[2020-03-03 20:30] SGPSz Heli TRNG 1

Raporty z zakończonych lotów - forum dostępne tylko dla zarejestrowanych członków grupy
Post Reply
User avatar
Wikary
Moderator
Posts: 1164
Joined: 2018-11-11 10:35

Flights: 222 (546hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Marshaller

VMFA-117 Commanding Officer

Image

Nazwa wydarzenia: [2020-03-03 20:30] SGPSz Heli TRNG 1

Data/godzina wydarzenia: 2020-03-03 20:30

Typ wydarzenia: Trening

Organizator: Krzychoo

Serwer: Hostowane przez graczy

Sloty: 22/34

Lista slotów: KLIK

Sitrep: viewtopic.php?f=59&t=2922

Mapa: Caucasus (default)

Czas trwania: 120min.

Krótki opis:

Trening współdziałania obejmujący większość manewrów (starty, lądowania, lot w formacji) oraz atak parami przy użyciu rakiet niekierowanych.

Lista obecności:

Obecni

Crayons
User avatar
Krzychoo
Posts: 884
Joined: 2018-06-21 16:29

Flights: 238 (554hs)
Specialized in: Mi-8MTV2 Pilot



Gildia Pilot

SGPSz Pilot SGPSz

Dzięki serdeczne dla wszystkich za udział. Cieszę się że towarzystwo dopisało, oraz że pojawili się "nowi" fani śmiglaków. Mam w głowie kilka pomysłów ale póki DCS działa jak działa to możemy wszyscy sobie potrenować podstawy.
P.S. Dzięki dla Grooza za poświecenie i udostępnienie serwera ;)

User avatar
Ronan
Posts: 378
Joined: 2018-08-12 22:10

Flights: 159 (443hs)
Specialized in: Mirage M-2000C



Gildia Rentier

Image
Image
Image

User avatar
Rotein
Posts: 77
Joined: 2018-08-10 10:05

Flights: 79 (244hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Rentier

Ja rownież dziekuje. Nie bylo wcale nudno, bo wiatr co prawda lekki ale trzeba było pilnowac maszyny i lidera. Nie mamy w Kamowach flajer-bajer. Rob Krzychoo takie treningi, ja na smigło zawsze chętny😁 Przydala by sie jeszcze obsługa lotniska by kierować przy ladowaniu.. dalo by to fun

User avatar
Boniek
Posts: 144
Joined: 2018-06-07 12:31

Flights: 83 (202hs)
Specialized in: Mi-8MTV2 Pilot



Gildia Pilot

SGPSz Pilot SGPSz

Image

Image

Podsumowując...
Wg mnie nie potrzebne jest tworzenie długiej trasy, żeby przećwiczyć loty w szyku. Jest to męczące, a efekt mizerny.
Można to zrobić w niedalekiej odległości od lotniska, co jest nawet lepsze, bo wymaga wykonywania większej liczby manewrów.
Takie rozwiązanie przyniesie lepsze rezultaty w budowaniu manewrów w szyku, współpracy w ugrupowaniu i komunikacji.

Samo strzelanie treningowe (szkolne) do celów naziemnych - lepiej zrobić więcej zajść z mniejszą ilością rakiet, co będzie
bardziej metodyczne. Chodzi przecież o naukę celowania (co nie jest takie proste, jak się na początku wydaje) a nie walenia
zasobnikiem rakiet w hektarowe pole.

Nie czepiam się, tylko taka sugestia. Bo później Orzeł mnie po radiu opier*****, że nie reaguje na wasze "akrobacje" w locie ;-) ;-) ;-)

Krzychoo - zmontuj taki sam trening ale:

1. Krótsza trasa - lot w ugrupowaniu poćwiczymy w jedną i drugą stronę; Po powrocie można grupą do strefy skoczyć, jak będzie potrzeba;
2. Więcej WPT, krótsze odcinki między nimi (omijanie terenów zabudowanych, loty w wąwozie, unikanie zagrożeń);
3. Grupy pojazdów naziemnych dedykowanych dla konkretnego flighu;
4. Zajścia pojedynczo - 4 zajścia x 4 rakiety - utrzymywanie parametrów do strzału (prędkość - 140km/h, wysokość <100m, przy odległości 2000 - 2500m do celów - górka na 200m, przełamanie 1800m do celu, celowanie (staramy się w ostatniej fazie nie ruszać dźwigni skoku i mocy, orczyka), 1500m do celu strzał i odejście;
lub zgodnie z danymi poniżej:
Strzelanie z lotu nurkowego:
Image
Image


