Gildia.org jest otwartą platformą do wspólnych rozgrywek polskiej sceny DCS - zapraszamy wszystkich pilotów (niezależnie od poziomu doświadczenia), a także wszystkie zorganizowane grupy oraz eskadry.

Zarejestruj się i dołącz do naszej społeczności, latamy na DCS World 2.5 Open Beta oraz nie stawiamy kryteriów rekrutacyjnych (REKRUTACJA), wszyscy chętni do wspólnego latania online znajdą u nas swoje miejsca na naszym fragmencie wirtualnego nieba.

Jeśli jeszcze jesteś niezdecydowany, zapraszamy na nasz serwer TeamSpeak (konfiguracja viewtopic.php?f=11&t=4 ) lub nasz kanał YouTube https://www.youtube.com/channel/UCLTBtk ... 0tyQ7lnWpg.

Image Note for non-polish speaking pilots: during account registration, please put all the details about why would you like to join our community or short note that you are registering an account for the Join Ops use into the "Interested in" field .

If you are interested in Join Ops operations please get in contact with us via contactadmin , the account creation is not required .

Ołówki wszystkich krajów łączcie się!

Forum "o wszystkim" - forum publicznie dostępne oraz otwarte dla wszystkich

Czy jesteś zainteresowany regularnymi lotami na Migu-21?

Tak
11
46%
Nie
13
54%
 
Total votes: 24
User avatar
Czart
Joined: 2018-06-18 14:29

Flights: 17 (32hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Rentier

2019-06-24 19:15

Oczywiście TAK.
Technik samolotu czyścił przed każdym lotem.

U mnie w DCS też jest czysta.
Zastosowałem mod.

W powietrzu są tylko myśliwce reszta to cele powietrzne.
User avatar
Krzychoo
Joined: 2018-06-21 16:29

Flights: 87 (179hs)
Specialized in: Mi-8MTV2



Gildia Pilot

Mi17 Pilot Mi17

SoM Pilot

2019-06-24 19:38

Dzięki uprzejmości Barusa na czwartkowej misji Harrierów udostępnionych jest dodatkowych osiem slotów na MiG 21 do przetrenowania startów, lądowań oraz przelotu w formacji. ZAPISUJCIE SIĘ JUŻ TERAZ !!

gildia/event?mid=378

User avatar
Czart
Joined: 2018-06-18 14:29

Flights: 17 (32hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Rentier

2019-06-24 19:42

I tak to leciało.


W powietrzu są tylko myśliwce reszta to cele powietrzne.
User avatar
Bercik
Joined: 2019-01-27 20:14

Flights: 45 (104hs)
Specialized in: Mi-8MTV2



Gildia Pilot

Mi17 Oficer

SoM Pilot

2019-06-25 22:16

Parę pytań bym miał odnośnie 21:
Czy IWL zakazywała wykonywania korkociągów oraz wszelkich manewrów z ujemnym przeciążeniem?

Czy w rzeczywistości silnik też gasł praktycznie za każdym oddaniem drąga?

Czy masz może IWL Ołówka i mógłbyś ją udostępnić?

Na filmie w locie wygląda jak by pilot bardzo musiał walczyć orczykiem dla utrzymania kierunku lotu. Na małą stateczność kierunkową wskazywała by również płetwa pod ogonem. Jak to było w rzeczywistości?

User avatar
Czart
Joined: 2018-06-18 14:29

Flights: 17 (32hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Rentier

2019-06-26 09:44

Korkociągów nie wykonywało się na MiG-21.
Oczywiście każdy pilot trenował na ziemi czynności do wyprowadzenia z korka.

Przeciążenia ujemne były dopuszczalne.

Przypadki wyłączenia silnika w powietrzu były bardzo rzadko, jeżeli już to przy odpalaniu rakiet. W DCS to jest wielki i podstawowy błąd. Nierozumiem kto to wymyślił.

Na MiG-21 można było latać prawie bez orczyka. Inna sprawa, że często po założeniu podwieszeń samolot leciał "krzywo" i wtedy trzeba było korygować nogą.

W powietrzu są tylko myśliwce reszta to cele powietrzne.
User avatar
Siwy
Joined: 2018-10-31 08:29

Flights: 20 (41hs)
Specialized in: MiG-21bis



Gildia Pilot

SoM Oficer

2019-06-26 10:19

Chętnie wrócę w miarę możliwości czasowych do latania, oczywiście Ołówek rządzi ;D

User avatar
Sartori
Joined: 2019-05-20 23:50

Flights: 23 (46hs)
Specialized in: MiG-21bis



Gildia Pilot

SoM Dowódca

2019-06-26 10:48

W sumie też mam dwa pytania:

1) Odnośnie filmiku - Kilka razy widać wystrzał rakiet parami. Rozumiem, że chodziło o zwiększenie prawdopodobieństwa trafienia w przypadku, gdy przeciwnik się flarował? Czy przy R3R też strzelano zawsze dwoma rakietami na raz?

2) Drugie dopalanie (ang. WEP) - Czy używało się go w warunkach pokojowych, czy nadto niszczyło silnik i było zbyt paliwożerne?

