Brevity

Forum "o wszystkim" - forum publicznie dostępne oraz otwarte dla wszystkich


Image

User avatar
SirTea
Posts: 27
Joined: 2021-01-04 21:56

Flights: 87 (251hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Pilot

3ACS Pilot

VF-31 Naval Aviator

492nd vFS Pilot

Kiler wrote: 2022-02-05 19:21 A jak startujesz i ladujesz Vincent - stosujac wlasnie komendy ICAO - to myslisz czy jestes Turkiem, Szwedem, Syryjczykiem - nie -bo stosujesz komendy ICAO- Chickagowskiej konferencji, ktora unormowala wszystkie dzialania lotnictwa. Wszyscy znaja - PILOCi - te komendy - BREVITY - mozesz stosowac wewnatrz 333 - mnie chodzilo o to, zeby dopisac 7 komend ICAO - co skoordynowalo by reszte korespondencji - ktorej nie ma
Chyba mamy dwie różne rzeczy na myśli Brevity Code ma przede wszystkim zastosowanie bojowe (Fox 1,2,3 itd.) a ty mówisz o startach i lądowaniu. Z resztą to też się dużo razy pojawiało - Brevity nie zastąpisz ICAO w jaki sposób zasygnalizujesz lock'a od samolotu przyjacielskiego? Przyjecelski Kolec? czy co? Zobacz też na to; Turcy, Żydzi itd używają amerkańskich samolotów a Brevity jest poniekąd dopasowane do ich możliwości (w Hornecie jest kilka opcji odnoszących się bezpośrednio do Brevity).

Never lead a low or slow

Always lead a high or fast

When low and slow: Fix the low, then the slow

When high and fast: Fix the fast, then the high

Never re-center a high ball in close, but stop the rising ball

Fly the ball all the way to touchdown
User avatar
Vega
Posts: 106
Joined: 2020-04-25 22:16
Contact:

Flights: 35 (122hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Rentier

Kiler wrote: 2022-02-05 19:42 Vega - do dyskusji - moje doswiadczenie znasz - moge poznac Twoje??
Oczywiście, pytanie czy coś to zmieni skoro i tak nie liczysz się z osobami które mają kompetencje dużo wyższe od Ciebie i służą aktywnie. Samo to że nigdy nie widziałeś APP-7 w jakiejkolwiek postaci świadczy o Tobie bardzo źle jako o osobie która była lotnikiem w wojsku. Chyba że, go dobrze znasz, i celowo próbujesz transformować społeczność na swoją modłę, nie wiem co gorsze, chyba jednak pierwsze.

Keep the blue side up.
VEGA
User avatar
Kiler
Posts: 98
Joined: 2020-05-28 13:35

Flights: 8 (98hs)
Specialized in: L-39



Gildia Rentier

Powiem wam jeszcze jedna rzecz- te same dokumenty ICAO - na ktore ja sie powołałem mówią jesszcze w dziale HUMAN PERFORMANCE i LIMITATION o takich rzeczach jak ograniczenia i limitacje naszego organizmu - jak sobie z nimi radzić i to w tych dokumentach opisane jest zalecenie - ze zaloga SP powinna mowic "jednym" jezykiem - nad Polska- w sytuacji awaryjnej przeszedlbym na jezyk polski - wszedzie indziej zastosowalbym korespondencje ICAO i mowilbym po angielsku. Linie lotnicze maja swoje SOPy w swoich jezykach, a panstwa dokumenty w swoich. Pilot w sytuacji stresowej - przechodzi i porozumiewa sie najszybciej w swoim jezyku ojczystym - ktore zna od dziecka - mieszane zalogi powodowaly wypadki lotnicze - jak ktos sie interesuje lotnictwem bedzie wiedzial gdzie znalezc - jest agenda ICAO - gdzie publikuje sie wszystkie zdarzenia lotnicze. PILOt 30 lat porozumiewa sie jezykiem ICAO- podejscia i procedury SID - STAR kreci na podstawie procedur ICAO. Bedąc na cwiczeniach w Turcji nie raz w sytuacji stresowej byly na UNICOMIE komendy w danym jezyku panstwowym. Nie mowiac juz o Iraku czy Afganistanie. Poczytajcie wspomnienia pilotów - nawet tych z II wojny swiatowej - bo to z niej garsciami czerpala konferencja ICAO - nawet naszych asow z 303 - jak widzieli niemca - CALA ANGIELSKA KORESPONDENCJA szla w las- Anglicy byli wsciekli - a Polacy krzyczeli :L Niemiec, sciagnij mi go - dopiero po bitwie LEADER zglaszal sie po angielsku. I tak jest w rzeczywistosci - VINCENT-ja do UNICOM nie musze WRZESZCZEC FURBAL...... ja chcialbym zobaczyc, jak ci naprawde siadzie na dupie samolot, jak bedziesz stosowal BREVITY- TU MAM DOWODY bo pisaliscie- nagle - w sytuacji stresowej ktos krzyczy - (cenzura) zdejmij mi go z ogona......I tak jest..... ...BREVITY jeszcze raz powtorze- jak sobie otworzycie ten dokument, ktory przyslal QBA - i doczytacie SCOPE, FOREWORD, INTENTIONS to bedziecie wiedzieli jak jest. Teraz jak ktos bedzie mial jakis dokument czy podeprze sie swoja wiedza czerpana z rzeczywistosci to z taka osoba podyskutuje......reszta nie ma juz sensu

