[2021-02-19 19:00] Hancersky Range (i testy)

Raporty z zakończonych lotów - forum dostępne tylko dla zarejestrowanych członków grupy
User avatar
VladMordock
Posts: 2260
Joined: 2017-09-26 23:45

Flights: 79 (192hs)
Specialized in: ATC / AWACS



Gildia Rentier

Image

Nazwa wydarzenia: [2021-02-19 19:00] Hancersky Range (i testy)

Data/godzina wydarzenia: 2021-02-19 19:00

Typ wydarzenia: Range

Organizator: VladMordock

Serwer: dedi.gildia.org [DCS #3]

Sloty: 9/82

Lista slotów: KLIK

Sitrep: viewtopic.php?f=90&t=4563

Mapa: Caucasus (default)

ACMI: KLIK

Czas trwania: 0min.

Krótki opis:

Otwarte latanie w formie poligonu dla wszystkich chętnych osób. To najlepszy sposób, aby poćwiczyć, znaleźć skrzydłowych oraz przygotować się do misji HRP. ----- Wydarzenie rozpisane z uwagi na pewne wymagane testy serwera. Zerknijcie proszę na de-briefing.

Lista obecności:

Obecni Statystyki rozgrywki

Statystyki umieszczono na stronie wydarzenia: KLIK

Kontakt z administracją (Marshallers) via contactadmin.
Dodawanie odznaczeń do profilu viewtopic.php?p=2106#p2106 .
User avatar
VladMordock
Posts: 2260
Joined: 2017-09-26 23:45

Flights: 79 (192hs)
Specialized in: ATC / AWACS



Gildia Rentier

Potrzebujemy przetestować kilka tematów na 3-ej instancji serwera i prosimy wszystkich o pomoc. :)

Nie trzeba się zapisywać!
Proszę o zapisy tylko te osoby, które chcą pomóc w testach, cała reszta może normalnie bawić się na poligonie - pomożecie samą obecnością, generując dodatkowe obciążenie. Im więcej ludzi - tym lepiej! :)

Zadania:
1) Osoby, które chcą pomóc w testach (bardzo mile widziane oraz potrzebne ), bardzo proszę o wykonanie zadań na liście poniżej (części lub wszystkich), a następnie skopiowanie tekstu, wpisanie Waszych odpowiedzi i doklejenie do tego wątku. Idealnie, aby wszystkie punkty były pokryte przez kogoś (nie musi to być jedna, ta sama osoba).

2) Testerzy, latajcie proszę tylko na maszynach, na które jesteście zapisani (zadania wykonane na innych slotach nie mają dzisiaj znaczenia).

3) "Zadanie z gwiazdką": idealnie gdybyście jeszcze wrzucali screenshot statystyk z DCS po zakończeniu zabawy

Uwagi:
PvP - proszę testujcie z osobami, które są świadome testów to musi być "player on player"
FriendlyFire - proszę testujcie z osobami, które są świadome testów to może być gdziekolwiek na poligonie - idealnie jakbyście pokryli FF na jednostkach AI oraz "player on player"
  • Odpowiedzi dotyczą slotu zgodnego z listą zapisów: gildia/event?mid=1387 - [TAK/NIE]
  • Liczba startów
    • Lotniska: [wpisać liczbę]
    • Okręty: [wpisać liczbę]
    • FARP: [wpisać liczbę]
    • "Gdziekolwiek": [wpisać liczbę]
  • Liczba lądowań
    • Lotniska: [wpisać liczbę]
    • Okręty: [wpisać liczbę]
    • FARP: [wpisać liczbę]
    • "Gdziekolwiek": [wpisać liczbę]
  • Zestrzelenia/cele (przeciwnika)
    • Samoloty: [wpisać liczbę]
    • Helikoptery: [wpisać liczbę]
    • Cele opancerzone: [wpisać liczbę]
    • Cele nieopancerzone: [wpisać liczbę]
    • Piechota: [wpisać liczbę]
    • Okręty: [wpisać liczbę]
    • Bunkry/fortyfikacje: [wpisać liczbę]
    • Artyleria: [wpisać liczbę]
    • SEAD: [wpisać liczbę]
  • Inne
    • PvP - zestrzelenie graczy BLUE on RED lub RED on BLUE: [wpisać liczbę]
    • FriendlyFire - zestrzelenie/zniszczenie jednostek BLUE on BLUE lub RED on RED: [wpisać liczbę]
    • Śmierci: [wpisać liczbę]
    • Ejections (może być z płyty lotniska): [wpisać liczbę]
    • Katastrofy (uderzenie w ziemię itp.): [wpisać liczbę]
  • Przybliżony czas spędzony na slocie: [wpisać liczbę minut]


