Popieram w 100% - sprawdzajcie zasięgi w edytorze, kilka dni temu - o ile dobrze pamiętam - Wikary miał podobny problem; większa część misji rozgrywała się poza zasięgiem radaru. Warto tak stawiać AWACy, aby swoim zasięgiem pokrywały cały obszar działań + min. 50NM, aby móc wykrywać ew. zagrożenia.Birbant wrote: ↑2020-06-26 14:48 1) Awacs E2C na Persian Gulfa i tak duży obszar niewystarczyl i smialo ustawiał bym je dwa(lub pomyślał o jakiś "niebieskich" EWR lub E3 bo z tego co wiem on zalatwia sprawę. W efekcie Vlad który był po to żeby nam pomóc nie mógł tego zrobić a my zostaliśmy skazani na własny radar przy eskorcie innego flightu..Gdy mamy ludzkiego awacsa ograniczanie jego zasięgu trochę mija się z celem bo ten samolot po to lata żeby widzieć więcej.
Zmiana podczas misji jest upierdliwa, ale do zrobienia - po zmianie monitorowałem obie częstotliwości, aby ew. wychwycić, że ktoś dalej wisi na starej częstotliwości.Birbant wrote: ↑2020-06-26 14:48 Ustawienie Aikowego awacsa na unicomie nie było dobrym pomysłem bo on przeszkadza. Zmiana w trakcie misji unicomu na inny była jeszcze gorsza bo zmieniliśmy na... częstotliwość tankera. Pomijam już fakt że ktoś mógł nie usłyszeć że zmieniany częstotliwość unicomu(różne godziny startów) i mógł z tego wyjść jeszcze większy bałagan- na szczęście każdy ogarnął.
Zmianę na częstotliwość tankera biorę oczywiście na siebie, to mój błąd. Sprawdziłem 243.00 vs briefing mając zaćmienie i zapominając o guardzie, a szybka korekta "o 1 w górę" skończyła się trafieniem w częstotliwość tankera. Tanker #2 był mało obciążony, więc nie chciałem już komplikować i specjalnie zostawiłem to do końca misji.
Tutaj mam mieszane uczucia i nie wiem, która droga jest dobra. Z jednej strony częstotliwości zgodne z mapkami to większy realizm, z drugiej strony jeśli na danej stacji wisi człowiek to nie widzę potrzeby odpytywania AI o cokolwiek. QNH, aktwny pas, wiatr - wszystko to mamy w LotATC i człowiek-kontroler takich informacji może udzielać.
Warto pamiętać, że jedyną potrzebą kontaktu z AI w przypadku człowieka na TWY jest zgłoszenie zamiaru lądowania, aby włączyli oświetlenie pasa - tego niestety jeszcze nie możemy robić z LotATC.