Brevity

Forum "o wszystkim" - forum publicznie dostępne oraz otwarte dla wszystkich


Image

Locked
User avatar
Barus
Moderator
Posts: 1429
Joined: 2018-12-25 23:56

Flights: 218 (628hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Marshaller

VF-31 Executive Officer

492nd vFS Commanding Officer

Wątek otwieram. Dział dotyczy dyskusji, dlatego proszę o rozsądek w wypowiadaniu i kulturalnym podejściem do drugiej osoby.

Wszyscy tutaj są po to żeby się dobrze bawić i rozwijać swoją pasję.

Od siebie dodam jedynie że tematu jeszcze całościowo nie czytałem, natomiast znając mniej więcej zakres tematu o jakim toczy się dyskusja dopowiem tylko i wyłącznie że przy tak zróżnicowanych samolotach/ludziach/poziomie wiedzy. Potrzebne są standardy, bez nich przy 50 osobach na misji nie było by możliwości komunikacji.

Dziękuje.

User avatar
Kermit
Posts: 12
Joined: 2020-05-18 21:30

Flights: 10 (72hs)
Specialized in: L-39



Gildia Rentier

Dzien dobry.

Moim skromynym zdaniem problem polega na tym, ze jest to dyskusja pilota z graczami. Jako gracze z gruntu prezentujemy inny poziom niz te pojedyncze jednostki ktore maja autentyczna wiedze i doswiadczenie pilota. Patrzac na cala rzecz filozoficznie dochodze do wniosku, ze sa tylko 2 wyjscia.
1. Albo gracze podniosa poziom rozgrywki do tego, ktory panow pilotow nie bedzie draznil
2. Powiemy sobie, ze pilotami nigdy nie bedziemy i powiemy sobie szczerze, ze termin HRP to po prostu iluzja. Fikcja ktora tworzymy zeby nakarmic nasze ego.

Zdaje sobie sprawe, ze podobnie jak ja, wielu ludzi na gildii chce pobawic sie raz dziennie w prawdziwego pilota. Mozna to robic albo przez uparte szlifowanie umiejetnosci, albo przez naginanie rzeczywistosci do wlasnych potrzeb.

Zyc w iluzji jest przyjemniej, problemy mozna rozwiazac przeciez duzo prosciej:

Problem 1: Ta misja jest zbyt trudna, przeciwnik jest zbyt silny. PvP jest bez sensu. Nasze delikatne ego nie przyjmie ciosu jakim jest dyndanie na szmacie na serverze PvP
Rozwiazanie: Zrobmy misje ZBALANSOWANE. Gramy tylko PvE. Wszyscy jestesmy asami USAF / USN / IAF. Wszyscy jestesmy zwyciezcami, juhuuu!

Problem 2: Ta pogoda jest bez sensu - nie widze celu / ziemi / lotniska
Rozwiazanie: Wiatr 0m/s kierunek 0°, turbulencja 0, wake turb -off. Problem rozwiazany. Naginamy rzeczywistosc i mowimny zo to misja HRP

Problem 3: Ta komunikacja jest niezrozumiala i taka trudna.
Rozwiazanie: po co te procedury, gadajmy sobie po swojemu przeplatajac belkot fajnymi BREVITY - bo tak bedzie cool

"Nemo me impune lacessit"
---<Old 303 Crow>---
User avatar
Krzychoo
Posts: 882
Joined: 2018-06-21 16:29

Flights: 237 (552hs)
Specialized in: Mi-8MTV2 Pilot



Gildia Pilot

SGPSz Pilot SGPSz

Jeeeeeeeezu !!!!
Na misjach HRP SGPSz zgłaszają się na wieże i AWACS-a po polskiemu (odtwarzamy polską eskadrę) a zaraz po nas "amerykanie" gadają do jankesku i nikt nie robi z tego problemu byleby to miało jakiś tam skład. Nikt jakoś dotychczas nie marudził z tego powodu i nie widzę przeszkód żeby w dalszym ciągu było podobnie. Jeżeli ktoś czuje że musi "lepiej" z AWACS-em gadać to niech z nim gada po profesjonalnemu może się czegoś nauczymy ale nie róbmy z tego jakiegoś wielkiego problemu bo nawet kurde JA uważam że to gównoburza z byle powodu.
CZEPIALSTWO