Kiler
User avatar
Kiler
Posts: 98
Joined: 2020-05-28 13:35

Flights: 8 (98hs)
Specialized in: L-39



Gildia Rentier

Vega wrote: 2022-02-05 20:18
Kiler wrote: 2022-02-05 19:42 Vega - do dyskusji - moje doswiadczenie znasz - moge poznac Twoje??
Oczywiście, pytanie czy coś to zmieni skoro i tak nie liczysz się z osobami które mają kompetencje dużo wyższe od Ciebie i służą aktywnie. Samo to że nigdy nie widziałeś APP-7 w jakiejkolwiek postaci świadczy o Tobie bardzo źle jako o osobie która była lotnikiem w wojsku. Chyba że, go dobrze znasz, i celowo próbujesz transformować społeczność na swoją modłę, nie wiem co gorsze, chyba jednak pierwsze.
Napisz prosze- swoje doswiadczenie - a ja ci odpowiem

Kiler
User avatar
Kiler
Posts: 98
Joined: 2020-05-28 13:35

Flights: 8 (98hs)
Specialized in: L-39



Gildia Rentier

SirTea wrote: 2022-02-05 19:51
Kiler wrote: 2022-02-05 19:21 A jak startujesz i ladujesz Vincent - stosujac wlasnie komendy ICAO - to myslisz czy jestes Turkiem, Szwedem, Syryjczykiem - nie -bo stosujesz komendy ICAO- Chickagowskiej konferencji, ktora unormowala wszystkie dzialania lotnictwa. Wszyscy znaja - PILOCi - te komendy - BREVITY - mozesz stosowac wewnatrz 333 - mnie chodzilo o to, zeby dopisac 7 komend ICAO - co skoordynowalo by reszte korespondencji - ktorej nie ma
Chyba mamy dwie różne rzeczy na myśli Brevity Code ma przede wszystkim zastosowanie bojowe (Fox 1,2,3 itd.) a ty mówisz o startach i lądowaniu. Z resztą to też się dużo razy pojawiało - Brevity nie zastąpisz ICAO w jaki sposób zasygnalizujesz lock'a od samolotu przyjacielskiego? Przyjecelski Kolec? czy co? Zobacz też na to; Turcy, Żydzi itd używają amerkańskich samolotów a Brevity jest poniekąd dopasowane do ich możliwości (w Hornecie jest kilka opcji odnoszących się bezpośrednio do Brevity).
Ja go nie chce zastapic - na wewnetrznych czestotliwosciach danego zwiazku taktycznego istnieje BREVITY

