[2020-06-25 20:00] BLACK SAND 6

Raporty z zakończonych lotów - forum dostępne tylko dla zarejestrowanych członków grupy
User avatar
VladMordock
Posts: 2260
Joined: 2017-09-26 23:45

Flights: 79 (0hs)



Gildia Rentier

Birbant wrote: 2020-06-26 14:48 1) Awacs E2C na Persian Gulfa i tak duży obszar niewystarczyl i smialo ustawiał bym je dwa(lub pomyślał o jakiś "niebieskich" EWR lub E3 bo z tego co wiem on zalatwia sprawę. W efekcie Vlad który był po to żeby nam pomóc nie mógł tego zrobić a my zostaliśmy skazani na własny radar przy eskorcie innego flightu..Gdy mamy ludzkiego awacsa ograniczanie jego zasięgu trochę mija się z celem bo ten samolot po to lata żeby widzieć więcej.
Popieram w 100% - sprawdzajcie zasięgi w edytorze, kilka dni temu - o ile dobrze pamiętam - Wikary miał podobny problem; większa część misji rozgrywała się poza zasięgiem radaru. Warto tak stawiać AWACy, aby swoim zasięgiem pokrywały cały obszar działań + min. 50NM, aby móc wykrywać ew. zagrożenia.

Birbant wrote: 2020-06-26 14:48 Ustawienie Aikowego awacsa na unicomie nie było dobrym pomysłem bo on przeszkadza. Zmiana w trakcie misji unicomu na inny była jeszcze gorsza bo zmieniliśmy na... częstotliwość tankera. Pomijam już fakt że ktoś mógł nie usłyszeć że zmieniany częstotliwość unicomu(różne godziny startów) i mógł z tego wyjść jeszcze większy bałagan- na szczęście każdy ogarnął.
Zmiana podczas misji jest upierdliwa, ale do zrobienia - po zmianie monitorowałem obie częstotliwości, aby ew. wychwycić, że ktoś dalej wisi na starej częstotliwości.
Zmianę na częstotliwość tankera biorę oczywiście na siebie, to mój błąd. Sprawdziłem 243.00 vs briefing mając zaćmienie i zapominając o guardzie, a szybka korekta "o 1 w górę" skończyła się trafieniem w częstotliwość tankera. Tanker #2 był mało obciążony, więc nie chciałem już komplikować i specjalnie zostawiłem to do końca misji.
Birbant wrote: 2020-06-26 14:48 Dla mnie osobiście częstotliwości lotniskowe powinny zostać takie jak domyslne, najlepiej te wysokie (2xx.xxx). Tam też jest Aik ale rzadziej przeszkadza niż aikowy awacs i zawiera dużo kluczowych informacji takich jak: ciśnienie panujące na lotnisku, pas, wiatr.
Tutaj mam mieszane uczucia i nie wiem, która droga jest dobra. Z jednej strony częstotliwości zgodne z mapkami to większy realizm, z drugiej strony jeśli na danej stacji wisi człowiek to nie widzę potrzeby odpytywania AI o cokolwiek. QNH, aktwny pas, wiatr - wszystko to mamy w LotATC i człowiek-kontroler takich informacji może udzielać.
Warto pamiętać, że jedyną potrzebą kontaktu z AI w przypadku człowieka na TWY jest zgłoszenie zamiaru lądowania, aby włączyli oświetlenie pasa - tego niestety jeszcze nie możemy robić z LotATC. :(

Kontakt z administracją (Marshallers) via contactadmin.
Dodawanie odznaczeń do profilu viewtopic.php?p=2106#p2106 .
User avatar
Ronan
Posts: 378
Joined: 2018-08-12 22:10

Flights: 159 (0hs)



Gildia Rentier

No to teraz coś od strony RED :)

Samoloty były ustawione na spawn w powietrzu na małej wysokości bez uzbrojenia paliwa itp :) w przypadku persian gulf poskutkowało to tym że i ja i Ketrab rozbiliśmy się po spawnie bo się modele doczytywały i mieliśmy freeza. :) Dodatkowo musielismy wylądować zatankować uzbroić i od nowa aligment. Sam przebieg misji rewelacyjny dawno się tak świetnie nie bawiłem. Lot z wyłączonym radarem na przyczajce - rewelacja. Wielkie ukłony dla Wikarego za ostatni manewr którego się nie spodziewałem i dostałem po 180 stopniach na łeb dwie AIM-9 :) gdzie mój magic zalockował rakiete zamiast samolotu :) I tak królik w defensywie zawmienił się szybko w zwierzynę :)

Pozdrawiam
Ronan

User avatar
Alienzo
Moderator
Posts: 446
Joined: 2018-09-30 15:46
Contact:

Flights: 229 (0hs)



Gildia Marshaller

SGPSz Pilot SGPSz

VF-31 Commanding Officer

492nd vFS Pilot

Ronan wrote: 2020-06-26 17:11 No to teraz coś od strony RED :)

Samoloty były ustawione na spawn w powietrzu na małej wysokości bez uzbrojenia paliwa itp :) w przypadku persian gulf poskutkowało to tym że i ja i Ketrab rozbiliśmy się po spawnie bo się modele doczytywały i mieliśmy freeza. :) Dodatkowo musielismy wylądować zatankować uzbroić i od nowa aligment. Sam przebieg misji rewelacyjny dawno się tak świetnie nie bawiłem. Lot z wyłączonym radarem na przyczajce - rewelacja. Wielkie ukłony dla Wikarego za ostatni manewr którego się nie spodziewałem i dostałem po 180 stopniach na łeb dwie AIM-9 :) gdzie mój magic zalockował rakiete zamiast samolotu :) I tak królik w defensywie zawmienił się szybko w zwierzynę :)

Pozdrawiam
Ronan
Gdyby nie ten post to bym nie zauważył że było jakieś RED :D

Post Reply