhz ( 16bit ), 1 mb RAM , motor graficzny CGA, stacja dyskietek FDD 3,5cala system Kickstart1,3 RROM
User avatar
Czart
Posts: 81
Joined: 2018-06-18 14:29

Flights: 17 (32hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Rentier

Nie jestem w 100 % pewny jak jest w DCS, ale na prawdziwym MiG-21 to tak to wyglądało .

Masz przełącznik obrotowy wariantów uzbrojenia.
Zrzut bomb jest jednoczesny z podwieszeń, czyli:
- 1-2 wszystko z wewnętrznych czyli 2 do 8 bomb;
- 3-4 wszystko z zewnątrznych;
- 1-4 całość z podwieszeń podskrzydłowych.

Krzuchoo kusi mnie polatanie z wami na MiG-21.

W powietrzu są tylko myśliwce reszta to cele powietrzne.
User avatar
Krzychoo
Posts: 565
Joined: 2018-06-21 16:29

Flights: 130 (276hs)
Specialized in: Mi-8MTV2



Gildia Pilot

Mi17 Pilot Mi17

SoM Pilot

Serdecznie zapraszam. Nie będzie lekko i będą wtopy ale wiesz im więcej bedzimy latać tym lepiej będzie nam to szło. Grupa jest niewielka ale liczebność nadrabia determinacją. Jestem przekonany, że z czasem ołówek znajdzie więcej followersów. jeszcze może Flysharka namówię. Wydaje mi się że już na stałe pozostanę przy kombinacji MiG21/Mi8

User avatar
Czart
Posts: 81
Joined: 2018-06-18 14:29

Flights: 17 (32hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Rentier

Mam trochę przerwy, to już 15 lat minęło bez naszych MiG-21 na niebie.
Też muszę sobie trochę przypominać.
Inna sprawa, że MiG-21 w DCS jest trochę inny niż był u nas w SZ RP.

W powietrzu są tylko myśliwce reszta to cele powietrzne.
User avatar
Krzychoo
Posts: 565
Joined: 2018-06-21 16:29

Flights: 130 (276hs)
Specialized in: Mi-8MTV2



Gildia Pilot

Mi17 Pilot Mi17

SoM Pilot

Dobra dobra bedzie git majonez :D

User avatar
Sartori
Posts: 158
Joined: 2019-05-20 23:50

Flights: 37 (78hs)
Specialized in: MiG-21bis



Gildia Rentier

SoM Pilot

Czart wrote:
2019-06-24 16:47
Inna sprawa, że MiG-21 w DCS jest trochę inny niż był u nas w SZ RP.
Nasze miały czyste szyby? ;)

Post Reply