[2020-07-17 20:30] Szkolenie Podstawowe III

Raporty z zakończonych lotów - forum dostępne tylko dla zarejestrowanych członków grupy
Post Reply
User avatar
Hancer
Posts: 1042
Joined: 2018-09-07 17:18
Contact:

Flights: 153 (358hs)
Specialized in: A-10C



Gildia Rentier

Image

Nazwa wydarzenia: [2020-07-17 20:30] Szkolenie Podstawowe III

Data/godzina wydarzenia: 2020-07-17 20:30

Typ wydarzenia: Trening

Organizator: Hancer

Serwer: Hostowane przez graczy

Sloty: 18/20

Lista slotów: KLIK

Sitrep: viewtopic.php?f=59&t=3817

Mapa: Caucasus (default)

Czas trwania: 210 min.

Krótki opis:

Szkolenie podstawowe

Lista obecności:

Obecni
Last edited by Hancer on 2020-07-19 15:36, edited 1 time in total.

User avatar
Hancer
Posts: 1042
Joined: 2018-09-07 17:18
Contact:

Flights: 153 (358hs)
Specialized in: A-10C



Gildia Rentier

Podsumowanie

Dziękuję za obecność, szczególnie kolegów ze stażem.
Trening był z zaskoczeniem pogodowym co wpłynęło na początkowe problemy ze startami.
Ale to cyferka w szkoleniu mówiła że mogą być niespodzianki, u siebie na misjach duża wagę przykładam do warunków pogodowych które są nieodłączna częścią lotów w realu. Wiatr był zaskoczeniem dla każdego pilota w misji ale podnosił poprzeczkę szkolenia i należy się spodziewać w przyszłych misjach podobnych niespodzianek. Oczywiście może nie tak mocnych ale kto wie. Proszę o opinie prowadzących grupy na temat ich skrzydłowych, oraz oczywiście samych zainteresowanych o tematyce dalszych szkoleń.

Link do CF: https://drive.google.com/file/d/1RXUXki ... sp=sharing

Awacs i Tanker - uwagi dotyczące stawiania tych maszyn !!!

Nie tworząc osobnego tematu informuje że na warunki panujące w DCS na podstawowej mapie, nie ma możliwości stawiania wymienionych maszyn na lotniskach.
Jeżeli takowe są zajmowane przez inne maszyny AI lub człowieka. Zablokowany na stojance E-3A w treningu jest tego przykładem proszę spojrzeć na ACMI w pieszych minutach misji. Co spowodowało że już się nie poderwał przez dłuższy czas, a dokładnie 2:30 minut.

Image

Dlatego postanowiłem że w moich misjach tego typu maszyny będą stawiane w powietrzu, nie zależnie od opinii członków naszego forum.
Ważniejsze jest plan misji i jego wykonanie, co prawda maszyny te będę stawiał możliwie na niższym pułapie przed wejściem na właściwy co zapewni dozę realizmu.


Filmik ze startów maszyn


User avatar
Gildu
Posts: 636
Joined: 2019-01-24 12:55

Flights: 342 (872hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Rentier

VFA-203 Executive Officer

3ACS Executive Officer

Hancer powiem tak, niegdy przenigdy wiecej nie dawaj takiego nie realnego wiatru, plus na pewno nie na misji szkoleniowej bo tylko ludzie sie zniechecaja, nie pamietam kiedy ja sie tak zmeczylem ladowaniem :)

User avatar
Hancer
Posts: 1042
Joined: 2018-09-07 17:18
Contact:

Flights: 153 (358hs)
Specialized in: A-10C



Gildia Rentier

Kuchnia nie mieliście tam lądować, a wiatr zawsze będzie i chodzi o przygotowanie się na niespodziewane. A to akurat jest realne na live. Nowi mieli większe problemy i jakoś nie narzekają, powiem więcej podobało im się. Wiatr był boczny o sile 8.9 m/s.
Last edited by Hancer on 2020-07-18 13:34, edited 1 time in total.

User avatar
Wikary
Moderator
Posts: 1161
Joined: 2018-11-11 10:35
Contact:

Flights: 219 (544hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Marshaller

VMFA-117 Commanding Officer

Pomaga też startować pod wiatr, nie z wiatrem.

