Brevity Unifikacja

Pomoc koleżeńska dla nowych (i starych) pilotów Gildii - forum otwarte dla wszystkich

Moderator: Instruktor

User avatar
Vincent
Posts: 237
Joined: 2019-09-12 02:39

Flights: 98 (250hs)
Specialized in: F-15C



Gildia Pilot

333 Commanding oficer

Pozwoliłem sobie wyprodukować łatwy i przystępny podręcznik Brevity.
Wybrane brevity najczęściej słyszane na " Uniformie" poukładane mniej więcej tematycznie.
Objaśnienia w języku polskim w prostej, łopatologicznej formie.

User avatar
Nahen
Posts: 231
Joined: 2020-04-30 17:05

Flights: 29 (70hs)
Specialized in: F-15C



Gildia Rentier

304-VBW Reserve

Dziękować bardzo ;)

User avatar
Veron
Posts: 46
Joined: 2018-07-05 19:18

Flights: 41 (96hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Rentier

VFA-313 Naval Aviator

Dobra robota, na pewno się przyda w tej formie. Dla pewności objaśnisz kolorystykę? Może by wydzielić najważniejsze, takie must know do nauki na początek dla nowych i dla wyznaczenia minimum - co na to forum? Całość dla nowego lub niezaznajomionego gracza może być przytłaczająca i zniechęcająca.

User avatar
Nahen
Posts: 231
Joined: 2020-04-30 17:05

Flights: 29 (70hs)
Specialized in: F-15C



Gildia Rentier

304-VBW Reserve

Hmm chyba każdy "nowy" powinien "przelecieć" całość i samemu ocenić co wg niego jest minimum żeby zaryzykować wejście na "poważniejszy" etap latania. No i oczywiście powinien zostać zweryfikowany "w ogniu" przez "staruchów" ;)

Dla mnie problemem jest komunikacja w połączeniu z tym właśnie ło tu na górze ;)

User avatar
Vincent
Posts: 237
Joined: 2019-09-12 02:39

Flights: 98 (250hs)
Specialized in: F-15C



Gildia Pilot

333 Commanding oficer

To jest minimum już... czytać, powtarzać.
Nie ma tu nic o Brevity w inerflighcie na " Victorze." No prawie nic... W sumie... trochę zostało. Raczej po to by eskadrowi piloci byli w miarę kompatybilni z gośćmi w formacji czy zadaniu. Cała reszta to sprawa eskadr...
Ważne, żeby na Uniformie wszyscy się rozumieli i nie opowiadali historii życia...

User avatar
Qba
Moderator
Posts: 329
Joined: 2018-09-06 19:06

Flights: 149 (389hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Marshaller

VFA-313 Commanding Officer

Co do niezbędnego minimum dla świeżaków to jest ono ujęte w SOP Gildii https://wiki.gildia.org/dcs/sop_brevity
Można by się spotkać raz na rok w gronie dowódców, żeby zrobić tego update. Np uwzględniając brevity zaproponowane przez Vincenta.

User avatar
Vincent
Posts: 237
Joined: 2019-09-12 02:39

Flights: 98 (250hs)
Specialized in: F-15C



Gildia Pilot

333 Commanding oficer

Qba wrote: 2020-11-24 18:27 Co do niezbędnego minimum dla świeżaków to jest ono ujęte w SOP Gildii https://wiki.gildia.org/dcs/sop_brevity
Można by się spotkać raz na rok w gronie dowódców, żeby zrobić tego update. Np uwzględniając brevity zaproponowane przez Vincenta.
OK. Tylko jest alfabetycznie.
Tematycznie... Taka forma moim zdaniem jest bardziej przystępna. Nie trzeba szukać. Masz jak na widelcu.
Wiem z doświadczenia, jaką pracę śledczą trzeba wykonać, by poukładać Brevity według faz lotu czy zadania.
Czy też podzielić na Uniform i Victor. Taktykę, trasę, spoting..... czy traffic...
Nauka z listy alfabetycznej jest utrudniona. "Młody" pilot nawet nie wie od czego zaczynać.

