Gildiansky Cup - #3 - SUGESTIE/PYTANIA

Wszystko co dotyczy "nietypowych" form rozrywki związanej z DCS - puchary, bardzo luźne misje arcade, czyli wszystkich możliwych zabaw z DCS. Forum dostępne tylko dla zarejestrowanych członków grupy.
User avatar
Vincent
Posts: 387
Joined: 2019-09-12 02:39

Flights: 179 (483hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Rentier

333 Commanding oficer

Podczas walki padł serwer w momencie kiedy zorientowałem się, że mam pylony pod skrzydłami i zgłosiłem ten fakt na TS. Przypadek ?
Następnie podjęliśmy z Panchem, na mój wniosek, decyzję o odstąpieniu od kontynuowania walki do momentu wyjaśnienia sprawy.
Napisałem do Wikarego o zaistniałej sytuacji. Odpowiedział, że nikt niczego nie zmieniał. :shock: Potem na kanale informacyjnym Wikary zamieszcza ogłoszenie....Że jednak misja była nie ta.

Jeszce jedno. Dziś przed walką Bartek wszedł do nas na kanał PVP a następnie wyciszył się. Jak już zrobiliśmy lot zapoznawczy z Pancho, Bartek pyta mnie: " dlaczego ja cie widzę Vincent jako Lukasa w TacView?" Na początku do mnie nie dotarło. Olśniło mnie. Dzięki brakowi" Integrity check" jest podgląd na żywo przez TAcView na wszystkie parametry. Prędkość, wysokość, G, AoA, DYSTANS i wiele innych. Zwykły spektator może czytać tylko prędkość i wysokość. TacView daje przewagę. Dogfight to jest sztuka robienia przeciwnika w trąbę, gra pozorów. Jeśli ktoś ma podgląd, może podpowiadać na dowolnym innym komunikatorze, wyciszając się na TS, Dogfight nie ma sensu w tych okolicznościach. W takiej sytuacji turniej stracił u mnie na wiarygodności.
Nie ma sensu.
Nie wierzę w takie przypadki.
Jakim cudem słabi zawodnicy mają nagle dobry skill? Cud?

User avatar
Vincent
Posts: 387
Joined: 2019-09-12 02:39

Flights: 179 (483hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Rentier

333 Commanding oficer

Jeszce jedna rzecz. Po tej całej dziwnej sytuacji poszliśmy z Qbą sprawdzić czy rzeczywiście pod Hornetem są podwieszone pylony. Były...
Nie dość... Widoki zewnętrzne także były włączone... I pytam grzecznie o co tu chodzi. Zdziwiła mnie prośba Qby. Zebym nie robił z tego afery. Zbagatelizował sprawę i powiedział, że liczą sie umiejętności. Pylony nie ważne... :shock: Ze niby nie mają wpływu. Ze podobno Wróblowaty walczył z pylonami. Ja tego nie widziałem. Pytanie przeciw komu walczył z pylonami...

User avatar
VladMordock
Posts: 2260
Joined: 2017-09-26 23:45

Flights: 79 (192hs)
Specialized in: ATC / AWACS



Gildia Rentier

EDIT: Odpowiadam na kilka skasowanych postów, które nosiły znamiona złamania rules punkt 1c

-----

W imieniu administracji po raz kolejny prosiłbym wszystkich o większy dystans do tego turnieju - TO MA BYĆ PRZEDE WSZYSTKIM ZABAWA. Dodatkowo z racji funkcji moderatorskiej ostrzegam, że ataki personalne i tzw. "hejt" nie będzie tolerowany.

Ja rozumiem, że są emocje, rywalizacja i ambicje w tym wszystkim - jak to w każdym turnieju, ale to co organizujemy co roku ma być koleżeńską zabawą. Wydarzeniem porównywalnym do koleżeńskiego turnieju futsal, w którym 40-letni tatusiowie z mniejszą lub większą nadwagą walczą przede wszystkim o odzyskanie oddechu i nie padnięcie z uwagi na zatrzymanie akcji serca, aniżeli o faktyczne zwycięstwo.
Używając tej czytelnej analogi: to zabawa na wiejskim festynie - nie oczekujcie obsługi oraz regulacji zasad na poziomie olimpijskim. :lol:

I zupełnie poważnie, nie kierując tego do nikogo konkretnego, a do wszystkich, którzy biorą udział w CUPie 2020 -> widzicie jak to działa, jaki jest poziom koordynacji oraz jak wszystko jest umowne oraz "niedoskonałe", jeśli techniczna strona turnieju kogoś nie zadowala, to zawsze może się wypisać viewtopic.php?f=91&t=4007&start=90 .