User avatar
Vega
Posts: 106
Joined: 2020-04-25 22:16
Contact:

Flights: 35 (122hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Rentier

Tym dalej w las tym gorzej, Kermit i Kiler nie jesteście w żadnym wypadku autorytetami w tych dziedzinach, powtarzacie cały czas swój pogląd i próbujecie go narzucić wszystkim, bo nie chce wam się zastosować do prawdziwych standardów. Założenia Brevity gildiowego zostały stworzone przy współpracy z aktywnymi GCI, którzy dzisiaj korygują nasze brevity a jutro koordynuja 20 flightami. Co więcej Kiesielem w jedenj z swoich wypowiedzi powiedziała, że zmaiana formatu komunikacji, burzy porządek i równowagę, te formuły są nie bez powodu wyuczone i używane na pamięć. Tłumaczenie czegokolwiek z angielskiego nigdy nie zadziała. Dodatkowo jakim prawem wy dwaj się wypowiadacie na temat HRP? Doświadczenia nie macie w nich absolutnie żadnego. Zamierzacie nadal się licytować że wiecie lepiej?

Keep the blue side up.
VEGA
User avatar
Vincent
Posts: 387
Joined: 2019-09-12 02:39

Flights: 179 (483hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Rentier

333 Commanding oficer

Kermit wrote: 2022-02-05 15:03 Dzien dobry.

Moim skromynym zdaniem problem polega na tym, ze jest to dyskusja pilota z graczami. Jako gracze z gruntu prezentujemy inny poziom niz te pojedyncze jednostki ktore maja autentyczna wiedze i doswiadczenie pilota. Patrzac na cala rzecz filozoficznie dochodze do wniosku, ze sa tylko 2 wyjscia.
1. Albo gracze podniosa poziom rozgrywki do tego, ktory panow pilotow nie bedzie draznil
2. Powiemy sobie, ze pilotami nigdy nie bedziemy i powiemy sobie szczerze, ze termin HRP to po prostu iluzja. Fikcja ktora tworzymy zeby nakarmic nasze ego.

Zdaje sobie sprawe, ze podobnie jak ja, wielu ludzi na gildii chce pobawic sie raz dziennie w prawdziwego pilota. Mozna to robic albo przez uparte szlifowanie umiejetnosci, albo przez naginanie rzeczywistosci do wlasnych potrzeb.

Zyc w iluzji jest przyjemniej, problemy mozna rozwiazac przeciez duzo prosciej:

Problem 1: Ta misja jest zbyt trudna, przeciwnik jest zbyt silny. PvP jest bez sensu. Nasze delikatne ego nie przyjmie ciosu jakim jest dyndanie na szmacie na serverze PvP
Rozwiazanie: Zrobmy misje ZBALANSOWANE. Gramy tylko PvE. Wszyscy jestesmy asami USAF / USN / IAF. Wszyscy jestesmy zwyciezcami, juhuuu!

Problem 2: Ta pogoda jest bez sensu - nie widze celu / ziemi / lotniska
Rozwiazanie: Wiatr 0m/s kierunek 0°, turbulencja 0, wake turb -off. Problem rozwiazany. Naginamy rzeczywistosc i mowimny zo to misja HRP

