[2020-12-01 20:30] Naval Skirmish

Raporty z zakończonych lotów - forum dostępne tylko dla zarejestrowanych członków grupy
User avatar
Barus
Moderator
Posts: 1429
Joined: 2018-12-25 23:56




Gildia Marshaller

VF-31 Executive Officer

492nd vFS Commanding Officer

Nazwa wydarzenia: [2020-12-01 20:30] Naval Skirmish

Data/godzina wydarzenia: 2020-12-01 20:30

Typ wydarzenia: Heavy Role Play

Organizator: Alienzo

Serwer: s01.gildia.org #1

Sloty: 35/44

Lista slotów: KLIK

Sitrep: viewtopic.php?f=59&t=4233

Mapa: Syria

ACMI: KLIK

Czas trwania: 150min.

Krótki opis:

Ponowne podejście do misji. Trudne warunki i atak na wrogą chlube floty.

Lista obecności:

Obecni Statystyki rozgrywki

Statystyki umieszczono na stronie wydarzenia: KLIK

User avatar
Stivi
Posts: 597
Joined: 2020-01-15 20:03




Gildia Pilot

1st AC Pilot

VFA-418 Commanding Officer

UZI2 Dzięki za misje 2x RTB . Tankowanie potem na cel i zestrzelenie kilku samolotów wroga.
Image
Image
Image

User avatar
Alienzo
Moderator
Posts: 446
Joined: 2018-09-30 15:46
Contact:




Gildia Marshaller

SGPSz Pilot SGPSz

VF-31 Commanding Officer

492nd vFS Pilot

Briefingi:

BLUE
https://docs.google.com/document/d/13Yn ... sp=sharing


RED
https://docs.google.com/document/d/1ljC ... sp=sharing


Dzięki wielkie za udział.


Debrief:
Kuzniecov nie został uszkodzony, jednakże zatopione zostały 2 kolejne fregaty. Większość samolotów grupy lotniskowca zostało zniszczonych. Kuzniecov obecnie wpłynął do portu Latakia i znajduje się pod osłoną S-300 oraz jednej fregaty FF Retzky. Rząd Syryjski postanowił dołączyć do konfliktu i wypowiedział wojnę Izraelowi. Turcja, mająca Rosyjski lotniskowiec w pobliżu swoich wybrzeży pozostaje neutralna. Przecieki mówią o tym że na te decyzje mogło wpłynąć niepowodzenie w próbie zatopienia lotniskowca Kuzniecov. Siły Syryjskie zmobilizowały się na granicy z Izraelem. Siły powietrzne Izraela oraz USA poniosły małe straty i są gotowe do działania. Media donoszą że Amerykanie planują kolejne operacje w rejonie.

User avatar
Barus
Moderator
Posts: 1429
Joined: 2018-12-25 23:56




Gildia Marshaller

VF-31 Executive Officer

492nd vFS Commanding Officer

Z perspektywy Enfield 2-3


00:19:00 - Takeoff
00:48:00 - Commiting hostile
00:49:25 - Fox 3 - splash su-33
00:56:00 - Fox 3 - splash mig-29s
00:57:25 - Fox 3 - splash mig29
00:58:30 - Fox 3 - do AIM-54 :)
01:06:55 - Fox 3 - miss
01:51:00 - Final

Lot enfield 2 - 7 zestrzeleń, przy jednej stracie RIP.

User avatar
Mal
Posts: 202
Joined: 2018-10-01 15:36




Gildia Rentier

1st AC Rezerwa

VFA-203 Pilot

VF-31 Naval Aviator


User avatar
Avantar
Posts: 1125
Joined: 2018-06-19 09:26




Gildia Rentier

Dzięki za lot - w sumie prawie udany. Enfield 2 - przywieźliśmy 7 zestrzeleń, niestety mój skrzydłowy spadł od ognia nieprzyjaciela.

Film z kabiny Enfield 2-1.