5. Zajścia parą - 4 zajścia x 4 rakiety - utrzymywanie parametrów jak wyżej, przy odległości 2000 - 2500m do celów - górka na 200m a skrzydłowy równa do prawej (może być lekko z tyłu, żeby obserwować prowadzącego);

Taka ciekawostka - inspiracja ;-)

Image

7. Flarowanie po oddaniu strzału w trakcie odejścia (flarowanie przed wg. mnie zdradza naszą pozycję - brak elementu zaskoczenia);
8. Sprawdzenie uzbrojenia, zabezpieczenie;
9. Powrót inną trasą do miejsca bazowania;
10. Przeprowadzenia wspólnego lądowania (budowanie manewru lądowania w ugrupowaniu);

Tak to bym, widział.

Muszę chyba w końcu zacząć naukę MM ;-)


Dzięki za trening.

Lotnik skrzydlaty władca świata bez granic…
User avatar
Nervus
Posts: 55
Joined: 2020-01-30 13:13

Flights: 71 (282hs)
Specialized in: MiG-21bis



Gildia Instruktor

9.WPLM Oficer

Mój pierwszy formalny trening za mną :D

Na początku podziękowania dla organizatora i dla ludzi, którzy pomagali mi się wdrożyć. Było fajnie, były emocje. Nie ma mowy o nudzie.
Niestety, niedługo po starcie, lecąc na niskiej wysokości zacząłem coś ustawiać na przyrządach i zawadziłem o coś :( Dość mocno uszkodziłem przednią część kadłuba. Wychodzi jeszcze brak obycia w kokpicie. Przestał działać trym, shkval i jak się później okazało również podwozie. Mocno musiałem walczyć z maszyną i postanowiłem odbić z kursu na zapasowe lotnisko i się naprawić. Doszło jeszcze więc awaryjne lądowanie bez podwozia (normalnie bojowe warunki...). Naprawiłem się i kontynuowałem lot do celu. Koledzy z klucza CHEVY 2 wykonali już w międzyczasie zadanie i czekali na mnie. Udało mi się w końcu dolecieć i przeprowadzić atak na cele. Po nawrocie podchodziłem do drugiego, nawet wystrzeliłem salwę i... chyba urwał mi się wirnik (nie mam pojęcia tak naprawdę co się stało). Zwaliłem się jak kamień na ziemię... Szkoda, bo miałem potem straszny niedosyt...

Tak, czy inaczej bardzo mi się podobało i jestem na tak z kontynuacją takich treningów.

My rig:
Procesor Intel® Xeon® E3-1240 v5 3,50 GHz
RADEON RX 570 4GB Black Edition
BALLISTIX SPORT 32GB 2400MHz CL16
SSD Crucial MX500 GB
SSD 256 GB
650W Tacens
Joystic Warthog z F-16C grip
Przepustnica T16000M HOTAS
FK-Automotive Game-Seat
Opentrack
User avatar
Krzychoo
Posts: 884
Joined: 2018-06-21 16:29

Flights: 238 (554hs)
Specialized in: Mi-8MTV2 Pilot



Gildia Pilot

SGPSz Pilot SGPSz

Boniek wrote: 2020-03-04 09:13 Image

Image

Podsumowując...
Wg mnie nie potrzebne jest tworzenie długiej trasy, żeby przećwiczyć loty w szyku. Jest to męczące, a efekt mizerny.
Można to zrobić w niedalekiej odległości od lotniska, co jest nawet lepsze, bo wymaga wykonywania większej liczby manewrów.
Takie rozwiązanie przyniesie lepsze rezultaty w budowaniu manewrów w szyku, współpracy w ugrupowaniu i komunikacji.

Samo strzelanie treningowe (szkolne) do celów naziemnych - lepiej zrobić więcej zajść z mniejszą ilością rakiet, co będzie
bardziej metodyczne. Chodzi przecież o naukę celowania (co nie jest takie proste, jak się na początku wydaje) a nie walenia
zasobnikiem rakiet w hektarowe pole.