Problem 3: Ta komunikacja jest niezrozumiala i taka trudna.
Rozwiazanie: po co te procedury, gadajmy sobie po swojemu przeplatajac belkot fajnymi BREVITY - bo tak bedzie cool
Ja się zdziwiony, grzecznie pytam, co te wypociny mają wspólnego z tematem ? Gdzie tu jest mowa o Brevity i sensie Brevity w misjach HRP, czy LRP ? Z tymi pilotami to tylko twoje dywagacje Kermit. Nie masz na ten temat żadnej wiedzy, kto jest, kto był w naszej społeczności czynnym pilotem....Tak bojowym na szybkich, czy na wiatrakach, czy też z monstrualnym nalotem w Liniach i uprawnieniami instruktorskimi na Boeingach czy Airbusach. Jak byś polatał trochę więcej na misjach naszej społeczności, to byś zaczął trybić, że takich ludzi nie brakuje. Mają swoje powody, żeby się nie ujawniać. Nie budują swojej pozycji podając do publicznej wiadomości... Nie wrzucają na siłę stwierdzeń typu " Nie masz racji, bo nie jesteś pilotem". Trzeba mieć świadomość, że DCS rządzi się własnymi prawami. Doświadczenie z reala przydaje się ale nie jest kluczowe. Gildia w lotach HRP stosuje swoje standardy komunikacji oparte na ICAO podczas procedur SOP i standardy NATO/Brevity podczas procedur bojowych. Tak jest też i w życiu realnym. Inaczej się nie da. Brevity jest z definicji wiadomo czym. Jest manual Brevity i trzeba go znać, bo inaczej wstyd go nie znać. Jak byś się go nauczył i zaczął stosować, to byś pojął, że ma to sens i jest niezbędne. Dotychczasowe pseudo argumenty, jakieś dygresje nie związane bezpośrednio z tematem, niczego nie udowadniają po za waszym przerośniętym ego. Wytaczanie argumentów typu, że latamy PVE a nie PVP całkowicie mija się z prawdą. Owszem większość to misje kooperacyjne przeciw AI. Jednak jakie to ma według ciebie znaczenie? Przecież nie znając Brevity nie umiał byś funkcjonować profesjonalnie w nowoczesnym środowisku walki powietrznej. Zakończcie i się nie kompromitujcie. Zapraszam do lektury:

User avatar
Vincent
Posts: 387
Joined: 2019-09-12 02:39

Flights: 179 (483hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Rentier

333 Commanding oficer

Przepraszam panią Kisielewską, że nazwałem ją panem. Mea culpa.