Kiler
User avatar
Kiler
Posts: 98
Joined: 2020-05-28 13:35

Flights: 8 (98hs)
Specialized in: L-39



Gildia Rentier

Ja ciagle pisalem o UNICOM i koordynacji

Kiler
User avatar
Kiler
Posts: 98
Joined: 2020-05-28 13:35

Flights: 8 (98hs)
Specialized in: L-39



Gildia Rentier

Vega wrote: 2022-02-05 20:18
Kiler wrote: 2022-02-05 19:42 Vega - do dyskusji - moje doswiadczenie znasz - moge poznac Twoje??
Oczywiście, pytanie czy coś to zmieni skoro i tak nie liczysz się z osobami które mają kompetencje dużo wyższe od Ciebie i służą aktywnie. Samo to że nigdy nie widziałeś APP-7 w jakiejkolwiek postaci świadczy o Tobie bardzo źle jako o osobie która była lotnikiem w wojsku. Chyba że, go dobrze znasz, i celowo próbujesz transformować społeczność na swoją modłę, nie wiem co gorsze, chyba jednak pierwsze.
VEGA - JEDNO PYTANIE - widziałeś UNCLASSIFIED APP-7????

Kiler
User avatar
Kiler
Posts: 98
Joined: 2020-05-28 13:35

Flights: 8 (98hs)
Specialized in: L-39



Gildia Rentier

VEGA -następne pytanie - jakiego CLASSIFIED - potrzebujesz do tego zeby przeczytac NATOPS??

Kiler
User avatar
Kiler
Posts: 98
Joined: 2020-05-28 13:35

Flights: 8 (98hs)
Specialized in: L-39



Gildia Rentier

VEGA- 3 pytanie- czy dokument APP-7 tak wygląda??

Kiler
User avatar
Kiler
Posts: 98
Joined: 2020-05-28 13:35

Flights: 8 (98hs)
Specialized in: L-39



Gildia Rentier

Teraz widze dyskutujemy o wydaniu klauzuli - w Polsce sa 3 stopnie klauzuli tajnosci - oficer wojska polskiego dostaje dopuszczenie do jkiej klauzuli?? Czy ta klauzula pozwala mu na dostep do dokumentow NATOWSKICH - jezeli nie to jaka klasyfikacja i jaki dokument do tego dopuszczaja?? Ja wiem - VEGA odpisz prosze - NA PRIV - bede wiedzial czy wiesz o czym piszesz

Kiler
User avatar
Kiler
Posts: 98
Joined: 2020-05-28 13:35

Flights: 8 (98hs)
Specialized in: L-39



Gildia Rentier

Nikt do tej pory nie wkleił - oprócz Qby po waszej stronie żadnego dokumentu......i takiego nie wkleicie - bo NATOPSy nie sa dokumentami JAWNYMI - jak ktos chce dalej ze mna podyskutowac jak jest- to zapraszam, ale te osoby ktore maja pojecie, nie beda sie obrazac, lub wiedza o co chodzi. Nie chce mi sie pisac juz w takiej atmosferze- nie chcialem wam niczego zmieniac w waszych BREVITy - przeczytajcie o co mi chodzilo i chetnie siade z osoba, ktora ma jakas wiedze na ten temat