Avantar
My rig: MSI MPG Z490 GAMING EDGE WIFI; HyperX Fury RGB 64GB (4x16GB) 3200MHz DDR4 CL16; Intel Core i9-10900KA; Zotac RTX 3090; HOTAS Warthog; HOTAS Cougar; WinWing F16EX Throttle, MFD Cougar; Track IR 5; Thrustmaster TPR
User avatar
Wikary
Moderator
Posts: 1161
Joined: 2018-11-11 10:35
Contact:




Gildia Marshaller

VMFA-117 Commanding Officer

Takie tam spostrzeżenia z poziomu AWACS.
  • Ruscy rozstawieni w powietrzu mieli potem paliwa na 1 atak. Po względnie krótkim pościgu za naszymi 4/10 maszyn AI musiało zawrócić i ostatecznie spadły z braku paliwa, zanim zdążyły się zatankować. Gdyby mogli dalej walczyć, mogło skończyć się z większymi stratami.
  • R-33 z MiGów-31 to w DCS wersje Fox-1. Gdyby to były Fox-3 spadło by kilku naszych. Pociskom kończyło się naprowadzanie. Przy takich unikach jak nasi robili, to wrogie pociski energii miały dość. Do przemyślenia, jak kiedyś staniecie na przeciw F-14. Wiem co mówię.

Informacje o statusie rekrutacji dostępne na stronie eskadry
VMFA - 117 Mighty Wombats
User avatar
Alienzo
Moderator
Posts: 446
Joined: 2018-09-30 15:46
Contact:




Gildia Marshaller

SGPSz Pilot SGPSz

VF-31 Commanding Officer

492nd vFS Pilot

Ad:1 Przy misjach gdzie chwile schodzi ze startem będę spawnił następnym razem jednostki w trakcie misji a nie od początku. To paliwo to rzeczywiście mogło wczoraj zadecydować o naszej wygranej.

Ad. 2 Jak leciałem swoją pierwszą misje w F-16 z Jankesem to Mig-31 wypalił do nas z R-33 ale sygnał na rwr dostaliśmy na 3s przed wyrwaniem strzała. Także chyba nie zawsze jest Fox-1. Trzeba baaardzo uważać z nimi ;)

User avatar
Wroblowaty
Posts: 181
Joined: 2019-09-05 17:34




Gildia Instruktor

VFA-313 Naval Aviator

Niestety nie mogłem zostać na odprawie po locie, tak więc tutaj podziękowania dla chłopaków z Colt 1 i Colt 2 za sprawne zebranie się w przysłowiową "kupę" i udany atak. Sposób w jaki Harpoony wybierają sobie cel może nadal pozostawać zagadką, szkoda, że żaden nie połasił się na tą pływającą koksownię. ;) Ale bez okrętów eskorty/holowników sam Kuzniecow raczej dużo nie popływa ;) . Kto wie, skoro stoi teraz w porcie, to może czas na połaskotanie go SLAM-ami ? ;)

Z technicznych rzeczy, które zauważyłem, to TACAN tankowca Shell 1-1 (30Y według briefingu) na kanale 30Y pokazywał tylko kierunek, natomiast na 30X kierunek i odległość.

Jeszcze raz dzięki za lot. ;)

"Lotnik, skrzydlaty władca świata bez granic, ze śmierci drwi, życiu w twarz się prosto śmieje..."
User avatar
Barus
Moderator
Posts: 1429
Joined: 2018-12-25 23:56




Gildia Marshaller

VF-31 Executive Officer

492nd vFS Commanding Officer

R-33 to FOX 1 choc MIG-31 ma mozliwosc prowadzenia rakiet w trybie TWS. Swego czasu F-14 mialo bug w postaci takiej ze nie bylo sygnalu o lecacej rakiecie R-33 (o czym bolesnie sie przekonalem), takze moze i F-16 tego nie widzi. Chociaz wczoraj Avantar dostawal sygnal o tym ze rakieta do niego leci.


Z innej beczki dwa ciekawe fakty


-Sojuszniczy AIM54 (Phoenix) wyswietla sie na data linku jako czerwony samolot, w wyniku czego przez wielu byl traktowany jako Mig-31 i zostalo do niego wystrzelonych 4 sztuki AIM-120C :)

-Radara AG w Hornecie wykrywa spadochroniarzy, w wyniku czego zamiast do statkow, czesc harponow polecialo wlasnie w owych spadochroniarzy :).

User avatar
Alienzo
Moderator
Posts: 446
Joined: 2018-09-30 15:46
Contact:




Gildia Marshaller

SGPSz Pilot SGPSz

VF-31 Commanding Officer

492nd vFS Pilot

Z tymi TACAN ciekawa sprawa bo w misji wszystkie są ustawione lotnicze na Y. Natomiast na Y wyświetla kierunek bez odległości a na X tak jak zauważył Wroblowaty, mimo ustawień np: 30Y, działa również 30X. Z tym że w przypadku X mamy odległość...