User avatar
Sartori
Joined: 2019-05-20 23:50

Flights: 23 (46hs)
Specialized in: MiG-21bis



Gildia Pilot

SoM Dowódca

2019-06-27 11:03

Instrukcja MiGa:

http://www.muzeumlotnictwa.pl/index.php ... talog/1363

Zaintrygowal mnie rozdzial "Odpalanie pociskow rakietowych R-3S do celow naziemnych". Musze wieczorem sprawdzic, czy jest to wykonalne w DCS.

User avatar
Sartori
Joined: 2019-05-20 23:50

Flights: 23 (46hs)
Specialized in: MiG-21bis



Gildia Pilot

SoM Dowódca

2019-06-27 23:46

Słowo ciałem się stało - 5 ołówków w formacji i na płycie lotniska:

Image

Image

User avatar
Czart
Joined: 2018-06-18 14:29

Flights: 17 (32hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Rentier

2019-06-28 21:41

W następnym locie grupowym proponuje utrzymywanie prędkości przez prowadzącego nie mniej niż 650-700 km/h.
Jest ona optymalną dla kolejnych pilotów w grupie.
Bardzo dobry pomysł to smuga dymu u lidera.
Na potrzeby treningu super.

W powietrzu są tylko myśliwce reszta to cele powietrzne.
User avatar
Sartori
Joined: 2019-05-20 23:50

Flights: 23 (46hs)
Specialized in: MiG-21bis



Gildia Pilot

SoM Dowódca

2019-06-29 08:21

Szukałem na necie materiałów odnośnie latania w formacji. Znalazłem bardzo ciekawy filmik autorstwa ex-pilota Horneta o ksywce Lex:



3:43 - Przestaje paplać i opisuje szyk paradny

16:00 - Opis szyku "rejsowego" (cruise)

24:39 - Szyk "paradno-wyważony" (wiem, kaleczę to, ale z angielska: parade-balanced)

26:20 - Szyk "rejsowy" z kilkoma sekcjami

Filmik jest dłuższy i opisuje też, na przykład, start w grupie.

Uważam, że dobrze było by postawić sobie za cel opanowanie szyku rejsowego z sekcjami. W ten sposób mamy dowódcę klucza i dowódcę sekcji, który jest w stanie prowadzić niezależnie swojego skrzydłowego, jak i zastąpić dowódcę klucza w roli prowadzącego (gdyby temu zdarzyło się spaść).

Na tyle na ile jestem w stanie to ocenić, nie jest szczególnie wymagający technicznie, jest natomiast najbardziej utylitarny i zapewnia możliwość niezależnego działania sekcji.

Co o tym myślicie?

User avatar
Wodzu
Moderator
Joined: 2018-05-10 14:38

Flights: 62 (147hs)
Specialized in: F-14 A/B PILOT



Gildia Marshaller

VF112 Dowódca

2019-07-01 00:48

Ciężko się nie zgodzić z tym co Lex opowiada, a tym bardziej podważać jego wiedzę. Uważam jednak, że zanim zaczniecie uczyć się latać ww. szyków. Poćwiczcie latanie dwójkami itd. Bez podstawowych umiejętności każdy z tych szyków będzie wyglądał jak g...o. Żeby nie było że jestem przeciw. Uważam taką naukę za bardzo dobry pomysł i oczywiście wart zainteresowania.

User avatar
Czart
Joined: 2018-06-18 14:29

Flights: 17 (32hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Rentier

2019-07-01 08:00

Niestety trzeba pozwoli i metodycznie.
Można się zniechęcić do ołówka stawiając zbyt ambitne zadania.
Zaczynamy od pojedynczego samolotu, później parą.
Generalnie w lotach to para jest podstawą. Nawet lot kluczem to tak naprawdę dwie PARY.
Musimy poznać ograniczenia MiG-21 czyli "rakiety bez skrzydeł".😉
Niestety ale małe skrzydła wymagają dosyć dużych prędkości lotu.
W ugrupowaniu nie wolniej niż IAS 600 km.
Taka prędkość daje dużą swobodę manewru.
Inna sprawa to ograniczenia MiG-21 w DCS czyli niezbyt realna moc silnika. W "prawdziwym lotnictwie" podczas lotu po trasie praktycznie nigdy nie używało się dopalania.😎
Powoli i naprzód.

W powietrzu są tylko myśliwce reszta to cele powietrzne.
User avatar
Siwy
Joined: 2018-10-31 08:29

Flights: 20 (41hs)
Specialized in: MiG-21bis



Gildia Pilot

SoM Oficer

2019-07-01 08:24

Prawda, trzeba zacząć od samiutki podstaw. Od pojedynczego samolotu do pełnych szyków itd. To ogrom nauki ale jak chcemy być perfekcyjni to tak trzeba. :)

User avatar
Krzychoo
Joined: 2018-06-21 16:29

Flights: 87 (179hs)
Specialized in: Mi-8MTV2



Gildia Pilot

Mi17 Pilot Mi17

SoM Pilot

2019-07-01 08:44

Ale loty w formacji 2ychodza nam coraz lepiej. Nie inaczej trzeba odbebnic swoja ilosc dupogodzin.

Post Reply