Trening PAR

Forum "o wszystkim" - forum publicznie dostępne oraz otwarte dla wszystkich
User avatar
laxentis
Joined: 2019-10-19 22:21

Flights: 5 (11hs)
Specialized in: ATC / AWACS



Gildia Pilot

2019-10-24 20:01

Hej.
Naszła mnie taka myśl, aby zorganizować trening IFR ze sprowadzeniem do lądowania wg. wskazań radaru precyzyjnego podejścia.

Na co to komu?
"Podejście precyzyjne z użyciem PAR ma na celu umożliwienie załodze statku powietrznego wykonanie bezpiecznego lądowania poprzez uzyskanie kontaktu wzrokowego przynajmniej z jednym elementem otoczenia RWY na lub przed osiągnięciem wysokości decyzji (DH) właściwej dla załogi statku powietrznego w pozycji umożliwiającej kontynuowanie podejścia do lądowania i bezpieczne lądowanie." [MIL ATS HANDBOOK]
W podejściu z wykorzystaniem PAR to kontroler stanowi dla pilota źródło informacji o jego położeniu względem podejścia (osi drogi startowej oraz ścieżki schodzenia). Wszystkie informacje i instrukcje przekazywane są głosowo przez radio. Cała zabawa polega na tym, żeby, polegając jedynie na radiu, doprowadzić statek powietrzny do położenia, w którym zobaczy on drogę startową.


Tutaj mały archiwalny przykład:


Z racji bardzo zakurzonej znajomości Kaukazu potrzebuję trochę wsparcia pilotów i mission-makerów. Potrzebne jest jakieś sensowne lotnisko, przyjazne dla początkujących miłośników parówek (czytaj: mało przeszkód na podejściu). Najlepiej gdyby pas był nieoprzyrządowany i oświetlony.

User avatar
Avantar
Moderator
Joined: 2018-06-19 09:26

Flights: 90 (223hs)
Specialized in: AV-8B



Gildia Marshaller

44th Dowódca

VF112 RIO

2019-10-24 20:45

Jestem bardzo na tak :)

Avantar
My rig: Gigabyte Z170-Gaming K3; 4x8GB HyperX Fury Black 2133MHz DDR4 CL14; Intel Core i7-6700K 4.0 GHz; MSI GTX1080Ti; HOTAS Warthog; HOTAS Cougar; MFD Cougar; Track IR 5; Saitek Pro Flight rudder Pedals; Oculus Rift
User avatar
Barus
Moderator
Joined: 2018-12-25 23:56

Flights: 50 (154hs)
Specialized in: F-14 A/B PILOT



Gildia Marshaller

44th Executive Officer

VF112 Pilot

2019-10-24 21:27

Image

User avatar
Wodzu
Moderator
Joined: 2018-05-10 14:38

Flights: 67 (169hs)
Specialized in: F-14 A/B PILOT



Gildia Marshaller

VF112 Dowódca

2019-10-24 22:17

Image

Zasilacz be quiet! STRAIGHT POWER 680W
Obudowa Zalman Z3 PLUS (Z3PLUS)
Procesor Intel Core i5-6600K, 3.5GHz
Pamięć HyperX Fury, DDR4, 32Gb
Płyta główna Asus Z170 PRO GAMING
Joy Ravcore Javelin Pro/X52
3x Monitor AOC I2490PXQU/BT
1x Monitor Hyundai x224W
User avatar
VladMordock
Moderator
Joined: 2017-09-26 23:45

Flights: 61 (117hs)
Specialized in: ATC / AWACS



Gildia Marshaller

2019-10-24 22:45

Tutaj jest dobra mapka wszystkich pomocy nawigacyjnych na Kaukazie.

Okolice praktycznie wszystkich ścieżek podejścia są dosyć płaskie , Twoją uwagę kierowałbym na północny zachód, gdzie są dwa bardzo ładne i ciekawe lotniska, które niestety niezbyt często wykorzystujemy: Noworosyjsk oraz Gelendżyk . Oba mają ścieżki nad morzem, co dodatkowo utrudni sprawę, bo nawet przy wypatrzeniu ziemi, ciężko (przy mgle) będzie złapać dobry punkt odniesienia.
Image

Plusem tego pierwszego jest brak jakichkolwiek pomocy nawigacyjnych - jeśli nie ustawisz waypointów, będziesz miał pewność, że w warunkach IFR piloci będą zdani tylko na ATC. :twisted:

Oświetlenie pasów w DCS jest niestety niesterowalne przez zewnętrzne moduły, jest włączane automatycznie po kontakcie pilota z konkretnym TWY; jeśli nikt nie będzie operował na częstotliwości wieży wbitej w DCS-a, pozostanie kompletnie ciemne.

LotATC pobierane dane z faktycznych radarów, żeby było cokolwiek widać na radarze, na lotnisku trzeba postawić dowolny radar (np. z S-300 lub Patriot); oczywiście AWACS krążący nad rejonem też rozwiążę temat.

Kontakt z administracją (Marshallers) via contactadmin.
Dodawanie odznaczeń do profilu viewtopic.php?p=2106#p2106 .
User avatar
Orzel
Joined: 2018-07-19 20:27

Flights: 67 (128hs)
Specialized in: Mi-8MTV2



Gildia Pilot

Mi17 Dowódca

2019-10-25 18:08

Też jestem jak najbardziej za takimi lotami. Wtedy widać, kto i jak potrafi utrzymać nakazane parametry lotu.