KontoUsuniete



Do Marhshalera na pokładzie. Nastepnym razem jak się za to bierzesz to rób od początku do końca . Wypuściłes 2 czy 3 a potem hulaj dusza na pokladzie - piekła nie ma . Zrobił sie bałagan każdy sobie jechał gdzie chciał jak chciał . Kolejna rzecz na cholere komunikaty dla samolotu który opuścił pokład? Pomoze mu to coś , pomoże w locie , pomoże tym na pokładzie? Raczej nie a tylko robi syf na radiu . Komunikacja - albo polska albo angielska . Jeszcze jedno - brevity - "copy that" - co to za twór? wyjaśni mi ktoś?

User avatar
Qba
Posts: 627
Joined: 2018-09-06 19:06




Gildia Instruktor

VFA-313 Commanding Officer

Grooz wrote: 2020-12-02 13:14 Do Marhshalera na pokładzie.
Tak, to ja :?

Nastepnym razem jak się za to bierzesz to rób od początku do końca .
Marshalerowałem od początku do końca. Nawet zgasiłem światło na pokładzie po tym jak posadził się ostatni Gildu.

Wypuściłes 2 czy 3 a potem hulaj dusza na pokladzie - piekła nie ma . Zrobił sie bałagan każdy sobie jechał gdzie chciał jak chciał .
Niestety oficer odpowiedzialny za kontrolowanie ruchu na pokładzie zatrzasnął się w toalecie. W takich przypadkach zakłada się, że piloci używając common sense będą w stanie samodzielnie wykonać bezpieczne taxi do wybranej katapulty oraz bezpiecznie wystartować.
Image

Kolejna rzecz na cholere komunikaty dla samolotu który opuścił pokład? Pomoze mu to coś , pomoże w locie , pomoże tym na pokładzie? Raczej nie a tylko robi syf na radiu .
Prawda. Buduje to dodatkowy klimat ale nie zawsze jest niezbędne, szczególnie, gdy startuje dużo samolotów.

Komunikacja - albo polska albo angielska .
Dążę do angielskiej ale czasami się czymś zestresuję i mi się wplątują polskie słowa. Ale zamówiłem też już sobie tytoń do żucia w czasie misji, żeby brzmieć chociaż jak namiastka chłopca z Kentucky.

Jeszcze jedno - brevity - "copy that" - co to za twór? wyjaśni mi ktoś?
https://www.cyberdefinitions.com/defini ... _THAT.html
"Although it is not an official term used in military voice procedure, it is widely used by military personnel in Hollywood movies and video games."
Myślę, że z Hollywood movies nie ma co dyskutować.


EDIT: Jednak tytoń wysyłają tylko pełnoletnim. Może spróbuję Mambę malinową.

User avatar
Wroblowaty
Posts: 181
Joined: 2019-09-05 17:34




Gildia Instruktor

VFA-313 Naval Aviator

Grooz wrote: 2020-12-02 13:14 Jeszcze jedno - brevity - "copy that" - co to za twór? wyjaśni mi ktoś?
Służę uprzejmie. ;)

To nie brevity tylko wyrażenie w języku angielskim stosowane w radiotelefonii wywodzące się z okresu gdy do komunikacji używany był kod Morse'a i wtedy oznaczało, że odbiorca dosłownie skopiował/zapisał cały komunikat. Od momentu wejścia komunikacji głosowej po radiu oznacza "wiadomość odebrałem i zrozumiałem". Synonim z brevity "Roger".

Gildia bawi i uczy. ;)

"Lotnik, skrzydlaty władca świata bez granic, ze śmierci drwi, życiu w twarz się prosto śmieje..."
User avatar
Viper
Posts: 491
Joined: 2018-10-18 00:46




Gildia Pilot

1st AC Executive Officer

VF-31 Executive Officer

492nd vFS Pilot

Dzięki za misje ...... lot CHEVY-1 2x UH-1h US NAVY , - mimo niesprzyjających warunków pogodowych ewakuacja najciężej rannych z uszkodzonego niszczyciela USS-Hawes przebiegła pomyślnie , jedynie co to prowadząca maszyna ( moja ) miała małe problemy na podejściu i z lądowaniem na przyszpitalnym lądowisku w Hajfie ale załodze udało sie bezpiecznie posadzić śmigłowiec ,choć musieli szybko skorzystać z toalety w celu zmiany gaci heeee

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Post Reply