Osobiście jestem jednak przekonany, że ta społeczność jest już na tyle zgrana, że jesteśmy w stanie turniej dokończyć i czerpać z tego sporo radości. :)

Cokolwiek się dzieje z pylonami, serwerami, realtime telemetry, pogodą, slotami, tracerami, burstami, flarami, skinami itp. itd. gwarantuję, że w ubiegłych latach było identycznie, ale nie słyszałem, aby ktokolwiek, podkreślam KTOKOLWIEK, kwestionował zwycięstwo Jankesa (2018) oraz Verona (2019). :)

Wikary jako, głównodowodzący pucharu, od początku umieścił w "regulaminie" (viewtopic.php?f=91&t=4039) zapis nr. 17 :
Będę prowadził arbitraż w przypadku sporów i sytuacji niejasnych
Więc jeśli ktokolwiek kwestionuje przebieg jakiejkolwiek z walk proszony jest o wskazanie konkretnej walki via contactadmin - sprawy będą dokładnie analizowanie.

Kontakt z administracją (Marshallers) via contactadmin.
Dodawanie odznaczeń do profilu viewtopic.php?p=2106#p2106 .
User avatar
Wikary
Moderator
Posts: 1161
Joined: 2018-11-11 10:35
Contact:

Flights: 219 (544hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Marshaller

VMFA-117 Commanding Officer

Chcąc przedstawić moje stanowisko, najpierw w ramach komentarza: jak ktoś jest cziterem w grach multi, to po prostu jest p*zdą i nie ma o czym dyskutować. Jak wyjdzie na jaw, to wywali się go z grupy hukiem bez prawa powrotu i finał.

Co do sytuacji, był błąd na serwerze.
  1. Od ok.19 25.09 do ok.17 27.09 była włączona niewłaściwa misja. Na tę chwilę zdaje się odpaliła się po automatycznym restarcie.
  2. Jak dziś po uwagach wszedłem, interfejs pokazywał błędnie, że odpalona jest misja właściwa. Stąd jedynym sposobem na dostrzeżenie błędu było wejście na serwer.
  3. Misja została zmieniona i będę rano sprawdzał, czy stoi właściwa.
Teraz konkluzje z tej i reszty sytuacji problematycznych do tej pory.
  • Zgodnie ze stanem na 07.2019, pylony na Hornecie nie mają znaczenia dla oporów ruchu. Nowszego info nie widzę, jak ktoś ma niech podeśle. Od tamtego czasu mogło się coś zmienić więc jak ktoś uważa, że pylony wypaczyły wynik jego meczu, proszę o informację na PW, najlepiej na Discord. Pomyślimy co z tym zrobić.
  • Wg tych bardziej technicznych, integrity check sprawiać może ludziom problemy. Zobaczymy czy coś się da zrobić, ale jak będą problemy, to nie zrobimy z tym nic.
  • Do tej pory była niepisana zasada, że w fazie grupowej zawsze za zgodą obu stron można było odstąpić od praktycznie każdej zasady. Na przyszły rok ją dopiszę, żeby nie było nieporozumień.
  • Niskie sformalizowanie i amatorskość turnieju są celowe i ja tego zmieniać nie będę. Między innymi dlatego, że nie zamierzam toczyć rozmów o detalach, jak ta tutaj. Szukajcie na czwartą edycję nowego organizatora, jak chcecie zmian w tym kierunku.
Jak ktoś jest rozczarowany poziomem i ten turniej jest dla niego za słabo zorganizowany - jedzie amatorszczyzną itp. - wszyscy zrozumieją, jak się z niego w ramach protestu wycofa.

Wątek otworzę ponownie, bo ma swój sens. Ale jak ktoś poruszy temat z tych, które już zamknąłem to mu najpierw posta usunę, a potem konto, jak będzie robił tu burdel.

Informacje o statusie rekrutacji dostępne na stronie eskadry
VMFA - 117 Mighty Wombats
User avatar
Wikary
Moderator
Posts: 1161
Joined: 2018-11-11 10:35
Contact:

Flights: 219 (544hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Marshaller

VMFA-117 Commanding Officer

Temat odblokowany. Zgłaszajcie nowe problemy. Rozwiązywanie starych jest w toku.

Zmian do końca fazy grupowej nie będzie. Dbajcie o to, żeby zwracać uwagę gdyby znów włączyła się misja z więcej niż trzema arenami.