User avatar
Kiler
Posts: 98
Joined: 2020-05-28 13:35

Flights: 8 (98hs)
Specialized in: L-39



Gildia Rentier

Baseball wrote: 2022-02-04 00:57 Panie Kiler, proszę ochłonąć i przestudiować na spokojnie treści od pierwszego posta tego tematu do teraz, ma Pan szanse wyciągnąć jeszcze jakieś konstruktywne wnioski. Dobranoc.
Naprawdę? Naprawdę Panie Baseball.....Pan mi daje czas na zastanowienie się – OK – bezczelność i chamstwo Pana doprowadziło, że to zrobię. Chciałem w sposób kulturalny i bez wdawania się w nierówną rozmowę porozmawiać jak urealnić i tak naprawdę uprościć naszą symulację, ale Pana chamstwo mnie nie tylko rozbawiło, ale jeszcze zadziwia.
Odniosę się ostatni raz i merytorycznie, ponieważ mnie Pan sprowokowałeś:
http://nato.radioscanner.ru/files/artic ... app7e_.pdf
Oto odnośnik do Pańskiego “dokumentu”. Już na pierwszy rzut oka witryna tego dokumentu znajduje się w Rosji. Nie ma certyfikatu bezpieczeństwa. Usuńmy więc końcówkę z Pańskiego odnośnika:
http://nato.radioscanner.ru/
Bingo – ja Ruskiego nie umiem, widzimy w środku Pański dokument.
Teraz tak na poważnie zapytam.......od kiedy natowskie “dokumenty” znajdujemy w wiarygodnych odnośnikach na Ruskich portalach? No ale skoro JA PANOM NIE DAŁEM DOKUMENTÓW, a Panowie zasypujecie mnie dokumentami – tak mnie Pan rozbawił, że aż postanowiłem się nad Pańskim chamstwem pochylić. Otóż załóżmy przez chwilę, że potraktuję to co Pan mi wysłał za “dokument” NATO. Otwieram i jadę po jego treści. Na pierwszy rzut oka – “dokument” jest z 2009 roku. Ja skończyłem służbę w 2014 roku – ZARZUCIŁEŚ MI PAN NIEAKTUALNOŚĆ – PANIE, PAN JESTEŚ PIĘĆ LAT WIĘCEJ NIEAKTUALNY ode mnie z Pańskim “dokumentem”. Jadę dalej – kto ten dokument podpisał – a właściwie chyba miał podpisać -
Juan A. MORENO
Vice Admiral ESP(N)
Director, NATO Standardization
Agency
Pomimo moich najszczerszych chęci, takiego Pana nie znalazłem......ale znalazłem samą agencję, a w zasadzie “podobną”:
https://en.wikipedia.org/wiki/NATO_Stan ... ion_Office
bo tu jest office...tak czy inaczej...strona nadal, mimo, że WikiPedia no i nie zgadza się z Pańskim “dokumentem” to jednak mnie zaciekawiła. I o ile nie udało mi się znaleźć Pana Hiszpana, to znalazłem Pana Polaka, który stał na czele tego “office”:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Julian_Maj_(genera%C5%82)
Maj. Gen – Julian Maj – podobno od 2003 na czele tego “officu” NATO.
Bardzo ciekawy jest fakt, że w życiorysie tego wojskowego nie ma kariery w NATO. Ponadto, pochylając się nad tym głębiej odkrywamy, że Pan Generał w momencie objęcia prominentnego stanowiska w NATO – miał ok 60lat. HAHAHAHAHAH. Ok – przepraszam, Zachowajmy powagę. Innego pana generała nie znalazłem, a jak wiadomo dane wojskowych, zwłaszcza zajmujących tak wysokie stanowiska w NATO są łatwe do odnalezienia. Jeżeli nie na Wiki Pedi – to na stronach Jednostek Wojskowych lub innych archiwach. Nie zgadza się też jego stopień Maj Gen to nie Generał brygady.
Ciekawe jest również, wierząc Wiki – że ta komórka NATO nie wydawała NATOPSow a STANAGI. Nie pracowała nad żadnym STANAGIEM, który pośrednio wiązałby się z BREVITY.
Mocno jednak zaciekawiony Pańskim “dokumentem” i wiedzą z zakresu BREVITY dotarłem niestety do smutnego wniosku, że jedyne tematy, na które mogę z Panem porozmawiać to np: czy dzieci biorą się z kapusty, na pewno znajdę trochę równie ciekawych “dokumentów” na ten temat jak Pański, lub czy leprikon, taki zielony elf z Irlandii może być groźny – też znalazłbym jakieś “dokumenty” i na ten temat.
Następnym razem, jak Pan mi napisze, ze gadam KOCOPOLY to Panu po prostu przytaknę.
Alienzo - jak żołnierz żołnierzowi - pozwoliłeś mnie obrazić - sam napisałeś rzeczy, które nie mają sensu a następnie zablokowałeś mi możliwość wypowiedzenia się - NO TAK - zamknąć kogoś. Tak najlepiej. Piszesz też, że wiesz jak wygląda komunikacja w NATO, wiesz jak się współdziała - A na ilu ćwiczeniach, międzynarodowych byłeś, gdzie współpracuje chociaż 3 nacje byłeś? Ba, na ilu konfliktach? Napisałem wam co to BREVITY - napisałem wam wszystko ale wy nie czytacie, tylko bronicie tego co macie - Alienzo, ja umiem odróżnić MAŁPOWANIE od nauki - BREVITY powinno być napisane w języku ojczystym - DLACZEGO? Bo w Polsce nie rodzą się Amerykanie tylko POLACY. Jedynym dokumentem, który tu wkleiliście był dokument od QBA - to jest dokument. Gdybyście chociaż się nad nim pochylili zobaczylibyście co jest celem BREVITY po FOREWORD jest SCOPE, PURPOSE, IMPLEMENTATION - ja wam to na początku napisałem. BREVITY to zespół skrótów, które ma usprawnić działanie i współdziałanie w armii - W ARMII AMERYKANSKIEJ SŁUŻA AMERYKANIE. W ARMII POLSKIEJ POLACY - jeżeli chcesz usprawnić działanie w armii polskiej - gdzie znajomość języka angielskiego się poprawia, ale nie jest nadal na wielu szczeblach konieczna - to PISZESZ BREVITY PO POLSKU. Dlaczego? Piszesz, że symulujecie KONFLIKT ZBROJNY - Na WOJNIE są straty - które się uzupełnia - uzupełnisz je AMERYKANAMI? URODZONYMI Z GUMĄ TURBO I WALĄCYMI SKRÓTY PO ANGIELSKU??? Nie napisałem tego wszystkiego wyżej, żeby politykować, narzekać - napisałem tak bo nie chciałem nikogo urazić tutaj. Myślałem że potraficie czytać pomiędzy wierszami. Potraktowałem WAS i nadal traktuję jak kolegów. Ciągle zarzucacie mi ŻE TO JA NIE WIEM JAK JEST. OK. Wzięliście NATOPSa z RUSKIEJ WITRYNY i wy wiecie LEPIEJ. W życiu nie widziałem TAKIEGO NATOPSA - a ja NATOPSy widziałem - BA W ZYCIU NIE WIDZIALEM NATOPSa UNCLASSIFED - bo takich NIE MA - dokumenty przeterminowane się NISZCZY. Widziałem STANAGI bez klasyfikacji - zwykle traktuja o standardach znajomości języka angielskiego. I TAK - na ćwiczeniach rożne ARMIE MUSZĄ SIĘ POROZUMIEWAC - I JEST TO REALIZOWANE ale na POZIOMACH taktycznych - A NIE OPERACYJNYCH. W życiu nie widziałem ARMII - KTÓRA W CAŁOŚCI gada po angielsku. TURCY w ogóle nie chcą - i mają koordynatorów na szczeblu TAKTYCZNYM. Do walki powietrznej każda nacja używa swoich skrótów i swojego SLANGU - BO TAKI ZNA. WSZYSCY PILOCI ZNAJĄ JEZYK ICAO- w Polsce naturalnym zastępstwem dla strat na WOJNIE są polscy PILOCI CYWILNI - na KONTROLERÓW RADARU - kontrolerzy cywilni. CO ONI ZNAJĄ - Alienzo - NO CO???? BREVITY armii AMERYKAŃSKIEJ?????
Powiem wam coś - od tego momentu jak będę o czymś rozmawiać, to chciałbym porozmawiać z osobami, które coś wiedzą - VEGA - OK??? Daj mi tego GCI - co wam to wszystko pisał - JA SIĘ PRZEDSTAWIŁEM- NIECH SIĘ PRZEDSTAWI JAK JA - to będę z nim rozmawiał OK??? Myślę, że wtedy rozmowa będzie wyglądała trochę inaczej.
Alienzo - NATO jest tak zróżnicowane - JEST TYLE KRAJÓW - I W TYCH KRAJACH LUDZIE ROZMAWIAJĄ W OJCZYSTYCH JĘZYKACH i ludzie są w stanie współpracować i koordynować działania NIE DLATEGO, ŻE GADAJĄ PO AMERYKAŃSKIEMU - ale dlatego, że jest SZCZEBEL TAKTYCZNY i KOORDYNUJĄCY.
Proponuję wrócić do dyskusji jak będę mógł porozmawiać z TYM GCI o którym pisze VEGA, albo wyślecie mi jakiś dokument, NAD KTÓRYM BĘDZIE MOŻNA SIĘ POCHYLIĆ. Na razie MAM "NATOPSa" z RUSKIEJ WITRYNY i kupę specjalistów, którzy nie chcą powiedzieć czym się ZAJMUJĄ.
Ja wam nawet mogę powiedzieć gdzie naprawdę możecie posłuchać prawdziwej korespondencji radiowej - ale to dla ludzi co coś chcą wiedzieć.

