Som Radionawigacja Mig21
- KapitanCzlowiek
- Posts: 113
- Joined: 2018-12-12 23:12
Flights: 168 (511hs)
Specialized in: Mi-8MTV2 Pilot
Nazwa wydarzenia: [2020-03-09 19:00] Radionawigacja Mig21
Data/godzina wydarzenia: 2020-03-09 19:00
Typ wydarzenia: Trening
Organizator: KapitanCzlowiek
Serwer: Hostowane przez graczy
Sloty: 10/20
Lista slotów: KLIK
Sitrep: viewtopic.php?f=59&t=2935
Mapa: Caucasus (default)
Czas trwania: 60min.
Krótki opis:
Kolejny trening, tym razem poświęcony zagadnieniu radionawigacji. Założenia treningu: Poznanie urządzeń radionawigacyjnych w kokpicie Mig21b, zrozumienie sposobu właściwego używania przyrządów nawigacyjnych. Wyciągania wniosków z odczytywanych danych. Zajęcia te są wprowadzeniem do bardziej zaawansowanych zagadnień wykonywania lotu według przyrządów. Dobierania pomocy nawigacyjnych podczas lotu, budowania kręgów, podejść do celu czy lądowania, posługując się radionawigacją.
Lista obecności:
Obecni
AMIGA 500+ Procesor MOTOROLA 68000 7,16mhz ( 16bit ), 1 mb RAM , motor graficzny CGA, stacja dyskietek FDD 3,5cala system Kickstart1,3 RROM
- KapitanCzlowiek
- Posts: 113
- Joined: 2018-12-12 23:12
Flights: 168 (511hs)
Specialized in: Mi-8MTV2 Pilot
Dzięki za obecność wszystkim, Loty odbyły się według planu.
130 Siwy zadanie wykonane 100%
170 Odin zadanie wykonane 100%
210 Naciek zadanie wykonane 100%
200 Liseł zadanie wykonane w 30%
220 Chaffee zadanie wykonane 100%
230 Kepas zadanie wykonane 100%
K01 Mentos nie podchodził do wykonania
Uwagi podczas wykonywania zadań były omówione podczas spotkania po lotach!
Odnotować należy incydent podczas startu 210 Naciek.
Podczas startu do zadania doszło do awarii prawego podwozia. Co spowodowało zaklinowanie się goleni w pozycji odryglowanej.
Podjęte zostały procedury awaryjne.
- przeloty kontrolne nad pasem x2
- wypracowanie paliwa na kręgu
- awaryjne otwarcie podwozia, zakończone sukcesem.
- organizacja służb ratowniczych na lotnisku ( 2 x wóz przeciwogniowy )
- lądowanie awaryjne, zakończone pomyslnie
Komisja ustaliła jako powód awarii prawego golenia :
- błąd pilota podczas startu, utrata kontroli nad samolotem. Poderwanie nastąpiło przy 270km/h z widocznie włączonym dopalaniem. Czyli mieści się w normach.
Jednak zwis na prawe skrzydło zaraz po oderwaniu tylnego podwozia nastąpił z powodu za bardzo wychylonej , prawej sterownicy noznej. Co spowodowało utratę kontroli nad wznoszeniem i ponowny przysiad na pasie prawego koła. Całe zdarzenie można prześledzić : 25.30, pod linkiem :
Jesli chodzi o lądowanie awaryjne.
210 ładnie przyziemił, jednak spadochron hamujący wyszedł i za moment odłączył się od kadłuba, samolot na dobiegu niebezpiecznie zjechał z toru pasa "22" .
Całe lądowanie awaryjne : 01.04.31 tego samego linku z KDL
Oceny lądowania:
130 Siwy ZIELONY
170 Odin ZIELONY
210 ZIELONY ( lądowanie awaryjne udane )
200 Liseł ZIELONO/RUDE
220 ZIELONY
230 ZIELONY
K01 Mentos nie podchodził
Nagranie z samolotu Siwego Link:
130 Siwy zadanie wykonane 100%
170 Odin zadanie wykonane 100%
210 Naciek zadanie wykonane 100%
200 Liseł zadanie wykonane w 30%
220 Chaffee zadanie wykonane 100%
230 Kepas zadanie wykonane 100%
K01 Mentos nie podchodził do wykonania
Uwagi podczas wykonywania zadań były omówione podczas spotkania po lotach!
Odnotować należy incydent podczas startu 210 Naciek.
Podczas startu do zadania doszło do awarii prawego podwozia. Co spowodowało zaklinowanie się goleni w pozycji odryglowanej.
Podjęte zostały procedury awaryjne.
- przeloty kontrolne nad pasem x2
- wypracowanie paliwa na kręgu
- awaryjne otwarcie podwozia, zakończone sukcesem.
- organizacja służb ratowniczych na lotnisku ( 2 x wóz przeciwogniowy )
- lądowanie awaryjne, zakończone pomyslnie
Komisja ustaliła jako powód awarii prawego golenia :
- błąd pilota podczas startu, utrata kontroli nad samolotem. Poderwanie nastąpiło przy 270km/h z widocznie włączonym dopalaniem. Czyli mieści się w normach.
Jednak zwis na prawe skrzydło zaraz po oderwaniu tylnego podwozia nastąpił z powodu za bardzo wychylonej , prawej sterownicy noznej. Co spowodowało utratę kontroli nad wznoszeniem i ponowny przysiad na pasie prawego koła. Całe zdarzenie można prześledzić : 25.30, pod linkiem :
Jesli chodzi o lądowanie awaryjne.
210 ładnie przyziemił, jednak spadochron hamujący wyszedł i za moment odłączył się od kadłuba, samolot na dobiegu niebezpiecznie zjechał z toru pasa "22" .
Całe lądowanie awaryjne : 01.04.31 tego samego linku z KDL
Oceny lądowania:
130 Siwy ZIELONY
170 Odin ZIELONY
210 ZIELONY ( lądowanie awaryjne udane )
200 Liseł ZIELONO/RUDE
220 ZIELONY
230 ZIELONY
K01 Mentos nie podchodził
Nagranie z samolotu Siwego Link:
AMIGA 500+ Procesor MOTOROLA 68000 7,16mhz ( 16bit ), 1 mb RAM , motor graficzny CGA, stacja dyskietek FDD 3,5cala system Kickstart1,3 RROM
Spadochron ma ograniczenie na max prędkość wypuszczenia. Powyżej niej się poprostu urywa.
Na realnym MiG-21 bis:
Max prędkość 320 km/h
Zalecana 280 km/h
Na realnym MiG-21 bis:
Max prędkość 320 km/h
Zalecana 280 km/h
W powietrzu są tylko myśliwce reszta to cele powietrzne.
Gigabyte Z590 GAMING X, Intel Core i9-11900KF, HyperX Fury RGB 64GB, ASUS GeForce RTX 3080, Samsung 1TB M.2, HOTAS Warthog, WinWing F16EX Throttle, MFD Cougar, Track IR 5, TPR Pendular Rudder.
Gigabyte Z590 GAMING X, Intel Core i9-11900KF, HyperX Fury RGB 64GB, ASUS GeForce RTX 3080, Samsung 1TB M.2, HOTAS Warthog, WinWing F16EX Throttle, MFD Cougar, Track IR 5, TPR Pendular Rudder.