Page 2 of 3

Re: Defilada 2019

Posted: 2019-10-08 16:22
by Siwy
Beskid wrote: 2019-10-08 15:17 mig 15 odpada mam problem ze sterowaniem (drążek przy przechyleniu w lewo idzie w lewo , a w prawo idzie znowu w lewo to samo przód /tył) odinstalowałem moduł i zainstalowałem na nowo ale nie pomogło.
Miałem podobną sytuację na ziemi jednak po osiągnięciu prędkości startowej i wzniesieniu się zaczęło normalnie działać.

Re: Defilada 2019

Posted: 2019-10-08 16:32
by Alienzo
Jak znajdę trochę czasu to się podłącze Mig-iem 15 do tej defilady ;)

Re: Defilada 2019

Posted: 2019-10-08 18:45
by Orzel
Jeśli ktoś sobie wyobraża, ze ie będzie brał udziału w treningach i tylko w dniu defilady będzie chciał sobie polecieć to lepiej niech od razu da sobie spokój z tą defiladą

Re: Defilada 2019

Posted: 2019-10-08 18:52
by Wodzu
Bylejakość odpada, zróbmy to dobrze, ćwiczenie strefy, separacji i lotu ciasnego zdecydowanie nie jest na jeden wieczór. Warto poświęcić czas na treningi aby to wyglądało. Orzeł możesz śmiało strefę i separacje ustawiać, ja najwyżej dołożę swoje cztery grosze jak już będzie zarys.

Re: Defilada 2019

Posted: 2019-10-08 20:02
by Alienzo
Ok. To z racji braku czasu odpuszczam.

Re: Defilada 2019

Posted: 2019-10-17 11:06
by Wikary
Szukam drugiego MiGa 15.
Samemu trochę ciężko formację ćwiczyć, a maszyna jest kapryśna.
W najgorszym przypadku polecę za 21', jako zabytek.

Re: Defilada 2019

Posted: 2019-10-17 11:53
by Siwy
W razie czego zapraszamy za nami (21) :)

Re: Defilada 2019

Posted: 2019-10-18 15:41
by Bercik
Mi-17- prowadzący

Re: Defilada 2019

Posted: 2019-10-18 16:01
by KapitanCzlowiek
Mi-17 skrzydłowy nr 1

Re: Defilada 2019

Posted: 2019-10-18 18:42
by Orzel
Witam
Aby nasza defilada wyglądała ładnie i składnie w czasie treningów proszę przestrzegać następnych parametrów lotu:
  • wysokość przelotu dla wszystkich statków powietrznych - 150 m / 500 ft nad terenem
  • prędkość dla śmigłowców - 150 km/h / 81 knots
  • prędkość dla samolotów - 450 km/h / 240 knots
  • strefa wyczekiwania jest nad jeziorem w okolicach lotniskowca
Dla chętnych, którzy chcą trenować nie tylko na oficjalnych treningach podaję linka: https://www.dropbox.com/s/gbh8l5gwixwes ... 9.miz?dl=0 skąd można pobrać misję do defilady.

Re: Defilada 2019

Posted: 2019-10-23 22:09
by Wodzu
Wstępnie podsyłam zdjęcia dla osób na skrzydle, jeśli mają problem z utrzymaniem odpowiedniej pozycji. Zwróćcie uwagę na pozycję głowy pilota na skrzydle, głowa jest przedłużeniem skrzydła prowadzącego. Dodam, że defilada to nie pokaz akrobacji więc nie trzeba się trzymać "na lakier".

Image


Image

Re: Defilada 2019

Posted: 2019-10-24 10:12
by Wikary
Patrząc na sowieckie zdjęcia, "parade" dla MiG-15 oś wyznacza linia skrzydło-łeb prowadzącego, a dystans regulujemy mając wydech prowadzącego w okolicy wysokości głowy (90deg prawo/lewo).

Image

Image

Re: Defilada 2019

Posted: 2019-10-24 13:34
by Avantar
Wodzu wrote: 2019-10-23 22:09 Wstępnie podsyłam zdjęcia dla osób na skrzydle, jeśli mają problem z utrzymaniem odpowiedniej pozycji. Zwróćcie uwagę na pozycję głowy pilota na skrzydle, głowa jest przedłużeniem skrzydła prowadzącego. Dodam, że defilada to nie pokaz akrobacji więc nie trzeba się trzymać "na lakier".
Gdybyśmy chcieli jednak się trzymac 100% formacji fingertip to sugerowane odniesienie wizualne przednie: głowice w pociskach AIM-9 lub AIM-120 zamontowanych na krańcach skrzydeł powinny się zrównać z wlotem powietrza w samolocie prowadzącego. Sugerowane odniesienie tylne: dysza wylotowa prowadzącego powinna być dokładnie na wysokości kabiny. Na zdjeciu wklejonym przez Wodza skrzydłowy jest minimalnie za bardzo z przodu.

Dokladny szczegolowy opis z manuala F-16 Combat Aircraft Fundamentals:
Start by aligning the upper wingtip light with the canopy position (formation) light. This places you farther back than normal, so once you settle down in this position, move forward until the canopy position (formation) light, bottom formation light, and position light on the engine intake form an equilateral triangle.
Vertical alignment is within acceptable bounds when you make the inlet position light approximately equidistant between the top and bottom formation light. When fore/aft and vertical spacing are correct, your head is approximately abeam the floodlight which illuminates your leader's tail or abeam the leader's tail light (just above the nozzle). Avoid fixation on any one light or reference point.

Re: Defilada 2019

Posted: 2019-10-24 15:53
by Wodzu
Oczywiście, masz rację i z manualem dyskutować nie będę, natomiast chodziło mi bardziej o pokazanie w miarę odwzorowanej formacji fingera, nie co do cm, bo zakładam że to się nie uda, nie na tym etapie, ale przybliżonej pozycji skrzydłowego, aby nie było choćby takiej formacji jak poniżej. Nie wygląda to dobrze. Poza tym każdy samolot ma inny układ skrzydeł i ta pozycja będzie delikatnie się różniła. F-16 tutaj to tylko przykład. Zresztą do takiego przelotu jak na defiladzie nie wiem czy nie lepszy byłby eszelon.

Image

Re: Defilada 2019

Posted: 2019-11-09 12:22
by Wodzu
Wpadł mi do głowy pewien pomysł, aby trochę urozmaicić streama z defilady a jednocześnie ograniczyć ilość przejść kamerą na mapę F10.
Chciałbym zrobić streama z kilku kamer. Potrzebuję do tego dodatkowo 3 dodatkowych źródeł streama umieszczonych w rożnych miejscach tak abym mógł sobie swobodnie przechodzić pomiędzy ujęciami. Zadaniem dodatkowych osób stremujących byłoby ustawienie kamery w umówionym wcześniej miejscu, odpowiednim wykadrowaniu i zainstalowaniu drobnego modułu via client który daje fajny efekt ruchu kamery w ręce - taki bajer. Wydaje mi się że to fajna inicjatywa, ale do tego potrzebuję waszej pomocy, a raczej waszych streamów. Niestety DCS nie umożliwia ustawienia kilku kamer i zablokowanie ich na widoku. Zgłoszenia w postach poniżej.