[2020-05-19 20:30] Operation: "Night Shipment"

Raporty z zakończonych lotów - forum dostępne tylko dla zarejestrowanych członków grupy
Post Reply
User avatar
Wikary
Moderator
Posts: 1161
Joined: 2018-11-11 10:35
Contact:

Flights: 219 (544hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Marshaller

VMFA-117 Commanding Officer

Image

Nazwa wydarzenia: [2020-05-19 20:30] Operation: "Night Shipment"

Data/godzina wydarzenia: 2020-05-19 20:30

Typ wydarzenia: Heavy Role Play

Organizator: Birbant

Serwer: s01.gildia.org #1

Sloty: 24/42

Lista slotów: KLIK

Sitrep: viewtopic.php?f=59&t=3441

Mapa: Caucasus (default)

Czas trwania: 150min.

Krótki opis:

Przebazowanie samolotów w trudnych warunkach atmosferycznych.

Lista obecności:

Obecni Statystyki rozgrywki

Statystyki umieszczono na stronie wydarzenia: KLIK

Informacje o statusie rekrutacji dostępne na stronie eskadry
VMFA - 117 Mighty Wombats
User avatar
Syd
Posts: 93
Joined: 2020-05-05 10:36

Flights: 106 (232hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Instruktor

Wczorajsza dyskusja na temat proszenia o uruchomienie tknęła mnie, żeby zrobić mały research. Głównym kryterium nie jest cywil czy wojsko, a typ samolotu. Zwracam honor bo myśliwce (F16, F18) rzeczywiście uruchamiają najczęściej bez zgody, ponieważ baterii starcza im na 10 minut. Większe maszyny, które nie mają takiego problemu zgłaszają się normalnie przed uruchomieniem.

Nasunęła mi się jeszcze jedna uwaga odnośnie startu - nie wiem jak inni, ale my (Uzi-1) dostaliśmy instrukcję o 30s separacji między samolotami od wieży. Wybór rodzaju startu pozostaje w kwestii prowadzącego formację i ew. może poinformować o tym wieżę jak to będzie wyglądało. Akurat w naszej sytuacji wyszło dobrze, bo ja wymyśliłem poronione 5s i w tej pogodzie z lampami na maksa to byśmy się chyba pozabijali :)

Tak czy inaczej mi się bardzo podobało i czekam na więcej.

User avatar
Wikary
Moderator
Posts: 1161
Joined: 2018-11-11 10:35
Contact:

Flights: 219 (544hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Marshaller

VMFA-117 Commanding Officer

Dawajcie zawsze linki do źródła, jak prowadzicie takie dyskusje. To znacznie zwiększa ich wartość i inni nie muszą swojego researchu robić od zera.

Anyway. Wczoraj ciągle mnie znosiło z kursu, a że to pierwsze takie moje doświadczenie, to szukam na to wyjaśnienia. Na razie znalazłem taką rozbieżność w dwóch odczytach:
Image

Heading różny o ok. 20 deg w co najmniej dwóch przypadkach. Ktoś coś o tym wie?

Informacje o statusie rekrutacji dostępne na stronie eskadry
VMFA - 117 Mighty Wombats
User avatar
Syd
Posts: 93
Joined: 2020-05-05 10:36

Flights: 106 (232hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Instruktor

Niestety nie ma linka - rozmowa odbyła się na WhattsUpie z pewnego źródła.

User avatar
Wikary
Moderator
Posts: 1161
Joined: 2018-11-11 10:35
Contact:

Flights: 219 (544hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Marshaller

VMFA-117 Commanding Officer

Image

Informacje o statusie rekrutacji dostępne na stronie eskadry
VMFA - 117 Mighty Wombats
User avatar
Ronan
Posts: 377
Joined: 2018-08-12 22:10

Flights: 159 (443hs)
Specialized in: Mirage M-2000C



Gildia Rentier

Wikary wrote: 2020-05-20 12:24 Dawajcie zawsze linki do źródła, jak prowadzicie takie dyskusje. To znacznie zwiększa ich wartość i inni nie muszą swojego researchu robić od zera.

Anyway. Wczoraj ciągle mnie znosiło z kursu, a że to pierwsze takie moje doświadczenie, to szukam na to wyjaśnienia. Na razie znalazłem taką rozbieżność w dwóch odczytach:
Image

Heading różny o ok. 20 deg w co najmniej dwóch przypadkach. Ktoś coś o tym wie?
A przypadkiem nie było crosswindu ? Tacview pokazuje jakim kierunkiem leciałeś a samolot dryft ze wzgledu na crosswind ? Wystarczy ze dodales troche ruddera.

User avatar
Wikary
Moderator
Posts: 1161
Joined: 2018-11-11 10:35
Contact:

Flights: 219 (544hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Marshaller

VMFA-117 Commanding Officer

Ciekawe i możliwe, ale HUD miałem uncagowany to spodziewałem sie widzieć efekt na VV. Jaki był wiatr na 10kft?

Informacje o statusie rekrutacji dostępne na stronie eskadry
VMFA - 117 Mighty Wombats
User avatar
Birbant
Posts: 202
Joined: 2019-08-16 16:51

Flights: 225 (568hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Rentier

Korzystając z okazji dziękuje wszystkim za przybycie, misja zakończyła się sukcesem i międzynarodowe siły wojskowe pod przywództwem NATO zabezpieczyły lotnisko oraz port Batumi. Dzięki temu zyskaliśmy możliwość przeprowadzenia manewrów wojskowych o kryptonimie "Bigwig". A tutaj warunki z wczoraj:

Birbant (według pl.wiktionary.org)

rzeczownik, rodzaj męskoosobowy
(1.1) przest. mężczyzna prowadzący hulaszczy tryb życia. Inaczej; hulaka, lekkoduch, raptus
User avatar
Viper
Posts: 491
Joined: 2018-10-18 00:46

Flights: 472 (1241hs)
Specialized in: UH-1H Pilot



Gildia Pilot

1st AC Executive Officer

VF-31 Executive Officer

492nd vFS Pilot

Dzięki za misje .....grupa Pontiac -1 2x UH-1h , - mimo niesprzyjających warunków atmosferycznych udało się przetransportować personel do portu i na lotnisko w Batumi , ale najbardziej cieszy mnie że daliśmy rade podjąć pilota Mirage który się katapultował do morza 50 km. od brzegu , a w nocy i przy takiej pogodzie nie było to takie proste .......... " That Others May Live " Image
Image
Image
Image
Image

User avatar
Wikary
Moderator
Posts: 1161
Joined: 2018-11-11 10:35
Contact:

Flights: 219 (544hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Marshaller

VMFA-117 Commanding Officer

Heh. Rozbieżność wskazań między Tacview a HUDem jest już na parkingu. Zaczyna się od 20 deg różnicy. Nie zmienia się z wysokością ani kursem. Potem tak od 25 mili od Tacana Tbilisi na 30 tys. powoli zaczyna maleć. Wygląda to tak, jakby taśma headingu się bardzo powoli obracała, mimo iż nos trzymam wciąż w tym samym kierunku. Po ok. 20 minutach wskazania się zgrywają i już pozostają zsynchronizowane do końca :D Nie było żadnego IFA.

Nie ogarniesz.

Informacje o statusie rekrutacji dostępne na stronie eskadry
VMFA - 117 Mighty Wombats
Post Reply