[2020-06-30 20:30] Black Sea Night Attack

Raporty z zakończonych lotów - forum dostępne tylko dla zarejestrowanych członków grupy
User avatar
Barus
Moderator
Posts: 1432
Joined: 2018-12-25 23:56

Flights: 218 (628hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Marshaller

VF-31 Executive Officer

492nd vFS Commanding Officer

Image

Nazwa wydarzenia: [2020-06-30 20:30] Black Sea Night Attack

Data/godzina wydarzenia: 2020-06-30 20:30

Typ wydarzenia: Heavy Role Play

Organizator: Gildu

Serwer: s01.gildia.org #1

Sloty: 37/37

Lista slotów: KLIK

Sitrep: viewtopic.php?f=59&t=3636

Mapa: Caucasus (default)

Czas trwania: 150min.

Krótki opis:

Po zdobyciu Senaki i zniszczeniu Kutaisi, nadszedł czas na wyeliminowanie trzech lotnisk wokół Tibilisi. Pozytywny wynik operacji uwolni Gruzje spod okupacji. Atakiem na te lotniska jak i zabezpieczeniem przestrzeni powietrznej zajmie się USAF. Z danych wywiadowczych jakie posiadamy wynika, że przeciwnik planuje odbicie Senaki które ma nadejść od Sukhumi. Tym rejenem zajmie się NAVY plus MARINES. Operacja będzie również wspierana przez śmigłowce..

Lista obecności:

Obecni Nieobecni
  • Pontiac 2 (SEAD) - ptako
  • Uzi 2 (Strike) - emc
Statystyki rozgrywki

Statystyki umieszczono na stronie wydarzenia: KLIK

User avatar
Wikary
Moderator
Posts: 1164
Joined: 2018-11-11 10:35

Flights: 222 (546hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Marshaller

VMFA-117 Commanding Officer


Crayons
User avatar
Barus
Moderator
Posts: 1432
Joined: 2018-12-25 23:56

Flights: 218 (628hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Marshaller

VF-31 Executive Officer

492nd vFS Commanding Officer



00:15:00 - Takeoff
00:26:40 - Mijanka (dosłowna) z tankerem
00:29:30 - Greenvector w
00:42:00 - IP (wingmani atakują cel :) )
01:03:00 - Decyzja Magica o wsparciu dla A-10, zwrot w kierunku Hostile
01:07:00 - Lock on Su30 - dolot do grupy 4 a-10 i obserwowanie rzezi
01:08:20 - Fox 3
01:09:07 - Fox 2 / Splash Su30
01:35:00 - Final

User avatar
VladMordock
Posts: 2260
Joined: 2017-09-26 23:45

Flights: 79 (192hs)
Specialized in: ATC / AWACS



Gildia Rentier


Kontakt z administracją (Marshallers) via contactadmin.
Dodawanie odznaczeń do profilu viewtopic.php?p=2106#p2106 .
User avatar
Lukasz
Moderator
Posts: 196
Joined: 2019-02-12 01:52

Flights: 158 (498hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Marshaller

VFA-203 Pilot

VF-31 Naval Aviator

492nd vFS Pilot



12:55 - Taxi to cat III
19:43 - Take off (CASE III)
25:40 - Established outband
49:56 - Pickle (miss)
53:35 - Pickle and going defensive (hit SA-6 radar)
1:06:14 - Pickle (hit SA-15)
1:06:53 - Pickle (hit SA-15)
1:15:17 - Magnum (miss)
1:30:37 - Air refuel
1:57:04 - Established holding (CASE III)
2:03:51 - Commencing
2:11:54 - Hornet ball (trap, 4 wire)

User avatar
Stivi
Posts: 599
Joined: 2020-01-15 20:03

Flights: 240 (575hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Pilot

1st AC Pilot

VFA-418 Commanding Officer



Problem miałem z SRS Niby wszystko podłączone ale bak odbioru i nadawania...

User avatar
Avantar
Posts: 1125
Joined: 2018-06-19 09:26

Flights: 281 (754hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Rentier

Lot z punktu widzenia Chevy 1-1


Avantar
My rig: MSI MPG Z490 GAMING EDGE WIFI; HyperX Fury RGB 64GB (4x16GB) 3200MHz DDR4 CL16; Intel Core i9-10900KA; Zotac RTX 3090; HOTAS Warthog; HOTAS Cougar; WinWing F16EX Throttle, MFD Cougar; Track IR 5; Thrustmaster TPR
User avatar
Zortex
Posts: 114
Joined: 2018-07-25 07:08

Flights: 66 (181hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Rentier

VFA-203 Pilot

Staty chyba cos zle zliczyly zniszczone cele AG.