Cele na dzisiaj:
- analiza obciążenia serwera
- potwierdzenie poprawności działania systemu statystyk, będę analizował eventy zarejestrowane w bazie

Z mojej strony:
- wrzucę tutaj jutro statystyki zarejestrowane przez serwer, abyśmy mogli porównać
- wrzucę tutaj jutro wydarzenia zarejestrowane przez serwer, abyśmy mogli porównać
- przez jakiś czas to wydarzenie będzie się wyświetlało jako HRP (testy forum)

Wielkie dzięki za pomoc "from the mountain". :lol:

PS. Poligon uruchomimy około 19 i będzie można było latać do restartu, ktoś spokojnie może pobawić się na "Air Race Kaukaz" i potem dołączyć do testów.

Kontakt z administracją (Marshallers) via contactadmin.
Dodawanie odznaczeń do profilu viewtopic.php?p=2106#p2106 .
User avatar
VladMordock
Posts: 2260
Joined: 2017-09-26 23:45

Flights: 79 (192hs)
Specialized in: ATC / AWACS



Gildia Rentier

PS. Załogi multicrew bardzo mocno mile widziane, w Waszym przypadku interesuje mnie porównanie statystyk Co-Pilotów/Gunnerów/RIO w DCS vs to co my zliczamy. :)

Kontakt z administracją (Marshallers) via contactadmin.
Dodawanie odznaczeń do profilu viewtopic.php?p=2106#p2106 .
User avatar
VladMordock
Posts: 2260
Joined: 2017-09-26 23:45

Flights: 79 (192hs)
Specialized in: ATC / AWACS



Gildia Rentier

Update:
Jeszcze jedna prośba: spróbujcie "zepsuć serwer" oraz/lub forum logując do DCS-a możliwie "szalonym" loginem ze znakami specjalnymi (" ' / ! @ # itp.), dziwną czcionką (cyrylica, chiński itp.).
Jeśli działoby się coś dziwnego opiszcie też w tym wątku proszę.
Możecie też wysyłać/floodować chat in game - zobaczymy co się będzie działo.

Mile widziane eventy friendlykill A-10C na czymkolwiek oraz Minigun w Hueuy na czymkolwiek - "brrrrrtttt..." potrafi czasem serwer przylagować.

Dobrze jakbyście dali znać jak się latało - jakieś lagi/ścinki itp., opiszcie Wasze dzisiejsze doświadczenia (tylko te związane z DCSem i testami ;-)) w tym wątku.

Wielkie dzięki! :)

Kontakt z administracją (Marshallers) via contactadmin.
Dodawanie odznaczeń do profilu viewtopic.php?p=2106#p2106 .
meewee
Posts: 11
Joined: 2020-05-02 19:49

Flights: 39 (87hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Rentier

Odpowiedzi dotyczą slotu zgodnego z listą zapisów: TAK
Liczba startów
Lotniska: 0
Okręty: 1
FARP: 0
"Gdziekolwiek": 0
Liczba lądowań
Lotniska: 1
Okręty: 0
FARP: 0
"Gdziekolwiek": 0
Zestrzelenia/cele (przeciwnika)
Samoloty: 0
Helikoptery: 0
Cele opancerzone: 0
Cele nieopancerzone: 1
Piechota: 0
Okręty: 0
Bunkry/fortyfikacje: 0
Artyleria: 0
SEAD: 0
Inne
PvP - zestrzelenie graczy BLUE on RED lub RED on BLUE: 0
FriendlyFire - zestrzelenie/zniszczenie jednostek BLUE on BLUE lub RED on RED: 0
Śmierci:
Ejections (może być z płyty lotniska): 0
Katastrofy (uderzenie w ziemię itp.): 0
Przybliżony czas spędzony na slocie: ~155 min.

Vlad: dziękuję potwierdzone (w bazie 2 kille "other")!