Kiler
User avatar
Vincent
Posts: 387
Joined: 2019-09-12 02:39

Flights: 179 (483hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Rentier

333 Commanding oficer

Killer. Powiem do ciebie Brevity: " Scram left & Pump 180". Zadaj sobie pytanie do czego dążysz i uświadom to sobie. Cynizm goni cynizm. Szkoda.

User avatar
Kiler
Posts: 98
Joined: 2020-05-28 13:35

Flights: 8 (98hs)
Specialized in: L-39



Gildia Rentier

Vega wrote: 2022-02-05 16:24 Tym dalej w las tym gorzej, Kermit i Kiler nie jesteście w żadnym wypadku autorytetami w tych dziedzinach, powtarzacie cały czas swój pogląd i próbujecie go narzucić wszystkim, bo nie chce wam się zastosować do prawdziwych standardów. Założenia Brevity gildiowego zostały stworzone przy współpracy z aktywnymi GCI, którzy dzisiaj korygują nasze brevity a jutro koordynuja 20 flightami. Co więcej Kiesielem w jedenj z swoich wypowiedzi powiedziała, że zmaiana formatu komunikacji, burzy porządek i równowagę, te formuły są nie bez powodu wyuczone i używane na pamięć. Tłumaczenie czegokolwiek z angielskiego nigdy nie zadziała. Dodatkowo jakim prawem wy dwaj się wypowiadacie na temat HRP? Doświadczenia nie macie w nich absolutnie żadnego. Zamierzacie nadal się licytować że wiecie lepiej?
CIESZĘ SIĘ PANIE VEGA -ŻE PAN JESTEŚ AUTORYTETEM Z RUSKIM "NATOPSEM"
A z prawdziwym GCI chciałbym porozmawiać. Ba - znam osobiście.