Alkohol to śmierć, a polski lotnik śmierci się nie boi :twisted:
User avatar
Bercik
Joined: 2019-01-27 20:14

Flights: 52 (116hs)
Specialized in: Mi-8MTV2



Gildia Pilot

Mi17 Oficer

SoM Pilot

2019-10-25 19:01

a masz jakąś opcję na wyświetlenie pionowego profilu lotu SP na ekranie radarowym w dcsie?

User avatar
laxentis
Joined: 2019-10-19 22:21

Flights: 5 (11hs)
Specialized in: ATC / AWACS



Gildia Pilot

2019-10-25 19:21

Bercik wrote:a masz jakąś opcję na wyświetlenie pionowego profilu lotu SP na ekranie radarowym w dcsie?
LotATC w widoku podejścia jest nawet całkiem zbliżony do interfejsu GCA-2000 ;)

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka


User avatar
Bercik
Joined: 2019-01-27 20:14

Flights: 52 (116hs)
Specialized in: Mi-8MTV2



Gildia Pilot

Mi17 Oficer

SoM Pilot

2019-10-25 19:32

właśnie to odkryłem o.O

User avatar
Avantar
Moderator
Joined: 2018-06-19 09:26

Flights: 90 (223hs)
Specialized in: AV-8B



Gildia Marshaller

44th Dowódca

VF112 RIO

2019-10-25 19:34

@laxentis, jestem bardzo na tak. Jezeli chcesz jakies konkretne lotniska / sloty itp to chetnie przygotuje misje pod podane parametry

Avantar
My rig: Gigabyte Z170-Gaming K3; 4x8GB HyperX Fury Black 2133MHz DDR4 CL14; Intel Core i7-6700K 4.0 GHz; MSI GTX1080Ti; HOTAS Warthog; HOTAS Cougar; MFD Cougar; Track IR 5; Saitek Pro Flight rudder Pedals; Oculus Rift
User avatar
laxentis
Joined: 2019-10-19 22:21

Flights: 5 (11hs)
Specialized in: ATC / AWACS



Gildia Pilot

2019-10-27 02:02

Avantar wrote:
2019-10-25 19:34
@laxentis, jestem bardzo na tak. Jezeli chcesz jakies konkretne lotniska / sloty itp to chetnie przygotuje misje pod podane parametry
Bardzo by mi to życie ułatwiło :D

Ogólny zarys jest bardzo prosty - startujemy, lecimy w warunkach złej widzialności przy pomocy pomocy nawigacyjnych i wsparciu wektorowania do holdingu przed lotniskiem, skąd maszyny pojedynczo schodzą na podejście PAR. Komu się uda - wirtualny pamiątkowy ryngraf, komu się nie uda - go around.

Image

Maszyny mogą być wszelakie, od śmigłowców po kocury czy ołówki (trzeba każdej grupie jakieś sensowne miejsce startu wyznaczyć). Pogoda też nie może być przesadnie zła, podejście wg. PAR prowadzi do zauważenia drogi startowej, więc musi być na to szansa ;)

User avatar
laxentis
Joined: 2019-10-19 22:21

Flights: 5 (11hs)
Specialized in: ATC / AWACS



Gildia Pilot

2019-11-11 14:21

Zacząłem dłubanie i widzę, że muszę dopracować warunki pogodowe. Na próbę schodziłem Viggenem wg. TILS i mnie bardzo zaskoczyło spotkanie z ziemią. Pomimo wysokiego poziomu trudności, warunki atmosferyczne muszą umożliwiać uzyskanie kontaktu wzrokowego z drogą startową lub jej otoczeniem.

Potrzebuję orientacyjnej listy ile i jakich maszyn wstawić jako klientów.
Dodam, że Viggen to maszyna wręcz stworzona do podejść wg. PAR - w trybie LANDN P/O bardzo ładnie pokazuje 3° tempo zniżania, wystarczy odpowiednio ustawić flight path vector.

User avatar
Avantar
Moderator
Joined: 2018-06-19 09:26

Flights: 90 (223hs)
Specialized in: AV-8B



Gildia Marshaller

44th Dowódca

VF112 RIO

2019-11-12 09:51

laxentis wrote:
2019-11-11 14:21
Dodam, że Viggen to maszyna wręcz stworzona do podejść wg. PAR - w trybie LANDN P/O bardzo ładnie pokazuje 3° tempo zniżania, wystarczy odpowiednio ustawić flight path vector.
F-16 ma na drabince huda zaznaczone 2.5* wiec tez dosyc latwo :) Dla mnie jednego vipera poprosze :)

Avantar
My rig: Gigabyte Z170-Gaming K3; 4x8GB HyperX Fury Black 2133MHz DDR4 CL14; Intel Core i7-6700K 4.0 GHz; MSI GTX1080Ti; HOTAS Warthog; HOTAS Cougar; MFD Cougar; Track IR 5; Saitek Pro Flight rudder Pedals; Oculus Rift
User avatar
Gildu
Joined: 2019-01-24 12:55

Flights: 69 (182hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Pilot

203 Pilot

2019-11-12 10:12

Na pewno wrzuc te najbardziej popularne jak F-16, jak F-18, tutaj sie znajda chetni, tez z checia pocwicze na F-18

User avatar
Mal
Joined: 2018-10-01 15:36

Flights: 92 (220hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Pilot

CSAR Pilot

203 Executive Officer

2019-11-12 10:22

Ja f18 bardzo chetny na taki trening

Post Reply