User avatar
Talbot
Posts: 45
Joined: 2019-10-20 15:38

Flights: 6 (56hs)
Specialized in: AV-8B



Gildia Rentier

Odpowiedzi dotyczą slotu zgodnego z listą zapisów:TAK
Liczba startów
Lotniska: 1
Okręty: 1
FARP: 0
"Gdziekolwiek": 0
Liczba lądowań
Lotniska: 2
Okręty: 0
FARP: 0
"Gdziekolwiek": 0
Zestrzelenia/cele (przeciwnika)
Samoloty: 0
Helikoptery: 0
Cele opancerzone: 6(8)
Cele nieopancerzone: 9
Piechota: 0
Okręty: 0
Bunkry/fortyfikacje: 0
Artyleria: 0
SEAD: 0
Inne
PvP - zestrzelenie graczy BLUE on RED lub RED on BLUE: 0
FriendlyFire - zestrzelenie/zniszczenie jednostek BLUE on BLUE lub RED on RED: 0
Śmierci: 0
Ejections (może być z płyty lotniska): 0
Katastrofy (uderzenie w ziemię itp.): 0
Przybliżony czas spędzony na slocie: 2 godziny, 18 minuty (19:15 - 21:33)

[użyty 'dziwny' nick -> tag starej ekipy "=3OO=" mało szalone, ale zawsze coś]


Vlad: dziękuję, potwierdzone; masz pewnie 2 konta DCS, te z Harrierem nie jest podłączone do forum (!?)

User avatar
Foka
Posts: 605
Joined: 2020-06-12 01:01

Flights: 206 (465hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Instruktor

492nd vFS Pilot

  • Odpowiedzi dotyczą slotu zgodnego z listą zapisów: gildia/event?mid=1387 - [TAK] - A-10C
  • Liczba startów
    • Lotniska: 4
    • Okręty: 0
    • FARP: 0
    • "Gdziekolwiek": 0
  • Liczba lądowań
    • Lotniska: 2
    • Okręty: 0
    • FARP: 0
    • "Gdziekolwiek": 0
  • Zestrzelenia/cele (przeciwnika)
    • Samoloty: 0
    • Helikoptery: 0
    • Cele opancerzone: 0?
    • Cele nieopancerzone: Duuużo
    • Piechota: 0?
    • Okręty: 0
    • Bunkry/fortyfikacje: 0
    • Artyleria: 0?
    • SEAD: 0
  • Inne
    • PvP - zestrzelenie graczy BLUE on RED lub RED on BLUE: 0
    • FriendlyFire - zestrzelenie/zniszczenie jednostek BLUE on BLUE lub RED on RED: 2
    • Śmierci: 0
    • Ejections (może być z płyty lotniska): 1
    • Katastrofy (uderzenie w ziemię itp.): 0
  • Przybliżony czas spędzony na slocie: ~100 min
Screen zrobiony po 3 locie, więc nie 100% fragów

Image

  • Odpowiedzi dotyczą slotu zgodnego z listą zapisów: gildia/event?mid=1387 - [NIE] - F/A-18C
  • Liczba startów
    • Lotniska: 0
    • Okręty: 2
    • FARP: 0
    • "Gdziekolwiek": 0
  • Liczba lądowań
    • Lotniska: 0
    • Okręty: 2
    • FARP: 0
    • "Gdziekolwiek": 0
  • Zestrzelenia/cele (przeciwnika)
    • Samoloty: 0
    • Helikoptery: 0
    • Cele opancerzone: 0
    • Cele nieopancerzone: 0
    • Piechota: 0
    • Okręty: 0
    • Bunkry/fortyfikacje: 0
    • Artyleria: 0
    • SEAD: 0
  • Inne
    • PvP - zestrzelenie graczy BLUE on RED lub RED on BLUE: 0
    • FriendlyFire - zestrzelenie/zniszczenie jednostek BLUE on BLUE lub RED on RED: 0
    • Śmierci: 0
    • Ejections (może być z płyty lotniska): 1
    • Katastrofy (uderzenie w ziemię itp.): 0
  • Przybliżony czas spędzony na slocie: ~110 min

Vlad: dziękuję potwierdzone i dzięki za horneta (lotniskowiec!) :)