User avatar
VladMordock
Posts: 2260
Joined: 2017-09-26 23:45

Flights: 79 (192hs)
Specialized in: ATC / AWACS



Gildia Rentier

Rozgadałem się wczoraj na debriefie, więc krótko, aby zostawić ślad po tej misi dla potomnych:
  • pamiętać, że 243.00 to Guard Channel - nadawanie na tej częstotliwości nadpisuje inne transmisje na radiu i wprowadza sporo chaosu; nie używajcie 243.00 (chyba, że sytuacja tego wymaga)
  • za mało capów, za mało capów, za mało capów - nie ma nigdzie spisanych dobrych proporcji, ale de facto przy braku przewagi, wszystkie loty AG powinny dostać RTB; IMHO lotów AA było zdecydowanie za mało co bezpośrednio przełożyło się na cały przebieg wczorajszej misji; dawajcie więcej lotów CAP, nawet jeśli wiecie, że te loty się "wynudzą"; nie każdy lot, na każdej misji ma mieć zagwarantowaną walkę ;)
  • podczas misj nie nadawajcie na SRSie jako "duchy", nie wysyłajcie SMSów, piszcie na Discordzie, w komentarzach na streamie czy gdziekolwiek - utrata komunikacji w DCSie czy Armie to też fragment zabawy; tutaj wiem, że osoba startująca z zepsutym SRSem chciała dobrze (dowiedziałem się po misji), ale w przyszłości umówiłbym się raczej, że taka osoba nie powinna wystartować
  • moje największe faile i nauczki po wczoraj to :
    • utrata A-10 ; AI nie przestaje mnie zaskakiwać - tutaj macie całą akcję https://youtu.be/BzQJGmE4A08?t=3614
    • pseudo podejście PAR, robione przy ogłoszonym Visual - na przyszłość będzie "albo, albo"
Wieczór przyjemny, ludzi sporo, klimat na radiu bardzo fajny - dziękuję wszystkim! :)

Dzięki i do następnego! 8-)

Kontakt z administracją (Marshallers) via contactadmin.
Dodawanie odznaczeń do profilu viewtopic.php?p=2106#p2106 .
User avatar
Gildu
Posts: 636
Joined: 2019-01-24 12:55

Flights: 344 (874hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Pilot

VFA-203 Executive Officer

3ACS Executive Officer

Dzięki za udział :).

Co do CAP-ów to zrobiłem to z premedytacją że od strony sukumi poleca dwa wrogie capy na nasz jeden, nie chodzilo mi tutaj żeby Ags miał ciężko :), ale żeby nie dawać 1:1, bo w rzeczywistości na pewno tak nie jest, tutaj liczyłem właśnie na taką sytuacje gdzie Enfield 1 i Dodge 4 by się dogadały i mimo SEAD dla enfileda 1, uderzyliby ze swoimi 4 120-ma, chodziło mi o takie reagowanie, że Dodge 4 się wycofa bo okazał się większy przeciwnik i skordynyje to z Enfiled 1, dlatego też czas startu mieli razem. NIe obwiniam tutaj że nie tak zagrali jak chciałem :), tylko tym zagraniem chciałem żebyśmy też zaczeli się uczyć na tych misjach, nie robić standardu 1:1. Troche problem był taki , że przy jednym AWACS-ie, walka na dwa fronty sie nie sprawdza, bo fizycznie AWACS nie jest w wstanie na dwa fronty patrzec. NIestety Stivi miał problemy co też nie ułatwiło zadania dla Ags-a, ale myślę że sytuacja była do ogarnięcia. Jeśli nie teraz to uważam, że w następnych :). Jeżeli oakzuje się że przeciwników jest więcej niż o tym wiedzieliśmy, cofka, nie bójcie się cofać, taktyczny odwrót to też cześć taktyki a nie tchorzostwo.Były blisko lotniskowce i dobra obrona na lotniskach właśnie żeby było się gdzie cofnać, przegrupować, zmienić plan i uderzyć. Inaczej wpadniemy w rutynę i te misje szczególnie bardzej doświadczonych pilotów już nie będą rozwijać. Taki na to miałem plan. Powtarzma, nie chodzi mi ttuaj o najechanie na Dodge 4 czy Enfiled 1 że źle to zrobili, bo się cały czas uczymy, sam na Wasyzm miejscu też pewnie bym tak zrobił, myślę że można z tego wyciągnąć wnioski na kolejne misje.