Nie czepiam się, tylko taka sugestia. Bo później Orzeł mnie po radiu opier*****, że nie reaguje na wasze "akrobacje" w locie ;-) ;-) ;-)

Krzychoo - zmontuj taki sam trening ale:

1. Krótsza trasa - lot w ugrupowaniu poćwiczymy w jedną i drugą stronę; Po powrocie można grupą do strefy skoczyć, jak będzie potrzeba;
2. Więcej WPT, krótsze odcinki między nimi (omijanie terenów zabudowanych, loty w wąwozie, unikanie zagrożeń);
3. Grupy pojazdów naziemnych dedykowanych dla konkretnego flighu;
4. Zajścia pojedynczo - 4 zajścia x 4 rakiety - utrzymywanie parametrów do strzału (prędkość - 140km/h, wysokość <100m, przy odległości 2000 - 2500m do celów - górka na 200m, przełamanie 1800m do celu, celowanie (staramy się w ostatniej fazie nie ruszać dźwigni skoku i mocy, orczyka), 1500m do celu strzał i odejście;
lub zgodnie z danymi poniżej:
Strzelanie z lotu nurkowego:
Image
Image


5. Zajścia parą - 4 zajścia x 4 rakiety - utrzymywanie parametrów jak wyżej, przy odległości 2000 - 2500m do celów - górka na 200m a skrzydłowy równa do prawej (może być lekko z tyłu, żeby obserwować prowadzącego);

Taka ciekawostka - inspiracja ;-)

Image

7. Flarowanie po oddaniu strzału w trakcie odejścia (flarowanie przed wg. mnie zdradza naszą pozycję - brak elementu zaskoczenia);
8. Sprawdzenie uzbrojenia, zabezpieczenie;
9. Powrót inną trasą do miejsca bazowania;
10. Przeprowadzenia wspólnego lądowania (budowanie manewru lądowania w ugrupowaniu);

Tak to bym, widział.

Muszę chyba w końcu zacząć naukę MM ;-)


Dzięki za trening.
Boniek jestem cywilem, ja takich rzeczy nie wiem dlatego na przyszłość dobrze by bylo zebym konsultowal takie rzeczy z wami. Bo we wczorajszym treningu zabraklo twojej merytoryki. Zrobilem to tak jak mi sie wydawalo i mysle ze co jak co ale polatalismybsobie grupowo a to chyba najwazniejsze. Oczywiscie trening powtorzymi ze zmianami zaproponowanymi przez ciebie

User avatar
Krzychoo
Posts: 884
Joined: 2018-06-21 16:29

Flights: 238 (554hs)
Specialized in: Mi-8MTV2 Pilot



Gildia Pilot

SGPSz Pilot SGPSz

Oczywiscie fajnie byloby jakby treningi organizowali tez "doswiadczeni". Misje treningowe nie sa trudne z zrobieniu nawet dla wiekszej ilosci pilotow w porownaniu np z takimi LRP lub HRP

User avatar
Boniek
Posts: 144
Joined: 2018-06-07 12:31

Flights: 83 (202hs)
Specialized in: Mi-8MTV2 Pilot



Gildia Pilot

SGPSz Pilot SGPSz

Dlatego, mówię, że się nie czepiam.

Polataliśmy, poćwiczyliśmy i to się liczy.

Moje wypociny to wskazówki do kolejnych treningów ;-)

Lotnik skrzydlaty władca świata bez granic…
User avatar
Krzychoo
Posts: 884
Joined: 2018-06-21 16:29

Flights: 238 (554hs)
Specialized in: Mi-8MTV2 Pilot



Gildia Pilot

SGPSz Pilot SGPSz

Spoko Boniek, wiem ze sie nie czepiasz ;) ten trening zostanie powtorzony ale nie wiem dokladnie kiedy.

User avatar
Viper
Posts: 491
Joined: 2018-10-18 00:46

Flights: 476 (1245hs)
Specialized in: UH-1H Pilot



Gildia Pilot

1st AC Executive Officer

VF-31 Executive Officer

492nd vFS Pilot

Dzięki za trening ......
Image
Image

A tu spózniony " kiero " nas goni heeeee :) ;)
Image

Post Reply