Page 2 of 6

Re: Ołówki wszystkich krajów łączcie się!

Posted: 2019-06-21 13:08
by Sartori
Barus wrote: 2019-06-19 15:39 Taki sam status jak z ołówkiem, do końca miesiąca będę miał :D
EDki już obniżyły cenę obu w oczekiwaniu na Twoją wypłatę. ;)

Swoją drogą, ćwiczyłem wczoraj lądowania.

MiG-21 - 400km/h, 350km/h, wpatrując się jak maniak w wariometr, czy aby na pewno opad był <5m/s, touchdown, ledwo, ledwo. Nos trochę zbyt zadarty jednak.

MiG-29 - Pierwsza próba zakończona "kaczką" na płycie lotniska, bo te 350km/h to jednak za wiele. Drugie podejście <300km/h ładnie, choć znosiło trochę na boki.

Hornet - Jeb o płytę. Perfect landing. Owacje na stojąco. :lol:

Re: Ołówki wszystkich krajów łączcie się!

Posted: 2019-06-21 15:32
by Czart
Na MiG-21 bis lądowanie tylko z małą pozostałością paliwa np 1 000 l.
Nadmuch na klapy czyli SPS włącza się poniżej prędkości 360 km\h.
Manetkę gazu nie ściągaj w położenie MG przed przyziemieniem, ponieważ wyłączysz nadmuch na klapy i walniesz jak Hornet na lotniskowcu.
Niestety to podwozie nie wytrzyma takiego lądowania.
Po przyziemieniu nie hamuj ostro bo pękną Ci opony, lepiej wypuścić spadochron hamujący.

Re: Ołówki wszystkich krajów łączcie się!

Posted: 2019-06-21 15:53
by Sartori
Znam teorię, chodziło mi o uwydatnienie różnicy lądowaniem ołówkiem a nowszymi maszynami :).

Nie mniej uważam, że z lądowaniem migiem jest jak z lądowaniem Hornetem na lotniskowcu - trzeba to ćwiczyć dość regularnie. IMHO, trudność jest dość podobna.

Z paliwem jest inny problem. Nie zdarza mi się lądować z "nadwyżką" paliwa, natomiast licznik przestaje wskazywać prawidłową wartość po odrzucenia bidonów, jeżeli w dalszym ciągu było w nich paliwo. Te emocje, gdy paliwa braknie akurat przed samym lądowaniem - bezcenne :D.

Re: Ołówki wszystkich krajów łączcie się!

Posted: 2019-06-23 11:07
by Czart
Słabo z tą teorią skoro lądowanie z 400 km/h. :lol:
Skoro wiesz lepiej to w jakim celu pytasz? :roll:

Dopiero poniżej 360 km/h działa SPS czyli nadmuch na klapy (oczywiście w położeniu lądowanie). Bez SPS lądowanie tylko na klapach startowych.

Niestety ale na MiG-21 nie ma paliwomierza.
To jest przepływomierz czyli odlicza ile paliwa zostało zużyte od ustawionej ilości.
Paliwo zużywane jest ze zbiorników podwieszanych. W pierwszej kolejności podskrzydłowych, następnie podkadłubowy.

Re: Ołówki wszystkich krajów łączcie się!

Posted: 2019-06-23 22:41
by Krzychoo
Panowie, pierwsze koty za płoty. Nie było łatwo, trening dał w kość, motaliśmy się ale mieliśmy dużo frajdy. Zapraszamy kolejnych ołówkowych zapaleńców

Re: Ołówki wszystkich krajów łączcie się!

Posted: 2019-06-24 00:32
by Sartori
Dzięki Krzychoo i Kapitan za wspólny trening. Mam nadzieję, że jeszcze polatamy. Może nawet w szerszym gronie :).

@Czart - Przy samym przyziemieniu staram się mieć ~320km/h. 400km/h mam w momencie, gdy zbliżam się do płyty lotniska, bo przy locie z prędkością mniejszą samolot wydaje mi się niestabilny. Nie wiem jaka jest idealna prędkość przy przyziemieniu, chociaż jak na razie wydaje mi się, że ważniejsze jest uzyskanie minimalnego opadu. Mam nadzieję, że choć to ma jako-taki sens :D.

