Wykombinowałem i sprawdziłem. Działa prawidłowo. Rewelacyjnie.
Manual. Jak ustawiać kurs lotniskowca względem wiatru i vice versa. Super Carrier bez użycia "Air Boss".
Case III , wind 25 kts idzie jak po sznurku
Szczególnie polecam lekturę dla Mission Makerów.
CV OPS Wiatr versus BRC & FB
Moderator: Instruktor
Brakuje mi wspomnienia o minimach.
Min headwind dla F-18 do lądowania na łódce 18kts, dopuszczalny cross do 7, "normalne" warunki to 0 crosswindu, warunkowo da się podnieść za zgodą do 10.
CQ można prowadzić między 20 a 40 headwindu.
Martwić się należy przy headwind >40kts względem pokładu - wtedy zaczyna się jajować cały pattern i oceny czasu w groovie przestają mieć sens.
Wniosek dla pilota? Przy headwind <18 albo cross >10 może lecieć na ląd.
Min headwind dla F-18 do lądowania na łódce 18kts, dopuszczalny cross do 7, "normalne" warunki to 0 crosswindu, warunkowo da się podnieść za zgodą do 10.
CQ można prowadzić między 20 a 40 headwindu.
Martwić się należy przy headwind >40kts względem pokładu - wtedy zaczyna się jajować cały pattern i oceny czasu w groovie przestają mieć sens.
Wniosek dla pilota? Przy headwind <18 albo cross >10 może lecieć na ląd.
Opinia: pewne rzeczy nie powinny mieć miejsca.
Tematy zakazane:
ZipLip na carrierze, nie da się i już
Tematy zakazane:
ZipLip na carrierze, nie da się i już
Minima wspomniane były w komentarzach . Tabela przewiduje od 20 do 30 max wiatru sumarycznego. W ekstremalnych przypadkach 20 min oraz 40 max.
Tabela pozwala ustawić kurs bez crosswindu. Wartość 7 crosswind odnosi się do sytuacji kiedy nie ma wiatru. To wiatr pozorny spowodowany ruchem lotniskowca, =20 kts, ma wtedy wpływ na crosswind i znosi na lewo. W przypadku kiedy mamy min 5 kts wiatr. to możemy płynąć 19 kts bez crosswindu. To jest minimum. wszystko można wyczytać z tabeli.
O jajo paternu i stacka bym się nie martwił. Stery w rękach...
Co ciekawe. Jeśli robisz Case 3 i wisisz na fixie, to poprawnie, według tabeli, wiatr spycha cię tak, że masz wrażenie, że lotniskowiec stoi i nie ma wiatru. Idziesz po ścieżce bez poprawki na wiatr.
Jest fantastycznie. Gorąco polecam stosowanie tabeli.
Tabela pozwala ustawić kurs bez crosswindu. Wartość 7 crosswind odnosi się do sytuacji kiedy nie ma wiatru. To wiatr pozorny spowodowany ruchem lotniskowca, =20 kts, ma wtedy wpływ na crosswind i znosi na lewo. W przypadku kiedy mamy min 5 kts wiatr. to możemy płynąć 19 kts bez crosswindu. To jest minimum. wszystko można wyczytać z tabeli.
O jajo paternu i stacka bym się nie martwił. Stery w rękach...
Co ciekawe. Jeśli robisz Case 3 i wisisz na fixie, to poprawnie, według tabeli, wiatr spycha cię tak, że masz wrażenie, że lotniskowiec stoi i nie ma wiatru. Idziesz po ścieżce bez poprawki na wiatr.
Jest fantastycznie. Gorąco polecam stosowanie tabeli.
Zapomniałem dodać, że manual przewiduje wiatr 3 kts prostopadły do BRC dla lotniskowca płynącego 17 kts. .... Daje to około 18 kts wiatru
sumarycznego i spełnia minimalne ograniczenie Horneta . To jest minimalna opcja do lądowania bez crosswindu. Wiatr poniżej 3 kts wymusza
od lotniskowca wyższą prędkość podróżną. Rekomendacja: Wiatr -90 BRC, V lotniskowca 18 kts z crosswindem pozornym , który nieznacznie znosi na lewo.
Nie zalecam stosowania na misje wiatru słabszego niż 6 kts, ponieważ "powysiadają" ILS-y lotnisk.
Rekomenduję stosowanie wiatrów z tabeli. Maksymalny wiatr jaki można dać to 20 kts. W extremalnej zachciance można dać 25-30 kts.
Da się zrobić bez crosswindu Recovery. Gorzej z lotniskami. Tam zdmuchnie ludzi z pasa. To raczej ograniczenia DCS a nie realne ogranicznia eksploatacyjne danego typu samolotu.
Ja bym się trzymał widełek wiatru między 6 - 17 kts dla spokojności.
sumarycznego i spełnia minimalne ograniczenie Horneta . To jest minimalna opcja do lądowania bez crosswindu. Wiatr poniżej 3 kts wymusza
od lotniskowca wyższą prędkość podróżną. Rekomendacja: Wiatr -90 BRC, V lotniskowca 18 kts z crosswindem pozornym , który nieznacznie znosi na lewo.
Nie zalecam stosowania na misje wiatru słabszego niż 6 kts, ponieważ "powysiadają" ILS-y lotnisk.
Rekomenduję stosowanie wiatrów z tabeli. Maksymalny wiatr jaki można dać to 20 kts. W extremalnej zachciance można dać 25-30 kts.
Da się zrobić bez crosswindu Recovery. Gorzej z lotniskami. Tam zdmuchnie ludzi z pasa. To raczej ograniczenia DCS a nie realne ogranicznia eksploatacyjne danego typu samolotu.
Ja bym się trzymał widełek wiatru między 6 - 17 kts dla spokojności.