[2020-12-02 20:30] Trening 38-CAS: BOC with JDAMs
Nazwa wydarzenia: [2020-12-02 20:30] Trening 38-CAS: BOC with JDAMs
Data/godzina wydarzenia: 2020-12-02 20:30
Typ wydarzenia: Trening
Organizator: Nomis
Serwer: Hostowane przez graczy
Sloty: 11/19
Lista slotów: KLIK
Sitrep: viewtopic.php?f=59&t=4298
Mapa: Persian Gulf
Czas trwania: 180min.
Krótki opis:
Trening misji Close Air Support w trudnych warunkach atmosferycznych i złej widoczności. Trenujemy z JTACiem (żywym lub AI) rodzaj kontroli Type-3 BOC (Bombs On Coordinates), przy użyciu JDAMs.
Lista obecności:
Obecni
- Wroblowaty
- Posts: 184
- Joined: 2019-09-05 17:34
Flights: 177 (434hs)
Specialized in: F/A-18C
Dzięki za trening, komunikacja z JTAC-iem wyszła bardzo fajnie. Po przemyśleniu wpadła mi do głowy jeszcze jedna rzecz od strony technicznej. Jeśli wszyscy mają holding na tym samym WPT, i jest tam jeszcze tankowiec, to dobrym pomysłem było by, żeby JTAC przy check-in rozdysponował bloki wysokości dla poszczególnych flightów w holdingu.
"Lotnik, skrzydlaty władca świata bez granic, ze śmierci drwi, życiu w twarz się prosto śmieje..."
Wychodząc na punkt holdingu trzeba się zgłosić na ogólnym, tak powinno być bynajmniej. Jak przy Case I, ale na razie projekt jaki poddałem pod dyskusję storpedowały i jest wolna Amerykanka. Co prawda w procedurach lotniskowych masz podana wysokość holdingu i musisz przed wejściem upewnić się jakie są pozycję innych maszyn.
- Wroblowaty
- Posts: 184
- Joined: 2019-09-05 17:34
Flights: 177 (434hs)
Specialized in: F/A-18C
Ja miałem na myśli holding point "Mazda", tam rządzi JTAC. I tak, przy check-in podałem wysokość, ale były inne Hornety na praktycznie tej samej, sami się separowaliśmy używając SA i radaru, ale tak tylko wspominam, że warto przydzielić bloki wysokości dla poszczególnych flightów, jeśli są w jednym holdingu. Można to zrobić na etapie briefingu, lub już w trakcie lotu może to być podane przez JTAC-a.
"Lotnik, skrzydlaty władca świata bez granic, ze śmierci drwi, życiu w twarz się prosto śmieje..."
Generalnie to powinienem to rozpisać wysokości na początku w briefingu, wtedy byłoby najłatwiej i nie musiałbym się tym później martwić. Bo rzeczywiście pod czas tego treningu nawet o tym nie pomyślałem.
Druga sprawa dobrze raportować na Awacsie/Unicomie jak wchodzi się na CAP/CAS.
np "Pig 3, on station, on Mazda at 15000, available".
Wtedy inne flighty wiedzą która wysokość jest już zajęta.
Druga sprawa dobrze raportować na Awacsie/Unicomie jak wchodzi się na CAP/CAS.
np "Pig 3, on station, on Mazda at 15000, available".
Wtedy inne flighty wiedzą która wysokość jest już zajęta.
Czy JTAC powinien się zajmować czymś takim jak ustalaniem "zachowania" wysokości, kierunku, prędkości na holdingu? Aż tak nie zgłębiałem nigdy roli JTACów ale wydaje mi się, że to chyba nie należy do ich roboty.