Dokładnie. Popieram. Dać wódki.Foka wrote: ↑2021-03-19 14:49 "State" był jednym z przykładów.
Często spotyka się "Winchester na AG", a przecież jest "Dakota".
"Nie mam rakiet, wracam do bazy" = "Skosh, RTB" albo "Dakota, RTB", albo "Arizona, RTB"
Tu nie trzeba znać angielskiego, nikt nikomu nie każe zakuwać na pamięć 50-stronicowej listy brevity. Chciałbym tylko żeby ludzie stopniowo się tego uczyli i wprowadzali, a tego nie widze.
IMO nie ma też nic złego jeśli ktoś nie zrozumiał brevity o poproszenie o wytłumaczenie, nawet na HRP, sam tak robiłem. Ale raz... i powinno się zapamiętać i tyle.
[2021-03-18 20:30] Winter Offensive 05 cz.2
Nie wiem jak u innych było. Na radiu słyszałem, że Magic rozmawia z innymi ekipami. Jednak nie słyszałem jego rozmówców. Jedynie Uzi-2.
Co to się stało. Byłem mniej niż 100 mil od innych załóg. Powinienem ich słyszeć.
Zapodam jeszcze ciekawostkę. Nie powinno się używać słów: "to" oraz " for". "For" jest wyjątkiem dla AWACS kiedy podaje BRAA.
Wymienione wyżej słowa fonetycznie kojarzą się z " twoo" oraz "four"- cyfry 2 i 4. Dlatego w komunikacji radiowej nie używa się ładnego języka gramatycznego tylko właśnie brevity komunikacyjne. Przykład: "Pushing to vector 230". " Pushing to texaco 2", " switching to 225"." Marshall to 230 for 21", "Descent to 3 thousand"-jaskrawy przykład. Nie wiadomo czy 3 czy 23..." Turn left heading to 060. Może to wprowadzać konfuzje i niepotrzebne dodatkowe pytania. Powinno być niegramatycznie: Pushing Vector 230, Pushing Texaco 2, Switching 225, Marshall 230, 21 miles, " Descent 3 thousand", " Turn left, heading 060". Takie tam drobne, aczkolwiek ważne.
Co to się stało. Byłem mniej niż 100 mil od innych załóg. Powinienem ich słyszeć.
Zapodam jeszcze ciekawostkę. Nie powinno się używać słów: "to" oraz " for". "For" jest wyjątkiem dla AWACS kiedy podaje BRAA.
Wymienione wyżej słowa fonetycznie kojarzą się z " twoo" oraz "four"- cyfry 2 i 4. Dlatego w komunikacji radiowej nie używa się ładnego języka gramatycznego tylko właśnie brevity komunikacyjne. Przykład: "Pushing to vector 230". " Pushing to texaco 2", " switching to 225"." Marshall to 230 for 21", "Descent to 3 thousand"-jaskrawy przykład. Nie wiadomo czy 3 czy 23..." Turn left heading to 060. Może to wprowadzać konfuzje i niepotrzebne dodatkowe pytania. Powinno być niegramatycznie: Pushing Vector 230, Pushing Texaco 2, Switching 225, Marshall 230, 21 miles, " Descent 3 thousand", " Turn left, heading 060". Takie tam drobne, aczkolwiek ważne.
Dzięki za moją 1 misję HRP. Wysoka poprzeczka wejściowa .
Miałem problem techniczny i próbuję zrozumieć czy to po mojej stronie, serwera, czy zasymulowane uszkodzenie FLCS w DCS. Po wystrzeleniu HARM-a do SA-11, ona odwzajemniła miłość posyłając mi swoją rakietę. Wykonałem manewry defensive i nie zostałem trafiony. Jednak zaczęło mi trząść samolotem i ciężko mi go było opanować. Miałem 3xAIM-120, 1xAIM-9x, 2xGBU-12, 3xZbiorniki (tak, tak, dzięki temu ominęło mnie Eldorado z tankowaniem). Prędkość na HUD-zie pokazywało mi 250 kt i spadało, więc myślałem, że przeciągnąłem. Próbowałem przyspieszyć, ale nie mogłem. W TACVIEW zobaczyłem, że miałem wtedy prędkość 550 kt CAS, ale wcześniej też chyba leciałem dużo szybciej niż niż pokazywana mi prędkość. Po odrzuceniu zbiorników odzyskałem kontrolę nad samolotem, co jest zrozumiałe. Potem prawdopodobnie posypał mi się INS, bo nie widziałem żadnego celu przez TGP na WPT3. Do tego straciłem orientację. Patrząc na HSI powinienem być daleko nad morzem, a okazało się, że wystawiam się za cel dla SA-3, która bardzo chętnie to wykorzystała. KIA.
No i w końcu pytania:
1. O co chodzi z tą nieprawidłową interpretacją prędkości? Miałem podobną sytuację na serwerze na którymś Range. Nagłe turbulencje i utrata kontroli. Gram na wersji Steam. Czyżby jakieś zgrzyty niekompatybilności? Ktoś już miał takie coś wcześniej?
2. Czy to jest możliwe, że się posypał system INS od ostrych manewrów i turbulencji? Może to tylko ja straciłem orientację w ciemności? Przecież myśliwiec jest do tego stworzony. Na WPT1 widziałem wszystkie cele poprawnie. Jestem pewien, że alingment wyszedł dobrze.
