[2022-09-25 20:30] GTG - polowanie na manpady

Raporty z zakończonych lotów - forum dostępne tylko dla zarejestrowanych członków grupy
Post Reply
User avatar
ags
Moderator
Posts: 221
Joined: 2019-08-23 01:45

Flights: 180 (430hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Marshaller

NEWBIE Spotter

Nazwa wydarzenia: [2022-09-25 20:30] GTG - polowanie na manpady

Data/godzina wydarzenia: 2022-09-25 20:30

Typ wydarzenia: Trening

Organizator: Shadow

Serwer: dedi.gildia.org [DCS #4]

Sloty: 14/19

Lista slotów: KLIK

Sitrep: viewtopic.php?f=59&t=5734

Mapa: Caucasus (default)

ACMI: KLIK

Czas trwania: 120min.

Krótki opis:

GTG - polowanie na manpady

Lista obecności:

Obecni

Opinia: pewne rzeczy nie powinny mieć miejsca.

Tematy zakazane:
ZipLip na carrierze, nie da się i już ;-)
User avatar
Shadow
Posts: 32
Joined: 2021-01-04 20:14

Flights: 80 (216hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Rentier

Podsumowanie treningu:

Z bazą i jej przygotowaniem nie było problemów.

Sam poligon był w porządku. Udało się odnajdywać cele i je niszczyć. Ograniczone możliwości szukania celów miał tylko Harrier.

Przy takiej ilości lotów nad jednym obszarem trzeba przygotowywać packages (grupy) z góry ustaloną częstotliwością.

Moja improwizowana komunikacja nie była potrzebna. Mamy w brevity: contact. Nie powinno być zgłaszania chętnych tylko odpytanie kolejnych lotów o możliwość ataku.

Pojawił się problem z przekazywaniem koordynatów. Każda maszyna ma inne preferencje i trochę inny format. Warto o tym wiedzieć przed przygotowywaniem misji.

Dziękuję za przybycie. Jak widzicie coś co można poprawić na następny raz, to piszcie do mnie.

Shadow

User avatar
Wroblowaty
Posts: 184
Joined: 2019-09-05 17:34

Flights: 177 (434hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Instruktor

VFA-313 Naval Aviator

Cześć

Dzięki za trening. Z moich uwag i przemyśleń odnośnie tematu:
- Jeśli w ramach jednej paczki mają współpracować maszyny szybkie i wolne warto rozważyć ustawienie im odpowiedniej przerwy pomiędzy startami. Trochę przypadkiem, ale u nas z Pig 1 to ładnie się zgrało. Oni wystartowali gdy Hornet 2 zaczynał się uruchamiać i potem na holdingu mieliśmy tylko 2 minuty różnicy między sobą.
- Jeśli jest wiele paczek w małym rejonie, warto o koordynatora/koordynatorów - JTAC albo FAC(A), który zadba o separacje, będzie w stanie szybko przydzielać kolejne cele różnym flightom. W tej roli A-10 ze względu na możliwość naprawdę długiego wiszenia nad celem spisuje się całkiem dobrze
- Nie wiem jak to wyglądało w innych flightach, ale na charcie OBORA ONE jest TA na 10000ft. My zmieniliśmy ustawienie wysokościomierza na standardowe, jeśli ktoś tego nie zrobił, potem w holdingach mogą być niebezpieczne mijanki. Warto w briefingu albo przypomnieć o zmianie nastawu wysokościomierza, albo zaznaczyć, że na czas zadania, wszyscy zostają na QNH.
- W przypadku braku restrykcji dotyczących przestrzeni powietrznej, zamiast robić holding obok obszaru celu, co powoduje okresowe utraty pola widzenia na TGP, warto użyć overhead pattern w formie 10 nm orbity wokół celu. Dzięki temu, nie ma przerw w wyszukiwaniu i można sprawnie schodzić do ataku i wracać na orbitę.

Na razie tyle mi do głowy przychodzi.
Jeszcze raz dzięki za lot!
Last edited by Wroblowaty on 2022-09-28 11:35, edited 1 time in total.

"Lotnik, skrzydlaty władca świata bez granic, ze śmierci drwi, życiu w twarz się prosto śmieje..."
User avatar
Foka
Posts: 605
Joined: 2020-06-12 01:01

Flights: 207 (467hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Instruktor

492nd vFS Pilot

Wroblowaty wrote: 2022-09-26 20:25- Jeśli jest wiele paczek w małym rejonie, warto o koordynatora/koordynatorów - JTAC albo FAC(A), który zadba o separacje, będzie w stanie szybko przydzielać kolejne cele różnym flightom. W tej roli A-10 ze względu na możliwość naprawdę długiego wiszenia nad celem spisuje się całkiem dobrze
Rozważyłbym Horneta na 3x FT jako FAC(A). Problem w tym, że Hog na TAD nie widzi innych samolotów niż A-10C z żywym pilotem, a Hornet na SA widzi - łatwiej będzie kontrolować sytuację.

Wroblowaty wrote: 2022-09-26 20:25- Nie wiem jak to wyglądało w innych flightach, ale na charcie OBORA ONE jest TA na 10000ft. My zmieniliśmy ustawienie wysokościomierza na standardowe, jeśli ktoś tego nie zrobił, potem w holdingach mogą być niebezpieczne mijanki. Warto w briefingu albo przypomnieć o zmianie nastawu wysokościomierza, albo zaznaczyć, że na czas zadania, wszyscy zostają na QNH
Wydaje mi się, że w holdingu w strefie okołolotniskowej (niezależnie ile mil - chart opisuje przestrzeń wokół lotniska), powinno być już aktualne QNH, a nie standardowe?

Post Reply