Informacje o statusie rekrutacji dostępne na stronie eskadry
VMFA - 117 Mighty Wombats
User avatar
Haisu
Posts: 111
Joined: 2020-02-26 13:53

Flights: 89 (211hs)
Specialized in: A-10C



Gildia Rentier

Wikary wrote: 2020-07-18 13:25 Pomaga też startować pod wiatr, nie z wiatrem.
To akurat moja wina, patrząc na pogodę w lotatc zrozumiałem że wieje z kierunku 180, więc puszczalem loty z pasa 13.

User avatar
Wikary
Moderator
Posts: 1161
Joined: 2018-11-11 10:35
Contact:

Flights: 219 (544hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Marshaller

VMFA-117 Commanding Officer

No to się niestety zdarza w tej grze.

Informacje o statusie rekrutacji dostępne na stronie eskadry
VMFA - 117 Mighty Wombats
User avatar
Wroblowaty
Posts: 181
Joined: 2019-09-05 17:34

Flights: 174 (432hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Instruktor

VFA-313 Naval Aviator

Cześć

Enfield 1
Najważniejsze spostrzeżenia po locie dla pilotów:
- W przypadku użycia rakiet naprowadzanych aktywnie radarowo (AMRAAM) obligatoryjnie upewnijcie się, że pomiędzy Wami a celem, lub w jego pobliżu nie ma jednostek sojuszniczych. Nervus lecący F-14 musiał się bronić przed AMRAAM-em od Enfielda 1-2, który zapewne celował w MiG-a 29, ale Nervus był pomiędzy Wami.
- Tankowanie w powietrzu: Do samego tankowca można podlecieć nieco szybciej i zwolnić, gdy jest się już bliżej, Hornet ma sprawny hamulec aerodynamiczny. Gdy na misji jest długa kolejka do tankowania, ten czas się liczy. Dzięki dla chłopaków z Forda, że wpuściliście wcześniej naszego. ;) No i ćwiczcie podłączanie i tankowanie w skręcie. Małe korekty, cały czas delikatna praca przepustnicą przód-tył, w przypadku gdy oscylacje lewo-prawo robią się duże, to trzeba na chwilę skontrować sterami w przeciwną stronę tuż przed tym jak samolot znajdzie się w osi zasobnika i dopiero wtedy wyrównać. Małe korekty i nie patrzeć na koszyk. Trening, trening, trening. ;)
- Zarządzanie paliwem: unikajcie używania dopalacza, poza sytuacjami tego wymagającymi. Starajcie się latać wykorzystując informacje z zakładki FPAS, a unikniemy sytuacji, że po 40 minutach lotu mamy aż 4000 lbs różnicy paliwa pomiędzy prowadzącym a skrzydłowymi, gdy nie było żadnej intensywnej akcji. ;)

Reszta bardzo fajnie.

Spostrzeżenia organizacyjne:
- Powtórzę się po Gildu, taki wiatr i takie ustawienie startów moim zdaniem było kiepskie. Masa ludzi albo rozbiła się przy starcie, albo utraciła kierunek rozbiegu i wyjeżdżała poza pas startowy odrywając się z trawy... Kiepskie warunki dla szkolenia podstawowego.
- Starty z wiatrem - ale temat już widzę był omówiony
- TCN-y tankowców z Combat Flight nie pokrywały się z tymi, które były ustawione na misji
- Sugestia odnośnie lądowań. Przy takim bocznym wietrze, myślę, że straight in byłby lepszym rozwiązaniem niż overhead-break. No i pod wiatr ;) .

I żeby nie było, że wiatru czepiam się dla tego, że się rozbiłem przy lądowaniu, to była kompletnie moja wina i pokłosie moich złych decyzji, ale tak jak wcześniej wspomniałem, uważam, że warunki w których tyle osób się rozbija przy samym starcie lub wylatuje z pasa przy rozbiegu nie są odpowiednie do szkolenia podstawowego nowych ludzi.

Pozdrawiam i dziękuję!