Informacje o statusie rekrutacji dostępne na stronie eskadry
VMFA - 117 Mighty Wombats
User avatar
Vincent
Posts: 387
Joined: 2019-09-12 02:39

Flights: 179 (483hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Rentier

333 Commanding oficer

Sprawa " Real time telemetry" nie jest rozwiązana. Nie jest możliwe wykazać ze stuprocentową pewnością, że "real time telemetry" jest wyłączone na serwerze w momencie rozgrywki. Wystarczy jeden wpis w pliku. Posiadacz TacView zna IP hosta i może spokojnie czytać wszystko
w czasie rzeczywistym.

Ktoś powie, że niemożliwy będzie eksport ACMI file. Czy to takie konieczne? Wszyscy zainteresowani nazbierali wystarczającą ilość materiałów do analizy. Na potwierdzenie wyniku meczu wystarczy , że obaj zawodnicy potwierdzą zgodnie. Ewentualnie jakiś świadek.
Panowie.... To trening czyni mistrza.
Na treningach używa się TacView.
Podczas walki na ostro, używanie tego narzędzia to, chyba sami przyznacie, że to ordynarna cheeterka.
Z resztą sami twórcy TacView tak piszą....
No i wyłączyć podgląd parametrów lotu dla spektatorów.
Czysta sytuacja 1vs1

Poko



Mnie takie czitowanie szczerze nic by nie dało. Zanim podejrzałbym w walce te dane albo usłyszał od kogoś podawane non-stop dane o przeciwniku (kilka linijek: Mach, AoA, TRT, TR coś tam) to zanim bym to przeanalizował sytuacja była pewnie już z goła odmienna, a ja miałbym pożar pod hełmem. Zorganizuj swoje sterylne zawody, to też przyjdę. Pewnie dostanę w cziry do jaja, ale przyjdę dla zabawy. A póki co daj żyć pls.

User avatar
Wikary
Moderator
Posts: 1161
Joined: 2018-11-11 10:35
Contact:

Flights: 219 (544hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Marshaller

VMFA-117 Commanding Officer

Opcje, które wskazujesz obsługują w Tacview eksport do klienta, który zapisuje ACMI po zamknięciu połączenia. Jak ktoś zaprogramuje rozwiązanie, które z tego mu będzie tworzyć obraz realtime, po to żeby dać sobie przewagę w gildiańskim, to się dla niego zorganizuje zbiórkę na siepomaga na nowy mózg, bo ma poważne problemy.

Realtime telemetry na serwerze pucharowym powinno już być niedostępne. Przetestuję jak wrócę do domu.

Sprawa zamknięta. W razie dalszych problemów nie jestem w stanie pomóc, proszę więcej nie pisać i podejmować wszystkie decyzje życiowe z uwzględnieniem stanu obecnego.

Informacje o statusie rekrutacji dostępne na stronie eskadry
VMFA - 117 Mighty Wombats
User avatar
Vincent
Posts: 387
Joined: 2019-09-12 02:39

Flights: 179 (483hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Rentier

333 Commanding oficer

Poko wrote: 2020-09-30 09:44 Mnie takie czitowanie szczerze nic by nie dało. Zanim podejrzałbym w walce te dane albo usłyszał od kogoś podawane non-stop dane o przeciwniku (kilka linijek: Mach, AoA, TRT, TR coś tam) to zanim bym to przeanalizował sytuacja była pewnie już z goła odmienna, a ja miałbym pożar pod hełmem. Zorganizuj swoje sterylne zawody, to też przyjdę. Pewnie dostanę w cziry do jaja, ale przyjdę dla zabawy. A póki co daj żyć pls.
Dało, nie dało. Wyeliminowane być musi. Ende. Daruj sobie Poko te socjotechniczne naciskanie. Nie wywołasz u mnie poczucia winy :lol:
Last edited by Vincent on 2020-09-30 10:17, edited 1 time in total.

User avatar
Vincent
Posts: 387
Joined: 2019-09-12 02:39

Flights: 179 (483hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Rentier

333 Commanding oficer

Wikary wrote: 2020-09-30 09:54 Opcje, które wskazujesz obsługują w Tacview eksport do klienta, który zapisuje ACMI po zamknięciu połączenia. Jak ktoś zaprogramuje rozwiązanie, które z tego mu będzie tworzyć obraz realtime, po to żeby dać sobie przewagę w gildiańskim, to się dla niego zorganizuje zbiórkę na siepomaga na nowy mózg, bo ma poważne problemy.