Kiler
User avatar
Kiler
Posts: 98
Joined: 2020-05-28 13:35

Flights: 8 (98hs)
Specialized in: L-39



Gildia Rentier

SirTea wrote: 2022-02-05 19:51
Kiler wrote: 2022-02-05 19:21 A jak startujesz i ladujesz Vincent - stosujac wlasnie komendy ICAO - to myslisz czy jestes Turkiem, Szwedem, Syryjczykiem - nie -bo stosujesz komendy ICAO- Chickagowskiej konferencji, ktora unormowala wszystkie dzialania lotnictwa. Wszyscy znaja - PILOCi - te komendy - BREVITY - mozesz stosowac wewnatrz 333 - mnie chodzilo o to, zeby dopisac 7 komend ICAO - co skoordynowalo by reszte korespondencji - ktorej nie ma
Chyba mamy dwie różne rzeczy na myśli Brevity Code ma przede wszystkim zastosowanie bojowe (Fox 1,2,3 itd.) a ty mówisz o startach i lądowaniu. Z resztą to też się dużo razy pojawiało - Brevity nie zastąpisz ICAO w jaki sposób zasygnalizujesz lock'a od samolotu przyjacielskiego? Przyjecelski Kolec? czy co? Zobacz też na to; Turcy, Żydzi itd używają amerkańskich samolotów a Brevity jest poniekąd dopasowane do ich możliwości (w Hornecie jest kilka opcji odnoszących się bezpośrednio do Brevity).
Sir Tea - masz racje - BREVITY sluzy do szybkiej komunikacji, i jej usprawnienia - chcesz ja usprawnic w ameryce- zastosujesz jez. angielski. Powiem tyle - chcesz meldowac o odpaleniu rakiet- MELDUJ - ale po co to UNICOM - ja pisze o koordynacji - to ze odpaliles rakiety obchodzi twojego dowodce skrzydlowego - nawet AWACSA nie obchodzi (chyba ze na nim siedzi dowodca)- bo co on zrobi?? Zatrzyma rakiety??? To ze jest FURBAL albo WALKA - UNICOM nie obchodzi - co kontroler przyjdzie I wam pomoze w tej walce?? Nie! Kontrolera UNICOM- bedzie obchodzilo - bo widzi ze doszlo do zblizenia kilku statkow - jaki jest wasz status i czy nie potrzebujecie pomocy. To czy masz kogos na dupie czy nie to ty bedziesz krzyczal do swojego skrzydlowego wlasnie stosujac BREVITY - pilot Izraelski bedzie krzyczal w swoim jezyku, turecki w swoim - znajac zycie - a z AWACSEM skomunikuje sie LEADER lub osoba odpowiedzialna i wezwie POMOC w jezyku znanym WSZYSTKIM - angielskim - stosujac tez skoordynowana korespondencje - ALE TO JUZ NIE BREVITY

Kiler
User avatar
Kiler
Posts: 98
Joined: 2020-05-28 13:35

Flights: 8 (98hs)
Specialized in: L-39



Gildia Rentier

JESZCZE RAZ- BREVITY istnieje - stosuje je zarowno wojsko amerykanskie, jak i tureckie jak i kazde inne - Izraeskie rowniez - nie chce wam go ruszac- i zabierac - ja mowie o skoordynowanym dzialaniu roznych armii - I AWACS koordynujacym. Na szczeblu waszej eskadry/zwiazku taktycznego wrzeszcie do tego radia co chcecie

Kiler
User avatar
Baseball
Posts: 52
Joined: 2020-03-17 15:32

Flights: 114 (315hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Instruktor

333 Executive Officer

Panie Kiler, nie ważne z jakiej strony je zobaczysz, to jest jawne i są na różnych stronach dostępne, podeslalem Panu na szybkosci w poprzedniej wymianie zdań co google szybko znalazło.
Nie potrzebujemy tu na gildi oryginału do podparcia żeby wypracowac swój SOP.
Można sobie posłuchać na YT jak używają tego.
Personalnie jeszcze Pana nie obraziłem i radzę podpuscic w moim kierunku. Pomijając, że nie jest Pan w stanie mnie obrazić, bardziej troszczę się o Pana wizerunek jako realnego pilota.
Z Pana wszystkich wypowiedzi wnioskuję, że ma Pan uboga wiedzę na temat taktycznej korespondencji radiowej.
Mimo wszystko, wyrazy szacunku, zapewne przysłużył się Pan Ojczyznie na swój sposób kiedyś.
Proszę pamiętać, że opowieści o sobie i licytacje o doświadczeniu mają się nijak do autorytetu w tej dyskusji. Jednak Pan tego nie przemyślał.

User avatar
Kiler
Posts: 98
Joined: 2020-05-28 13:35

Flights: 8 (98hs)
Specialized in: L-39



Gildia Rentier

Ja juz koncze ta dyskusje - bo duzo czasu tu poswiecilem - zycze wam wszystkim powodzenia na niebie- tym rzeczywistym i wirtualnym - VIncent- juz widze jak mnie zestrzelicie jaka bedzie radocha - czego wam zycze jak siadziecie do zabawy PvP- ja osobiscie nie jestem alfa i omega- spełniłem sie jako pilot w zyciu zawodowym i pewnie nie raz na gildijnej misji spadne - smiejac sie z tego - POWODZENIA CHLOPAKI.
Vega jak odpiszesz mi na priv- to chetnie z toba pogadam. Życze wielu sukcesow

Kiler
Locked