Gildia.org jest otwartą platformą do wspólnych rozgrywek polskiej sceny DCS - zapraszamy wszystkich pilotów (niezależnie od poziomu doświadczenia), a także wszystkie zorganizowane grupy oraz eskadry.

Zarejestruj się i dołącz do naszej społeczności, latamy na DCS World 2.5 Open Beta oraz nie stawiamy kryteriów rekrutacyjnych (REKRUTACJA), wszyscy chętni do wspólnego latania online znajdą u nas swoje miejsca na naszym fragmencie wirtualnego nieba.

Jeśli jeszcze jesteś niezdecydowany, zapraszamy na nasz serwer TeamSpeak (konfiguracja viewtopic.php?f=11&t=4 ) lub nasz kanał YouTube https://www.youtube.com/channel/UCLTBtk ... 0tyQ7lnWpg.

Image Note for non-polish speaking pilots: during account registration, please put all the details about why would you like to join our community or short note that you are registering an account for the Join Ops use into the "Interested in" field .

If you are interested in Join Ops operations please get in contact with us via contactadmin , the account creation is not required .

Ołówek - Szkolenia

Forum o wszystkim związanym z DCS - forum publicznie dostępne oraz otwarte dla wszystkich.
Post Reply
User avatar
Sartori
Joined: 2019-05-20 23:50

Flights: 18 (35hs)
Specialized in: MiG-21bis



Gildia Pilot

SoM Dowódca

2019-07-04 11:06

Zakładam nowy topic, ponieważ poprzedni wyczerpał swoją formę – Loty grupowe Ołówkami są faktem i odbywają się regularnie.

Myślałem, że będzie w małym gronie i elitarnie, a wychodzi na to, że Ołówek, przynajmniej momentami, wypiera Horneta w roli najpopularniejszego samolotu na Gildyjnym. Nie żebym z tego powodu narzekał :).

To, że latamy i latamy tak licznie, to wielki sukces, natomiast trzeba zadbać, aby ten sukces nas nie zabił. Dostrzegam pewne zagrożenie związane z różnicą w doświadczeniu, co w połączeniu ze stosunkowo dużą liczbą osób obecnych na treningach prowadzi do pewnego bałaganu i może zniechęcić ludzi do dalszych lotów.

Chciałbym przedstawić parę sugestii co do organizacji naszych lotów, jak i ich standaryzacji. Mam nadzieję, że będzie to punkt wyjścia do dyskusji na temat pewnego „ogarnięcia” tematu naszych lotów treningowych. Boję się, że wyjdzie mi ściana tekstu, ale chyba lepiej poruszyć o jeden temat za dużo, niż za mało.

Po pierwsze: Plan

Wytyczenie trasy lotu, na jakie stacje RSBN i ARK będziemy się kierować, na jakie kanały radiowe wejść przed startem, w trakcie lotu, przed lądowaniem, co będzie celem szkolenia/lotu.
Pozwoli to ograniczyć briefing i dyskusje do minimum. Zostaje przedstawiony plan, każdy wie na co się pisze i unikamy debat „a może by tak...”, na których mija 5-10 minut. Nie piję do nikogo, ale chyba wszyscy się zgodzimy, że im prędzej zasiądziemy za stery i wystartujemy do lotu, tym lepiej dla wszystkich.

Po drugie: Standaryzacja

Coś, co z każdym treningiem jest dla mnie coraz bardziej zauważalne, to to, że każdy pochodzi do poszczególnym elementów lotu inaczej. Inaczej ludzie startują, inaczej podchodzą do lądowania (lądowanie to materiał na zupełnie inny temat), prowadzą klucz/sekcję itd., itp.

Chcę tutaj powtórzyć coś, co zasugerowałem wczoraj, to znaczy stosunkowo prosty plan lotu, który pozwoliłby przećwiczyć kilka elementów w jednym, spójnym ćwiczeniu:

1) Start z Senaki/Kobuleti
2) Uformowanie klucza nad lotniskiem
3) Lot w kierunku poligonu AG (np. Zugdidi)
4) Nalot na cele naziemne w sekcjach po 2 samoloty
5) Dołączenie do klucza okrążającego poligon, podczas gdy kolejna sekcja odłącza się w celu dokonania nalotu
6) Powrót na lotnisko

Ćwiczymy kolejno:
- Wszystkie fazy lotu (start, nawigacja, lądowanie)
- Lot w formacji
- Odłączanie i dolączenie do formacji
- Pracę w sekcjach

Poprawne wykonywanie tego ćwiczenia jest, moim zdaniem, dobrym punktem wyjścia do opanowania trudniejszych tematów, np. lot przeciw AI, może jakieś pierwsze, proste misje.

Po trzecie: Weryfikacja

Ustalmy pewne cele, jakie chcemy osiągnąć podczas wykonywania ćwiczenia, aby określić, czy z czasem idzie nam coraz lepiej, czy jest jakiś element, nad którym trzeba popracować oddzielnie.
1) Czy wszystkie maszyny doleciały do lotniska i zdołały poprawnie wylądować?
2) W jakim czasie udało się nam ukończyć ćwiczenie w locie na 2, 4, 6, 8 samolotów?
3) Ile celów udało się zniszczyć? (najmniej ważne, ale dla zabawy możemy tutaj porywalizować)

Tyle. Wszystko, co napisałem powyżej to sugestie i przykłady dla, mam nadzieję owocnej, dyskusji na temat tego, jak zamierzamy dalej poprowadzić nasze treningi.

User avatar
Krzychoo
Joined: 2018-06-21 16:29

Flights: 82 (166hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Pilot

Mi17 Pilot Mi17

SoM Pilot

2019-07-04 12:49

Zgadzam sienz napisanym powyzej. Ogarniasz temat olowka zdecydowanie bwrdziwj ode mnie wi3c slusznym bedzie jezeli to ty bedziesz ustalal przebiegi treningow a co do szkolenia z bombardowania uwazam za dobry pomysl gdyz laczy wiele podstawowych elementow we wspolna calosc. KapitanCzlowiek szykuje stosowna mape pod treningi wiec ze zniecierpliwieniem wyczekuje kolejne treningi.

Post Reply