Kiler
User avatar
Kiler
Posts: 98
Joined: 2020-05-28 13:35

Flights: 8 (98hs)
Specialized in: L-39



Gildia Rentier

Vincent wrote: 2022-02-05 17:23 Killer. Powiem do ciebie Brevity: " Scram left & Pump 180". Zadaj sobie pytanie do czego dążysz i uświadom to sobie. Cynizm goni cynizm. Szkoda.
Już odpisałem - jak pokażesz jakikolwiek dokument, albo będę mógł porozmawiać z GCI - których znam osobiście, to będę rozmawiał.

Kiler
User avatar
Kiler
Posts: 98
Joined: 2020-05-28 13:35

Flights: 8 (98hs)
Specialized in: L-39



Gildia Rentier

Vincent: "Gildia w lotach HRP stosuje swoje standardy komunikacji oparte na ICAO podczas procedur SOP i standardy NATO/Brevity podczas procedur bojowych."
NAPRAWDE???

Kiler
User avatar
Vincent
Posts: 387
Joined: 2019-09-12 02:39

Flights: 179 (483hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Rentier

333 Commanding oficer

Niereformowalny, nadęty

User avatar
Vincent
Posts: 387
Joined: 2019-09-12 02:39

Flights: 179 (483hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Rentier

333 Commanding oficer

idź lepiej wypij i wyluzuj. Zawracasz kijem Wisłę. Nie uda się

User avatar
Vega
Posts: 106
Joined: 2020-04-25 22:16
Contact:

Flights: 35 (122hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Rentier

Kiler wrote: 2022-02-05 17:34
Vega wrote: 2022-02-05 16:24 Tym dalej w las tym gorzej, Kermit i Kiler nie jesteście w żadnym wypadku autorytetami w tych dziedzinach, powtarzacie cały czas swój pogląd i próbujecie go narzucić wszystkim, bo nie chce wam się zastosować do prawdziwych standardów. Założenia Brevity gildiowego zostały stworzone przy współpracy z aktywnymi GCI, którzy dzisiaj korygują nasze brevity a jutro koordynuja 20 flightami. Co więcej Kiesielem w jedenj z swoich wypowiedzi powiedziała, że zmaiana formatu komunikacji, burzy porządek i równowagę, te formuły są nie bez powodu wyuczone i używane na pamięć. Tłumaczenie czegokolwiek z angielskiego nigdy nie zadziała. Dodatkowo jakim prawem wy dwaj się wypowiadacie na temat HRP? Doświadczenia nie macie w nich absolutnie żadnego. Zamierzacie nadal się licytować że wiecie lepiej?
CIESZĘ SIĘ PANIE VEGA -ŻE PAN JESTEŚ AUTORYTETEM Z RUSKIM "NATOPSEM"
A z prawdziwym GCI chciałbym porozmawiać. Ba - znam osobiście.
Twoja odpowiedź nie ma absolutnie żadnego związku z moja, żaden dokument nie został w niej przedstawiony. Prosze przeczytać, a następnie się odnieść.

Keep the blue side up.
VEGA
User avatar
Vega
Posts: 106
Joined: 2020-04-25 22:16
Contact:

Flights: 35 (122hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Rentier

KIler, proszę zapoznaj sie z poniższym wątkiem dotyczącym gildiowego Brevity, oraz procesu jego doskonalenia. Znajdziesz tam kilka osób pełniących rolę GCI, i korygujących błędy które w Brevity się pojawiły.
viewtopic.php?f=94&t=4385&start=15
Last edited by Vega on 2022-02-05 17:51, edited 1 time in total.

Keep the blue side up.
VEGA
Locked