[2021-04-01 20:30] Falling Smoke part 2

Raporty z zakończonych lotów - forum dostępne tylko dla zarejestrowanych członków grupy
Post Reply
User avatar
Bartek16194
Moderator
Posts: 770
Joined: 2018-10-23 19:09

Flights: 348 (931hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Marshaller

VFA-203 Commanding Officer

VF-31 Naval Flight Officer

492nd vFS Pilot

Image

Nazwa wydarzenia: [2021-04-01 20:30] Falling Smoke part 2

Data/godzina wydarzenia: 2021-04-01 20:30

Typ wydarzenia: Heavy Role Play

Organizator: Hancer

Serwer: dedi.gildia.org [DCS #1]

Sloty: 36/40

Lista slotów: KLIK

Sitrep: viewtopic.php?f=59&t=4690

Mapa: Caucasus (default)

ACMI: KLIK

Czas trwania: 150min.

Krótki opis:

Kampania oparta na hipotetycznych wydarzeniach w rejonie Gruzji.

Lista obecności:

Obecni Nieobecni Statystyki rozgrywki

Statystyki umieszczono na stronie wydarzenia: KLIK

Wirtualne Biało-Czerwone Iskry - #3 Prawy skrzydłowy (TS-11) - 2021+

Steam
YT
User avatar
Vega
Posts: 106
Joined: 2020-04-25 22:16
Contact:

Flights: 35 (122hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Rentier

Dzięki wszystkim za misję, nie wszystko poszło zgodnie z planem, ale było dynamicznie i ciekawie.
Z kokpitu Enfield 2-2:

Image
Image

Keep the blue side up.
VEGA
Nahen



Zaczęło się jak zwykle, w czasie startu i odejścia znad Batumi zaczęło się komplikować a kilka minut później bylo po sprawie :)

Ale podsumowując fajny początek dający trochę do myślenia na przyszłość tak indywidualnie w kwestii zabieranego uzbrojenia jak i bardziej "globalnie" w kwestiach reakcji na zaskakujące wydarzenia.

Dziękówa za misyjke i za przerwanie mojego radosnego rejsu po morzu w gumowym pontoniku przez załogi Mi-8 CSAR :)

User avatar
Snake
Posts: 32
Joined: 2018-12-18 20:34

Flights: 66 (161hs)
Specialized in: A-10C



Gildia Rentier

Wojnę jest ciężko zaplanować , wczorajsza misja był tego dobrym przykładem , z jednej strony śmigła wroga tak blisko naszego lotniska to wtopa opl z drugiej zaś dowód na brak przewidywalności działań wroga, poświęcenie dwóch MI-24 żeby zrobić rozpierduchę na lotnisku ciekawy ruch . Dziękuję wszystkim za wspólny lot i oczywiście Hancerowi za super misję .

User avatar
Viper
Posts: 491
Joined: 2018-10-18 00:46

Flights: 475 (1243hs)
Specialized in: UH-1H Pilot



Gildia Pilot

1st AC Executive Officer

VF-31 Executive Officer

492nd vFS Pilot

Dzięki za misje ......grupa FORD-1 2x UH-1h 66th - U.S.A.F- RESCUE , - niestety wróg podstępnie zaatakował nas stojących jeszcze na lotnisku mimo ze został w miarę wcześniej wykryty, lecz zawiodły procedury jak i decyzyjność oraz brak zdecydowanych poleceń na poszczególnych szczeblach dowodzenia co doprowadziło do niepotrzebnej śmierci dwóch znakomitych pilotów i straty dwóch śmigłowców .........., Jedna z naszych maszyn została zniszczona stojąc na ziemi druga w szoku i amoku bitewnym wpadła na wycofującego się i chyba uszkodzonego już przez nasze opl. wrogiego MI-24 dokonując zestrzelenia napastnika .......
Image