Proszę o sugestie, porady, krytykę itp.
Miałem problem techniczny i próbuję zrozumieć czy to po mojej stronie, serwera, czy zasymulowane uszkodzenie FLCS w DCS. Po wystrzeleniu HARM-a do SA-11, ona odwzajemniła miłość posyłając mi swoją rakietę. Wykonałem manewry defensive i nie zostałem trafiony. Jednak zaczęło mi trząść samolotem i ciężko mi go było opanować. Miałem 3xAIM-120, 1xAIM-9x, 2xGBU-12, 3xZbiorniki (tak, tak, dzięki temu ominęło mnie Eldorado z tankowaniem). Prędkość na HUD-zie pokazywało mi 250 kt i spadało, więc myślałem, że przeciągnąłem. Próbowałem przyspieszyć, ale nie mogłem. W TACVIEW zobaczyłem, że miałem wtedy prędkość 550 kt CAS, ale wcześniej też chyba leciałem dużo szybciej niż niż pokazywana mi prędkość. Po odrzuceniu zbiorników odzyskałem kontrolę nad samolotem, co jest zrozumiałe. Potem prawdopodobnie posypał mi się INS, bo nie widziałem żadnego celu przez TGP na WPT3. Do tego straciłem orientację. Patrząc na HSI powinienem być daleko nad morzem, a okazało się, że wystawiam się za cel dla SA-3, która bardzo chętnie to wykorzystała. KIA.
No i w końcu pytania:
1. O co chodzi z tą nieprawidłową interpretacją prędkości? Miałem podobną sytuację na serwerze na którymś Range. Nagłe turbulencje i utrata kontroli. Gram na wersji Steam. Czyżby jakieś zgrzyty niekompatybilności? Ktoś już miał takie coś wcześniej?
2. Czy to jest możliwe, że się posypał system INS od ostrych manewrów i turbulencji? Może to tylko ja straciłem orientację w ciemności? Przecież myśliwiec jest do tego stworzony. Na WPT1 widziałem wszystkie cele poprawnie. Jestem pewien, że alingment wyszedł dobrze.
Proszę o sugestie, porady, krytykę itp.
Może nawet nie wiesz, że rakieta jednak Cię trafiła? Mogła eksplodować w takiej odległości, i w takim miejscu obok Ciebie, że efektem mogły być tylko uszkodzenia - jakby co gdybam.
- Bartek16194
- Moderator
- Posts: 774
- Joined: 2018-10-23 19:09
Flights: 349 (933hs)
Specialized in: F/A-18C
Odnośnie tego przełącznika. Trzeba go włączyć od razu po rozruchu. Lub co najmniej na dwie minuty przed wykołowaniem na pas. Jednak jest bug. Mimo włączenia prawidłowo, zdarza się, że i tak szwankuje dajnik ciśnień. Zresetować i włączyć ponownie. Na dużych wysokościach mimo włączenia ogrzewania, pitot nie jest dogrzewany dostatecznie. Takie moje obserwacje.
Doczytałem, że nie jest to realistycznie zamodelowane. Podobno w rzeczywistości po włączeniu podgrzewania pitot jest tak gorący, że aż parzy i nie ma opcji żeby zamarzł. W DCS jednak efekt jest taki, że zamarznie, ale później. Przynajmniej tak pisali o F-16. Rozumiem, że jak zamarznie to już nic się nie da zrobić? Z niego bezpośrednio bierze się TAS. CAS na pewno bierze pomiar do wyliczeń. Ciekawe czy ground speed jest prawidłowy? Powinien być brany z GPS.Vincent wrote: ↑2021-03-19 22:41 Odnośnie tego przełącznika. Trzeba go włączyć od razu po rozruchu. Lub co najmniej na dwie minuty przed wykołowaniem na pas. Jednak jest bug. Mimo włączenia prawidłowo, zdarza się, że i tak szwankuje dajnik ciśnień. Zresetować i włączyć ponownie. Na dużych wysokościach mimo włączenia ogrzewania, pitot nie jest dogrzewany dostatecznie. Takie moje obserwacje.
Ciekawe jest też to, że domyślnie ten przełącznik jest w pozycji AUTO. Więc nie wiadomo czy podgrzewanie było załączone czy nie.
Ogrzewanie pitota ma wbudowany termostat,który zabezpiecza przed przepaleniem. Parametry są tak dobrane, że musi wystarczyć. Prawda, że jest pitot gorący jak cholera. Jak się przyjrzeć to stal, z której jest wykonany przybiera kolory typowe dla stali okrywającej gorące elementy silnika. Odcienie niebieskiego i fioletu. Na ziemi może się nagrzać bardzo mocno i poparzyć dotkliwie nie ostrożnych ciekawskich.
Gradient jest -0,65 stopnia C, co 100 metrów. na 30000 ft: -13,5 - gradient (59,44) daje -73 stopnie celsjusza. Tyle było na misji tam wysoko.
Dodać do tego czynnik chłodzenia wiatrem wiejącym 350 kts to may dużą potrzebę energetyczną. Grzać musi...
Gradient jest -0,65 stopnia C, co 100 metrów. na 30000 ft: -13,5 - gradient (59,44) daje -73 stopnie celsjusza. Tyle było na misji tam wysoko.
Dodać do tego czynnik chłodzenia wiatrem wiejącym 350 kts to may dużą potrzebę energetyczną. Grzać musi...