User avatar
SirTea
Posts: 27
Joined: 2021-01-04 21:56

Flights: 87 (251hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Pilot

3ACS Pilot

VF-31 Naval Aviator

492nd vFS Pilot

Odpowiedzi dotyczą slotu zgodnego z listą zapisów - TAK
Liczba startów
Lotniska: 2
Okręty: 1
FARP: 0
"Gdziekolwiek": 0
Liczba lądowań
Lotniska: 1
Okręty: 1
FARP: 0
"Gdziekolwiek": 0
Zestrzelenia/cele (przeciwnika)
Samoloty: 0
Helikoptery: 0
Cele opancerzone: 0
Cele nieopancerzone: 0
Piechota: 0
Okręty: 0
Bunkry/fortyfikacje: 0
Artyleria: 0
SEAD: 0
Inne
PvP - zestrzelenie graczy BLUE on RED lub RED on BLUE: 0
FriendlyFire - zestrzelenie/zniszczenie jednostek BLUE on BLUE lub RED on RED: 1
Śmierci: 0
Ejections (może być z płyty lotniska): 1
Katastrofy (uderzenie w ziemię itp.): 0
Przybliżony czas spędzony na slocie: ~70

Vlad: Dzięki! Potwierdzone

Never lead a low or slow

Always lead a high or fast

When low and slow: Fix the low, then the slow

When high and fast: Fix the fast, then the high

Never re-center a high ball in close, but stop the rising ball

Fly the ball all the way to touchdown
User avatar
Foka
Posts: 605
Joined: 2020-06-12 01:01

Flights: 206 (465hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Instruktor

492nd vFS Pilot

Dodam jeszcze, że w ramach testów wywalaliśmy po 480 flar na raz, po ~200 rakiet Hydra na raz itp. Nie powodowało to przycinek.

Image

Image

Vlad: Dzięki! Flary nie powodują lagów, Brrrrttt oraz Hydry już tak - zastanowię się czy po naszej stronie możemy jakoś ograniczyć ten efekt

User avatar
VladMordock
Posts: 2260
Joined: 2017-09-26 23:45

Flights: 79 (192hs)
Specialized in: ATC / AWACS



Gildia Rentier

Ogromne podziękowania dla Panów powyżej oraz dla wszystkim na serwerze - świetna robota! :D

Masa dobrych obserwacji oraz potwierdzenie, że jesteśmy w stanie zbierać wszystko poprawnie.
Jutro misja Qby i jeśli nie będzie problemów, przerzucamy konfigurację na instancję 1 oraz 2.

Tutaj logi z serwera (bez komentarza nie przeanalizujecie tego w 100%, ale macie pogląd na to co zostało zebrane):
https://1drv.ms/u/s!ApHW0_clkjG-hZg0UKG ... g?e=Zh5EcI

Tak by to wyglądało, jeśli byłaby to misja HRP (kilka razy zatrzymywałem zliczanie, aby coś poprawić, przekompilować i uruchomić ponownie stąd ew. różnice):


Zrobiliśmy jeszcze kilka dodatkowych testów, główne wnioski:
  • przy tej samej misji - fps-y gracza nie zmieniają się widocznie pomiędzy instancjami #1, #2, #3 oraz #4
  • liczba uruchomionych instancji w tym samym czasie nie wpływa zauważalnie na wydajność
  • przy tej samej instancji - sporo zależy oczywiście od misji/poligonu, różnica pomiędzy gołą misją z Su25T oraz Hancerskim - 30% na korzyść pierwszego (u mnie na najprostszej możliwej misji miałem 120fpsów, 80fpsów na Hancerskim)
  • przy tej samej instancji - liczba graczy 1-10 nie wpływa znacząca na liczbę klatek; uwaga: testowaliśmy w większości na miejscach postojowych, zdaję sobie sprawę, że w dynamicznych sytuacjach sprawa może wyglądać inaczej
  • przy tej samej instancji - zajęcie przez innego gracza niektórych modeli (np. A-10C II) powoduje wyraźny spadek klatek u innych graczy (sic!) (u mnie spadek z ca. 80fpsów do 70fpsów jak ktoś zajął Tank-Killera :O)
  • restart misji/instancji gigantycznie podnosi liczbę fpsów na serwerze (u mnie z ca. 50 na uruchomionym od kilku godzin Hancerskim do 80fpsów po restarcie - ta sama liczba graczy)
  • niektóre eventy: dołączenie gracza do serwera, kolizja obiektów powodują dramatyczne spadki fpsów u wszystkich (niezależnie czy Perun jest włączony na instancji czy nie)
Morał/efekty wieczoru/Wnioski:
  • zgłaszam do ED temat kolizji obiektów - to wydaje się, że powinno być poprawione
  • poprawiłem kilka błędów w Perunie - v0.12.0 przyniesie niewidoczną dla graczy, ale znaczną poprawę wydajności, "głupoto-odporność" oraz wsparcie UTF-8
  • sensowym wydaje się częste resetowanie poligonów (R&D help please)
  • PowerShell i restart instancji DCS-a o określonych godzinach wydaje się być rozsądnym rozwiązaniem (R&D help please)
  • Foka jest prze-gość jeśli chodzi o raportowanie oraz skrupulatne podejście do zadania :)
Dzięki, dzięki, dzięki i do następnego! :)