Co do drugiej strony teatru działań, tak był jeden CAP F-15 i pomocniczy M-2000C, ale gówna siła to F-15C, tutaj siły były 1:1, też tutaj oczywiście nie mam pretensji że tak się potoczyło bo nie zawsze się wygrywa starcia, chłopaki sami wiedzą gdzie popełnili błąd i myślę że w takiej sytuacji podobnej wyjdą już z potyczki zwycięsko i o to w tym chodzi, uczmy się reagować na sytuacje w powietrzu.
Nauka też dla mnie żeby zawsze dać taki dodatkowy CAP, taki właśnie na taki wypadek że zrobi się bardziej gorąco.

Co do masakry A-10C, dałem jeszcze im escortęl, niestety tutaj już się chetnych nie znalazło, tutaj juz mam rozwiązanie na przyszłość.

Nie obyło się też bez moich błędów :), w trigerze dla Mig-21 ustawiłem Mig-29 które już były w powietrzu i przez to trigger nie zadziałał, sorry Ronan :).
Dziwna sytuacja z SA-2 i SA-6 które były ale nie były :).

Co do AI to zawsze ustawaim random wiec poziom moze się trafić bardzo różny, tak na przyszłość miejcie to na uwadze, że Wasz przeciwnik może trafić się excellent.

Chodziło mi ogólnie o to że nie starajmy wykonać się misji za wszelką cenę, wycofajmy się, wrócmy do bazy i może być vol next z większa siła ognia w powietrzu po nie doceneniu siły wroga :)

User avatar
Wikary
Moderator
Posts: 1164
Joined: 2018-11-11 10:35

Flights: 222 (546hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Marshaller

VMFA-117 Commanding Officer

TLDR; Za dużo pracy na jednego AWACSa.

Crayons
User avatar
Gildu
Posts: 636
Joined: 2019-01-24 12:55

Flights: 344 (874hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Pilot

VFA-203 Executive Officer

3ACS Executive Officer

Wikary wrote: 2020-07-01 11:29 TLDR; Za dużo pracy na jednego AWACSa.
Tak, tutaj nauczka dla mnie, tego nie da sie ogarnać w jedną osobę.

User avatar
VladMordock
Posts: 2260
Joined: 2017-09-26 23:45

Flights: 79 (192hs)
Specialized in: ATC / AWACS



Gildia Rentier

Gildu wrote: 2020-07-01 11:37
Wikary wrote: 2020-07-01 11:29 TLDR; Za dużo pracy na jednego AWACSa.
Tak, tutaj nauczka dla mnie, tego nie da sie ogarnać w jedną osobę.
Śmigła i ATC osobno, reszta była do ogarnięcia.

Kontakt z administracją (Marshallers) via contactadmin.
Dodawanie odznaczeń do profilu viewtopic.php?p=2106#p2106 .
User avatar
Viper
Posts: 491
Joined: 2018-10-18 00:46

Flights: 475 (1243hs)
Specialized in: UH-1H Pilot



Gildia Pilot

1st AC Executive Officer

VF-31 Executive Officer

492nd vFS Pilot

Dzięki za misje .......... grupa CSAR -1 4x Uh-1h , - zadanie wykonane udało sie odszukać i podjąć wszystkich agentów lecz nie obyło sie bez problemów , niestety jedna maszyna uszkodzona ale załoga ewakuowana przez inny śmigłowiec już po kilku minutach a sam uszkodzony heli... po paru godzinach odzyskany przez CH-47 Chinook . Szkoda ze nie udało sie uratować żadnego z zestrzelonych pilotów którzy sie katapultowali ,, choć dla pilota KA-50 było naprawdę blisko żeby heli..CSAR 1-1 wylądował lecz ogień wroga zbyt mocny, choć jeden z lotów A/G operujący w okolicy zaoferował ze może zaangażować wroga w okolicy upadku KA-50 ale nie dostał zgody na to i ratownicy musieli sie wycofać, ale nie zapomnimy o tych co tam zostali...... Image
Image
Image
Image

User avatar
Beskid
Posts: 95
Joined: 2019-01-10 20:49

Flights: 208 (548hs)
Specialized in: UH-1H Pilot



Gildia Rentier

1st AC Pilot


Post Reply