[2020-12-02 20:30] Trening 38-CAS: BOC with JDAMs

Raporty z zakończonych lotów - forum dostępne tylko dla zarejestrowanych członków grupy
Post Reply
User avatar
Hancer
Posts: 1042
Joined: 2018-09-07 17:18
Contact:

Flights: 153 (358hs)
Specialized in: A-10C



Gildia Rentier

Image

Nazwa wydarzenia: [2020-12-02 20:30] Trening 38-CAS: BOC with JDAMs

Data/godzina wydarzenia: 2020-12-02 20:30

Typ wydarzenia: Trening

Organizator: Nomis

Serwer: Hostowane przez graczy

Sloty: 11/19

Lista slotów: KLIK

Sitrep: viewtopic.php?f=59&t=4298

Mapa: Persian Gulf

Czas trwania: 180min.

Krótki opis:

Trening misji Close Air Support w trudnych warunkach atmosferycznych i złej widoczności. Trenujemy z JTACiem (żywym lub AI) rodzaj kontroli Type-3 BOC (Bombs On Coordinates), przy użyciu JDAMs.

Lista obecności:

Obecni

User avatar
Hancer
Posts: 1042
Joined: 2018-09-07 17:18
Contact:

Flights: 153 (358hs)
Specialized in: A-10C



Gildia Rentier

Trening wypadł dobrze, wprowadzanie koordynatorów do komputera bez zapisywanie jest uciążliwe. Ważny jest też odpowiedni radial podejścia, w trudnych warunkach poprawia on skuteczność ataku. Szkoda że mój skrzydłowy spadł, dużo lepiej lata się w grupie niż samemu.

User avatar
Wroblowaty
Posts: 184
Joined: 2019-09-05 17:34

Flights: 177 (434hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Instruktor

VFA-313 Naval Aviator

Dzięki za trening, komunikacja z JTAC-iem wyszła bardzo fajnie. Po przemyśleniu wpadła mi do głowy jeszcze jedna rzecz od strony technicznej. Jeśli wszyscy mają holding na tym samym WPT, i jest tam jeszcze tankowiec, to dobrym pomysłem było by, żeby JTAC przy check-in rozdysponował bloki wysokości dla poszczególnych flightów w holdingu.

"Lotnik, skrzydlaty władca świata bez granic, ze śmierci drwi, życiu w twarz się prosto śmieje..."
User avatar
Foka
Posts: 605
Joined: 2020-06-12 01:01

Flights: 207 (467hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Instruktor

492nd vFS Pilot

Ja zgłosiłem wysokość i starałem się jej trzymać :)
Widziałem, że Hornety są wysoko, a Pig-2 pilnowałem na TAD i HMCS :)

User avatar
Hancer
Posts: 1042
Joined: 2018-09-07 17:18
Contact:

Flights: 153 (358hs)
Specialized in: A-10C



Gildia Rentier

Wychodząc na punkt holdingu trzeba się zgłosić na ogólnym, tak powinno być bynajmniej. Jak przy Case I, ale na razie projekt jaki poddałem pod dyskusję storpedowały i jest wolna Amerykanka. Co prawda w procedurach lotniskowych masz podana wysokość holdingu i musisz przed wejściem upewnić się jakie są pozycję innych maszyn.

User avatar
Wroblowaty
Posts: 184
Joined: 2019-09-05 17:34

Flights: 177 (434hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Instruktor

VFA-313 Naval Aviator

Ja miałem na myśli holding point "Mazda", tam rządzi JTAC. ;) I tak, przy check-in podałem wysokość, ale były inne Hornety na praktycznie tej samej, sami się separowaliśmy używając SA i radaru, ale tak tylko wspominam, że warto przydzielić bloki wysokości dla poszczególnych flightów, jeśli są w jednym holdingu. Można to zrobić na etapie briefingu, lub już w trakcie lotu może to być podane przez JTAC-a.

"Lotnik, skrzydlaty władca świata bez granic, ze śmierci drwi, życiu w twarz się prosto śmieje..."
User avatar
Hancer
Posts: 1042
Joined: 2018-09-07 17:18
Contact:

Flights: 153 (358hs)
Specialized in: A-10C



Gildia Rentier

Tak ale Jtac i tak ma co robić i jeszcze to byś mu dodał, nie ma takiej opcji.

User avatar
Nomis
Posts: 116
Joined: 2019-08-22 18:12

Flights: 114 (294hs)
Specialized in: A-10C



Gildia Rentier

Generalnie to powinienem to rozpisać wysokości na początku w briefingu, wtedy byłoby najłatwiej i nie musiałbym się tym później martwić. Bo rzeczywiście pod czas tego treningu nawet o tym nie pomyślałem.
Druga sprawa dobrze raportować na Awacsie/Unicomie jak wchodzi się na CAP/CAS.
np "Pig 3, on station, on Mazda at 15000, available".
Wtedy inne flighty wiedzą która wysokość jest już zajęta.

Nahen



Czy JTAC powinien się zajmować czymś takim jak ustalaniem "zachowania" wysokości, kierunku, prędkości na holdingu? Aż tak nie zgłębiałem nigdy roli JTACów ale wydaje mi się, że to chyba nie należy do ich roboty.

User avatar
Alienzo
Moderator
Posts: 446
Joined: 2018-09-30 15:46
Contact:

Flights: 229 (579hs)
Specialized in: F-14B Pilot



Gildia Marshaller

SGPSz Pilot SGPSz

VF-31 Commanding Officer

492nd vFS Pilot

Nahen wrote: 2020-12-03 20:13 Czy JTAC powinien się zajmować czymś takim jak ustalaniem "zachowania" wysokości, kierunku, prędkości na holdingu? Aż tak nie zgłębiałem nigdy roli JTACów ale wydaje mi się, że to chyba nie należy do ich roboty.
Źle ci się wydaje bo JTAC odpowiada za cały ruch powietrzny w swojej wyznaczonej strefie. Strefa wyznaczona jest fragmentem terenu i określona wysokością

Nahen



No i się czegoś nowego dowiedziałem ;)

Post Reply