User avatar
Barus
Moderator
Posts: 1246
Joined: 2018-12-25 23:56

Flights: 152 (460hs)
Specialized in: F-14B Pilot



Gildia Marshaller

44th Executive Officer

VF-31 Commanding Officer

Jako materiał jest to bardzo w porządku i w zwięzłej formie, za co szacunek za wykonaną pracę.
Natomiast nie mniej są jeszcze dwie kwestie warte poruszenia przy okazji tematu :)
1. Sam również chciałbym żeby wszyscy rozmawiali płynnie nawet choć łamanym angielskim i posługiwali się brevity, ale niestety nie da się osiągnąć i też nie wymagamy od całkowicie nowych osób tego żeby znali wszystko, od takich osób tak naprawdę wystarcza same podstawy. Sam pamiętam części z tego co jest na tej liście i wątpie że się tego nauczę, nie mówiąc już o osobach które zaczynają od zera

2. Druga kwestia to samo użycie Brevity. Wiem że chcemy być profesjonalni ale... nie zawsze się używa na wszystko brevity nawet jeżeli jest na to określenie. Czasami łatwiej/ prościej i zrozumiale jest nawet wyrażenie tego w inny sposób, ważne tylko żeby każdy zrozumiał co masz na myśli. Co więcej w normalnej praktyce USAF też nie jest tak kolorowo i nie ma problemu jeżeli nie określisz jakiegoś zjawiska brevity tylko to wyjaśnisz inaczej.,

Uwagi z mojej strony:
Tally Bandit - zamienić na Tally. Nie koniecznie jest to określenie do wrogiego samolotu.
Angels, gate - tych słów używa tylko i wyłącznie navy, ale dla ujednolicenia bym zostawił

Ładny przykład używania Brevity... lub jego nie używania poniżej.

User avatar
Foka
Posts: 395
Joined: 2020-06-12 01:01

Flights: 69 (161hs)
Specialized in: A-10C



Gildia Instruktor

304-VBW Pilot

VFA-418 Pilot

Super zestawienie i bardzo przydatne, natomiast moim zdaniem jako "podstawy podstaw" jest o połowę zbyt obszerne. Przydałoby się skrócić do naprawdę niezbędnego minimum.

Sam uwielbiam klimat łączności po angielsku i używania brevity, ale nie twórzmy też przesadnego klimatu nacisku "albo brevity albo nic", bo doprowadza to do sytuacji, że jak człowiek nie wie co powiedzieć "w brevity" to się zacina jąka i ta komunikacja trwa dłużej niż gdyby powiedział otwartym tekstem - jest to poruszane w każdym materiale o brevity (nie tylko w DCS) - nie wiesz co powiedzieć, to mów "po ludzku", lepsze to niż brak komunikacji.

User avatar
Vincent
Posts: 237
Joined: 2019-09-12 02:39

Flights: 98 (250hs)
Specialized in: F-15C



Gildia Pilot

333 Commanding oficer

TO nie jest wymagane. Nie mam mocy sprawczej. Raczej sobie każdy wybierze opcję. potrzebne/niepotrzebne . Ważne żeby wiedzieli ludzie, że dane brevity istnieje. Na wypadek...W. Wiem, z doświadczenia, że pamięta sie ileś tam procent. Jeśli lista jest długa to procentowo zawsze podobnie. Więc totalna liczba znanych brevity większa...

User avatar
Vega
Posts: 87
Joined: 2020-04-25 22:16
Contact:

Flights: 15 (35hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Rentier

333 Pilot

Foka wrote: 2020-11-24 19:01 Super zestawienie i bardzo przydatne, natomiast moim zdaniem jako "podstawy podstaw" jest o połowę zbyt obszerne. Przydałoby się skrócić do naprawdę niezbędnego minimum.

Sam uwielbiam klimat łączności po angielsku i używania brevity, ale nie twórzmy też przesadnego klimatu nacisku "albo brevity albo nic", bo doprowadza to do sytuacji, że jak człowiek nie wie co powiedzieć "w brevity" to się zacina jąka i ta komunikacja trwa dłużej niż gdyby powiedział otwartym tekstem - jest to poruszane w każdym materiale o brevity (nie tylko w DCS) - nie wiesz co powiedzieć, to mów "po ludzku", lepsze to niż brak komunikacji.
Musimy iść do przodu, nauka z takiego dokumentu jest prosta i szybka, bo kolorów jest dużo, a wyjaśnienia są czytelne. Tak czy siak przecież z tej listy często używasz połowy, a reszta odnosi się do bardziej konkretnych sytuacji. Dobrze jest pracować nad komunikacją, bo zwykle sporo zamieszania jest na Uniformie, a jeśli można coś powiedzieć szybciej dokładniej, i klimatycznie to czemu nie spróbować? :)

