Dyskusja o briefingach

Forum "o wszystkim" - forum publicznie dostępne oraz otwarte dla wszystkich


Image

User avatar
Glow
Posts: 135
Joined: 2019-08-29 23:09




Gildia Spotter

NEWBIE Spotter

Sorry że się wtrącam. Poniżej filmiki dla nie lubiących czytać, bo wszystko jest w sieci. Brief powinien mieć stałą strukturę, znaną wszystkim czyli:

Situation
Mission
Execution
Service Support
Command & Signal

Pierwszy punkt (reszta w menu po prawej):


Przykład dla operacji


Przykład dla Platoon Raid

User avatar
Alienzo
Moderator
Posts: 446
Joined: 2018-09-30 15:46
Contact:

Flights: 228 (577hs)
Specialized in: F-14B Pilot



Gildia Marshaller

SGPSz Pilot SGPSz

VF-31 Commanding Officer

492nd vFS Pilot

Nie wiem jak zostałem odebrany (podejrzewam że źle) ale chodzi mi dokładnie o takie podejście jak Barus napisał. Żadnego popadania w skrajność w jedną lub drugą stronę.
Brief "czytany" to jedno, a brief "mówiony" to drugie. Wszystko ok dopóki ktoś nie czyta toćka w toćkę o 20:30 tego co można było przeczytać przez tydzień.

User avatar
Krzychoo
Posts: 882
Joined: 2018-06-21 16:29

Flights: 237 (552hs)
Specialized in: Mi-8MTV2 Pilot



Gildia Pilot

SGPSz Pilot SGPSz

Problem był w tym że jak w momencie rozpoczęcia briefa zdarzalo się że 50-60 procent nawet do niego nie zajrzało a przysięgam, pisanie briefa czasem wiecej czasu zajmuje niż zrobienie misji (mi nie czasem, ale zawsze)

User avatar
VladMordock
Posts: 2260
Joined: 2017-09-26 23:45

Flights: 79 (192hs)
Specialized in: ATC / AWACS



Gildia Rentier

Temat briefiengów jest nierozwiązany od dwóch lat - dobrze, że ta dyskusja wraca.

Podsumowując:

1. Podoba mi się to co wrzucił Glow - kilka punktów (tzw. bulletów - dla tych, którym korpo za mocno weszło); trzeba taką listę punktów stworzyć, ustandaryzować i prosić MM, aby w miarę możliwości prowadzili odprawy w/g tego planu. Wtedy będziemy mogli problem rozwiązać systemowo, amerykanie też standaryzują ten temat : https://www.trngcmd.marines.mil/Portals ... 150014-960 .

2. Dodatkowo - mamy trochę pieniędzy, pora znaleźć rozwiązanie, które łatwo umożliwi MM współdzielenie ekranu; bez konieczności instalowania czegokolwiek u klientów .

Ad.1
Aby rozpocząć proponuję co następuję - zachęcam do dyskusji w tym wątku, aby w wyniku burzy mózgów stworzyć coś co dla większości będzie wartościowe:
Briefing powinien być możliwie krótki, zwięzły oraz bazować na materiałach udostępnionych przed misją, z którymi wszyscy uczestnicy powinni byli się zapoznać.
Powinny być poruszone następujące tematy:
  • Sytuacja (maks. 3m)
    • prowadzący powinien w kilku zdaniach streścić opis sytuacji politycznej oraz historycznej
    • prowadzący powinien zaprezentować jak wygląda podział geograficzny teatru działań (idealnie, w tym miejscu powinna być udostępniona wspólna mapa)
  • Misja (maks. 3 min)
    • prowadzący powinien przedstawić główne cele misji
  • Przebieg misji (maks. 1 minuta na paczkę uderzeniową / maks. 10 minut łącznie)
    • prowadzący powinien przedstawić planowany przebieg misji dla każdej paczki uderzeniowej
    • szczególna uwaga powinna być poświęcona punktom wymagającym koordynacji czasowej pomiędzy paczkami/lotami
  • Wsparcie (maks. 1 min)
    • prowadzący powinien przedstawić dostępne wsparcie w postaci AWACS, tankowców etc.
  • Pytania do prowadzącego (maks. 3 min)
    • uczestnicy (tylko liderzy) zadają pytania prowadzącemu
Ad.2
Pierwszy wynik z google - https://deadsimplescreensharing.com/ , trochę drogo, ale jest wszystko co powinno i jest bardzo łatwo; prowadzący musi zainstalować wtyczkę do przeglądarki, reszta po prostu dołącza. Niech każdy poszuka czegoś tańszego i wynajmujemy na miesiąc "na próbę".