Z ciekawostek, bo trochę mnie zaskoczyło jak późno SU-27 miał na mnie locka - Wyczytałem, że radar cross-section (wybaczcie, nie znam polskiego terminu, ale wielkość celu dla radaru) MiGa-21 to 3m2. Horneta dla przykładu to 1m2, ale taki F-15 ma już 25m2. Jest możliwe, że radar SU-27 ma problem z wykryciem naszego Ołówka?

Re: Ołówki wszystkich krajów łączcie się!

Posted: 2019-06-24 07:54
by Czart
Zgodnie z Instrukcją Użytkowania MiG-21bis przy normalnej masie samolotu przyziemienie następuje przy V= 300-320 km/h.

Re: Ołówki wszystkich krajów łączcie się!

Posted: 2019-06-24 08:15
by Czart
Wczoraj krótko obserwowałem wasze loty na MiG-21. Trzeba zwracać uwagę na hamulce aerodynamiczne. Jeden z pilotów latał z wypuszczonymi.

Re: Ołówki wszystkich krajów łączcie się!

Posted: 2019-06-24 08:35
by Krzychoo
Czart motalismy sie jak dzieci, nie ma lekko samolotem i musimy sie po prostu bardziej rozegrac. Nie trzeba dodawac ze nie jest to najlatwiejszy produkt w portfolio DCS. Mam nadzieje ze niebawem dolaczysz do nas

Re: Ołówki wszystkich krajów łączcie się!

Posted: 2019-06-24 11:14
by KapitanCzlowiek
Ten co wczoraj leciał z otwartymi hamulcami to ja byłem, po starcie mi się otworzyły bezwiednie ( naprawiałem przepustnicę i mi przycisk sam się załącza czasem, akurat airbrake )
jakieś zwarcie mi się robi.
Mnie interesuje inna sprawa:
- czy da się zrzucić bomby selektywnie symetrycznie z pylonów ( bliskie dalsze) czy tylko i zawsze hurtem z wszystkich na raz ?

Re: Ołówki wszystkich krajów łączcie się!

Posted: 2019-06-24 15:57
by Czart
Nie jestem w 100 % pewny jak jest w DCS, ale na prawdziwym MiG-21 to tak to wyglądało .

Masz przełącznik obrotowy wariantów uzbrojenia.
Zrzut bomb jest jednoczesny z podwieszeń, czyli:
- 1-2 wszystko z wewnętrznych czyli 2 do 8 bomb;
- 3-4 wszystko z zewnątrznych;
- 1-4 całość z podwieszeń podskrzydłowych.

Krzuchoo kusi mnie polatanie z wami na MiG-21.

Re: Ołówki wszystkich krajów łączcie się!

Posted: 2019-06-24 16:22
by Krzychoo
Serdecznie zapraszam. Nie będzie lekko i będą wtopy ale wiesz im więcej bedzimy latać tym lepiej będzie nam to szło. Grupa jest niewielka ale liczebność nadrabia determinacją. Jestem przekonany, że z czasem ołówek znajdzie więcej followersów. jeszcze może Flysharka namówię. Wydaje mi się że już na stałe pozostanę przy kombinacji MiG21/Mi8

Re: Ołówki wszystkich krajów łączcie się!

Posted: 2019-06-24 16:47
by Czart
Mam trochę przerwy, to już 15 lat minęło bez naszych MiG-21 na niebie.
Też muszę sobie trochę przypominać.
Inna sprawa, że MiG-21 w DCS jest trochę inny niż był u nas w SZ RP.

Re: Ołówki wszystkich krajów łączcie się!

Posted: 2019-06-24 17:29
by Krzychoo
Dobra dobra bedzie git majonez :D

Re: Ołówki wszystkich krajów łączcie się!

Posted: 2019-06-24 18:43
by Sartori
Czart wrote: 2019-06-24 16:47 Inna sprawa, że MiG-21 w DCS jest trochę inny niż był u nas w SZ RP.
Nasze miały czyste szyby? ;)