Image

Image

Image

User avatar
Vincent
Posts: 388
Joined: 2019-09-12 02:39

Flights: 180 (485hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Rentier

333 Commanding oficer

Na tej misji widziałem chyba największe zagęszczenie samolotów na małej przestrzeni, w historii HRP, w których brałem udział. :)
Czerwone na przemian z zielonym na HSD. Nie pachniało to dobrze.
Zrobiłem Extend w celu ponownego ataku. Jednak nie widziałem pola, którędy miałbym dolecieć do celu. Postanowiłem zatankować.
I tu czekała niespodzianka. Tankowców nie było w powietrzu, a w zbiornikach Bingo. Nie pozostało nic innego jak RTB.
Chyba jedna z najkrótszych moich misji w historii.
Co ciekawe, sama procedura odejścia proceduralnego z Batumi zaprowadziła mnie w niebezpieczne pobliże celu.
Trzeba było najpierw zmarnować czas na uzyskanie dystansu i prędkości do rozpoczęcia ataku SEAD.
Warto,następnym razem, żeby ATC był przygotowany merytorycznie do konkretnej misji. Tak samo wysyłanie SEAD przed CAP czy Escort w rejon działania też nie bardzo. W momencie pierwszego ataku miałem chwile zawahania, czy przejść w tryb AA czy AG. Miałem w pobliżu bandytów bardzo blisko i AWACS nie do końca zdefiniował sytuację. Jeden atak SEAD, przejście w tryb AA i EXTEND bo było za blisko na walkę AA. Jak juz byłem tyłem, zobaczyłem na HSD, że w rejonie są chyba wszystkie nasze samoloty..... Czysty obłęd. Jedna wielka zielona plama bez możliwości rozróżnienia wysokości i kierunku. Zapaliła się czerwona lampka. "Go home, return next day, be smart" Robin Olds. :)
Nie zrozumcie mnie źle. Niczego nie krytykuję. Przedstawiam tylko debrief, jak to wyglądało z mojej perspektywy.


(Post przeniesiony z topicu o friendly fire. Qba)

User avatar
JankeS
Posts: 81
Joined: 2018-07-02 18:00

Flights: 186 (433hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Rentier

6WELT Executive Officer

Potwierdzam relacje Vincenta - myślę, że obszar gry był zbyt skurczony - odległości były nie realistycznie bliskie. Po starcie z procedurą odejścia wchodziło się w zasięg SA11. Poza tym misja bardzo ciekawa i "gęsta" ;)

User avatar
Wikary
Moderator
Posts: 1164
Joined: 2018-11-11 10:35

Flights: 222 (546hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Marshaller

VMFA-117 Commanding Officer

A ja myślę, że to była dobra decyzja i mała cena za ostateczne zwycięstwo.

Semper Fi

Crayons
User avatar
Hancer
Posts: 1042
Joined: 2018-09-07 17:18
Contact:

Flights: 153 (358hs)
Specialized in: A-10C



Gildia Rentier

JankeS wrote: 2021-04-02 23:21 Potwierdzam relacje Vincenta - myślę, że obszar gry był zbyt skurczony - odległości były nie realistycznie bliskie. Po starcie z procedurą odejścia wchodziło się w zasięg SA11. Poza tym misja bardzo ciekawa i "gęsta" ;)

"Battle is an orgy of disorder." - George-S-Patton

Btw. było wyraźnie powiedziane na odprawie że teren operacji jest mały, jedno lotnisko. Tankery - miałem je poderwać bez osłony CAP, ciekawe po co ?. Misja była trudna i wymagała współpracy wszystkich. To jest kampania i musimy wywalczyć sobie odpowiednie tereny na zaplecze.

Rada dla MM - piszcie misje PvP bez AI i z wielka ilością latających cystern.