Realtime telemetry na serwerze pucharowym powinno już być niedostępne. Przetestuję jak wrócę do domu.

Sprawa zamknięta. W razie dalszych problemów nie jestem w stanie pomóc, proszę więcej nie pisać i podejmować wszystkie decyzje życiowe z uwzględnieniem stanu obecnego.
Jeśli w opcjach na serwerze w pliku sterującym jest wartość =0 dla funkcji "telemetry time delay". Telemetria w czasie rzeczywistym jest możliwa.
To czy tam jest zero czy inna wartość nie wie nikt poza osobami, które mają dostęp. I nie da się tego w sposób oczywisty i niebudzący wątpliwości potwierdzić. I wy przecież wiecie o czym mowa.
Nie wiem po co się tak upierać i pozostawiać otwartą furtkę do zagrody.
Moim zdaniem, ci którzy na mój pomysł będą oburzeni mają coś za uszami.
Last edited by Vincent on 2020-09-30 10:19, edited 1 time in total.

User avatar
Wikary
Moderator
Posts: 1161
Joined: 2018-11-11 10:35
Contact:

Flights: 219 (544hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Marshaller

VMFA-117 Commanding Officer

Telemetry time delay to odcięcie ostatnich x minut z zapisywanego pliku ACMI.

Nie ma nic wspólnego z realtime elemetry.

Realtime telemetry jest teraz chroniony hasłem.

A Wy to serio przestańcie tu pisać bo takie jawne ignorowanie próśb moderatora nie może pozostać bez reakcji.

Informacje o statusie rekrutacji dostępne na stronie eskadry
VMFA - 117 Mighty Wombats
User avatar
Vincent
Posts: 387
Joined: 2019-09-12 02:39

Flights: 179 (483hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Rentier

333 Commanding oficer

Wikary wrote: 2020-09-30 10:18 Telemetry time delay to odcięcie ostatnich x minut z zapisywanego pliku ACMI.

Nie ma nic wspólnego z realtime elemetry.

Realtime telemetry jest teraz chroniony hasłem.

A Wy to serio przestańcie tu pisać bo takie jawne ignorowanie próśb moderatora nie może pozostać bez reakcji.
Nie ucięcie tylko przesunięcie w czasie. Za to odpowiada właśnie ta wartość. I jeśli jest =0 to przesunięcia w czasie brak...
Hasło niczego nie daje. Bo jak jest już zero. To wystarczy się połączyć z IP hosta i GO.

Poko



Vincent wrote: 2020-09-30 10:12Jeśli w opcjach na serwerze w pliku sterującym jest wartość =0 dla funkcji "telemetry time delay". Telemetria w czasie rzeczywistym jest możliwa.
To czy tam jest zero czy inna wartość nie wie nikt poza osobami, które mają dostęp. I nie da się tego w sposób oczywisty i niebudzący wątpliwości potwierdzić. I wy przecież wiecie o czym mowa.
Nie wiem po co się tak upierać i pozostawiać otwartą furtkę do zagrody.
Nie kojarzę nawet takich opcji o opóźnieniach. Nie upieram się. Po prostu serwer stoi i sobie tam trenujemy z osobami, które mają problem postawić serwer u siebie. Przychodzi Qba to trenujemy u niego. Po walce oglądamy sobie ACMI i niby analizujemy (choć najpewniej daleko nam do analiz SME w Topgun). Szczerze powiedziawszy większość walk w grupie odbyłem, gdy jeszcze było opóźnienie nagrywania Tacview i trzeba było czekać jakieś 10 minut po skończonej walce, żeby mieć całe ACMI – stąd, patrz:
Poko wrote: 2020-09-21 21:42 Grupa III
Pilot A: Poko
Pilot B: Wróblowaty
Wynik: 0:3
ACMI: od 09:13:00 (link)
Dodatkowe komentarze: Brak całej walki przez opóźnienie nagrywania ACMI na serwerze

User avatar
Vincent
Posts: 387
Joined: 2019-09-12 02:39

Flights: 179 (483hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Rentier

333 Commanding oficer

Dziwne, bo moje się nagrywały od razu. Po walce wchodziłem, sprawdzałem i wysyłałem. Niczego nie brakowało.

Poko



Kiedy Ty miałeś pierwsze walki to już ktoś to zdążył zmienić. Szczerze to nawet nie wiem kiedy, bo i tak na wszelki wypadek zostawałem (i chłopaki też) dłużej na serwerze po skończonej walce.

Locked