Kontakt z administracją (Marshallers) via contactadmin.
Dodawanie odznaczeń do profilu viewtopic.php?p=2106#p2106 .
User avatar
error
Posts: 21
Joined: 2020-05-29 15:06

Flights: 49 (119hs)
Specialized in: Mirage M-2000C



Gildia Rentier

Odpowiedzi dotyczą slotu M2000K
Liczba startów
Lotniska: 4

Liczba lądowań
Lotniska: 4

Zestrzelenia/cele (przeciwnika)
Samoloty: 0
Helikoptery: 0
Cele opancerzone: 9
Cele nieopancerzone: 6
Piechota: 10
Okręty: 0
Bunkry/fortyfikacje: 2
Artyleria: 0
SEAD: 3
Inne
PvP - 0
FriendlyFire - 0
Śmierci: 0
Ejections : 0
Katastrofy: 0
Przybliżony czas spędzony na slocie: ~ 2h

WYNIK POKRYWA SIĘ z licznikiem DCS z poziomu GRY
SCORE: 162
GROUND: 30
RESZTA: 0

Vlad: Super! Wszystko wyłapane, dzięki. :)

“Dobry plan wykonany natychmiast jest lepszy niż idealny plan wykonany dziesięć minut później. ”
User avatar
lucas
Posts: 24
Joined: 2019-05-01 18:27

Flights: 153 (435hs)
Specialized in: F-14B Pilot



Gildia Pilot

VFA-418 Kadet

SN-42 Pilot

VF-31 Naval Aviator

492nd vFS Pilot

Odpowiedzi dotyczą slotu zgodnego z listą zapisów: gildia/event?mid=1387 - tak
Liczba startów
Lotniska: 2
Okręty:0
FARP:0
"Gdziekolwiek": 0
Liczba lądowań
Lotniska: 2
Okręty: 0
FARP: 0
"Gdziekolwiek": 0
Zestrzelenia/cele: 31
Samoloty: 0
Helikoptery: 0
Cele opancerzone: 0
Cele nieopancerzone: 0
Piechota: 0
Okręty: 0
Bunkry/fortyfikacje: 0
Artyleria: 0
SEAD: 0
Inne
PvP - zestrzelenie graczy BLUE on RED lub RED on BLUE: 0
FriendlyFire - zestrzelenie/zniszczenie jednostek BLUE on BLUE lub RED on RED: 0
Śmierci: 0
Ejections (może być z płyty lotniska): 0
Katastrofy (uderzenie w ziemię itp.): 0
Przybliżony czas spędzony na slocie: 70 min

Image

Vlad: Idealnie, dzięki! Pasuje: 10x ps_kills_armor + 14x ps_kills_infantry + 4x ps_kills_fortification+ 3x ps_kills_other / czas na slocie (ps_time) 80min :)

User avatar
Foka
Posts: 605
Joined: 2020-06-12 01:01

Flights: 206 (465hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Instruktor

492nd vFS Pilot

Vlad, coś nie halo
W tym pliku https://dedi.gildia.org/dcs_acmi/Tacvie ... 8.txt.acmi Hornet wchodzący na Roosvelta o 13:29:23 To nie Kisi tylko ja leciałem, na ACMI pokazuje Kisiego.

Nahen



Nie wiem gdzie o tym pisać więc pisze tu - wczoraj miała miejsce taka sytuacja - kilka F-16 na serwerze na poligonie Hancerskim (serw-1) i kiedy bodaj Dragon (być może kto inny) zestrzeliwał kolejne samoloty AI to każde zestrzelenie było "zgłaszane" odpowiednim komunikatem Thallowi który aktualnie latał przy tankerze i do niczego nie strzelał. Staty w tabeli były OK. Same "komunikaty" w stylu " Su33 damaged/Su33 destroyed" wyświetlały się bogu ducha winnemu Thallowi ;)

User avatar
Foka
Posts: 605
Joined: 2020-06-12 01:01

Flights: 206 (465hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Instruktor

492nd vFS Pilot

To kara za "manie" włączonych takich komunikatów :P

Post Reply