User avatar
Vincent
Posts: 388
Joined: 2019-09-12 02:39

Flights: 180 (485hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Rentier

333 Commanding oficer

Misja nie była oderwana od scenariusza. Pierwsza z cyklu to były działania marynarki. Można było założyć scenariusz, że nasze siły właśnie zdobyły przyczółek. Kawałek lądu i lotnisko. Tankery i AWACS hipotetycznie mogły przylecieć z Turcji w osłonie np. dwóch , czterech par F-15 czy też F-18 lub czegokolwiek.
Wszystko by grało. Gorszym było rozwiązanie wysłania tankerów na przebazowanie, na świeżo zdobyte lotnisko. Gdzie teren nie jest jeszcze opanowany dostatecznie. Lotnisku grozi ostrzał artylerii. Lub nagły atak z powietrza. Gdzie odejście proceduralne wrzuca flighty AG w zasięg SA-11.
Z całym szacunkiem. Dowódca operacji powinien dostać naganę za podjęcie planu obarczonego nadmiernym ryzykiem. Odległości dla A-10 jako lotnictwa frontowego były na granicy bezpieczeństwa. Lotnictwo frontowe nie prowadzi operacji bez odpowiedniego wsparcia logistyczno taktycznego.
O to trzeba także zadbać odpowiednio.
Jeśli pytasz po co tankery miałyby wisieć w powietrzu, to odpowiedź już masz w moim poprzednim wpisie.

Nie bierz Hancer tego osobiście. Traktuj jako wskazówkę na przyszłość.

User avatar
TimyTall
Posts: 38
Joined: 2020-01-16 19:15

Flights: 101 (332hs)
Specialized in: A-10C



Gildia Rentier

SN-42 Pilot

Vincent, A10 lata jedynie kiedy nie ma nic innego na niebie. 2 razy w roku trafia się misja, gdzie wygląda to tak jak powinno. Duża częśc operacji, które gramy tutaj, nie ma sensu w rzeczywistości, ale właśnie się tak bawimy, bo takie mamy możliwości. Tłmaczenie "jak powinno to wyglądać" to oszukiwanie samego siebie.

User avatar
Vincent
Posts: 388
Joined: 2019-09-12 02:39

Flights: 180 (485hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Rentier

333 Commanding oficer

TimyTall wrote: 2021-04-04 12:32 Vincent, A10 lata jedynie kiedy nie ma nic innego na niebie. 2 razy w roku trafia się misja, gdzie wygląda to tak jak powinno. Duża częśc operacji, które gramy tutaj, nie ma sensu w rzeczywistości, ale właśnie się tak bawimy, bo takie mamy możliwości. Tłmaczenie "jak powinno to wyglądać" to oszukiwanie samego siebie.
Nic nie stoi na przeszkodzie aby A-10 latały pod osłoną, lub po uzyskaniu dominacji w powietrzu.
Mowa tutaj jest o logistyce i wsparciu taktycznym dla reszty samolotów. Takie jak dozór radarowy i tankowce, oraz ich osłona.
Zawsze MM może zrobić misję wyłącznie dla A-10 bez całej otoczki, z założeniem, że dnia poprzedniego lotnictwo taktyczne wyczyściło niebo.
Prawda?
Jeśli już robi się misję dla wielu rodzajów lotnictwa z różnorodnymi zadaniami, to należy ustalić odpowiednią kolejność wylotów oraz ETA na strefach odpowiedzialności. CAP, TARCAP, SEAD, DEAD, Strike, CAS. W takiej a nie innej kolejności. Do tego w powietrzu powinno być dyżurujące zaopatrzenie: Tankery, AWACS wraz z ich osobistą ochroną.
Tak to powinno wyglądać.
Proszę nie traktować tego jako czepialstwo. Raczej jako konstruktywną krytykę i sugestię. Wszyscy będą zadowoleni.

User avatar
Hancer
Posts: 1042
Joined: 2018-09-07 17:18
Contact:

Flights: 153 (358hs)
Specialized in: A-10C



Gildia Rentier



Image

Post Reply