[2020-05-12 20:30] TCW: OP Sudden Strike

Raporty z zakończonych lotów - forum dostępne tylko dla zarejestrowanych członków grupy
Post Reply
User avatar
Wikary
Moderator
Posts: 1164
Joined: 2018-11-11 10:35

Flights: 222 (546hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Marshaller

VMFA-117 Commanding Officer

Image
Nazwa wydarzenia: [2020-05-12 20:30] TCW: OP Sudden Strike
Data/godzina wydarzenia: 2020-05-12 20:30
Typ wydarzenia: Heavy Role Play
Organizator: Krzychoo
Serwer: s01.gildia.org #1
Sloty: 15/27
Lista slotów: KLIK
Sitrep: viewtopic.php?f=59&t=3290
Mapa: Persian Gulf
Czas trwania: 195min.
Krótki opis:
Nocne odbicie lotniska Bandar Lengeh z rąk Rewolucjonistów zanim zdołają ściągnąć posiłki. Misja nastawiona na ścisła współpracę.

Lista obecności:
Obecni
  • AWACS (MAGIC) - ElSanchoPancho
  • BEEPER 2 (Transport/CAS) - Krzychoo
  • BEEPER 2 (Transport/CAS) - TRUP
  • BEEPER 2 (Transport/CAS) - ca5tor
  • ENFIELD 1 (CAP/Escort) - Alienzo
  • HAWG 1 (SUPPORT/AG RESERVE) - TimyTall
  • HAWG 1 (SUPPORT/AG RESERVE) - Balthasar
  • SPRINGFIELD 1 (Ground Attack/JTAC) - Qba
  • SPRINGFIELD 1 (Ground Attack/JTAC) - Maverick
  • SPRINGFIELD 1 (Ground Attack/JTAC) - Wroblowaty
  • SPRINGFIELD 1 (Ground Attack/JTAC) - Bartek16194
  • TIGER 1 (SUPPORT/AA RESERVE) - Birbant
  • TIGER 1 (SUPPORT/AA RESERVE) - FastDust
  • TIGER 1 (SUPPORT/AA RESERVE) - Cichy
  • TIGER 1 (SUPPORT/AA RESERVE) - Gildu
Statystyki rozgrywki
Statystyki umieszczono na stronie wydarzenia: KLIK

Crayons
User avatar
Wikary
Moderator
Posts: 1164
Joined: 2018-11-11 10:35

Flights: 222 (546hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Marshaller

VMFA-117 Commanding Officer


Crayons
User avatar
Krzychoo
Posts: 884
Joined: 2018-06-21 16:29

Flights: 238 (554hs)
Specialized in: Mi-8MTV2 Pilot



Gildia Pilot

SGPSz Pilot SGPSz

Dzięki wszystkim za udział w misji. Mimo kiepskich rozwiązań (JTAC) było fajnie i współpraca miedzy lotami odbywała się wzorowo. Niestety z powodu niedopatrzenia nie udało się utrzymać lotniska, które początkowo zajęte przez naszą piechotę następnie przeszło w ręce nieprzyjaciela, którego ciężkie posiłki zdołały dotrzeć do celu. Wczorajsza misja podsunęła mi kilka sugestii, które, jeżeli uda mi się dobrze je zaadaptować poprawią jakość moich rozgrywek.

P.S. po praz pierwszy udało mi się wyzerować bak paliwa w Mi 8 co jest nie lada dokonaniem :)

Image
Image

User avatar
Alienzo
Moderator
Posts: 446
Joined: 2018-09-30 15:46
Contact:

Flights: 229 (579hs)
Specialized in: F-14B Pilot



Gildia Marshaller

SGPSz Pilot SGPSz

VF-31 Commanding Officer

492nd vFS Pilot

Enfield 1

Wszystko szło pięknie. Start, przelot, tabkowanie bez problemów. 3 ship Mig-29 zaatakowałem jako pierwszy mając jednego splash. Niestety mimo odpalenia Phoenixów z optymalnej odległości 1 na 4 dosięgnął celu. Reszte Migi wymanewrowały. Pozostało jeszcze 2xAIM-54C.
Dlaczego ich nie dobiłem? :)
Otóż....

Samotny kocur w tle wschodzącego słońca dostał nadmiaru ułańskiej fantazji. Po raz drugi sknerostwo (po co strzelać Phoenixem z 10nm do pojedyńczego 29...) + brawura, popchneły mnie do ataku na nisko lecącego Mig-29 za pomocą Sidewinderów. 2 zdołał oszukać no i romantyzm podpowiedział mi użyj działka. Użyłem go celnie, bo odstrzeliłem mu pół statecznika ale gorąca głowa prędkości nie czuje i aby koniecznie dobić go działkami wykonałem zbyt gwałtowny manewr przy zbyt dużej prędkości co poskutkowało utratą skrzydeł, przytomności i pośmiertną kąpiel w zatoce.

Nadgryziony Mig-29 zaczął robić RTB bez połowy statecznika i został dobity przez Tiger-1.

Wniosek: dopóki można strzelać z dużego dystansu, nie wchodzić nawet z pojedyńczym celem w zabawę. Chytry traci 2 razy. Ja oszczędzając Phoenixy, straciłem samolot, życie i... 2xPhoenixy :/

Tak to jest jak się na zmianę lata F-16 i F-14. W jednym przy każdej prędkości można machać drążkiem do oporu, a w drugim trzeba się pilnować.

Ps: F-14 nie jest "idiotoodporny" :D

User avatar
Wroblowaty
Posts: 184
Joined: 2019-09-05 17:34

Flights: 177 (434hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Instruktor

VFA-313 Naval Aviator

Cześć
Dzięki za misję, mi się leciało przyjemnie. Podsumowując wnioski odnośnie użycia JTAC-a, o których rozmawialiśmy na szybko na odprawie po locie:
  • Najbardziej pożądane i najbardziej klimatyczne rozwiązanie to ludzki JTAC używający Combined Arms
  • Przy JTAC-u AI- sugerowany jest przynajmniej 1 JTAC na 2-ship
  • Sprawdzić jak zachowa się skrypt standardowy jeśli dwóch pilotów się do niego zgłosi na raz - bo obecnie wyglądało to tak, że jeden samolot robił cztery najścia, żeby zrzucić cały ładunek i dopiero wtedy drugi mógł wejść, warto sprawdzić, czy mogły by działać na przemian.
  • Zastosować skrypt umożliwiający nadanie poszczególnym JTAC-om innych kodów lasera oraz priorytetu dotyczącego podświetlania celów, żeby więcej niż jeden fligth mogły działać w tym samym obszarze
Pozdrawiam

"Lotnik, skrzydlaty władca świata bez granic, ze śmierci drwi, życiu w twarz się prosto śmieje..."
Post Reply