Ołówki wszystkich krajów łączcie się!

Forum "o wszystkim" - forum publicznie dostępne oraz otwarte dla wszystkich

Czy jesteś zainteresowany regularnymi lotami na Migu-21?

Tak
11
46%
Nie
13
54%
 
Total votes: 24
User avatar
Czart
Posts: 81
Joined: 2018-06-18 14:29

Flights: 17 (32hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Rentier

Oczywiście TAK.
Technik samolotu czyścił przed każdym lotem.

U mnie w DCS też jest czysta.
Zastosowałem mod.

W powietrzu są tylko myśliwce reszta to cele powietrzne.
User avatar
Krzychoo
Posts: 565
Joined: 2018-06-21 16:29

Flights: 130 (276hs)
Specialized in: Mi-8MTV2



Gildia Pilot

Mi17 Pilot Mi17

SoM Pilot

Dzięki uprzejmości Barusa na czwartkowej misji Harrierów udostępnionych jest dodatkowych osiem slotów na MiG 21 do przetrenowania startów, lądowań oraz przelotu w formacji. ZAPISUJCIE SIĘ JUŻ TERAZ !!

gildia/event?mid=378

User avatar
Czart
Posts: 81
Joined: 2018-06-18 14:29

Flights: 17 (32hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Rentier

I tak to leciało.


W powietrzu są tylko myśliwce reszta to cele powietrzne.
User avatar
Bercik
Posts: 116
Joined: 2019-01-27 20:14

Flights: 69 (158hs)
Specialized in: Mi-8MTV2



Gildia Pilot

Mi17 Oficer

No. 26 Sqn Pilot

Parę pytań bym miał odnośnie 21:
Czy IWL zakazywała wykonywania korkociągów oraz wszelkich manewrów z ujemnym przeciążeniem?

Czy w rzeczywistości silnik też gasł praktycznie za każdym oddaniem drąga?

Czy masz może IWL Ołówka i mógłbyś ją udostępnić?

Na filmie w locie wygląda jak by pilot bardzo musiał walczyć orczykiem dla utrzymania kierunku lotu. Na małą stateczność kierunkową wskazywała by również płetwa pod ogonem. Jak to było w rzeczywistości?

User avatar
Czart
Posts: 81
Joined: 2018-06-18 14:29

Flights: 17 (32hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Rentier

Korkociągów nie wykonywało się na MiG-21.
Oczywiście każdy pilot trenował na ziemi czynności do wyprowadzenia z korka.

Przeciążenia ujemne były dopuszczalne.

Przypadki wyłączenia silnika w powietrzu były bardzo rzadko, jeżeli już to przy odpalaniu rakiet. W DCS to jest wielki i podstawowy błąd. Nierozumiem kto to wymyślił.

Na MiG-21 można było latać prawie bez orczyka. Inna sprawa, że często po założeniu podwieszeń samolot leciał "krzywo" i wtedy trzeba było korygować nogą.

W powietrzu są tylko myśliwce reszta to cele powietrzne.
User avatar
Siwy
Posts: 268
Joined: 2018-10-31 08:29

Flights: 36 (91hs)
Specialized in: MiG-21bis



Gildia Rentier

SoM Dowódca

Chętnie wrócę w miarę możliwości czasowych do latania, oczywiście Ołówek rządzi ;D

User avatar
Sartori
Posts: 158
Joined: 2019-05-20 23:50

Flights: 37 (78hs)
Specialized in: MiG-21bis



Gildia Rentier

SoM Pilot

W sumie też mam dwa pytania:

1) Odnośnie filmiku - Kilka razy widać wystrzał rakiet parami. Rozumiem, że chodziło o zwiększenie prawdopodobieństwa trafienia w przypadku, gdy przeciwnik się flarował? Czy przy R3R też strzelano zawsze dwoma rakietami na raz?

2) Drugie dopalanie (ang. WEP) - Czy używało się go w warunkach pokojowych, czy nadto niszczyło silnik i było zbyt paliwożerne?

User avatar
Sartori
Posts: 158
Joined: 2019-05-20 23:50

Flights: 37 (78hs)
Specialized in: MiG-21bis



Gildia Rentier

SoM Pilot

Instrukcja MiGa:

http://www.muzeumlotnictwa.pl/index.php ... talog/1363

Zaintrygowal mnie rozdzial "Odpalanie pociskow rakietowych R-3S do celow naziemnych". Musze wieczorem sprawdzic, czy jest to wykonalne w DCS.

