F/A-18C Advanced cold start and navigation training

Raporty z zakończonych lotów - forum dostępne tylko dla zarejestrowanych członków grupy
Post Reply
User avatar
Qba
Posts: 627
Joined: 2018-09-06 19:06

Flights: 247 (616hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Instruktor

VFA-313 Commanding Officer

Image

Nazwa wydarzenia: [2021-07-20 21:10] F/A-18C Advanced ramp start

Data/godzina wydarzenia: 2021-07-20 21:10

Typ wydarzenia: Trening

Organizator: Wroblowaty

Serwer: dedi.gildia.org [DCS #3]

Sloty: 9/16

Lista slotów: KLIK

Sitrep: viewtopic.php?f=59&t=4997

Mapa: Caucasus (default)

ACMI: KLIK

Czas trwania: 90min.

Krótki opis:

F/A-18C Advanced ramp start and navigation training

Lista obecności:

Obecni Nieobecni Statystyki rozgrywki

Statystyki umieszczono na stronie wydarzenia: KLIK

User avatar
Wroblowaty
Posts: 181
Joined: 2019-09-05 17:34

Flights: 175 (432hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Instruktor

VFA-313 Naval Aviator

No Orły Wy moje... Zadanie zawalone, ale tylko w połowie, tak więc możemy świętować moralne zwycięstwo, jako że:

Po pierwsze primo, na trzy-cztery, wszyscy krzyczymy wesołe "hura!". Co macie takie zdziwione miny? Cieszcie się, bo nie dostaniemy po ryjach od Marines, ponieważ George i Ags pojawili się nad sceną co do sekundy i ryk ich silników idealnie zgrał się z ostatnimi akordami granymi przez naszych krótko przystrzyżonych kolegów.

A po drugie primo - czytaj secundo... Qba i Merlin byli w dobrym miejscu i o dobrym czasie... Chłopaki z działu analiz obrazowych właśnie oceniają niewątpliwe... "walory" dostarczonego materiału wideo. Podobno będą się nawet chcieli podzielić wynikami swoich... obserwacji.

Z politycznej szopki wyszedł mały przypał, bo po słowach kandydata na prezydenta "...Oto pokaz tego, jak nasi amerykańscy przyjaciele zawsze i bez względu na wszystko, w razie potrzeby przybędą nam z pomocą dokładnie wtedy, kiedy będziemy jej potrzebowali!".... Nastała taka długa krępująca cisza... Świadkowie mówią, że widzieli nawet westernowy suchy krzak turlający się za plecami naszego pupila...

Ale to i tak pikuś przy tym, co odwaliła grupa mająca zrobić przelot nad stadionem w trakcie przerwy meczowej... Mieli taką obsówę, że zaczęli grę już na nich nie czekając, a jak już się łaskawie pojawili, to głos ich silników zagłuszył sędziego, który gwizdał spalonego a wszyscy patrzyli w górę na naszych gwiazdorów i nikt nie patrzył na to co arbiter sobie machał rękami... Przez Was KS Krzaki stracił szansę na finały... Możecie sobie pogratulować...

No i jeśli chodzi o powroty... Medal za najlepiej wyrobioną pamięć mięśniową trafia do Birbanta, za to, że po przyziemieniu dał od razu pełny gaz, tak jak na prawdziwego pilota marynarki przystało. Widocznie wolał mieć pewność, że Kobuleti, to nie zakamuflowany USS VectorVictor. Pochwalam postawę. Ale i tak Cut Pass, za bolter patern w prawo.

"Lotnik, skrzydlaty władca świata bez granic, ze śmierci drwi, życiu w twarz się prosto śmieje..."
User avatar
Wroblowaty
Posts: 181
Joined: 2019-09-05 17:34

Flights: 175 (432hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Instruktor

VFA-313 Naval Aviator

I tak jak obiecałem, dla tych, którzy musieli zebrać się wczesniej: skrótowa lista czynności do cold startu na ziemi z użyciem zewnętrznego zasilania.