Kontakt z administracją (Marshallers) via contactadmin.
Dodawanie odznaczeń do profilu viewtopic.php?p=2106#p2106 .
User avatar
Wodzu
Posts: 1204
Joined: 2018-05-10 14:38

Flights: 73 (198hs)
Specialized in: F-14B Pilot



Gildia Rentier

VladMordock wrote: 2020-05-30 09:14
Ad.2
Pierwszy wynik z google - https://deadsimplescreensharing.com/ , trochę drogo, ale jest wszystko co powinno i jest bardzo łatwo; prowadzący musi zainstalować wtyczkę do przeglądarki, reszta po prostu dołącza. Niech każdy poszuka czegoś tańszego i wynajmujemy na miesiąc "na próbę".
https://awwapp.com/

https://miro.com/webwhiteboard/

https://app.ziteboard.com/

https://zapier.com/blog/best-online-whiteboard/

Be quiet! 700W
Zalman Z3 PLUS (Z3PLUS)
Intel Core i5-6600K, 3.5GHz
HyperX Fury, DDR4, 32Gb
Asus Z170 PRO GAMING
MSI RTX 2070S
Joy VPC Base/TM Grip / TM Throttle
Saitek Rudder Pedals
4x Monitor AOC I2490PXQU/BT
User avatar
Stivi
Posts: 597
Joined: 2020-01-15 20:03

Flights: 239 (573hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Pilot

1st AC Pilot

VFA-418 Commanding Officer

Fajna dyskusja, dlatego wychodzę z założenia by w odprawie przedstawi wszystko "łopatologicznie" i w miarę konkretnie. Po każdy lot powinien skupić się na sobie, A jeśli koliduje z innym to MM na odprawie ma obowiązek powiedzieć jak mają wspólnie wykonać zadanie. Lub tak jak w w misji BS4: Fajnie do sprawy podszedł Pilot ags i rozpisał ja będą działaś jako COLT1 i COLT2.
Wydaje mi się, że to i tak zalezny od każdego z nas czy przeczyta to co mu MM da na odprawie czy porostu czeka, aż go za rękę np AWACS poprowadzi.

User avatar
Lukasz
Moderator
Posts: 196
Joined: 2019-02-12 01:52

Flights: 158 (498hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Marshaller

VFA-203 Pilot

VF-31 Naval Aviator

492nd vFS Pilot

Ja chciałbym taki briefing na którym piloci (liderzy) sami ustalają taktykę, uzbrojenie, trasy przelotu, waypointy itp. na podstawie mapy z zaprezentowaną aktualną sytuacją (wiadomo, że mogą być jakieś niespodzianki, których wywiad mógł nie wykryć). Wtedy MM uaktualnia misję dodając wcześniej ustalone waypointy i inne dane.

Tylko w tym przypadku briefing musiałby być robiony np. dzień przed misją, tak aby był czas na zaktualizowanie misji przez MM.

Z góry mówię, że to moja luźna wizja i nikomu jej nie narzucam :D

User avatar
ags
Moderator
Posts: 220
Joined: 2019-08-23 01:45

Flights: 179 (430hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Marshaller

NEWBIE Spotter

Łukasz, dokładnie to opisalem. Trwa 3 dni, plus zapisywanie się na misje jest wcsesniej, żeby liderzy mogli wiedzieć iloma osobami i jakim capability dysponują. Potem latają static templates.

Opinia: pewne rzeczy nie powinny mieć miejsca.

Tematy zakazane:
ZipLip na carrierze, nie da się i już ;-)
User avatar
Hancer
Posts: 1042
Joined: 2018-09-07 17:18
Contact:

Flights: 153 (358hs)
Specialized in: A-10C



Gildia Rentier

Trasy przelotów grup są tworzone żeby optymalnie wykorzystać paliwo oraz unikać zagrożeń.
I tak można sobie je dopasowywać oprócz oczywiście waypoint już na terenie działań.
Bo same podejście do celu zmienia się w zależności od zagrożenia czy choćby od liczebności maszyn w zadaniu.
Co do odpraw dzień wcześnie raczej nie wypali nie każdy ma na to czas, koledzy ledwo na misję coś uszczypną z czasu poświęcanego na inne życiowe obowiązki.
Jeżeli chodzi o uzbrojenie to zależy od scenariusza misji ale istnieje przecież dowolność o ile MM na to pozwala i jako lider dopasowujesz uzbrojenie.
A wracając to waypoint, to nie wyobrażam sobie żeby na przykład osłona A-10C sobie dobierała gdzie ma być. I tak mamy z tym problem a taka sytuacja na pewno kończyła by się naszym KIA. I tak CAP czasem się nie sprawdza, choćby przez złą synchronizację czasową. Dlatego uważam ze lepszym rozwiązaniem dla nas jest eskorta. Ale to nie w tym poście o to biega.

Nahen



Nie wiem czy ktoś na mnie zwrócił uwagę bo zauważyłem, że przynajmniej dwie późniejsze "propozycje" byłe zbieżne z moją.
Wiec jeszcze raz spróbuję.

Ile czasu mija średnio od "pomysłu" na misję, przygotowanie jej i do jej odpalenia? Stawiam, że koło tygodnia o ile to coś "ambitniejszego" albo i więcej.

1) Ogólne założenia twórca/twórcy mają na początku - to w sumie pomysł na misję. Stawiam, że w ciągu kolejnych dwóch-trzech dni jest wybrana mapa, lotniska startu, lokalizacje potencjalnych celów.

