Statystyki - logika obliczania
Posted: 2019-08-23 22:21
Odpowiadając i uprzedzając pytania dot. RTB, które pojawiło się w gildia/members?guid=3 opisuję zasadę obliczania RTB:
- statystyki są liczone od momentu uruchomienia misji na serwerze do jej zakończenia na serwerze, dlatego powinniśmy się trzymać zasady - po zakończeniu misji, rozłączamy się i zamykamy uruchomienie na serwerze
- statystyki zliczają się jedynie, jeśli zajęty model jest zgodny z tym na co dany pilot był zapisany
- jeśli baza od gry otrzymała informację o katapultowaniu - status misji = "MIA"
- jeśli baza od gry otrzymała informację o śmierci - status misji = "KIA"
- jeśli lądowań jest więcej niż startów - status misji = "RTB"
- we wszystkich innych przypadkach - status misji = "?"
- zamknięcie misji nim wszyscy wylądują -> bardzo mało prawdopodobne
- problemy z komunikacją serwer gry - baza -> mało prawdopodobne, jeśli wystąpi to znaki "?" wystąpią u kilku graczy
- zawieszenie serwera, gracze nie mieli jak wylądować -> średnio prawdopodobne, jeśli wystąpi to znaki "?" wystąpią u kilku graczy
- odłączenie gracza od serwera przed końcem misji (CTD, brak połączenia) -> bardzo prawdopodobne / można weryfikować w kompletnym ACMI misji
- dopóki misja jest uruchomiona na serwerze, to ponowne starty/lądowania zepsują Wam statystyki np. jeśli jakiś śmieszek po wylądowaniu wpadnie na pomysł katapultowania to cała misja (niezależnie od dokonań) zaliczy mu się jako "MIA" itp.
- ponowne zajęcie slotu lub respawn (nawet przed rozpoczęciem rozgrywki, gdy zajmujemy sloty) może doprowadzić do stanu "?" -> najlepiej nie kombinować, jeśli np. podczas spawnu wybuchło kilka jednostek sug. restart misji na serwerze
- rozłączenie/CTD/respawn najczęściej spowoduje "MIA"
- podłączamy się na serwer
- nie skaczemy po slotach, tylko zajmujemy od razu właściwy nam slot
- startujemy
- grindujemy staty
- lądujemy
- mamy RTB