AV-8B Problem ze sterowaniem Thrustmaster Hotas Warthog

Forum tylko do odczytu, archiwum postów, obecnie przeniesione na Discord.
Dział Analizy, aktywny

Moderator: Instruktor

Locked
User avatar
Porter
Posts: 7
Joined: 2019-08-24 10:21




Gildia Spotter

NEWBIE Spotter

Witam wszystkich bardzo serdecznie. Niedawno zacząłem swoją z DCS-em którym jestem zachwycony pomimo wysokiego "progu wejścia". Nie chcąc nikomu zawracać głowy kupiłem kilka samolotów (F-16, F/A-18, P-51D i dzisiaj AV-8B Harrier) i postanowiłem czytając forum i oglądając materiały na Youtube nauczyć się latać. Szału nie ma ale potrafię uruchomić trzy z czterech swoich samolotów (AV-8B jest nowy kupiony dziś) wystartować i wylądować, nic wielkiego. Do kompa mam podłączone przepustnicę i jotstick Thrustmaster Hotas Warthdog. Do dziś nie miałem z nimi problemu i w pierwszych trzech samolotach wszystko jest ok. Dzisiaj kupiłem AV-8B i cały szczęśliwy i podniecony odpaliłem misje treningowe. I pojawił się problem z którym nie potrafię sobie poradzić. Gdy poruszam przepustnicą to prócz zwiększania lub zmniejszania ciągu silników poruszają mi się również pedały (w samolocie, swoich nie posiadam i steruję za pomocą klawiatury "z" i "x") Ruszając przepustnicą porusza mi się po prostu również ster kierunku na ogonie (przepraszam jeśli coś nie tak nazywam). Przyciski "x' i "z" również działając poruszając sterem. W innych samolotach ten problem nie występuje tylko w Harrierze. O co chodzi i jak to naprawić, błagam pomóżcie !!! Sprawdzałem ustawienia klawiszy i pod ster kierunku przypisane są tylko "Z' i "X" i nie ma tam mowy o przepustnicy a mimo to przepustnica porusza sterem co jak się domyślacie uniemożliwia latanie. Obrazowo, zwiększając ciąg silników samolot mi skręca w jedną stronę a zmniejszając ciąg w drugą. Nie da się również wystartować bo samolot skręca na pasie. To raczej nie problem sprzętu, sterowników bo w innych samolotach ten problem nie występuje. Już nie wiem co robić przez co nie mogę się cieszyć wymarzonym Harrierem. Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam wszystkich wirtualnych pilotów.

Nahen



Sprawdzałeś w "kontrolsach" "AXIS-y" może masz podpiętą oś ruddera do przemy

User avatar
Porter
Posts: 7
Joined: 2019-08-24 10:21




Gildia Spotter

NEWBIE Spotter

Nahen wrote: 2021-02-03 14:23 Sprawdzałeś w "kontrolsach" "AXIS-y" może masz podpiętą oś ruddera do przemy
Przepraszam ale jestem "słabo wtajemniczony" i nie bardzo wiem jak i gdzie to sprawdzić. Jeśli chodzi Ci o miejsce gdzie można sobie samemu przypisywać klawisze w menu "Controls" to przy sterze kierunku jest tylko "Z" i "X" a w rubryce przepustnicy jest puste pole. Co dziwne w opcjach samej przepustnicy są jakby przypisane tylko przyciski z klawiatury a w rubryce przepustnicy też są puste pola a przepustnica działa. Ale w innych samolotach mam tak samo i wszystko działa ok a w Harrierze wariuje ???

Zapomniałem jeszcze napisać że gdy mam zamkniętą przepustnicę to ster kierunku mam maksymalnie wychylony w prawo. Gdy przepustnica jest na 50 % ciągu to ster jest prosto a gdy jest otwarta na maxa to ster jest wychylony na maksa w lewo.

Nahen



Masz u góry pole wyboru w kontrolsach gdzie wybierasz "grupy" ustawień i jest wśród nich coś co ma w opisie AXIS. Tam masz przypisane osie do joysticka i przepustnicy a dokładniej osie obsługujące odpowiednie "elementy ruchu" i ustawień do osi joysticka i przepustnicy. Roll, Pith, rudder i kupę innych które akurat ten model (AV-8B) udostępnia do ustawienia. Poszukaj tych "axisów" i sprawdź co masz pod pozycją rudder

Nahen



Porter wrote: 2021-02-03 14:55

Zapomniałem jeszcze napisać że gdy mam zamkniętą przepustnicę to ster kierunku mam maksymalnie wychylony w prawo. Gdy przepustnica jest na 50 % ciągu to ster jest prosto a gdy jest otwarta na maxa to ster jest wychylony na maksa w lewo.
100% podpięty rudder pod oś przepustnicy

User avatar
Hancer
Posts: 1042
Joined: 2018-09-07 17:18
Contact:

Flights: 153 (358hs)
Specialized in: A-10C



Gildia Rentier

Image

Zapraszam na TS i szkolenie podstawowe

Pozdrawiam

User avatar
Porter
Posts: 7
Joined: 2019-08-24 10:21




Gildia Spotter

NEWBIE Spotter

Nahen wrote: 2021-02-03 14:59
Porter wrote: 2021-02-03 14:55

Zapomniałem jeszcze napisać że gdy mam zamkniętą przepustnicę to ster kierunku mam maksymalnie wychylony w prawo. Gdy przepustnica jest na 50 % ciągu to ster jest prosto a gdy jest otwarta na maxa to ster jest wychylony na maksa w lewo.
100% podpięty rudder pod oś przepustnicy
Faktycznie tak było. Przepraszam za problem i dziękuję za podpowiedzi. Zrozumcie, dopiero się uczę i wielu rzeczy nie ogarniam. Problem naprawiony :)

Locked