1a) To jest już coś co można wysłać mailem do leaderów/dowódców.

Na podstawie tych danych dowódcy mogą wstępnie zdecydować o użytym sprzęcie i uzbrojeniu. Mogą między sobą ustalić kto działa A/G kto A/A kto kogo wspiera lub wesprze - do tego "szeregowi" uczestnicy nie są potrzebni a ustalenia tego typu dla 3-4 dowódców to albo 15-20 minut na TSie albo 2-3 maile. I unika się "sieczki" informacyjnej - łatwiej coś ustalić w 3-4 osoby niż w 15.

2) w tym czasie powstają konkretne założenia misji, autor ustala szczegóły rozłożenia sił, cele, aktywność przeciwnika itp. To kolejne 2-3 dni. Po tym etapie znów kontaktuje się w tej sprawie z liderami i do poprzednich informacji dokłada to co jest już "pewne" i konkretne.

2a) Dowódcy znów poświęcają czas sobie na wzajem 20 minut - 2 godziny (ile potrzebują) i ustalają konkrety. Jeżeli uznają że jest wszystko przyklepane i ustalone kontaktują się ze swoimi "żołnierzami".

3) Każdy team/jednostka/flight odbywa briefing ze swoim dowódcą. znów mamy brief z kilkoma osobami a nie milionem - sprawniej, czytelniej więcej czasu żeby każdy wszystko przyswoił i zrozumiał. - taki brief powinien odbyć się na max 2 dni przed startem misji.

4) Briefing ostateczny całości na którym głos zabierają tylko dowódcy - na godzinę? Pół godziny przed misją. Tu dowódcy mają okazję zapoznać się z ostatnimi zmianami, zgłosić ewentualne ostatnie pytania wątpliwości. Przedstawić (o ile nie byli w stanie wcześniej wyjaśnić/odpowiedzieć swoim podwładnym we własnym zakresie) pytania od podwładnych (o ile są istotne).

Oczywiście takie podejście tylko sprawdza się wtedy kiedy jest ten minimum tydzień od "pomysłu" do "realizacji".

User avatar
Baseball
Posts: 52
Joined: 2020-03-17 15:32

Flights: 114 (315hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Instruktor

333 Executive Officer

Dla mnie osobiście najważniejsza jest mapa z "tłem sytuacyjnym" z opcja rysowania po tym.. Żeby to był standard do kazdego HRP.

Z czasem do SOP-a wrzucic schemat - ramowy plan prowadzenia briefu.

Dodatkowo w standardzie powinien byc przewidziany czas okolo 5-10min na to zeby w kazdym ugrupowaniu uscislić wewnetrzna taktykę i kooperacje z innym ugrupowaniem (w przypadku np. ESCORT) dopiero liderzy melduja Mission Commander/Makerowi gotowosc i naprzód:)

P.S. Szacun dla wszystkich, co poswięcają swoj czas na tworzenie tych misji.

Nahen



Mapa to robota "high command" plus dowódców jednostek - w skrócie gotowe mapy z zaplanowanym lotem powinni dostać piloci od swojego dowódcy ;) Po to dowódcy powinni się ze sobą kontaktować wcześniej i skroić sobie mapę i plan działania pod siebie i swoich ludzi.

Nahen



Tak trochę "obok" ale poniekąd w temacie - organizując kilka ładnych lat temu imprezy tło fabularne, mapy i aktualizowaną na nich sytuację uczestnicy - a dokładniej dowódcy ekip które brać maiły udział w imprezie dostawali od nas już pół roku wcześniej. "Fragmenty tekstów z gazet, oficjalne informacje podparte mapami, fragmenty wiadomości TV, w końcu na jakiś miesiąc przed konkretnie WARNO w końcu OPORD i odprawa już na miejscu w dzień startu - też tylko dla dowódców.

User avatar
Robo
Posts: 114
Joined: 2018-11-20 22:39

Flights: 185 (528hs)
Specialized in: AV-8B



Gildia Instruktor

273rd Executive Officer

1st AC Pilot

SN-42 Commanding Officer

A na koniec w dniu misji wypisuje się jedna trzecia osób. Nie odlecieliście trochę z tymi pomysłami? ;-)

User avatar
Krzychoo
Posts: 882
Joined: 2018-06-21 16:29

Flights: 237 (552hs)
Specialized in: Mi-8MTV2 Pilot



Gildia Pilot

SGPSz Pilot SGPSz

Robo wrote: 2020-06-21 04:12 A na koniec w dniu misji wypisuje się jedna trzecia osób. Nie odlecieliście trochę z tymi pomysłami? ;-)
Raczej napewno odlecieli. We wszystkich misjach przychodzicie na gotowe i jeszcze takie wymagania stawiacie, conajmniej jakbyście honorarium za to płacili. Zachęcam wszystkich do tworzenia misji i stosowania wymienionych powyżej rozwiązań

Post Reply