PRZED URUCHOMIENIEM:
Master Arm > OFF / P-BREAK > ON / EXT LIGHTS > ON

URUCHAMIANIE
1. BATT > ON
2. FIRE TEST A i B
3. Poprosić o Electric Power
4. EXT PWR SW > Reset
5. EXT PWR 1, 2 i 4 > B (przy przełączniku nr.1 trzymać w pozycji B przez 3-4 sekundy inaczej nie załapie)
6. DDI/HUD/AMPCD/Awionika > włączyć
7. LIGHTS > TEST
8. Poprosić o Air Supply. (Najpierw "connect" a potem "apply")
9. ENG Crank > R (gdy obroty wejdą na 18-20% prawa przepustnica na IDLE)

Jeśli Cross Bleed start - przejść do punktu 10. Jeśli dalej na zewnętrznym powietrzu, przejść do punktu 11

10. (Jeśli Cross Bleed start: Bleed air > przekręcić na NORM, prawy silnik na 80%, ENG Crank > L, przy obrotach 18-20% lewa przepustnica na IDLE. Odłączyć zasilanie zewnętrzne i powietrze. Przejść od razu do punkut 15)
11. Poprosić ponownie o "air supply: apply"
12. ENG CRANK > LEFT (gdy obroty wejdą na 18-20% lewą przepustnica na IDLE)
13. BLEED AIR > przekręcić na NORM
14. Odłączyć zewnętrzny prąd i powietrze
15. Zamknąć kabinę
16. OBOGS > ON
17. FCS RESET > PUSH
18. FLAPS > HALF
19. HOOK BYPASS > LAND / ANTI SKID > ON
20. FCS BIT TEST > przeprowadzić
21. RADAR > OPR
22. INS > GRD (na HSI nacisnąć Stored Heding)
23. NWS > Disengage
24. FLASP > AUTO
25. Stery > Sprawdzić zakres wychyleń wizualnie i na stronie FCS
26. FLAPS > HALF
27. T/O TRIM > PUSH
28. 4-DOWN CHECK (hamulec aerodynamiczny, hak, sonda do tankowania, launch bar, ENG ICE > Test potem OFF, PITOT HEAT > ON, potem AUTO)
29. BINGO > Ustawić wg potrzeby
30. ASPJ > BIT
31. BARO ALTIMETER > Set
32. SARI > Uncage
33. RADAR ALTIMETER > Set
34. JHMCS > ON i wykonać allignment. (na szkoleniu nie było, bo dopiero dzisiaj ED to dodało)
35. INS > IFA (Jeśli dostępny jest GPS. W przeciwnym wypadku "NAV")
36. HSI > Wklepać WP, Bullseye, TGT i TOT jeśli trzeba
37. ASPJ > STDB jeśli zaświeciło się już "GO"
38. ERW > ON
39. NWS > Engage
40. P-BREAK > Release
41. TAXI LIGHT > ON
42. SEAT > ARM / STRAPS > TIGHT

OPUSZCZANIE PASA PO LĄDOWANIU
1. SEAT > SAFE
2. FLAPS > AUTO
3. T/O TRIM > PUSH

NA STOJANCE
1. P-BREAK > ON
2. TAXI LIGHT > OFF
3. BIT PAGE > Otworzyć na chwilę, żeby nagrały się wszelkie potencjalne "DEGR"
4. FCS PAGE > Przeklikać kody błędów BLIN
5. RADAR > OFF
6. INS > OFF
7. RADAR ALT > OFF
8. SARI > Cage
9. Awionika > OFF (TCN, DL etc...)
10. BINGO > ustawić na 0
11. OBOGS > OFF
12. CANOPY > Open

GASZENIE SILNIKÓW
1. NWS > Disengage
2. FLAPS > FULL
3. L THROTTLE > OFF
4. DDI/AMPCD/HUD > OFF
5. Gdy obroty lewego silnika spadną poniżej 7% pompować lekko sterem wysokości, aż ciśnienie HYD1 spadnie poniżej 800 psi
6. R THROTTLE > OFF (Ostatni silnik gasić nie wcześniej niż 20 sekund od wyłączenia ekranów i hud-a)
7. BATT > OFF

"Lotnik, skrzydlaty władca świata bez granic, ze śmierci drwi, życiu w twarz się prosto śmieje..."
Post Reply