"Lotnik, skrzydlaty władca świata bez granic, ze śmierci drwi, życiu w twarz się prosto śmieje..."
User avatar
Hancer
Posts: 1042
Joined: 2018-09-07 17:18
Contact:

Flights: 153 (358hs)
Specialized in: A-10C



Gildia Rentier

Sprawa została już wyjaśniona, zły kierunek startów i moja pomyłka w ustawieniach pogody m/s to nie kts.
Ale zaznaczam że podobne warunki były już na misiach HRP, może nie był to aż tak boczny wiatr ale miały większa siłę.
Warunki pogodowe mamy podawane przez ATC AI i chyba warto je odczytywać. Pogoda jest nieodłącznym czynnikiem wpływającym na każdy aspekt naszych lotów i dodaje realizmu misją. Oczywiście nie upieram się przy tym, mogę od teraz misje rozpisywać przy zerowym wietrze. Pisze że misje, bo ja każdy trening traktuje jak mała misję która prowadzi do HRP, bo inaczej nie widzę sensu w tych szkoleniach. Skoro na necie mamy tyle filmików fachowców, pokazujący każdy aspekt wirtualnego lotnictwa, to zastanawiam się po co te szkolenia robić. Będziemy odsyłać nowych do odpowiednich linków na YT i liczyć potem że w misjach HRP nie wpakują się nam na pasie w tyłek podczas startów. Pozdrawiam i dziękuje za krytykę

meewee
Posts: 11
Joined: 2020-05-02 19:49

Flights: 39 (87hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Rentier

Jestem jednym z nowych, dla którego te, skądinąd ekstremalne, warunki miały "swój urok" edukacyjny. Konkretnie - podkreśliły wagę podejmowania właściwych decyzji w zaskakujących, niestandardowych sytuacjach.
Myślę, że właśnie trening/szkolenie, jest miejscem, gdzie można przerysować pewne aspekty, dla lepszego zrozumienia ich wpływu na nasze działanie oraz uświadomienie ewentualnych braków.
Zaczęcie "Breaka" na jednym lotnisku, a skończenie na drugim, jest przeżyciem o dużym potencjale edukacyjnym. ;)
Poza tym, czy przyszłego "myśliwca" może zniechęcić lub przerazić byle zefirek?

Pozdrawiam,
meewee

Nahen



meewee wrote: 2020-07-19 12:10
Poza tym, czy przyszłego "myśliwca" może zniechęcić lub przerazić byle zefirek?

Pozdrawiam,
meewee
W sumie jak już zginie w czasie startu lub lądowania to nic go nie przerazi po tym fakcie :D

User avatar
Kisi
Posts: 65
Joined: 2020-05-18 21:35
Contact:

Flights: 172 (402hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Instruktor

VMFA-117 Executive Officer

Wroblowaty wrote: 2020-07-18 23:12 Cześć

Enfield 1
Najważniejsze spostrzeżenia po locie dla pilotów:
- W przypadku użycia rakiet naprowadzanych aktywnie radarowo (AMRAAM) obligatoryjnie upewnijcie się, że pomiędzy Wami a celem, lub w jego pobliżu nie ma jednostek sojuszniczych. Nervus lecący F-14 musiał się bronić przed AMRAAM-em od Enfielda 1-2, który zapewne celował w MiG-a 29, ale Nervus był pomiędzy Wami.
(...)
Reszta bardzo fajnie.
(...)
Pozdrawiam i dziękuję!
Przyznaję, na TacView zobaczyłem swoją skuchę ze 120C. Dobrze, że Nervus nie oberwał, ale rakietka go zdążyła złapać na swój celownik. Była to totalnie moja wina, dostałem nauczkę, obiecuję poprawę! Z milszych rzeczy, dzięki temu szkoleniu i możliwości danych mi przez prowadzącego, w końcu załapałem o co chodzi w SA i D/L. Do tego lądowanie było mega ciekawe, choć oczywiście tylko dlatego, że tutaj śmierć nie miała żadnych konsekwencji.

Bardzo dziękuję Hancerowi za organizację tego, jak i innych szkoleń, oraz Wróblowatemu, za wzorowe liderowanie naszemu flight'owi.

Do następnego!

Post Reply