Jeśli chodzi o uwagi z mojej strony to:
1. Pamiętajcie o potwierdzaniu odebrania komunikatu/polecenia od kontrolera i w kluczowych sprawach powtórzenie go - SZCZEGÓLNIE jeśli jest to zgoda na start lub lądowanie.
2. Zwrotu "take off" używa się wyłącznie do wydania zgody na start przez kontrolera i potwierdzenia otrzymania zgody od pilota. Prośba o start i wszelkie inne komunikaty używa się "departure" - żeby nie było najmniejszych wątpliwości kiedy wydawana jest zgoda na start
3. Większość z Was wykonywała overhead break za szybko, za wysoko i w złym miejscu, ale to już przyjdzie z czasem jak będziecie latać w parach z bardziej doświadczonymi pilotami.
4. KAŻDY uczestnik lotu musi mieć sprawnego SRS i być na nasłuchu aktualnej częstotliwości Uni - w strefie lotniska na częstotliwości wieży, poza nią na AWACS (domyślnie 242). Flight leader może czegoś nie usłyszeć, nie zrozumieć, może spaść, Wy możecie się odłączyć od klucza. Nie powinno dochodzić do sytuacji, że lata samolot, z którym nie ma kontaktu.
Tutaj macie wyjaśnione i rozrysowane jak wygląda krąg nadlotniskowy i prawidłowy overhead break
https://wiki.gildia.org/dcs/sop_fazy_ladowanie
Wczoraj niektórzy na upwind wchodzili na 3000 ft robiąc 400 kts, breaka zaczynali za lotniskiem, a base robili na 2000 ft 5 nm od lotniska.
Polecam czytanie w wolnych chwilach Wiki. Dużo tego, ale kiedyś trzeba się tego nauczyć. Chcieliście poważnego latania, to macie poważne latanie
https://wiki.gildia.org/dcs/procedures