Po kilkunastu dniach zdjęciowych, wielokrotnych tzw. dublach i trzech uszkodzonych samolotach - oto jest! Jak uruchamiać Horneta, żeby nie zostać posądzonym o arkadę i nie pozostać na ziemi. W roli głównej Lieutenant Wróblowaty
Re: Hornet ramp start tutorial video
Posted: 2022-06-10 08:11
by Eldritch
Witam!
Nie chcę się mądrzyć ale brakło mi w tym tutorialu ustawienia trymerów do startu ( 16- 18 na ekranie FCS w zależności od wagi płatowca) . Poza tym bardzo solidny film
Re: Hornet ramp start tutorial video
Posted: 2022-06-10 08:14
by Wikary
Przy starcie z ziemi nie słyszałem żeby zmieniać trym.
Re: Hornet ramp start tutorial video
Posted: 2022-06-10 08:24
by Eldritch
Po południu sprawdzę jeszcze rzaz w maualu , jeśli się mylę grzecznie przeproszę ale z tego co pamiętam dziœki trymowaniu przy starcie z pasa nie trzeba dotykać sterów sam się pięknie podnosi . Sprawdzę
Re: Hornet ramp start tutorial video
Posted: 2022-06-10 08:31
by Wroblowaty
Eldritch wrote: ↑2022-06-10 08:11
Witam!
Nie chcę się mądrzyć ale brakło mi w tym tutorialu ustawienia trymerów do startu ( 16- 18 na ekranie FCS w zależności od wagi płatowca) . Poza tym bardzo solidny film
Cześć
Przy starcie z ziemi, instrukcja Horneta przewiduje ustawienie trymera na 12 stopni bez względu na masę całkowitą i przy tym ustawieniu samolot powinien się sam oderwać około 170-180 kts. Wartości trymera pomiędzy 16 a 19 ustawiane są przy starcie z lotniskowca - o czym będzie w następnym filmie jak znajdę chwilę, żeby go nagrać.
Cieszę się, że materiały się podobały i pozdawiam.
Re: Hornet ramp start tutorial video
Posted: 2022-06-10 13:17
by Foka
Tak jak pisze Wróbel - z lądu 12. Startując bez dotykania drążka łatwo overspeedować podwozie (na ziemi i w powietrzu), więc ja wolę trochę pomóc przy rotacji, żeby wcześniej się oderwać.
I po starcie trzeba uważać z prędkością (przy starcie na gate), bo podwozie może się nie schować przed 250 kts.
Eldritch wrote: ↑2022-06-10 08:11
Witam!
Nie chcę się mądrzyć ale brakło mi w tym tutorialu ustawienia trymerów do startu ( 16- 18 na ekranie FCS w zależności od wagi płatowca) . Poza tym bardzo solidny film
Cześć
Przy starcie z ziemi, instrukcja Horneta przewiduje ustawienie trymera na 12 stopni bez względu na masę całkowitą i przy tym ustawieniu samolot powinien się sam oderwać około 170-180 kts. Wartości trymera pomiędzy 16 a 19 ustawiane są przy starcie z lotniskowca - o czym będzie w następnym filmie jak znajdę chwilę, żeby go nagrać.
Cieszę się, że materiały się podobały i pozdawiam.
Zwracam honor !
Rzeczywiście ostatnio latam tylko z lotniskowca i coś się zafiksowałem na tym trymie Faktycznie z lądu trym na 12 zostawiamy po ustawieniu T/O Trim
Przepraszam za zamieszanie