User avatar
Sartori
Posts: 158
Joined: 2019-05-20 23:50

Flights: 37 (78hs)
Specialized in: MiG-21bis



Gildia Rentier

SoM Pilot

Słowo ciałem się stało - 5 ołówków w formacji i na płycie lotniska:

Image

Image

User avatar
Czart
Posts: 81
Joined: 2018-06-18 14:29

Flights: 17 (32hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Rentier

W następnym locie grupowym proponuje utrzymywanie prędkości przez prowadzącego nie mniej niż 650-700 km/h.
Jest ona optymalną dla kolejnych pilotów w grupie.
Bardzo dobry pomysł to smuga dymu u lidera.
Na potrzeby treningu super.

W powietrzu są tylko myśliwce reszta to cele powietrzne.
User avatar
Sartori
Posts: 158
Joined: 2019-05-20 23:50

Flights: 37 (78hs)
Specialized in: MiG-21bis



Gildia Rentier

SoM Pilot

Szukałem na necie materiałów odnośnie latania w formacji. Znalazłem bardzo ciekawy filmik autorstwa ex-pilota Horneta o ksywce Lex:



3:43 - Przestaje paplać i opisuje szyk paradny

16:00 - Opis szyku "rejsowego" (cruise)

24:39 - Szyk "paradno-wyważony" (wiem, kaleczę to, ale z angielska: parade-balanced)

26:20 - Szyk "rejsowy" z kilkoma sekcjami

Filmik jest dłuższy i opisuje też, na przykład, start w grupie.

Uważam, że dobrze było by postawić sobie za cel opanowanie szyku rejsowego z sekcjami. W ten sposób mamy dowódcę klucza i dowódcę sekcji, który jest w stanie prowadzić niezależnie swojego skrzydłowego, jak i zastąpić dowódcę klucza w roli prowadzącego (gdyby temu zdarzyło się spaść).

Na tyle na ile jestem w stanie to ocenić, nie jest szczególnie wymagający technicznie, jest natomiast najbardziej utylitarny i zapewnia możliwość niezależnego działania sekcji.

Co o tym myślicie?

User avatar
Wodzu
Moderator
Posts: 1169
Joined: 2018-05-10 14:38

Flights: 71 (187hs)
Specialized in: F-14 A/B PILOT



Gildia Marshaller

VF112 Dowódca

Ciężko się nie zgodzić z tym co Lex opowiada, a tym bardziej podważać jego wiedzę. Uważam jednak, że zanim zaczniecie uczyć się latać ww. szyków. Poćwiczcie latanie dwójkami itd. Bez podstawowych umiejętności każdy z tych szyków będzie wyglądał jak g...o. Żeby nie było że jestem przeciw. Uważam taką naukę za bardzo dobry pomysł i oczywiście wart zainteresowania.

Be quiet! STRAIGHT POWER 680W
Zalman Z3 PLUS (Z3PLUS)
Intel Core i5-6600K, 3.5GHz
HyperX Fury, DDR4, 32Gb
Asus Z170 PRO GAMING
Gigabyte Geforce 1060 3Gb
Joy TH Grip/X52 Thrtl
3x Monitor AOC I2490PXQU/BT
1x Monitor Hyundai x224W
User avatar
Czart
Posts: 81
Joined: 2018-06-18 14:29

Flights: 17 (32hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Rentier

Niestety trzeba pozwoli i metodycznie.
Można się zniechęcić do ołówka stawiając zbyt ambitne zadania.
Zaczynamy od pojedynczego samolotu, później parą.
Generalnie w lotach to para jest podstawą. Nawet lot kluczem to tak naprawdę dwie PARY.
Musimy poznać ograniczenia MiG-21 czyli "rakiety bez skrzydeł".😉
Niestety ale małe skrzydła wymagają dosyć dużych prędkości lotu.
W ugrupowaniu nie wolniej niż IAS 600 km.
Taka prędkość daje dużą swobodę manewru.
Inna sprawa to ograniczenia MiG-21 w DCS czyli niezbyt realna moc silnika. W "prawdziwym lotnictwie" podczas lotu po trasie praktycznie nigdy nie używało się dopalania.😎
Powoli i naprzód.

W powietrzu są tylko myśliwce reszta to cele powietrzne.
User avatar
Siwy
Posts: 268
Joined: 2018-10-31 08:29

Flights: 36 (91hs)
Specialized in: MiG-21bis



Gildia Rentier

SoM Dowódca

Prawda, trzeba zacząć od samiutki podstaw. Od pojedynczego samolotu do pełnych szyków itd. To ogrom nauki ale jak chcemy być perfekcyjni to tak trzeba. :)

User avatar
Krzychoo
Posts: 565
Joined: 2018-06-21 16:29

Flights: 130 (276hs)
Specialized in: Mi-8MTV2



Gildia Pilot

Mi17 Pilot Mi17

SoM Pilot

Ale loty w formacji 2ychodza nam coraz lepiej. Nie inaczej trzeba odbebnic swoja ilosc dupogodzin.

Post Reply