Keep the blue side up.
VEGA
User avatar
Wroblowaty
Posts: 69
Joined: 2019-09-05 17:34

Flights: 64 (170hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Instruktor

VFA-313 Naval Aviator

Cześć

Kilka uwag do części związanej z A/G:

"Burn" - odnośnie oświetlania celu wskaźnikiem IR ja spotkałem się raczej ze "Sparkle"
"Rope" - Tutaj chyba jest błąd. W materiałach, które przeglądałem jest to wyjaśnione, jako świecenie wskaźnikiem IR w górę przez JTAC-a i kręcenie nim okręgów wokół samolotu/śmigłowca, aby ten mógł szybko i łatwo zlokalizować pozycję JTAC-a
"Spot" - nie dotyczy jedynie Mavericka, ale ogólnie jest to potwierdzenie namierzenia promieniowania laserowego

Można jeszcze dodać "Match sparkle" - jest to prośba o oświetlenie wskazywanego właśnie celu wiązką IR przez dodatkowy znacznik IR, tak aby przynajmniej dwie wiązki świeciły na to samo. Może to być na przykład prośba od JTAC-a do samolotu, aby skierował swoją wiązkę na wskazywany obiekt, żeby upewnić się, że patrzy w dobrą stronę. :)

Źródło: https://fas.org/irp/doddir/dod/jp3_09_3.pdf

Pozdrawiam

"Lotnik, skrzydlaty władca świata bez granic, ze śmierci drwi, życiu w twarz się prosto śmieje..."
User avatar
Vincent
Posts: 237
Joined: 2019-09-12 02:39

Flights: 98 (250hs)
Specialized in: F-15C



Gildia Pilot

333 Commanding oficer

Wroblowaty wrote: 2020-11-25 10:51 Cześć

Kilka uwag do części związanej z A/G:

"Burn" - odnośnie oświetlania celu wskaźnikiem IR ja spotkałem się raczej ze "Sparkle"
"Rope" - Tutaj chyba jest błąd. W materiałach, które przeglądałem jest to wyjaśnione, jako świecenie wskaźnikiem IR w górę przez JTAC-a i kręcenie nim okręgów wokół samolotu/śmigłowca, aby ten mógł szybko i łatwo zlokalizować pozycję JTAC-a
"Spot" - nie dotyczy jedynie Mavericka, ale ogólnie jest to potwierdzenie namierzenia promieniowania laserowego

Można jeszcze dodać "Match sparkle" - jest to prośba o oświetlenie wskazywanego właśnie celu wiązką IR przez dodatkowy znacznik IR, tak aby przynajmniej dwie wiązki świeciły na to samo. Może to być na przykład prośba od JTAC-a do samolotu, aby skierował swoją wiązkę na wskazywany obiekt, żeby upewnić się, że patrzy w dobrą stronę. :)

Źródło: https://fas.org/irp/doddir/dod/jp3_09_3.pdf

Pozdrawiam
Racja. Poprawiam

User avatar
Vincent
Posts: 237
Joined: 2019-09-12 02:39

Flights: 98 (250hs)
Specialized in: F-15C



Gildia Pilot

333 Commanding oficer

Poprawione


User avatar
ElSanchoPancho
Posts: 175
Joined: 2019-12-04 19:32

Flights: 111 (352hs)
Specialized in: ATC / AWACS



Gildia Pilot

3ES Commanding Officer

SN-42 Executive Officer

A3 Executive Officer

Warto zaznaczyć że" Defending" używa się tylko wtedy kiedy bronimy się przed zagrożeniem z ziemi i trzeba wtedy powiedzieć z jakiego kierunku do nas strzelają.

<3 Kiowa Warrior


Potężny Setup:
Nowy Setup Taki mocny ze nie trzeba wymieniac.DCS dalej dobrze dziala.
Dlaczego tak dobrze mi działa DCS?
Locked